Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 04 Юни 2020, 14:15
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ГАЛЕРИЯ - МОРСКА БЪЛГАРИЯ
Пътнически кораб "Галата" и другите-пътническо корабоплаване
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 3 [32 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2010, 20:57    Заглавие:  Пътнически кораб "Галата" и другите-пътническо корабоплаване  

Пътнически кораби "Галата", “Евксиноград”, “Созопол”, “Несебър”, “Поморие”, "Теменуга"...

През 1935 г. е построен първият български метален кораб “Галата” в пристанищната работилница във Варна и е предаден за експлоатация на новосъздаденото управление “Морско крайбрежно плаване”. Първоначално обслужва Варненския залив, а след това и района на Бургаския залив, като обслужва и пристанищата на Южното черноморие. След войната е предаден на Параходство БРП-Русе, по-късно на язовир “Кърджали” и “Студен кладенец”, където свързва откъснатите от Кърджали места по бреговата линия на язовира. Потъва през зимата на 1963 г.
Този първенец на “Белия флот” (така се наричали пътническите кораби)
е 50-местен , с 29 БРТ и 8,5 НРТ вместимост. Дължина - 18,00 м, широчина - 3,75 м, газене – 1,30 м. Дизеловият му двигател с мощност 120 к. с. му позволава да развива скорост 10 възла. Екипаж – 3 души, пътници -60. По-късно е откаран на язовир “Студена”.
“Галата” става прототип на цяла серия кораби, построени от специалистите и работниците на варненската пристанищна работилница – “Евксиноград”, “Созопол”, “Несебър”, “Поморие”, "Теменуга", построени в периода 1939-1945 г. във Варна и имат същите технически данни като “Галата”. По-късно “Созопол” е прехвърлен на Панчеревското езеро в София.
Нейно дело са и моторните лодки ”Лилия” и “Княгиня Евдокия”
Четиритонната “Лилия” има дължина – 8,9 в; широчина - 1,97 м, височина – 0,89 м, двигател с мощност – 14 к. с.
Малко по-голямата “Княгиня Евдокия” е с дължина – 9,7 м, широчина -2,28 м, височина – 1,35 м. Двигателят й е с мощност 30 к. с. и развива скорост 7,5 възла.



Кърмата на "Емона"

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

"Созопол" - давам мило и драго за стари снимки от Панчарево и град Лом.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

"Арда"

Click to see if image is larger

"Ексиновград" - бивш "Аспарух"

Click to see if image is larger

"Галата"

Click to see if image is larger

"Калиакра"

Click to see if image is larger

и сега...

Click to see if image is larger

"Вълчан войвода"

Click to see if image is larger

и "Каварна" - после "Вълчан войвода"
Click to see if image is larger

"Кранево"
Click to see if image is larger

Този е безименен. Някой ако знае как се казва корабът на явовир "Искър"?
Като го гледам си е едно към едно от серията на "Галата".

Click to see if image is larger

Последната промяна е направена от Preslav на Вто 05 Окт 2010, 23:57; мнението е било променяно общо 5 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 28 Сеп 2010, 22:10    Заглавие:  

Част от снимките са на любими съфорумни лица, благодаря за което.
Темата е интересна, надявам се на още снимки от вас - архивни и нови.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 30 Сеп 2010, 18:30    Заглавие:  

Малко, но от сърце от мен...

Пристигането на официалните лица до мястото на откриване на подвижния Аспарухов мост на 28 май 1939 г. Министър Аврамов и съпругата му, Янко Мустаков - кмет на Варна, ген. Йоцов и др. слизат от м/к "Евксиноград".

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 04 Окт 2010, 09:36    Заглавие:  

Тук темата за товарните кораби "Галата". Пишете в нея.

http://www.airgroup2000.com/forum/viewtopic.php?t=227802
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 06 Окт 2010, 00:22    Заглавие:  

Чудех се дали да направя тема за пътническото корабоплаване, но мисля че ще се разводнят нещата и най-добре всичко да е тук. Все пак всичко започва от "Галата" и май свърши с "Атанас Димитров". Evil or Very Mad

Ето още един екземпляр - "Жечка Карамфилова". Имах някъде снимка и на "Максим Илиев". Даже мисля, че Попай я бе пуснал някъде тук из форума. Прави ми впечатление, че корабите отиват после в ПЧМВ, дали пък още не са запазени някъде?

Цитат:

През 1948 г.- 1949г. във Варна са построени пътническите кораби “Мичурин”, “Максим Илиев” и “Жечка Карамфилова”.
Дедуейт – 13 т; 58 БРт и 21 НРТ; дължина – 20,50 м; широчина -5 м; газене – 2,20 м; мощност на двигателите - 135 к. с.пскорост – 10 възла; екипаж – 5 души; пътници – 130.
През 1981 г. корабите са преустроени за нуждите на дирекцията за поддържане на чистотата на морските води – Варна.


Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 06 Окт 2010, 00:24    Заглавие:  

Ето и още 2.

"Ексиновград" - вече на 2 пъти срещам информацията, че е бил и на язовир "Студен кладенец".

Click to see if image is larger

и "Калиакра"

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
LZ4BU

Регистриран на: 15 Дек 2006
Мнения: 120
Местожителство: Varna

МнениеПуснато на: Сря 06 Окт 2010, 09:17    Заглавие:  

Preslav написа:
Прави ми впечатление, че корабите отиват после в ПЧМВ, дали пък още не са запазени някъде?

"Максим Илиев" със сигурност не е запазен. За последно го бях виждал "захвърлен" върху куп стари железа на режището на брега на стария канал "море-езеро". Беше през 80-те години. Жалко, че тогава нямах фотоапарат Crying or Very sad
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 06 Окт 2010, 10:53    Заглавие:  

И "Максим Илиев" - снимката е от архива на Попай.

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 07 Окт 2010, 13:27    Заглавие:  

"Наско Боев"
За този кораб нямам никаква инфо.
Всъщност само от сайта на "Вимпел", но не ми се вярва да е военен.
Цитат:
Моторен катер №57 проект Р376 “Наско Боев” - бивш РТЩ, зачислен в състава на дивизиона на 12.07.1980 г.


Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 08 Окт 2010, 09:32    Заглавие:  

Галата и Евксиноград при откриването на Аспаруховия мост - 28 май 1939 г.:

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 24 Окт 2010, 22:27    Заглавие:  

"Кранево" - преди 5 години, все още в добро състояние.
Някой да знае отляво на него какъв е кораба?

Click to see if image is larger

и "Шипка".

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 05 Ное 2010, 09:08    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 29 Апр 2011, 01:01    Заглавие:  

"Калиакра"
Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 02 Юни 2011, 09:30    Заглавие:  

Серията: “Асен Йорданов”, “Теохар Бакърджиев”, “Янко Костов” и “Атанас Димитров”

През 1966-1969 г. в Бургас са построени четири 150-местни пътни хидробуса “Асен Йорданов”, “Теохар Бакърджиев”, “Янко Костов” и “Атанас Димитров”.

Click to see if image is larger

През 1966 г. в ККЗ “Илия Бояджиев” - Бургас е построен корабът “Асен Йорданов”, първият от серията 150-местни хидробуси. През следващите години до 1968 г. на БМФ са предадени хидробусите “Янко Костов”, “Атанас Димитрров”, и “Теохар Бояджиеев”.

дедуейт – 119 т;
дължина -32,43 м;
широчина – 6,30 м;
газене – 2,15 м;
мощност – 604 к. с.;
скорост -12,7 възла;
екипаж – 7 души,
пътници – 38.
(Тодоров –снимка и чертеж – 190,191)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 20 Юни 2011, 23:06    Заглавие:  

Може би "Жечка Карамфилова" или "Максим Илиев"

Arrow Пътническо корабче около Варна
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 3 [32 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ГАЛЕРИЯ - МОРСКА БЪЛГАРИЯ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0738s ][ Queries: 12 (0.0033s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker