Автор |
Съобщение |
Han Solo
[Moderator]
Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3207 Местожителство: София
|
Пуснато на: Вто 13 Апр 2010, 16:25 Заглавие:
|
|
Да четох го това ... но съответно чета и доста други неща - примерно това http://gazeta.ru/social/2010/04/12/3350412.shtml и ето един откъс оттам:
Цитат: | В понедельник представители прокуратуры Польши допросили команду диспетчеров и руководителя полетами аэродрома Северный Павла Плюснина, которые подтвердили, что предупреждали пилота борта № 101 о неблагоприятных погодных условиях, но он все равно пошел на посадку. Детали этого допроса не раскрываются. Сотрудники аэропорта от прямых контактов с прессой отказываются: как сообщил «Газете.Ru» источник в Смоленской областной администрации, «они все запуганы, руководство по линии Минобороны велело молчать». |
и просто не вярвам военен диспечер на когото е казано да мълчи ще се разприказва... ако някой все пак е успял да се добере до него по някакъв начин си представям човека колко охотно е отговарял а и от написаното , ако е истина, е очевидно че журналиста не разбира нищо от авиация и е отишъл с "ненаписано домашно"
_________________ May the Force be with You
|
Върнете се в началото
|
|
 |
Han Solo
[Moderator]
Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3207 Местожителство: София
|
Пуснато на: Вто 13 Апр 2010, 16:43 Заглавие:
|
|
Попаднах ровейки се в нета и на това :
http://wyborcza.pl/1,105770,7764470,CNN_nadaje_ze_Smolenska.html
а и се зачетох в някои материали... например този:
Цитат: |
Tu-154 pilots decided to land, despite warnings
12th April 2010
"The pilots were about 10-15 meters too low," said former fighter pilot Aleksei Koroczin, chief electrician at Severny airfield, where President Lech Kaczyński's Tupolev Tu-154 was attempting to land.
About 10 minutes before the aircraft was scheduled to land en route from Warsaw, air traffic controllers informed the Polish crew that the airfield was covered with thick fog.
Controllers in Minsk had previously radioed the same warning, recommending that the aircraft divert to the Belarusian capital instead.
Smolensk controllers also advised the presidential flight to land either at Minsk or Moscow.
"The pilots wanted to land in Smolensk, which they repeated several times over the radio," said one airport employee familiar with communications between the control tower and the aircraft. "Speculation that someone might have been forcing them to do it seem baseless to me."
From Warsaw Business Journal |
_________________ May the Force be with You
|
Върнете се в началото
|
|
 |
Preslav
[Admin]

Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42469
|
Пуснато на: Вто 13 Апр 2010, 17:21 Заглавие:
|
|
Двигателите са работели до сблъсъка
|
Върнете се в началото
|
|
 |
YavorD
Регистриран на: 16 Яну 2007 Мнения: 211
|
Пуснато на: Вто 13 Апр 2010, 17:25 Заглавие:
"101" или "102"? |
|
Всъщност кой от двата полски Ту-154М се е разбил, "101" или "102"?
Според руски източник, "102" (c/n 90А862, бивш SP-LCO) е на ремонт в Самара от началото на април 2010 г., а катастрофата е със "101" (c/n 90А837).
|
Върнете се в началото
|
|
 |
Preslav
[Admin]

Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42469
|
Пуснато на: Вто 13 Апр 2010, 17:34 Заглавие:
|
|
Първанов на 2 пъти на косъм от смъртта с президентските самолети
Мен ме интересува друго - по отношение на нашия Ту-154.
Защо в края на декември бяха дадени много пари за неговия ресурс и ремонт, а в края на март обявиха спирането му от полети...
Цитат: | Стойността на рутинната техническа поддръжка на самолета е 132 000 евро, а програмата за удължаване на ресурса струва 70 000 долара. Средствата са осигурени от националния бюджет. |
Криза е, нека пестим. Защо бяха хвърлени над 170 хиляди евро на вятъра?
Последната промяна е направена от Preslav на Чет 15 Апр 2010, 08:17; мнението е било променяно общо 1 път
|
Върнете се в началото
|
|
 |
tod
Регистриран на: 09 Фев 2009 Мнения: 589
|
Пуснато на: Вто 13 Апр 2010, 17:44 Заглавие:
Re: "101" или "102"? |
|
YavorD написа: | Всъщност кой от двата полски Ту-154М се е разбил, "101" или "102"?
Според руски източник, "102" (c/n 90А862, бивш SP-LCO) е на ремонт в Самара от началото на април 2010 г., а катастрофата е със "101" (c/n 90А837). |
натисни тук
|
Върнете се в началото
|
|
 |
tod
Регистриран на: 09 Фев 2009 Мнения: 589
|
Пуснато на: Вто 13 Апр 2010, 17:55 Заглавие:
|
|
[img]http://www.flickr.com/photos/digitalglobe-imagery/4515204703/sizes/o/[/img]
Смоленский Форум
|
Върнете се в началото
|
|
 |
YavorD
Регистриран на: 16 Яну 2007 Мнения: 211
|
Пуснато на: Вто 13 Апр 2010, 18:01 Заглавие:
|
|
Благодаря, tod!
Някой трябва да смени снимката в pan.bg.
|
Върнете се в началото
|
|
 |
Рангел

Регистриран на: 28 Окт 2005 Мнения: 85 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Вто 13 Апр 2010, 18:43 Заглавие:
|
|
И все пак, някой разбра ли дали са били налични и работещи стандартните руски навигационни системи на борда или са демонтирани/заменени при модернизация?
|
Върнете се в началото
|
|
 |
tod
Регистриран на: 09 Фев 2009 Мнения: 589
|
Пуснато на: Вто 13 Апр 2010, 18:53 Заглавие:
|
|
Рангел написа: | И все пак, някой разбра ли дали са били налични и работещи стандартните руски навигационни системи на борда или са демонтирани/заменени при модернизация? | натисни тук
|
Върнете се в началото
|
|
 |
Preslav
[Admin]

Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42469
|
Пуснато на: Сря 14 Апр 2010, 23:16 Заглавие:
|
|
Цитат: | Пилоты польского Ту-154 до последнего момента могли избежать крушения
14 апреля 2010
/AVIA.RU/
14 апреля, AVIA.RU – В ходе расследования авиакатастрофы под Смоленском, эксперты пришли к выводу, что пилоты самолета Ту-154 польского президента, до последнего момента могли избежать крушения, передает «Газета.ru».
«Проведенные следственные действия, а также результаты расшифровки бортового речевого самописца, - показали, что пилоты до последней секунды имели шанс избежать столкновения с землей», - сказал участник расследования.
Командир экипажа, несмотря на полученное предупреждение о плохой видимости в районе аэродрома «Северный», принял решение садиться. Во время снижения по глиссаде в условиях сильного тумана пилоты точно вышли на взлетно-посадочную полосу. Однако при подлете экипаж определил, что самолет не попадает в точку приземления. «В этот момент командир корабля и допустил роковую ошибку. Он включил форсаж, по неустановленной пока причине качнул самолет вправо и одновременно попытался набрать высоту с разворотом. В результате лайнер крылом зацепил макушки деревьев, после чего самолет потерял управление», - заявил эксперт.
По его мнению, если бы пилот, включив форсаж, начал просто набирать высоту по прямой, то были бы все шансы избежать столкновения с землей. |
Цитат: | Пилотът завил фатално наляво с пълна газ
Американска компания се съмнява в техническата изправност на Ту-154 край Смоленск
Разследващи катастрофата с полския правителствен самолет край Смоленск са на мнение, че до последния момент тя е можело да бъде избегната. "Следствените действия - както възстановка на опита за кацане, така и дешифрирането на една от черните кутии с разговорите на борда, показвали, че пилотът е имал шанса да избегне дърветата. Именно заради тях машината е станала неуправляема и се заби в земята", твърди източник, близък до разследването. Според него по време на спускането за кацане, въпреки гъстата мъгла, екипажът е успял да насочи самолета точно над пистата. Неизвестно защо обаче е решил, че машината не попада в точката на приземяване, разказал експертът. "Точно в този момент командирът на самолета е допуснал фатална грешка. Той е включил на форсаж и по неясна засега причина отклонил самолета първо надясно, а след това завил рязко ляво на борд, едновременно с това опитвайки се да набере височина чрез завой. В резултат лявото крило на лайнера закачило дърветата и пилотите загубили управление", посочва източникът. Ако, включвайки на форсаж, пилотът бе започнал просто да набира скорост, това нямало да се случи, твърди експертът. В същото време американски производител на самолетните устройства TAWS, сигнализиращи за опасно приближаващи се предмети на принципа на радара, изрази съмнение, че машината е била технически изправна. Според компанията Universal Avionics Systems, ако това устройство е работело, няма как пилотите на Ту-154 да закачат дърветата. Това би било първият случай на самолет с TAWS, който се е разбил, твърди компанията. Тези устройства навлизат в употреба в края на 90-те години. Те съдържат цифрови карти на местността и предупреждават със силен звук за опасността от всякакви препятствия. По мнение на Бил Фос, президент на американската Flight Safety Foundation, катастрофата може да е резултат от непълнотите в картите на TAWS за Русия. |
Последната промяна е направена от Preslav на Чет 15 Апр 2010, 08:18; мнението е било променяно общо 1 път
|
Върнете се в началото
|
|
 |
Kx
Регистриран на: 16 Юни 2004 Мнения: 218
|
Пуснато на: Чет 15 Апр 2010, 08:16 Заглавие:
|
|
от кога ТУ 154 има форсаж ?
|
Върнете се в началото
|
|
 |
Preslav
[Admin]

Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42469
|
Пуснато на: Чет 15 Апр 2010, 10:12 Заглавие:
|
|
С минута мълчание започна заседанието на Съвета по отбрана
Ген.Попов - "Загиналите ръководители са мои приятели"
Анализи, анализи...
|
Върнете се в началото
|
|
 |
Han Solo
[Moderator]
Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3207 Местожителство: София
|
Пуснато на: Чет 15 Апр 2010, 10:20 Заглавие:
|
|
Сега се хванах и разгледах сателитните снимки в гугъл мапс на летището в Смоленск.... ами доста са подробни - разделителна способност под 50 метра вижда се всичко доста ясно
http://maps.google.com/maps?hl=en&ie=UTF8&ll=54.824191,32.045574&spn=0.00895,0.01929&t=h&z=16
_________________ May the Force be with You
|
Върнете се в началото
|
|
 |
stambe_mig

Регистриран на: 28 Фев 2004 Мнения: 1228 Местожителство: England Birmingham
|
Пуснато на: Чет 15 Апр 2010, 11:35 Заглавие:
|
|
Ето и сателитна снимка от мястото на катасрофата:
|
Върнете се в началото
|
|
 |
|
[ Time: 0.0672s ][ Queries: 12 (0.0038s) ][ Debug on ] |