Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
АЙ, БУБАМАРА, БУБАМАРА-2: ОТНОВО В СРЕМСКИ КАРЛОВЦИ! · Две мощни земетресения удариха Китай · Ердоган: Не сме бананова република и няма да се откажем от С-400 · Еквадор дава островите Галапагос на ВВС на САЩ · Деница Златева: Оттеглянето на оставката на Нинова не беше планирано · Бившият президент на Египет Мохамед Морси почина в съда ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 17 Юни 2019, 23:18
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИТЕ ВМС
Краят на Созополските оси - ракетните катери
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 7 [91 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Автор Съобщение
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 10 Юли 2012, 08:33    Заглавие:  

remarque написа:
Dimitar Stavrev написа:


Дано поне запазят един за Военноморския музей!

Имах предвид това послание. Защо ни е необходима още една реликва от Студената война?
Скромното ми мнение е, че единствено Кор Короли и Дръзки имат стойност като експонати. А те са в окаяно състояние.
Същото важи и за Слава - построена в СССР преди половин век, служила в СССР 23 години, доставена втора ръка, с проблемна експлоатация у нас.
С какво заслужава да бъде екпонирана? По-добре да помечтаем за Подводник 18.


Ето за такива разсъждания казват че българинът няма отношение къмморето и си строи къщите на брега с гръб към него.
Както са казали по-мъдрите от нас безминало няма бъдеще. И в нормалните държави ревносттно пазят всеки артефакт, дават огромни средства за вадене отдъното на океана на важни останки и предмети, имат десетки музеи. Какво като нещо е произведено в СССР и ни е почти подарено след известна експлоатация. Това с какво намалява ценноста му за нашата история и с какво труда на поколения моряци е понеценен от този на тези които са служили на новодоставени кораби. Колкото до експлоатацияна на "Слава" и проблемите - само да ти кажа че след като през 1999 г. бе доставена новата батария "Варта" срокът й на експлоатация бе даден от производителя на 5-6 години. И до последно - 12 години след закупуването на батерията екипажът въпреки тоталната липса на средства поддържаше подводницата в състояние да се потапя и изплува безопасно, а батарията работеше безотказно.

Ако на теб термини като национална сигурност звучат отнесено и далечно, то хората отдавна с цената на много кръв и пот са разбрали че без способности няма национална сигурност, от там икономическа, социална и всякаква друга. А способностите включват и това когато имаш излаз на море да имаш и флот. Колко голям решава народа в добрия случай, в българския политиците. Но ако не помниш уроците на историята си обречен да повтаряш същите грешки и всеки път да започваш от нулата, вместо да надграждаш това което са направили тези преди теб. В морския музей не пазиш само нещо с което си постигнал победа. защото в българия това би свело музея до "Дръзки" (със всички условности че това не е точно онзи "Дръзки" и за ценността на победата през 1912 г.в контекста на цялата картина навойната) и мината която е потопила "лейтенант Пущин" (ако може да се намерят парчета от нея). Защото ВМС са дали много повече оттова на страната в тези 133 години които ще честваме само след месец.
Така че ако не искаш да подкрепиш инициативата да се съхранят във Военноморския музей по 1 катер пр. 205 и пр. 205У, поне не пречи. Надявам се че в България все още има хора за които историята не е купчина ръждясали и прашасали експонати за които се харчат грешни пари.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7090
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 10 Юли 2012, 14:32    Заглавие:  

remarque написа:
...Защо ни е необходима още една реликва от Студената война? ...


Поне някак си да бяха станали много морските реликви от Студената война, че още една да идва в повече. Пък то, ако се разходиш из Военноморския, ти идват други мисли...

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
dogan

Регистриран на: 19 Фев 2009
Мнения: 178

МнениеПуснато на: Сря 11 Юли 2012, 06:13    Заглавие:  

здравейте! отдавна не бях вземал участие, но дискусията ме навежда към някои изводи......изглежда за част от уважаемите съфорумци не е много ясна идеята на музеите .....те са за да могат хората да видят след години какво е било произведено преди тях, а другата да се демонстрира какво е било наприемер въоръжението на ВМФ/ВМС......това, че било от студената война няма никакво значение ....а за мислите които могат да те споходят .......то това е идеята на музеите да те спохождат мисли, а не само да ти се пълнят очите. Лек ден!
Последната промяна е направена от dogan на Сря 11 Юли 2012, 21:00; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Чукча


Регистриран на: 13 Яну 2010
Мнения: 478

МнениеПуснато на: Сря 11 Юли 2012, 10:03    Заглавие:  

dogan написа:
......изглежда за част от уважаемите съфорумци не е много ясна идеята на музеите.....


Ти им говориш за история, памет, приемственост, традиции, а те за комунизъм, студена война и червени бабички. Laughing
Такива хора са най-опасни за историята. Навремето със същия хъс трошаха и унищожаваха всичко що е царско, а днес пак с такъв хъс се нахвърят на всичко що е комунистическо, а на края цъкат с език и се впечатляват хората по света какви музеи си имат и как си тачат и знаят памета, а ние тук нямаме нищо. Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
remarque


Регистриран на: 06 Окт 2009
Мнения: 170

МнениеПуснато на: Сря 11 Юли 2012, 11:57    Заглавие:  

Колко ракетни катера проект 205 има съхранени в музеи по света? Къде и защо?

Подводници-музеи по света има много, предимно в страни с морски традиции и собствено корабостроене (при това не във всички) или в други, по-малки, с историческо значение за тях. Как се вписва последната клас Ромео в нашата историческа памет. За мен, тя има място единствено в ТУ. Според мен, артефакти от предполагаемия Подводник 18 имат повече стойност от цялата Слава. Отделно, по-добре е да се погрижим първо за Дръзки преди да се разпадне.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7090
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 11 Юли 2012, 12:02    Заглавие:  

Темата се раздвоява - дали може и дали трябва. И двете теми са стари колкото неписаната история на света. Поне за мен отговорите са съответно "не" и "да".
_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
remarque


Регистриран на: 06 Окт 2009
Мнения: 170

МнениеПуснато на: Сря 11 Юли 2012, 12:12    Заглавие:  

Dimitar Stavrev написа:


Ето за такива разсъждания казват че българинът няма отношение къмморето и си строи къщите на брега с гръб към него.

Както са казали по-мъдрите от нас безминало няма бъдеще. И в нормалните държави ревносттно пазят всеки артефакт, дават огромни средства за вадене отдъното на океана на важни останки и предмети, имат десетки музеи. Какво като нещо е произведено в СССР и ни е почти подарено след известна експлоатация. Това с какво намалява ценноста му за нашата история и с какво труда на поколения моряци е понеценен от този на тези които са служили на новодоставени кораби. Колкото до експлоатацияна на "Слава" и проблемите - само да ти кажа че след като през 1999 г. бе доставена новата батария "Варта" срокът й на експлоатация бе даден от производителя на 5-6 години. И до последно - 12 години след закупуването на батерията екипажът въпреки тоталната липса на средства поддържаше подводницата в състояние да се потапя и изплува безопасно, а батарията работеше безотказно.

Ако на теб термини като национална сигурност звучат отнесено и далечно, то хората отдавна с цената на много кръв и пот са разбрали че без способности няма национална сигурност, от там икономическа, социална и всякаква друга. А способностите включват и това когато имаш излаз на море да имаш и флот. Колко голям решава народа в добрия случай, в българския политиците. Но ако не помниш уроците на историята си обречен да повтаряш същите грешки и всеки път да започваш от нулата, вместо да надграждаш това което са направили тези преди теб. В морския музей не пазиш само нещо с което си постигнал победа. защото в българия това би свело музея до "Дръзки" (със всички условности че това не е точно онзи "Дръзки" и за ценността на победата през 1912 г.в контекста на цялата картина навойната) и мината която е потопила "лейтенант Пущин" (ако може да се намерят парчета от нея). Защото ВМС са дали много повече оттова на страната в тези 133 години които ще честваме само след месец.
Така че ако не искаш да подкрепиш инициативата да се съхранят във Военноморския музей по 1 катер пр. 205 и пр. 205У, поне не пречи. Надявам се че в България все още има хора за които историята не е купчина ръждясали и прашасали експонати за които се харчат грешни пари.


А за мен е непонятно такова изказване от човек, живеещ на 500км от морето, който на всичко отгоре списва морско списание. Нека не започваме с пропуските в отразяването на някои избрани моменти от новата история на морска България.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Сря 11 Юли 2012, 16:41    Заглавие:  

Remark - от такива изказвания като твоето ми призлява направо и наистина Митко е много прав като казва това за къщите и го сравнява с теб. Остани си със здраве.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Сря 11 Юли 2012, 18:06    Заглавие:  

Та ето какво правят и правеха в бг ВМС ...

Arrow ЕКСКЛУЗИВНО ВИДЕО: Учение на сирийския флот с ракетни стрелби от катери тип "Оса"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
1159


Регистриран на: 11 Авг 2005
Мнения: 812
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 11 Юли 2012, 19:40    Заглавие:  

remarque написа:
Dimitar Stavrev написа:


Дано поне запазят един за Военноморския музей!


Имах предвид това послание. Защо ни е необходима още една реликва от Студената война?

Скромното ми мнение е, че единствено Кор Короли и Дръзки имат стойност като експонати. А те са в окаяно състояние.

Същото важи и за Слава - построена в СССР преди половин век, служила в СССР 23 години, доставена втора ръка, с проблемна експлоатация у нас.
С какво заслужава да бъде екпонирана? По-добре да помечтаем за Подводник 18.

А за какво им са на Щатите,Германия,Австралия - музейни експонати съветски подводници и ракетни корвети.Или на Турция-американска подводница и есминец?Но хората ги подържат в идеално състояние и се гордеят с тях.Щом "Слава" нее българска то от чий чеп "подводник 18" ще да е български-и той не е българско производство,служил е в нашият флот по-малко от 2 години(и в повечето време е бил на ремонт).Въпросът нее в "желязото"(било то "Слава","Ураган" или който и да е)а в хората служили на това "желязо",а през катерите и подводниците са минали хиляди моряци.И на всеки от тях му е мило да види отново "желязото" на което е служил и с гордост да разкаже на внуците си как дядо им е служил на този кораб/подводница.Но за съжаление това неможе да се разбере от хора които нито веднъж не са стъпвали на палуба и не са слушали командите "отдай кърмовите","дръж се давам ход","вдигни перископа".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 11 Юли 2012, 20:52    Заглавие:  

remarque написа:
Dimitar Stavrev написа:


Ето за такива разсъждания казват че българинът няма отношение къмморето и си строи къщите на брега с гръб към него.

Както са казали по-мъдрите от нас безминало няма бъдеще. И в нормалните държави ревносттно пазят всеки артефакт, дават огромни средства за вадене отдъното на океана на важни останки и предмети, имат десетки музеи. Какво като нещо е произведено в СССР и ни е почти подарено след известна експлоатация. Това с какво намалява ценноста му за нашата история и с какво труда на поколения моряци е понеценен от този на тези които са служили на новодоставени кораби. Колкото до експлоатацияна на "Слава" и проблемите - само да ти кажа че след като през 1999 г. бе доставена новата батария "Варта" срокът й на експлоатация бе даден от производителя на 5-6 години. И до последно - 12 години след закупуването на батерията екипажът въпреки тоталната липса на средства поддържаше подводницата в състояние да се потапя и изплува безопасно, а батарията работеше безотказно.

Ако на теб термини като национална сигурност звучат отнесено и далечно, то хората отдавна с цената на много кръв и пот са разбрали че без способности няма национална сигурност, от там икономическа, социална и всякаква друга. А способностите включват и това когато имаш излаз на море да имаш и флот. Колко голям решава народа в добрия случай, в българския политиците. Но ако не помниш уроците на историята си обречен да повтаряш същите грешки и всеки път да започваш от нулата, вместо да надграждаш това което са направили тези преди теб. В морския музей не пазиш само нещо с което си постигнал победа. защото в българия това би свело музея до "Дръзки" (със всички условности че това не е точно онзи "Дръзки" и за ценността на победата през 1912 г.в контекста на цялата картина навойната) и мината която е потопила "лейтенант Пущин" (ако може да се намерят парчета от нея). Защото ВМС са дали много повече оттова на страната в тези 133 години които ще честваме само след месец.
Така че ако не искаш да подкрепиш инициативата да се съхранят във Военноморския музей по 1 катер пр. 205 и пр. 205У, поне не пречи. Надявам се че в България все още има хора за които историята не е купчина ръждясали и прашасали експонати за които се харчат грешни пари.


А за мен е непонятно такова изказване от човек, живеещ на 500км от морето, който на всичко отгоре списва морско списание. Нека не започваме с пропуските в отразяването на някои избрани моменти от новата история на морска България.

Съжалявам, но когато човек не знае детайлите винаги става смешен при опит да коментира непознати нещо. Вярно е че живея в София, но майка ми е от Варна и детството ми мина по морето, както и след това ваканциите по има няма 2-3 месеца всяка година. После стана така че професионално се свързах с морската тема, а специално със катерите в Созопол още от 1999 г. - това бе първата ми командировка. После се появиха "Созополските оси", цял куп репортажи. Гордея се че се познавам и съм приятел с поне 10 офицера служили в 10 БрЛС и после в 10 ДЛС. Имам претенциите да познавам развитието на българските ВМС в последните 13 години в детайли и от тази позиция мога смело да поставям въпроси за съхраняването на историята. Другите неща ти ги казах. Въпрос на лична преценка е за заемеш дадена позиция, лошото е когато историята започне да се дели на наша и ваша. Тя е само една и рано или късно поставя всекиго на мястото му. Можеш да си сигурен че в нея ще останат имената на доста катерници - от тези осъществили първите пускове край Севастопол до последните у нас. За сметка на тези които евентуално ще нарежат 4-те катера за да преизпълнят плана на "Кражби и продажби" като направиха преди 8 години с 4-те корвети пр. 204 "Поти".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 11 Юли 2012, 20:54    Заглавие:  

На останалите колеги - очаквайте утре информация и кадри от погребението на доста голяма част от способностите на българските ВМС и на немалка част от историята им. Да видим дали някой ще се престраши да каже как се нарушува документ приет с Постановление на Министерския съвет.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
remarque


Регистриран на: 06 Окт 2009
Мнения: 170

МнениеПуснато на: Сря 11 Юли 2012, 21:45    Заглавие:  

Preslav написа:
Remark - от такива изказвания като твоето ми призлява направо и наистина Митко е много прав като казва това за къщите и го сравнява с теб. Остани си със здраве.


Всеки има право да изкаже своето мнение и смятам за неуместни подобни квалификации, най-малкото обезсмислят всякаква дискусия.

1159 написа:

А за какво им са на Щатите,Германия,Австралия - музейни експонати съветски подводници и ракетни корвети.Или на Турция-американска подводница и есминец?Но хората ги подържат в идеално състояние и се гордеят с тях.Щом "Слава" нее българска то от чий чеп "подводник 18" ще да е български-и той не е българско производство,служил е в нашият флот по-малко от 2 години(и в повечето време е бил на ремонт).Въпросът нее в "желязото"(било то "Слава","Ураган" или който и да е)а в хората служили на това "желязо",а през катерите и подводниците са минали хиляди моряци.И на всеки от тях му е мило да види отново "желязото" на което е служил и с гордост да разкаже на внуците си как дядо им е служил на този кораб/подводница.Но за съжаление това неможе да се разбере от хора които нито веднъж не са стъпвали на палуба и не са слушали командите "отдай кърмовите","дръж се давам ход","вдигни перископа".


Мисля, че няма нужда от сравнение със САЩ и Германия. Австралия с основание се гордее със своите клас Оберон, които за разлика от Слава, която и в СССР и у нас, е била в резерв или неизправна значително време, са експлоатирани интензивно, с всички съпъстващи инциденти и успехи.

Турската TCG Uluçalireis се намира в частен, технологичен музей. TCG Ege (Knox class), ТCG Gayret (клас Gearing), TCG Pirireis и TCG Hizireis (първата и втората от клас Tang) са в новооктритите през 2007 музеи в Коджаели и Измир и мисля знаете какво тенденция в турската вътрешна политика отразяват. Оставам настрана това, че няма как да се сравняваме с Турция.

В българските военно-исторически музеи има малко ценни експонати - Дръзки, танковете и самолетите от втората световна война и всички знаем в какво състояние се намират. Мястото на Слава е в технологичен музей или частна колекция. За проект 205 - мястото им е в Санкт Петербург, Владивосток, Рибинск, евентуално Индия и Израел. Но не и тук. Не и при тези условия.

Затова още веднъж ще попитам колко ракетни катера проект 205 има съхранени в музеи по света? Къде и защо?

Последната промяна е направена от remarque на Нед 15 Юли 2012, 10:00; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
remarque


Регистриран на: 06 Окт 2009
Мнения: 170

МнениеПуснато на: Сря 11 Юли 2012, 22:03    Заглавие:  

Dimitar Stavrev написа:
Съжалявам, но когато човек не знае детайлите винаги става смешен при опит да коментира непознати нещо. Вярно е че живея в София, но майка ми е от Варна и детството ми мина по морето, както и след това ваканциите по има няма 2-3 месеца всяка година. После стана така че професионално се свързах с морската тема, а специално със катерите в Созопол още от 1999 г. - това бе първата ми командировка. После се появиха "Созополските оси", цял куп репортажи. Гордея се че се познавам и съм приятел с поне 10 офицера служили в 10 БрЛС и после в 10 ДЛС. Имам претенциите да познавам развитието на българските ВМС в последните 13 години в детайли и от тази позиция мога смело да поставям въпроси за съхраняването на историята. Другите неща ти ги казах. Въпрос на лична преценка е за заемеш дадена позиция, лошото е когато историята започне да се дели на наша и ваша. Тя е само една и рано или късно поставя всекиго на мястото му. Можеш да си сигурен че в нея ще останат имената на доста катерници - от тези осъществили първите пускове край Севастопол до последните у нас. За сметка на тези които евентуално ще нарежат 4-те катера за да преизпълнят плана на "Кражби и продажби" като направиха преди 8 години с 4-те корвети пр. 204 "Поти".

Вие си позволихте да правите обобщения вместо просто да отговорите на моя коментар. Мисля, че опитът ви да умаловажите едно различно мнение с глупави стереотипи от рода на долуцитираното е далеч по-неадекватно.

Dimitar Stavrev написа:
българинът няма отношение къмморето и си строи къщите на брега с гръб към него.

Относно репортажите ви, не ставаше дума за Созополските оси, а за едни други събития от последните години, които се цензурират не само във вашата медия.

Иначе за проект 204 не смея да питам какво сте очаквали - може би кораби строени 1960/68 по проект от 1956 да останат на въоръжение до днес или да станат и те музейни екпонати?! Злоупотребите не ги коментирам.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 11 Юли 2012, 22:38    Заглавие:  

Честна дума не те разбирам - какво лошо имаше в това един пр. 204 да остане да речем в Созопол и лятото чуждите туристи да се качват да го разглеждат, а през цялата година и български ученици и любители на военноморската тематика.
Едва ли щеше да е толкова скъпо, а и вдоста страни садоказали че с подходящ мърчайдайзинг (мрязи ги тези чуждици) или щказано на български с продажб ана сувенирада се осигуряват нужните средства. Дори не говорим за плавания, въпреки че ги бастисаха тези кораби при наличието на планини от резервни части и усвоен корпусен ремонт в България.
Ще ми е интересно да споделиш какви са твоите критерии един кораб да бъде запазен в музейна колекция?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 7 [91 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИТЕ ВМС
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0877s ][ Queries: 12 (0.0074s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker