Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Прокуратурата излезе с позиция за голямата новина за България! · Лондон и Брюксел договориха сделката при развода · Македонските власти потвърдиха, че бившият премиер Никола Груевски се намира в Унгария · Пенс: Китай трябва да приеме, че САЩ остават в Азия, ако иска да избегне Студена война · Из авиационната история · Как пактът за миграцията на ООН разделя Балканите ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 14 Ное 2018, 04:36
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ГАЛЕРИЯ - МОРСКА БЪЛГАРИЯ
Тема за запазените кораби в България
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [14 Мнения]  
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Съб 10 Окт 2009, 23:31    Заглавие:  Тема за запазените кораби в България
Описание на темата: Военноморски и граждански съдове
 

Отдавна я мисля тази тема. Авиационната част на форума си има такава, та не е лошо и ние.
Нека да пускаме снимки на военни, бивши военни и граждански плавателни съдове, които все още съществуват, плават или са същестували в близкото минало в България.
Поздрави!

Последната промяна е направена от Preslav на Сря 12 Окт 2011, 00:25; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Пон 12 Окт 2009, 12:51    Заглавие:  

Да започнем с тази снимка.

М/К "Механик Иван Орешков"

Отстрелях го в езерото, на Белослав - в посока Девня през лятото на 2008 г.
Доколкото си спомням през 2008 г. бе обявен на търг и закупен от частници, след това следите му се губят.
Ще е хубаво ако някой от вас има снимка от плавателните му години.

Click to see if image is larger

И в пристанище Варна - март 2008 г.

Click to see if image is larger

Пак - март 2007 г.

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Preslav на Пон 12 Окт 2009, 13:16; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Пон 12 Окт 2009, 13:03    Заглавие:  

Плаващ кран "Гигант"
В България май бяха 4 бройки - "Атлас", "Гигант", "Антей" и "Титан".
Ако са от една серия то трябва да имат следните данни.

дължина 46,50 м., ширина 20,24 м, газене (празен) 1,60 м, година и място на постройка 1972 г., СССР, товароподемност 100 тона, инв. № 2938.

До колкото знам "Атлас" го продадоха това лято на чужденци.

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Пон 12 Окт 2009, 13:40    Заглавие:  

Пътнически кораб "Шипка"
Снимки от 27 юли 2007 г.

Още една история. До лятото на 2007 г. бе във Варна. След това БРП май го продаде на търг на италианци. Като търга бе обявен още през 2003 г. Ако греша поправете ме.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Нед 14 Мар 2010, 22:42    Заглавие:  

Ще сложа тук всички събрани МЧК-та в България, които още плават.

Ето нещо много ценно. Иван Алексиев споделя за него в "Омаяни от корабите мъже".
МЧК в язовир Кърджали.
Не повярвах докато не видях, снимката е от Гугле мепс, 2008 г., дали още съществува?
Аз преброих 5 съществуващи МЧК от общо 13 произведени през 40-те години.

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5445

МнениеПуснато на: Пон 15 Мар 2010, 21:06    Заглавие:  

А "ЕМОНА" още ли е в язовира на Кърджали и дали работи?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Пон 15 Мар 2010, 21:10    Заглавие:  

Да там е.
Не плава май от 2006 г.
Иначе работи като кораб-ресторант.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Нед 28 Мар 2010, 23:18    Заглавие:  

"Созопол"
- от времето на "Галата".
- бил и на Панчарево
- служил и като военен съд за 2 години в Лом, когато там е имало военна временна база.
- сега е във Варна.

Click to see if image is larger

Намерих и интересна информация в нета за него.
Цитат:

Пускат м/к "Созопол" на вода
Петък, 06.07.2001

След близо половин година труд първият частен кораборемонтчик и реставратор Петко Граматиков вчера (неофициално) пусна на вода м/к "Созопол". В базата на ВОЙНТЕХ в акваторията на Варненското езеро той и група майстори възстоновиха плавателния съд, строен през 1934 г. Историята на "Созопол" е тясно свързана с Панчаревското езеро, където от 50-те години МК "Созопол" води кротък живот на пасажерски кораб до 1998 г.
Според г-н Граматиков самият процес на реставрация е доста по-скъп от самото построяване на кораба, но идеята е запазване морското наследство на България. Иначе корабът трябва има редовни курсове до Албена и Балчик.
"Почти нищо не остана за поколенията и грехота е лодки, строени преди 30 - 40 г., да бъдат забравени - сподели за "Черно море" Петко Граматиков. - След тяхното реставриране ще остане и нещо за наследниците ни. Този кораб, който правя в момента, ще приключи плаването си в Морския музей."
Пускането на вода на м/к "Созопол" в черноморски води ознаменува началото на ново начинание за Петко Граматиков. Предстои повторното изграждане на царската яхта. Като конструкция тя има аналог в съвременните лодки МЧК, но е безспорен уникат за българското мореплававане. "Проблем има с вътрешното обзавеждане - прекалено малко снимки са се запазили до наши дни - твърди Петко Граматиков. - Знам, че отвътре е била обшита с махагон. Няма проблем, ще го направим. Двигателите също не знам от какъв тип са, но и тях ще измислим."
БОРИС ПРОДАНОВ


Пускам и цялото интервю, защото напоследък старите линкове изчезват.

Цитат:
Първият частен кораборемонтчик и реставратор Петко Граматиков пред "


В ОТКРИТО МОРЕ
Бившият шампион по ветроходство Петко Граматиков отдавна се занимава с кораборемонтна дейност. За последните 10 г. е бил собственик на докове в България и Турция. В момента се грижи за възстановяване морското наследство на България - в базата на ВОЙНТЕХ в акваторията на Варненското езеро той и група майстори реставрират м/к "Созопол", строен през 1934 г.

- Г-н Граматиков, възстановяването на м/к "Созопол" първа реставрация на кораб ли е за Вас?
- Въпреки че отдавна се занимавам с кораборемонт, това е първият ми опит. Иначе съм строил корабчета и лодки, но определено няма смисъл. Малко е търсенето, хората нямат пари, а тези, които имат пари, не се интересуват от подобни неща. Имат някакви фабрични лодки, накичили са ги... На нищо не приличат, но собствениците им се кефят, въпреки че хората им се смеят.
Така хиляди кораби са обезобразени, вместо да се върнат на вода. Почти нищо не остана за поколенията и грехота е лодки, строени преди 30 - 40 години, да бъдат забравени. След тяхното реставриране ще остане и нещо за наследниците ни. Този кораб, който възстановявам в момента, ще приключи плаването си в Морския музей.
Очаквам инвестицията да се изплати не по-рано от 6 - 7 години. Морският туризъм при нас не е много силно развит - бреговете не го позволяват. Влезеш малко по-навътре, и почва да клати. А така не се привличат любители на атракциите.
- Казвате, че следващото предизвикателство е възстановяването яхтата на Цар Борис III?
- Предстои не възстановяването, а повторното изграждане на царската яхта. Интересно е, че лодки, подобни на царската, са правени за миночистачи. Като конструкция тя има аналог в съвременните лодки МЧК, но е безспорен уникат за българското мореплаване. Проблем има с вътрешното обзавеждане - прекалено малко снимки са се запазили до наши дни. Знам, че отвътре е била обшита с махагон. Няма проблем, ще го направим. Двигателите също не знам от какъв тип са, но и тях ще измислим. Външно всичко е ясно, защото имам снимки още от баща ми.
- Колко от старите кораби можем да спасим?
- Корабостроенето затри морското занаятчийство в България. Трагично е, че никой не може да ни направи една кръглоскулна яхта или кораб. Всичко се оформя по еднакъв начин. Това най-хубаво го каза моят приятел и последен световен шампион в клас "Олимпийска" Йова Ламбочани: Българинът не е корабостроител, той гради лихтери! По-голяма обида от това аз не знам. Лихтерите са плавателни съдове-ковчези! Те служат само за товари и на нищо не приличат.
Преди години бях купил влекача "Искра", построен през ХIХ век. Подготвях кораба за музея, но докато стоеше на док, дойде заповед и "Искра" стана на парчета...
В движение за строително-техническия флот е 10-тонна парна бига. Комай с нея се изчерпва и цялото морско наследство на българина. В Бургас има един катер от 1937 г. И той гние, предстои продажбата му за старо желязо, а има класическа форма на черноморски съд.
Нашето море е много опасно за крайбрежно плаване. Навсякъде е открито, вълните се кръстосват. За пасажерството това е главната беда, която го прави крайно рисковано.
Старите форми са много добри, защото навремето майсторите са се съобразявали със спецификата на брега и вълните. Преди имаше лодки, които лесно вървят с малкия си двигател. Сега "конструкторът" слага мощен мотор и не мисли за елементарно нещо като естетика.
- Очаквате ли икономически ефект от Вашата дейност?
- Имам запитвания от две фирми колко струва "Созопол" след ремонта. Аз няма да го продам, така им казах. Но пък още не сме говорили за цената... И пак се чувствам в абсолютно странна обстановка - освен нови кораби няма нищо друго за гледане!
Явно никой не си прави сметката, че една лодка-антика не губи цената си. Вярно, реставрацията отнема доста средства, но си заслужава.
До мен един рибар - Тома Томов, възстановява дървена гемия. Много пари потроши, подобни плавателни съдове са много трудни за оправяне. При тях всичко зависи от кила - свърши ли животът му, и лодката умира! Но той не се отказва, тя беше потънала, изкара я, плати над 3000 долара да я извлекат до Варна. И продължава да работи!
- Надявате ли се един ден поколенията да оценят тази дейност?
- Нали затова работим. Все ще се намери някой, който да намери разликата. На момчетата от моята бригада винаги им обяснявам какво прави българинът и какво - германецът. Единият строи, строи и ако не изкара мерцедес, поне опел сглобява. Ние въртим, сучем, псуваме, но от москвича не можем да се отървем!
- Последното не е ли руска орисия?
- Не съвсем. Щом една нация не е наред, щом няма поглед върху хубавото, какво можеш да очакваш от нея? Някъде градят традиции с години, ние за месеци рушим. Професорите правят едни и същи работи, техните ученици ги копират... И няма край!
Възможно е и руското мислене да не ни е напуснало. Има професии, за които трябва определен интелект. Не всеки, завършил архитектура, става кадърен архитект. Трябва дарба, която да е заложена; усет към хубавото.
От всичко казано дотук можем да си направим само един извод - липсва ни морската култура! Красивите лодки, правени от явно самоуките ни майстори, се дължат на един неповторим естетически усет. Вярно, смениха се и тенденциите - само мощен двигател и нищо красиво, но това не оправдава корабостроителите.
Най-трагичното е, че тия и един лист ламарина в две проекции не могат да огънат, както трябва. Блъскат с чуковете, греят с оксижените и се чудят после защо формата се криви.
Няма да забравя, когато през 1988 г. донесох в България проектите на Ван де Щадте - конструкции от типа "направи си сам". Исках да преместя производството от Германия тук. Договорих се с "Корабоимпекс" те да правят лодките, поръчах една пробна и зачаках. (Междинно им дадох компютърен разкрой на корпуса и технология на заваряването за подобни лодки.) Като погледнах крайния продукт, ми призля: Приличаше на дръглив кон, на стара войнишка манерка. Криво, криво...
Веднага ми се заобясняваха: То може да има известен луфт тук-таме. Разрешава се на 1 м да има 2 мм.
Гледах ги и им се чудех. Това, което ми представяха, имаше над 4 пръста разлика в конструкцията. "Ама нали е здрава", контрираха.
Признах, че е здрава, но няма вид. На нова кола калникът не може да бъде крив. Дойдоха разни мастити научни сътрудници от Института по заварките. Признавам, бяха я заварили здраво, но само толкова.
Разбирам ги. Те са свикнали да работят, както дойде. Но пък в съседна Турция подобни самодейци просто ги няма! Там и производството е по-евтино, работната ръка - също.
Още не мога да проумея защо в България всичко е толкова скъпо. Покупателната ни способност е никаква, а стандартът - огромен!
- Няколко думи за Турция? Там Вие имахте док...
- Имам хубави и лоши впечатления. Във владение на дока мога да вляза едва през 2002 г. Собственоръчно го закарах през 1992 г. до Истанбул. Първо минах през Варна, но не получих разрешение от кмета Христо Кирчев. Просто той служеше на други интереси.
След едномесечен престой във Варна аз реших, че тук нямам работа и подкарах влекачите към Турция. Работих с него 1 година, а после с пистолет, опрян до главата ми в 2 часа посред нощ в присъствието на нотариус, ме накараха да подпиша, че продавам 11 акции от предприятието, което фактически не беше мое, а на баща ми.
Тръгнахме по съдилища. Над 400 000 долара похарчих, но безрезултатно. Но му се вижда краят - през 2002 г. мога да вляза във владение на дока.
Разочарования имам и от Варна. През 1993 г. докарах плаващ док и направих първото частно кораборемонтно предприятие в България. Не ми потръгна - организираната престъпност, но не мутрите, провали всичко.
За 2 години БМФ не ми даде нито един кораб да ремонтирам. Те предпочитаха свои хора, верни на партията. Един път митницата ме спря за 5 месеца, после за 6 месеца - трябвало да платя ДДС 845 000 долара! Нямах тези пари, писах до правителството, до банки, но никой не ми даде и 1 стотинка!
Принуден бях да сключа неизгоден договор с Министерството на отбраната, в който пак се намесиха същите сили, пречещи ми навсякъде. В момента те са най-силните кораборемонтчици. Тяхната върви, аз фалирах и през 1995 г. нямах какво да ям!
Взеха ми дока, парите, които бях вложил, почти 1 милион долара, изгоряха.
- Има ли връзка между "бандитите", за които говорите, и фалирането на корабостроителницата?
- Същите сили влияят и в момента. Така, както я гледате, Корабостроителницата върти такъв ремонт, че шапката ще ви падне.
Само от дока може да пада един приход от над 30 000 000 долара годишно. Печалбата е 40 % и гарантира 1000 работни места. Не е тайна, че кораборемонтът е най-доходната дейност на една морска държава. Плащанията стават за около месец, в който може да се приберат над 1 500 000 долара в кеш. Но и там си има тактика и начин да се работи.
Отбиването на пари е един от тях. Комисионер в Гърция или Турция прибира 10 - 15 % и след като се махнат разходите за заводите, остава една мижава част. Иначе който и да е български завод не може да се размине с под 30 000 000 долара оборот! Просто нито един от големите кораби няма как да не даде под 500 000 долара.
В течение съм на всичките мръсни игри покрай Корабостроителницата, но не искам да говоря. Жалко за предприятието - ще го лапне някой за никакви пари. И то без да даде гаранция, а само с обещания за "оздравяване".
- На фона на цялото безпаричие БМФ влага немалко за поддръжката на баркентината "Калиакра"...
- Според мен трябва да се намери някой друг да го стопанисва. Не е нормално държава, която не може да изхрани гражданите си, да влага пари в престижните регати на "Калиакра", на които могат да се насладят единици.
Но пък някакси много тежко звучи, че Морското училище се нуждае от ветроход за тренировки на курсантите. Не съм убеден и че парите, влагани в това учебно заведение, си заслужават и защо данъкоплатците да поемат тегобата на военното образование.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
igor_more


Регистриран на: 08 Сеп 2008
Мнения: 18
Местожителство: Одеса, Україна

МнениеПуснато на: Вто 01 Юни 2010, 22:57    Заглавие:  

Preslav написа:
Пътнически кораб "Шипка"
Снимки от 27 юли 2007 г.


Кораб "Шипка" е построена през Ильичевск е близо до Одеса
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Нед 24 Окт 2010, 19:55    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Нед 24 Окт 2010, 20:09    Заглавие:  

Нещо изключително ценно.
Старият ферибот от Белослав, забравих му името.
Сега служи за плаващ понтон-платформа към дока на "Делфин".

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
LZ4BU

Регистриран на: 15 Дек 2006
Мнения: 120
Местожителство: Varna

МнениеПуснато на: Нед 24 Окт 2010, 20:52    Заглавие:  

Preslav написа:
Старият ферибот от Белослав, забравих му името.

"Димитър Ватев"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Нед 24 Окт 2010, 20:57    Заглавие:  

Благодаря много!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Нед 29 Май 2011, 12:27    Заглавие:  

Едно полупотънало корабче на порт Силистра, ще науча повече за него скоро.
Click to see if image is larger

И една славна яхта:
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [14 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ГАЛЕРИЯ - МОРСКА БЪЛГАРИЯ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0880s ][ Queries: 12 (0.0041s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker