Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 04 Юни 2020, 13:06
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ГАЛЕРИЯ - МОРСКА БЪЛГАРИЯ
Товарни кораби "Галата", "Созопол", "Обзор", "Бяла"
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 2 [22 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 04 Окт 2010, 09:26    Заглавие:  Товарни кораби "Галата", "Созопол", "Обзор", "Бяла"  

Товарни кораби "Галата", "Созопол", "Обзор", "Бяла", "Шабла"...

Цитат:
През 1957-1958 г. в КЗ-Варна са построени сухотоварните кораби (каботажни товарни търговски моторни кораби) “Бяла” (по-късно плаваща работилница), “Шабла”(приет във Варна на 3 .03. 1957 г.), “Созопол”, “Галата” (по-късно предадени на БРП-Русе) и “Обзор” (потъва през 1964 г. край нос Атанас, където засяда на камъни. Екипажът е спасен.). Старите гемии със същите имена са бракувани.
Корабите имат следните данни
– дедуейт - 234 т.
дължина – 35,85 м
широчина – 6,5 м
газене – 1,25/3,65 м
мощност – 20 к. с.
скорост - 8,5 възла.


Тук се споменава за потъване на "Обзор", някакви сведения?
Ето малко и за катастрофата на "Галата".

Цитат:

Драмата на "Хера" в известна степен е повторение на гибелта на "Галата" през януари 1962 г. 150-тонният кораб прави курс от Балчик за Варна. Но не достига до крайната дестинация и изчезва от радарите на бреговата охрана. След две седмици празните му спасителни лодки са изхвърлени на Царския плаж между Созопол и Черноморец. Разследването на държавната комисия установява, че "Галата" се е преобърнал поради обледенение. Биещата в десния борд вълна и минусовите температури са предизвикали натрупване на лед на единия борд, чиято тежест е нарушила равновесието на кораба и го е преобърнала. Шестчленният екипаж - както и в случая с "Хера" - поради студеното време е бил по каютите, машинното отделение и мостика, поради което екипажът не е успял да напусне кораба.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 04 Окт 2010, 09:27    Заглавие:  

Popay the Sailor

Цитат:
Става дума за товарния Галата, еднотипен с показания от колегата Polaris Бяла, a не за пасажера.

Click to see if image is larger


Via
Цитат:
От същата серия бяха "Созопол" и "Обзор". "Созопол" след като го изкараха от експоатация,го дадоха на ОКТОФ-Варна,които го преустроиха в плаваща работилница и го кръстиха "Звездица".В началото на 90-те години го купи един частник - Владо Колев,преимeнува го "Алкаид" и известно време шеташе из Черно море,а сега мисля,че се казва "Crimea" и стои вързан на един неработен кей във Варненска корабостроителница,до старите хелинги,зад Военно-морската база заедно с една баржа от военния флот. А"Обзор" беше кораба на "Кинтекс".Всички знаете с какво се занимаваха те,а той специално беше за цигари,които.............."изнасяше" до едни турски гемии на 50-60 мили от нашия бряг. Беше целия боядисан в сиво и по него нямаше никакви надписи дори и на спасителните кръгове.Дълги години капитан му беше стария Андрей Жеков(бог да го прости) от известната варненска капитанска фамилия. Не съм сигурен дали той или "Галата" преустроиха във водолей във Бургас. Някой от бургаската група, ако знае нещо по-точно да каже.
Click to see if image is larger
Снимаката е на Popay the sailor.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 04 Окт 2010, 09:30    Заглавие:  

fonny

Цитат:
Да еднотипен е и с наскоро извадения и нарязан "Атия" до бившата плаваща работилница на бившето ОКТОФ на "бившето" БМФ.


Preslav

Цитат:
Ето снимка на "Созопол" - "Звездица" и текст към нея. От сайта на "Морски вестник". Дали Ники Златев няма по-близка снимка на "Обзор"?
Събраха се и 4-те кораба, ще ги отделя в нова тема след малко.

Click to see if image is larger


ЕПИЗОДИ ОТ ИСТОРИЯТА НА БЪЛГАРСКАТА ПОДВОДНА АРХЕОЛОГИЯ
Изложение до форума „50 години подводна археологическа дейност в България”, 30 октомври 2009 г., Военноморски клуб - Варна
Честването “50 години подводна археология в България” ме подтикна да споделя някои факти, известяващи скромния принос към подводната археология в България на екипажа и водолазната група на специализирания водолазен кораб на Параходство “Български морски флот” “Звездица” (бивш товарен 200 тонен кораб “Созопол”). Много често тази категория участници остава в сянка, а те са активни сътрудници на експедициите.
От 1975 г. корабът, след като е преоборудван като плаваща работилница, по-късно и като специализиран леководолазен кораб с професионално специално оборудване и техника и леководолазна група от 6 – 8 човека, в продължение на десетина години е наеман за археологически и други научни експедиции. А след 1978 г., когато към Националния исторически музей е създаден Национален център по морска история и подводна археология – База за морски проучвания със седалище Созопол, всяка година с м/к “Созопол” (по-късно преименуван “Звездица”) са провеждани по две археологически експедиции по за 30 – 40 дни всяка, съответно в акваторията на Варненски и Толбухински окръг (сега Добричка област) и в акваторията на Бургаски окръг, на практика по цялото българско черноморско крайбрежие, от българо-румънската граница до Ахтопол в рамките на мащабните археологически проучвания и разкопки “Гетика” и “Понтика”. Научни ръководители на експедициите са били директорите на Базата Калин Порожанов и Венцислав Попов, председателят на научния съвет на базата професор Александър Фол и заместник-председателят старши научен сътрудник Михаил Лазаров (по-късно професор). По време на експедициите са открити множество струпвания на антични каменни котви с един, два и три отвора и оловни щокове, различни модификации от по-късни епохи. По тези и други находки археолозите съдят за местата на древните пристанища, за разигралите се морски катастрофи и трагедии. От морското дъно са извадени и предадени на музеите на Варна, Бургас, Каварна и Балчик, на базата в Созопол и др. десетки каменни и железни котви, оловни щокове, амфори и
Кап. Стефан Методиев
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 04 Окт 2010, 09:31    Заглавие:  

Sea Dog

Цитат:
"ОБЗОР" - снимката е от това лято, като по мое мнение, май, продължава да се използва за дейността описана по-горе от Via Wink


Click to see if image is larger


За съжаление не успях да снимам, прясно извадената "Атия". Сега вече е късно.......

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 04 Окт 2010, 09:32    Заглавие:  

Via

Цитат:
Мисля,че "Атия" не беше от същата серия. Имаше по друг "фасон". А колкото до " Галата", значи той е станал "Водолей 2" във Бургас. Спомням си,че в края на 90-те години едно от тия корабчета под името "Водолей 1",което трябвало да товари цитруси от Турция за България, се беше забъркало в една история с едни кюрдски бежанци, дето се бяха качили на Дарданелите, та "превзели" кораба и накрая май цялата работа завърши в Италия - Отранто или Бриндизи беше. Който може да изрови нещо от архивите,нека пише, капитан беше Ал.Атанасов - русенлия и защо ми се струва,че "Обзор" беше кораба участващ в тая история Question


Popay the Sailor

Цитат:
В брой 2/2000 и в брой 3/2000 има писано за случая с Водолей-1.

На примависта с търсене в Гугъл излиза и материал от в-к Стандарт от 31 май 2000 г.

Разследват отново аферата “Водолей 1”
Моряците проговарят в следствието, висши служители били замесени в трафика на кюрдски емигранти

Повторно разследване на аферата с кораба "Водолей 1", който бе задържан в Италия с 320 кюрдски емигранти на борда, започва в Бургас. Това съобщи вчера източник от окръжната прокуратура, пожелал анонимност. Този път в него ще участват и представители на Националната следствена служба. Разследването е било разпоредено, след като няколко моряци от екипажа на скандалния кораб "Водолей 1" решили да проговорят пред следствието. Според собствените им признания моряците били принудени да скрият истината и да мълчат, защото се страхували да не попаднат отново в затвора. Освен това те били строго инструктирани от адвокатката си Велика Андонова да не говорят повече за случая. Според последните показания на моряците, снети по време на разпит миналата седмица, в аферата с "Водолей" били замесени висши държавни чиновници, включително и от Министерството на транспорта. Чартьорът на кораба - бургаската фирма "Ахтокомерс", наела плавателния съд с единствената цел да изпълни срещу солидно заплащане поръчка за нелегален трафик на кюрдски емигранти. За "услугата" собственикът на "Ахтокомерс" Ангел Атанасов прибрал от турския посредник 8000 щатски долара, твърдят двама моряци. Веднага след приключване на съдебния процес срещу българите в италианския град Лече бизнесменът Атанасов напусна нелегално страната, като преди това заличи "Ахтокомерс" от търговските регистри. В момента той е в неизвестност, твърдят близките му. Според предварителната договорка Ангел Атанасов поел ангажимента срещу 8000 долара да качи 30 емигранти на борда на "Водолей" в Турция и да ги остави на един от гръцките острови, като за сделката знаели само офицерите на кораба. Изпипаният план обаче се объркал, след като на уговореното място вместо 30 дошли 320 емигранти. Притиснат от обстоятелствата, капитанът на "Водолей" Александър Александров бил принуден да ги качи, а след "консултация" с "Ахтокомерс" и останалите замесени чиновници лансирал версията за пиратско нападение, твърдят моряците. Според екипажа единствено шефът на фирмата корабособственик "Трансимпекс" Руси Лефтеров не е знаел нищо за аферата.
Елена Димитрова

Колегата sindbad е качил следната снимка с коментар:
според справка от shipspotting това е бившия обзор.може и да има грешка но определено е бил наш

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пон 04 Окт 2010, 22:00    Заглавие:  

Потъването на "Галата".

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Пон 04 Окт 2010, 22:25    Заглавие:  

Името на капитана на "Водолей 1" е сбъркано.Той е Александър Атанасов,знам го защото съм бил на един кораб с него. А относно потъването на "Галата" мисля,че не е точно така както е описано.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Вто 05 Окт 2010, 13:41    Заглавие:  

Май ги събрахме всичките 5 на снимки - опа "Шабла" липсва.


Arrow "СОЗОПОЛ"

В брой 1 от 1999 г. на "Океан" сме писали за "Галата", ще проверя и ще пусна статията.
Ето малък откъс от нея.
Цитат:

Михаил Михайлов. Ужасната гибел на “Галата”. Разказ на един съвременник

В началото на 60-те години по българското черноморско крайбрежие плават 5 малки 150-тонни корабчета, построени от русенската корабостроителница. Те са еднотипни и се различават трудно, освен по имената си – “Галата”, “Созопол”, “Обзор”, “Бяла” и “Шабла”. Моряците ги наричат “финикийския флот”. Корабчетата обикновено превозват зърно от Балчик до Каварна, за големите мелници в Бургас и дърва за огрев от Мичурин за Северното Черноморие. На тях работят мъже, чиито разрешения за задгранично плаване са отнети по една или друга причина. Екипажите включват и току-що назначени в параходството младоци, които очакват прехвърляне на големите кораби за далечно плаване.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 06 Окт 2010, 14:37    Заглавие:  

Да, горното за "Галата" е абсолютно невярно.
Корабът тръгва празен от Варна за Каварна.
Времето - отвратително!
На Каварна го хваща бурята и предпочитат да отидат до Балчик, където е по-закътано.
Пред Балчик изчезват.
Корабът е изваден през лятото - открити са 2 малки пробойни.
Предполага се, че се е напълнил с вода и се накренява, а бурята го преобръща.
Не с а 6 човека, а 11 загинали. Части от лодките са изхвърлени по северното Черноморие.
След това "Галата" продължава да плава в района на варненския порт - първо превозва пак дърва, а после служи за бункеровчик.
"Обзор" наистина потъва през 1963 г., екипажът е спасен. След това не се споменава за неговото изваждане, но явно е изваден - щом и днес е на порт Варна.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
polaris


Регистриран на: 08 Фев 2007
Мнения: 208

МнениеПуснато на: Чет 07 Окт 2010, 15:14    Заглавие:  

Name: Morelia
Name History:
Morelia
Balmoral
Senza Paula
Wolf
Argo
Obzor
IMO: 5260021
Flag: Comoros
Type: General Cargo
Year of build: 1957
DWT: 205
GT: 161
Contact: Timberlake Investment Co.

В тая връзка си спомням, че някъде в темата със снимки на български кораби има снимка на въпросната Morelia при товарене на цигари на Варна Изток.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Съб 09 Окт 2010, 07:51    Заглавие:  

Пак някои от този тип кораби на порт Царево преди години.

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 04 Ное 2010, 12:27    Заглавие:  

Тази е малко по-добра - "Обзор".
Отзад май се крие едно МЧК.

Click to see if image is larger

И пак някой от корабите на Каварна.
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 05 Ное 2010, 09:18    Заглавие:  

Preslav написа:


И пак някой от корабите на Каварна.


Тц! Не е от тях!

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
polaris


Регистриран на: 08 Фев 2007
Мнения: 208

МнениеПуснато на: Чет 11 Ное 2010, 20:33    Заглавие:  

polaris написа:
Name: Morelia
Name History:
Morelia
Balmoral
Senza Paula
Wolf
Argo
Obzor
IMO: 5260021
Flag: Comoros
Type: General Cargo
Year of build: 1957
DWT: 205
GT: 161
Contact: Timberlake Investment Co.

В тая връзка си спомням, че някъде в темата със снимки на български кораби има снимка на въпросната Morelia при товарене на цигари на Варна Изток.


Sea Dog написа:

И един стар бачкатор "MORELIA" или бившият ОБЗОР

Click to see if image is larger


Намерих я случайно... Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 11 Ное 2010, 22:35    Заглавие:  

Само за протокола - същия "Обзор", сниман това лято в завода (малко по-нагоре в темата) все още носи името "MORELIA"
_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 2 [22 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ГАЛЕРИЯ - МОРСКА БЪЛГАРИЯ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0911s ][ Queries: 12 (0.0057s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker