Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot РОДОПИ 21 - СНЕЖЕН ЕКШЪН(16)
The time now is Sun 18 Apr 2021, 20:15
All times are UTC + 2
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИТЕ ВМС
БЪЛГАРСКИТЕ ВОЕННИ КОРАБИ (1945-2009 г.)
Moderators: Sea Dog
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 2 of 3 [40 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3 Next
Author Message
popnavy


Joined: 15 Feb 2007
Posts: 443
Location: Варна

PostPosted: Wed 15 Dec 2010, 17:39    Post subject:  

Привет!
Отново пиша за неточността, отнасяща се за корветите "Бодри" и "Решителни". Част от информацията, в руските форуми, отнасяща се за предаването им на БВМС е неточна. Предполагам оттам започва и все още продължава с неверните данни за това кой кораб, кой е. Вече много години продължава така, при всяко представяне на корветите се дават грешните данни. Служил съм и на двете и много добре знам заводските им номера, годината на спускане на вода и приемане в строя.

http://flot.sevastopol.info/ship/mpk/mpk146.htm
Това е "Бодри". В руските сайтове е именуван "Решителни", което не отговаря на истината.

http://flot.sevastopol.info/ship/mpk/mpk124.htm
А това е "Решителни". Ако ви прави впечатление, грешните данни за датата на предаването му на БВМС. Преди няколко дни празнувахме 20-тата годишнина под български флаг, така че ако им вярваме, трябваше да я празнуваме след 2 години.

Давам за пример само този сайт, но при желание, можете да се уверите, че и в останалите руски сайтове данните за МПК-146 и МПК-124 са същите. Мисля, че това, което пиша, по никакъв начин няма да повлияе за поправяне на данните, но все пак да го кажа на хора, които се интересуват от това.

_________________
Вятърът вимпела вее,
весело чайки кръжат.
Чезне зад кърмата кея,
влажни мъгли се топят...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Odzava

Joined: 24 Aug 2005
Posts: 418
Location: Хашира Джима

PostPosted: Wed 15 Dec 2010, 20:33    Post subject:  

popnavy wrote:
Привет!
Отново пиша за неточността, отнасяща се за корветите "Бодри" и "Решителни". Част от информацията, в руските форуми, отнасяща се за предаването им на БВМС е неточна. Предполагам оттам започва и все още продължава с неверните данни за това кой кораб, кой е. Вече много години продължава така, при всяко представяне на корветите се дават грешните данни. Служил съм и на двете и много добре знам заводските им номера, годината на спускане на вода и приемане в строя.

http://flot.sevastopol.info/ship/mpk/mpk146.htm
Това е "Бодри". В руските сайтове е именуван "Решителни", което не отговаря на истината.

http://flot.sevastopol.info/ship/mpk/mpk124.htm
А това е "Решителни". Ако ви прави впечатление, грешните данни за датата на предаването му на БВМС. Преди няколко дни празнувахме 20-тата годишнина под български флаг, така че ако им вярваме, трябваше да я празнуваме след 2 години.

Давам за пример само този сайт, но при желание, можете да се уверите, че и в останалите руски сайтове данните за МПК-146 и МПК-124 са същите. Мисля, че това, което пиша, по никакъв начин няма да повлияе за поправяне на данните, но все пак да го кажа на хора, които се интересуват от това.


Абсолютно вярно. Лошото обаче е, че когато се опиташ да обясниш несъответствията на авторите на съответните сайтове много често отговорът е ".. Абе може и да си прав, обаче докато не намеря други данни остава така ..." И да речеш, че става дума за кораб от преди 130 години, а то - още има кой да помни кога е предаден корабът. Лошото е, че и в нашите справочници данните са неточни.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
popnavy


Joined: 15 Feb 2007
Posts: 443
Location: Варна

PostPosted: Wed 15 Dec 2010, 21:02    Post subject:  

Odzava wrote:
Лошото е, че и в нашите справочници данните са неточни.


Точно това имах предвид. Не знам, кой български автор, явно ползвайки руски данни, за първи път е направил размяната, но тя се повтаря във всички писания за корветите от различните автори през различните години Evil or Very Mad . Руските сайтове, да си пишат каквото искат, важно е в нашите издания да има коректната информация. А я няма...Мисля, че тук е мястото да апелирам и към airgroup 2000 и pan.bg, при последващи материали за корветите, да се има предвид това. Макар, че едва ли има смисъл...

_________________
Вятърът вимпела вее,
весело чайки кръжат.
Чезне зад кърмата кея,
влажни мъгли се топят...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42538

PostPosted: Wed 15 Dec 2010, 21:05    Post subject:  

Има, има - ще бъде взета истината открита от теб. Благодаря за което.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Odzava

Joined: 24 Aug 2005
Posts: 418
Location: Хашира Джима

PostPosted: Wed 15 Dec 2010, 21:26    Post subject:  

popnavy wrote:
Не знам, кой български автор, явно ползвайки руски данни, за първи път е направил размяната, но тя се повтаря във всички писания за корветите от различните автори през различните години Evil or Very Mad .


Чукча е писател, не читател. А в България чукчи валяло. Дано Преслав си удържи на думата, защото другите литератури на морска тема едва ли ще те чуят.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website 
popay_the_sailor
[Admin]


Joined: 06 Jan 2004
Posts: 10243
Location: Варна

PostPosted: Wed 12 Jan 2011, 09:40    Post subject:  

Нашенка в Севастопол през 70-те години...

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42538

PostPosted: Sat 15 Jan 2011, 12:17    Post subject:  

Ако и "Стела" е бивше МЧК...
Значи:
- "Стела"
-"Младена"
- "Поларис"
- "Поларис" ІІ
- борд 3 в музея
- един на Кърджали
- "Мари Терез"
7 от общо 13 са оцелели до 2010 г. А е кораб на 70 години.

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Sea Dog
[Moderator]


Joined: 10 Dec 2005
Posts: 3529
Location: Варна

PostPosted: Sat 15 Jan 2011, 12:40    Post subject:  

И "Стела" е бивше МЧК, но е продадена преди години в Силистра, а след това препродадена в Румъния (за последното, инфото не е напълно потвърдено).
_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Жоро


Joined: 03 May 2009
Posts: 453
Location: Варна

PostPosted: Sat 15 Jan 2011, 21:06    Post subject:  

Както писах в темата за "Делфиноловните кораби в Черно море", Емил Марков е доставен от Дания през 1948г. Информацията е от Тома Търпенов. Не е от така наречния "Хърватски проект", както "Св. Тома" бивш РК401 и Св. Николай" бивш РК402.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
LZ4BU

Joined: 15 Dec 2006
Posts: 120
Location: Varna

PostPosted: Sat 15 Jan 2011, 21:32    Post subject:  

През 1948 от Дания е доставен "9-ти септември" на Института по рибни ресурси.
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Жоро


Joined: 03 May 2009
Posts: 453
Location: Варна

PostPosted: Sat 15 Jan 2011, 21:35    Post subject:  

Точно така! Това също го писах там. Емил Марков също е от Дания , но май не е същия проект.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Sea Dog
[Moderator]


Joined: 10 Dec 2005
Posts: 3529
Location: Варна

PostPosted: Sat 15 Jan 2011, 21:36    Post subject:  

Жоре, нещо с инфото от Томата не е както трябва.
Няма логика през 1948г., след войната, да докарат кораб от Дания и да го зачислят във ВМС. Ако приемем, че на буната на "Ной" е "Емил Марков", значи докарания втори кораб от Дания (заедно с "9-ти Септемви" ) е някой друг. Намери книжката на кап. Николов - Найка, и виж отзад снимките - има една на влекач "Вега" ("Антон Иванов") определен като KFK. Възможно е той да е втория доставен от Дания кораб.

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Жоро


Joined: 03 May 2009
Posts: 453
Location: Варна

PostPosted: Sat 15 Jan 2011, 21:41    Post subject:  

Да видях снимката. Трудно ми е да сравня размерите, но възможно е и това да е втория кораб от Дания. Тази снимка ще я покажа на Томата да чуем той какво ще каже.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
LZ4BU

Joined: 15 Dec 2006
Posts: 120
Location: Varna

PostPosted: Sat 15 Jan 2011, 21:57    Post subject:  

Във "ФАР-80", стр.56-57 има снимка на "Емил Марков" и в статията е описана историята му - потопен е през август 1944 северно от Шабла, изваден през 1945.
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Sea Dog
[Moderator]


Joined: 10 Dec 2005
Posts: 3529
Location: Варна

PostPosted: Fri 11 Mar 2011, 14:38    Post subject:  

Отново благодарности на Доктор...

KFK-46, започнат в Херсон и завършен във Варна

Click to see if image is larger

KFK от 23-та черноморска флотилия

Click to see if image is larger

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 2 of 3 [40 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИТЕ ВМС
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.1021s ][ Queries: 14 (0.0097s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker