Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
АМЕРИКАНЦИТЕ: ПУТИН И НЕГОВИТЕ САМОЛЕТИ ВЕЧЕ СА В ПРЕДНИЯ ДВОР НА АМЕРИКА! · НАТО и Русия не се разбраха · Ботьо Ботев коментира екстрадицията на Димитър Желязков Митьо Очите · Мусачевци си спечелиха злато от Норвегия · В Северна Македония предотвратиха терористичен акт на ИДИЛ · Конгресът проверява законността на извънредното положение, обявено от Тръмп ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 16 Фев 2019, 11:07
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИТЕ ВМС
БЪЛГАРСКИТЕ ВОЕННИ КОРАБИ (1945-2009 г.)
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 3 [40 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
popnavy


Регистриран на: 15 Фев 2007
Мнения: 443
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 15 Дек 2010, 17:39    Заглавие:  

Привет!
Отново пиша за неточността, отнасяща се за корветите "Бодри" и "Решителни". Част от информацията, в руските форуми, отнасяща се за предаването им на БВМС е неточна. Предполагам оттам започва и все още продължава с неверните данни за това кой кораб, кой е. Вече много години продължава така, при всяко представяне на корветите се дават грешните данни. Служил съм и на двете и много добре знам заводските им номера, годината на спускане на вода и приемане в строя.

http://flot.sevastopol.info/ship/mpk/mpk146.htm
Това е "Бодри". В руските сайтове е именуван "Решителни", което не отговаря на истината.

http://flot.sevastopol.info/ship/mpk/mpk124.htm
А това е "Решителни". Ако ви прави впечатление, грешните данни за датата на предаването му на БВМС. Преди няколко дни празнувахме 20-тата годишнина под български флаг, така че ако им вярваме, трябваше да я празнуваме след 2 години.

Давам за пример само този сайт, но при желание, можете да се уверите, че и в останалите руски сайтове данните за МПК-146 и МПК-124 са същите. Мисля, че това, което пиша, по никакъв начин няма да повлияе за поправяне на данните, но все пак да го кажа на хора, които се интересуват от това.

_________________
Вятърът вимпела вее,
весело чайки кръжат.
Чезне зад кърмата кея,
влажни мъгли се топят...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Odzava

Регистриран на: 24 Авг 2005
Мнения: 418
Местожителство: Хашира Джима

МнениеПуснато на: Сря 15 Дек 2010, 20:33    Заглавие:  

popnavy написа:
Привет!
Отново пиша за неточността, отнасяща се за корветите "Бодри" и "Решителни". Част от информацията, в руските форуми, отнасяща се за предаването им на БВМС е неточна. Предполагам оттам започва и все още продължава с неверните данни за това кой кораб, кой е. Вече много години продължава така, при всяко представяне на корветите се дават грешните данни. Служил съм и на двете и много добре знам заводските им номера, годината на спускане на вода и приемане в строя.

http://flot.sevastopol.info/ship/mpk/mpk146.htm
Това е "Бодри". В руските сайтове е именуван "Решителни", което не отговаря на истината.

http://flot.sevastopol.info/ship/mpk/mpk124.htm
А това е "Решителни". Ако ви прави впечатление, грешните данни за датата на предаването му на БВМС. Преди няколко дни празнувахме 20-тата годишнина под български флаг, така че ако им вярваме, трябваше да я празнуваме след 2 години.

Давам за пример само този сайт, но при желание, можете да се уверите, че и в останалите руски сайтове данните за МПК-146 и МПК-124 са същите. Мисля, че това, което пиша, по никакъв начин няма да повлияе за поправяне на данните, но все пак да го кажа на хора, които се интересуват от това.


Абсолютно вярно. Лошото обаче е, че когато се опиташ да обясниш несъответствията на авторите на съответните сайтове много често отговорът е ".. Абе може и да си прав, обаче докато не намеря други данни остава така ..." И да речеш, че става дума за кораб от преди 130 години, а то - още има кой да помни кога е предаден корабът. Лошото е, че и в нашите справочници данните са неточни.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
popnavy


Регистриран на: 15 Фев 2007
Мнения: 443
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 15 Дек 2010, 21:02    Заглавие:  

Odzava написа:
Лошото е, че и в нашите справочници данните са неточни.


Точно това имах предвид. Не знам, кой български автор, явно ползвайки руски данни, за първи път е направил размяната, но тя се повтаря във всички писания за корветите от различните автори през различните години Evil or Very Mad . Руските сайтове, да си пишат каквото искат, важно е в нашите издания да има коректната информация. А я няма...Мисля, че тук е мястото да апелирам и към airgroup 2000 и pan.bg, при последващи материали за корветите, да се има предвид това. Макар, че едва ли има смисъл...

_________________
Вятърът вимпела вее,
весело чайки кръжат.
Чезне зад кърмата кея,
влажни мъгли се топят...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Сря 15 Дек 2010, 21:05    Заглавие:  

Има, има - ще бъде взета истината открита от теб. Благодаря за което.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Odzava

Регистриран на: 24 Авг 2005
Мнения: 418
Местожителство: Хашира Джима

МнениеПуснато на: Сря 15 Дек 2010, 21:26    Заглавие:  

popnavy написа:
Не знам, кой български автор, явно ползвайки руски данни, за първи път е направил размяната, но тя се повтаря във всички писания за корветите от различните автори през различните години Evil or Very Mad .


Чукча е писател, не читател. А в България чукчи валяло. Дано Преслав си удържи на думата, защото другите литератури на морска тема едва ли ще те чуят.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 12 Яну 2011, 09:40    Заглавие:  

Нашенка в Севастопол през 70-те години...

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 15 Яну 2011, 12:17    Заглавие:  

Ако и "Стела" е бивше МЧК...
Значи:
- "Стела"
-"Младена"
- "Поларис"
- "Поларис" ІІ
- борд 3 в музея
- един на Кърджали
- "Мари Терез"
7 от общо 13 са оцелели до 2010 г. А е кораб на 70 години.

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 15 Яну 2011, 12:40    Заглавие:  

И "Стела" е бивше МЧК, но е продадена преди години в Силистра, а след това препродадена в Румъния (за последното, инфото не е напълно потвърдено).
_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Жоро


Регистриран на: 03 Май 2009
Мнения: 421
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 15 Яну 2011, 21:06    Заглавие:  

Както писах в темата за "Делфиноловните кораби в Черно море", Емил Марков е доставен от Дания през 1948г. Информацията е от Тома Търпенов. Не е от така наречния "Хърватски проект", както "Св. Тома" бивш РК401 и Св. Николай" бивш РК402.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
LZ4BU

Регистриран на: 15 Дек 2006
Мнения: 120
Местожителство: Varna

МнениеПуснато на: Съб 15 Яну 2011, 21:32    Заглавие:  

През 1948 от Дания е доставен "9-ти септември" на Института по рибни ресурси.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Жоро


Регистриран на: 03 Май 2009
Мнения: 421
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 15 Яну 2011, 21:35    Заглавие:  

Точно така! Това също го писах там. Емил Марков също е от Дания , но май не е същия проект.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 15 Яну 2011, 21:36    Заглавие:  

Жоре, нещо с инфото от Томата не е както трябва.
Няма логика през 1948г., след войната, да докарат кораб от Дания и да го зачислят във ВМС. Ако приемем, че на буната на "Ной" е "Емил Марков", значи докарания втори кораб от Дания (заедно с "9-ти Септемви" ) е някой друг. Намери книжката на кап. Николов - Найка, и виж отзад снимките - има една на влекач "Вега" ("Антон Иванов") определен като KFK. Възможно е той да е втория доставен от Дания кораб.

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Жоро


Регистриран на: 03 Май 2009
Мнения: 421
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 15 Яну 2011, 21:41    Заглавие:  

Да видях снимката. Трудно ми е да сравня размерите, но възможно е и това да е втория кораб от Дания. Тази снимка ще я покажа на Томата да чуем той какво ще каже.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
LZ4BU

Регистриран на: 15 Дек 2006
Мнения: 120
Местожителство: Varna

МнениеПуснато на: Съб 15 Яну 2011, 21:57    Заглавие:  

Във "ФАР-80", стр.56-57 има снимка на "Емил Марков" и в статията е описана историята му - потопен е през август 1944 северно от Шабла, изваден през 1945.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 11 Мар 2011, 14:38    Заглавие:  

Отново благодарности на Доктор...

KFK-46, започнат в Херсон и завършен във Варна

Click to see if image is larger

KFK от 23-та черноморска флотилия

Click to see if image is larger

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 3 [40 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИТЕ ВМС
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0586s ][ Queries: 12 (0.0033s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker