Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Китайските медии публикуваха материали за възможностите на руските РЕБ-комплекси · ЕКСКЛУЗИВНИ СНИМКИ: СТРОЕЖЪТ НА НОВОТО ПРИСТАНИЩЕ В КРАЙМОРИЕ Е В ЗАКЛЮЧИТЕЛЕН ЕТАП! · В близко бъдеще перуанският флот ще получи първия самолет за радиоелектронно разузнаване Fokker- 50 · Съединените щати предадоха два контрабатарейни радара AN / TPQ-36 на Украйна · Одобрено е еврофинансирането за възстановяването на синагогата във Видин · Русия разширява военното присъствие и предприема офанзива. Дания я чака с бойни самолети ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Thu 23 May 2019, 03:23
All times are UTC + 2
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИТЕ ВМС
Краят на Созополските оси - ракетните катери
Moderators: Sea Dog
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 7 [91 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
Author Message
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Tue 10 Jul 2012, 08:33    Post subject:  

remarque wrote:
Dimitar Stavrev wrote:


Дано поне запазят един за Военноморския музей!

Имах предвид това послание. Защо ни е необходима още една реликва от Студената война?
Скромното ми мнение е, че единствено Кор Короли и Дръзки имат стойност като експонати. А те са в окаяно състояние.
Същото важи и за Слава - построена в СССР преди половин век, служила в СССР 23 години, доставена втора ръка, с проблемна експлоатация у нас.
С какво заслужава да бъде екпонирана? По-добре да помечтаем за Подводник 18.


Ето за такива разсъждания казват че българинът няма отношение къмморето и си строи къщите на брега с гръб към него.
Както са казали по-мъдрите от нас безминало няма бъдеще. И в нормалните държави ревносттно пазят всеки артефакт, дават огромни средства за вадене отдъното на океана на важни останки и предмети, имат десетки музеи. Какво като нещо е произведено в СССР и ни е почти подарено след известна експлоатация. Това с какво намалява ценноста му за нашата история и с какво труда на поколения моряци е понеценен от този на тези които са служили на новодоставени кораби. Колкото до експлоатацияна на "Слава" и проблемите - само да ти кажа че след като през 1999 г. бе доставена новата батария "Варта" срокът й на експлоатация бе даден от производителя на 5-6 години. И до последно - 12 години след закупуването на батерията екипажът въпреки тоталната липса на средства поддържаше подводницата в състояние да се потапя и изплува безопасно, а батарията работеше безотказно.

Ако на теб термини като национална сигурност звучат отнесено и далечно, то хората отдавна с цената на много кръв и пот са разбрали че без способности няма национална сигурност, от там икономическа, социална и всякаква друга. А способностите включват и това когато имаш излаз на море да имаш и флот. Колко голям решава народа в добрия случай, в българския политиците. Но ако не помниш уроците на историята си обречен да повтаряш същите грешки и всеки път да започваш от нулата, вместо да надграждаш това което са направили тези преди теб. В морския музей не пазиш само нещо с което си постигнал победа. защото в българия това би свело музея до "Дръзки" (със всички условности че това не е точно онзи "Дръзки" и за ценността на победата през 1912 г.в контекста на цялата картина навойната) и мината която е потопила "лейтенант Пущин" (ако може да се намерят парчета от нея). Защото ВМС са дали много повече оттова на страната в тези 133 години които ще честваме само след месец.
Така че ако не искаш да подкрепиш инициативата да се съхранят във Военноморския музей по 1 катер пр. 205 и пр. 205У, поне не пречи. Надявам се че в България все още има хора за които историята не е купчина ръждясали и прашасали експонати за които се харчат грешни пари.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
barrel-rider


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 7058
Location: Варна

PostPosted: Tue 10 Jul 2012, 14:32    Post subject:  

remarque wrote:
...Защо ни е необходима още една реликва от Студената война? ...


Поне някак си да бяха станали много морските реликви от Студената война, че още една да идва в повече. Пък то, ако се разходиш из Военноморския, ти идват други мисли...

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
dogan

Joined: 19 Feb 2009
Posts: 178

PostPosted: Wed 11 Jul 2012, 06:13    Post subject:  

здравейте! отдавна не бях вземал участие, но дискусията ме навежда към някои изводи......изглежда за част от уважаемите съфорумци не е много ясна идеята на музеите .....те са за да могат хората да видят след години какво е било произведено преди тях, а другата да се демонстрира какво е било наприемер въоръжението на ВМФ/ВМС......това, че било от студената война няма никакво значение ....а за мислите които могат да те споходят .......то това е идеята на музеите да те спохождат мисли, а не само да ти се пълнят очите. Лек ден!
Last edited by dogan on Wed 11 Jul 2012, 21:00; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Чукча


Joined: 13 Jan 2010
Posts: 478

PostPosted: Wed 11 Jul 2012, 10:03    Post subject:  

dogan wrote:
......изглежда за част от уважаемите съфорумци не е много ясна идеята на музеите.....


Ти им говориш за история, памет, приемственост, традиции, а те за комунизъм, студена война и червени бабички. Laughing
Такива хора са най-опасни за историята. Навремето със същия хъс трошаха и унищожаваха всичко що е царско, а днес пак с такъв хъс се нахвърят на всичко що е комунистическо, а на края цъкат с език и се впечатляват хората по света какви музеи си имат и как си тачат и знаят памета, а ние тук нямаме нищо. Laughing
Back to top
View user's profile Send private message 
remarque


Joined: 06 Oct 2009
Posts: 170

PostPosted: Wed 11 Jul 2012, 11:57    Post subject:  

Колко ракетни катера проект 205 има съхранени в музеи по света? Къде и защо?

Подводници-музеи по света има много, предимно в страни с морски традиции и собствено корабостроене (при това не във всички) или в други, по-малки, с историческо значение за тях. Как се вписва последната клас Ромео в нашата историческа памет. За мен, тя има място единствено в ТУ. Според мен, артефакти от предполагаемия Подводник 18 имат повече стойност от цялата Слава. Отделно, по-добре е да се погрижим първо за Дръзки преди да се разпадне.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
barrel-rider


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 7058
Location: Варна

PostPosted: Wed 11 Jul 2012, 12:02    Post subject:  

Темата се раздвоява - дали може и дали трябва. И двете теми са стари колкото неписаната история на света. Поне за мен отговорите са съответно "не" и "да".
_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
remarque


Joined: 06 Oct 2009
Posts: 170

PostPosted: Wed 11 Jul 2012, 12:12    Post subject:  

Dimitar Stavrev wrote:


Ето за такива разсъждания казват че българинът няма отношение къмморето и си строи къщите на брега с гръб към него.

Както са казали по-мъдрите от нас безминало няма бъдеще. И в нормалните държави ревносттно пазят всеки артефакт, дават огромни средства за вадене отдъното на океана на важни останки и предмети, имат десетки музеи. Какво като нещо е произведено в СССР и ни е почти подарено след известна експлоатация. Това с какво намалява ценноста му за нашата история и с какво труда на поколения моряци е понеценен от този на тези които са служили на новодоставени кораби. Колкото до експлоатацияна на "Слава" и проблемите - само да ти кажа че след като през 1999 г. бе доставена новата батария "Варта" срокът й на експлоатация бе даден от производителя на 5-6 години. И до последно - 12 години след закупуването на батерията екипажът въпреки тоталната липса на средства поддържаше подводницата в състояние да се потапя и изплува безопасно, а батарията работеше безотказно.

Ако на теб термини като национална сигурност звучат отнесено и далечно, то хората отдавна с цената на много кръв и пот са разбрали че без способности няма национална сигурност, от там икономическа, социална и всякаква друга. А способностите включват и това когато имаш излаз на море да имаш и флот. Колко голям решава народа в добрия случай, в българския политиците. Но ако не помниш уроците на историята си обречен да повтаряш същите грешки и всеки път да започваш от нулата, вместо да надграждаш това което са направили тези преди теб. В морския музей не пазиш само нещо с което си постигнал победа. защото в българия това би свело музея до "Дръзки" (със всички условности че това не е точно онзи "Дръзки" и за ценността на победата през 1912 г.в контекста на цялата картина навойната) и мината която е потопила "лейтенант Пущин" (ако може да се намерят парчета от нея). Защото ВМС са дали много повече оттова на страната в тези 133 години които ще честваме само след месец.
Така че ако не искаш да подкрепиш инициативата да се съхранят във Военноморския музей по 1 катер пр. 205 и пр. 205У, поне не пречи. Надявам се че в България все още има хора за които историята не е купчина ръждясали и прашасали експонати за които се харчат грешни пари.


А за мен е непонятно такова изказване от човек, живеещ на 500км от морето, който на всичко отгоре списва морско списание. Нека не започваме с пропуските в отразяването на някои избрани моменти от новата история на морска България.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Wed 11 Jul 2012, 16:41    Post subject:  

Remark - от такива изказвания като твоето ми призлява направо и наистина Митко е много прав като казва това за къщите и го сравнява с теб. Остани си със здраве.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Wed 11 Jul 2012, 18:06    Post subject:  

Та ето какво правят и правеха в бг ВМС ...

Arrow ЕКСКЛУЗИВНО ВИДЕО: Учение на сирийския флот с ракетни стрелби от катери тип "Оса"
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
1159


Joined: 11 Aug 2005
Posts: 812
Location: Варна

PostPosted: Wed 11 Jul 2012, 19:40    Post subject:  

remarque wrote:
Dimitar Stavrev wrote:


Дано поне запазят един за Военноморския музей!


Имах предвид това послание. Защо ни е необходима още една реликва от Студената война?

Скромното ми мнение е, че единствено Кор Короли и Дръзки имат стойност като експонати. А те са в окаяно състояние.

Същото важи и за Слава - построена в СССР преди половин век, служила в СССР 23 години, доставена втора ръка, с проблемна експлоатация у нас.
С какво заслужава да бъде екпонирана? По-добре да помечтаем за Подводник 18.

А за какво им са на Щатите,Германия,Австралия - музейни експонати съветски подводници и ракетни корвети.Или на Турция-американска подводница и есминец?Но хората ги подържат в идеално състояние и се гордеят с тях.Щом "Слава" нее българска то от чий чеп "подводник 18" ще да е български-и той не е българско производство,служил е в нашият флот по-малко от 2 години(и в повечето време е бил на ремонт).Въпросът нее в "желязото"(било то "Слава","Ураган" или който и да е)а в хората служили на това "желязо",а през катерите и подводниците са минали хиляди моряци.И на всеки от тях му е мило да види отново "желязото" на което е служил и с гордост да разкаже на внуците си как дядо им е служил на този кораб/подводница.Но за съжаление това неможе да се разбере от хора които нито веднъж не са стъпвали на палуба и не са слушали командите "отдай кърмовите","дръж се давам ход","вдигни перископа".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Wed 11 Jul 2012, 20:52    Post subject:  

remarque wrote:
Dimitar Stavrev wrote:


Ето за такива разсъждания казват че българинът няма отношение къмморето и си строи къщите на брега с гръб към него.

Както са казали по-мъдрите от нас безминало няма бъдеще. И в нормалните държави ревносттно пазят всеки артефакт, дават огромни средства за вадене отдъното на океана на важни останки и предмети, имат десетки музеи. Какво като нещо е произведено в СССР и ни е почти подарено след известна експлоатация. Това с какво намалява ценноста му за нашата история и с какво труда на поколения моряци е понеценен от този на тези които са служили на новодоставени кораби. Колкото до експлоатацияна на "Слава" и проблемите - само да ти кажа че след като през 1999 г. бе доставена новата батария "Варта" срокът й на експлоатация бе даден от производителя на 5-6 години. И до последно - 12 години след закупуването на батерията екипажът въпреки тоталната липса на средства поддържаше подводницата в състояние да се потапя и изплува безопасно, а батарията работеше безотказно.

Ако на теб термини като национална сигурност звучат отнесено и далечно, то хората отдавна с цената на много кръв и пот са разбрали че без способности няма национална сигурност, от там икономическа, социална и всякаква друга. А способностите включват и това когато имаш излаз на море да имаш и флот. Колко голям решава народа в добрия случай, в българския политиците. Но ако не помниш уроците на историята си обречен да повтаряш същите грешки и всеки път да започваш от нулата, вместо да надграждаш това което са направили тези преди теб. В морския музей не пазиш само нещо с което си постигнал победа. защото в българия това би свело музея до "Дръзки" (със всички условности че това не е точно онзи "Дръзки" и за ценността на победата през 1912 г.в контекста на цялата картина навойната) и мината която е потопила "лейтенант Пущин" (ако може да се намерят парчета от нея). Защото ВМС са дали много повече оттова на страната в тези 133 години които ще честваме само след месец.
Така че ако не искаш да подкрепиш инициативата да се съхранят във Военноморския музей по 1 катер пр. 205 и пр. 205У, поне не пречи. Надявам се че в България все още има хора за които историята не е купчина ръждясали и прашасали експонати за които се харчат грешни пари.


А за мен е непонятно такова изказване от човек, живеещ на 500км от морето, който на всичко отгоре списва морско списание. Нека не започваме с пропуските в отразяването на някои избрани моменти от новата история на морска България.

Съжалявам, но когато човек не знае детайлите винаги става смешен при опит да коментира непознати нещо. Вярно е че живея в София, но майка ми е от Варна и детството ми мина по морето, както и след това ваканциите по има няма 2-3 месеца всяка година. После стана така че професионално се свързах с морската тема, а специално със катерите в Созопол още от 1999 г. - това бе първата ми командировка. После се появиха "Созополските оси", цял куп репортажи. Гордея се че се познавам и съм приятел с поне 10 офицера служили в 10 БрЛС и после в 10 ДЛС. Имам претенциите да познавам развитието на българските ВМС в последните 13 години в детайли и от тази позиция мога смело да поставям въпроси за съхраняването на историята. Другите неща ти ги казах. Въпрос на лична преценка е за заемеш дадена позиция, лошото е когато историята започне да се дели на наша и ваша. Тя е само една и рано или късно поставя всекиго на мястото му. Можеш да си сигурен че в нея ще останат имената на доста катерници - от тези осъществили първите пускове край Севастопол до последните у нас. За сметка на тези които евентуално ще нарежат 4-те катера за да преизпълнят плана на "Кражби и продажби" като направиха преди 8 години с 4-те корвети пр. 204 "Поти".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Wed 11 Jul 2012, 20:54    Post subject:  

На останалите колеги - очаквайте утре информация и кадри от погребението на доста голяма част от способностите на българските ВМС и на немалка част от историята им. Да видим дали някой ще се престраши да каже как се нарушува документ приет с Постановление на Министерския съвет.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
remarque


Joined: 06 Oct 2009
Posts: 170

PostPosted: Wed 11 Jul 2012, 21:45    Post subject:  

Preslav wrote:
Remark - от такива изказвания като твоето ми призлява направо и наистина Митко е много прав като казва това за къщите и го сравнява с теб. Остани си със здраве.


Всеки има право да изкаже своето мнение и смятам за неуместни подобни квалификации, най-малкото обезсмислят всякаква дискусия.

1159 wrote:

А за какво им са на Щатите,Германия,Австралия - музейни експонати съветски подводници и ракетни корвети.Или на Турция-американска подводница и есминец?Но хората ги подържат в идеално състояние и се гордеят с тях.Щом "Слава" нее българска то от чий чеп "подводник 18" ще да е български-и той не е българско производство,служил е в нашият флот по-малко от 2 години(и в повечето време е бил на ремонт).Въпросът нее в "желязото"(било то "Слава","Ураган" или който и да е)а в хората служили на това "желязо",а през катерите и подводниците са минали хиляди моряци.И на всеки от тях му е мило да види отново "желязото" на което е служил и с гордост да разкаже на внуците си как дядо им е служил на този кораб/подводница.Но за съжаление това неможе да се разбере от хора които нито веднъж не са стъпвали на палуба и не са слушали командите "отдай кърмовите","дръж се давам ход","вдигни перископа".


Мисля, че няма нужда от сравнение със САЩ и Германия. Австралия с основание се гордее със своите клас Оберон, които за разлика от Слава, която и в СССР и у нас, е била в резерв или неизправна значително време, са експлоатирани интензивно, с всички съпъстващи инциденти и успехи.

Турската TCG Uluçalireis се намира в частен, технологичен музей. TCG Ege (Knox class), ТCG Gayret (клас Gearing), TCG Pirireis и TCG Hizireis (първата и втората от клас Tang) са в новооктритите през 2007 музеи в Коджаели и Измир и мисля знаете какво тенденция в турската вътрешна политика отразяват. Оставам настрана това, че няма как да се сравняваме с Турция.

В българските военно-исторически музеи има малко ценни експонати - Дръзки, танковете и самолетите от втората световна война и всички знаем в какво състояние се намират. Мястото на Слава е в технологичен музей или частна колекция. За проект 205 - мястото им е в Санкт Петербург, Владивосток, Рибинск, евентуално Индия и Израел. Но не и тук. Не и при тези условия.

Затова още веднъж ще попитам колко ракетни катера проект 205 има съхранени в музеи по света? Къде и защо?

Last edited by remarque on Sun 15 Jul 2012, 10:00; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
remarque


Joined: 06 Oct 2009
Posts: 170

PostPosted: Wed 11 Jul 2012, 22:03    Post subject:  

Dimitar Stavrev wrote:
Съжалявам, но когато човек не знае детайлите винаги става смешен при опит да коментира непознати нещо. Вярно е че живея в София, но майка ми е от Варна и детството ми мина по морето, както и след това ваканциите по има няма 2-3 месеца всяка година. После стана така че професионално се свързах с морската тема, а специално със катерите в Созопол още от 1999 г. - това бе първата ми командировка. После се появиха "Созополските оси", цял куп репортажи. Гордея се че се познавам и съм приятел с поне 10 офицера служили в 10 БрЛС и после в 10 ДЛС. Имам претенциите да познавам развитието на българските ВМС в последните 13 години в детайли и от тази позиция мога смело да поставям въпроси за съхраняването на историята. Другите неща ти ги казах. Въпрос на лична преценка е за заемеш дадена позиция, лошото е когато историята започне да се дели на наша и ваша. Тя е само една и рано или късно поставя всекиго на мястото му. Можеш да си сигурен че в нея ще останат имената на доста катерници - от тези осъществили първите пускове край Севастопол до последните у нас. За сметка на тези които евентуално ще нарежат 4-те катера за да преизпълнят плана на "Кражби и продажби" като направиха преди 8 години с 4-те корвети пр. 204 "Поти".

Вие си позволихте да правите обобщения вместо просто да отговорите на моя коментар. Мисля, че опитът ви да умаловажите едно различно мнение с глупави стереотипи от рода на долуцитираното е далеч по-неадекватно.

Dimitar Stavrev wrote:
българинът няма отношение къмморето и си строи къщите на брега с гръб към него.

Относно репортажите ви, не ставаше дума за Созополските оси, а за едни други събития от последните години, които се цензурират не само във вашата медия.

Иначе за проект 204 не смея да питам какво сте очаквали - може би кораби строени 1960/68 по проект от 1956 да останат на въоръжение до днес или да станат и те музейни екпонати?! Злоупотребите не ги коментирам.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Wed 11 Jul 2012, 22:38    Post subject:  

Честна дума не те разбирам - какво лошо имаше в това един пр. 204 да остане да речем в Созопол и лятото чуждите туристи да се качват да го разглеждат, а през цялата година и български ученици и любители на военноморската тематика.
Едва ли щеше да е толкова скъпо, а и вдоста страни садоказали че с подходящ мърчайдайзинг (мрязи ги тези чуждици) или щказано на български с продажб ана сувенирада се осигуряват нужните средства. Дори не говорим за плавания, въпреки че ги бастисаха тези кораби при наличието на планини от резервни части и усвоен корпусен ремонт в България.
Ще ми е интересно да споделиш какви са твоите критерии един кораб да бъде запазен в музейна колекция?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 7 [91 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИТЕ ВМС
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0761s ][ Queries: 12 (0.0068s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker