Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Ден за високопоставени гости (DVDay) на учението Strike Back 19/Ответен удар 19 - Част 1 Началото (ЕКСКЛУЗИВНА НОВОСЕЛСКА ГАЛЕРИЯ) · Учението Ответен удар-2019 г. завърши с динамичен показ пред ВИП гости и медии (1 част) · Сергей Шойгу за модернизацията на ПРО на Москва · Шведите ще тестват пето поколение "Двигател на Стърлинг" във флота си · "Атака" иска минимален праг на активност за признаване на избори · Южна Корея изпраща 50 000 тона ориз на Северна Корея ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 19 Юни 2019, 18:47
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
J-20 - китайският изтребител 5-о поколение
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 8 от 9 [126 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8, 9 Следваща
Автор Съобщение
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 1404

МнениеПуснато на: Пон 06 Авг 2018, 17:59    Заглавие:  

Sharana написа:
Fuzzy_Logic написа:
Това на по-горната снимка сигурно му е "стойката" за намаляване на скоростта след кацане. Всички повърхности са максимално отклонени.

Да, а във въздуха са основно, за да добавят маневреност - като на Юрофайтъра и Рафала примерно, но по-големи.
Ударни възможности няма, правен е чисто за В-В. Има доста гориво в него обаче. Задачата му е да се промъква и да гърми танкери у АУАКСи без които противниковата авиация не може + да целеуказва на множеството самолети четвърто поколение. Също така срещу четвърто поколение при наличие на свой АУАКС също няма да има никакви проблеми. А при 500 планирани бройки до 2025 си е сериозен фактор. В момента вече май и третата ескадрила застъпи та 36 поне имат и продължават да ги правят на 3 завода с подготовката на още един (2 ги правят с руски двигтаели, един с китайски и четвъртата линия също с китайски, но вероятно ще я пуснат след като докарат двигателя му до по-приемливи характеристики).
С последните сними започнаха да им хвалят и качеството на сглобката.


Това за маневреността е ясно Wink, макар че с голямата си маса и по-слаби двигатели надали ще е много маневрен, независимо какво ПХО и САУ има. Колко добре ще се промъква, заради определени му "стелт" особености, които отбеляза Flankerivo, е отделен въпрос.
Ако задачата му е да гърми по АУАКС-и със същия успех би могъл да подавя ПВО или да стреля по кораби, естествено ако му интегрират подходящи системи и оръжие.

Офтопик:
Иначе китайците са амбициозни, не може да се отрече и не само за въоръжените си сили, а кажи-речи навсякъде. До преди 30г какво продаваха в България - моливи и чинии (това съм запомнил).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Sharana


Регистриран на: 27 Юни 2016
Мнения: 542

МнениеПуснато на: Пон 06 Авг 2018, 18:06    Заглавие:  

Fuzzy_Logic написа:
Ако задачата му е да гърми по АУАКС-и със същия успех би могъл да подавя ПВО или да стреля по кораби, естествено ако му интегрират подходящи системи и оръжие.

Подходящите няма как да се интегрират в отсека чисто по габарити. ПКР ги носят други самолети.
В J-20 както и с Раптора влизат основно ракетите В-В. Планиращи бомби са колкото да има възможност за работа по земя, но толкоз. В това отношение Су-57 е много по-интересен, но...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
калло

Регистриран на: 09 Яну 2004
Мнения: 7695
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 06 Авг 2018, 19:58    Заглавие:  

Индийците тролят от известно време насам, че техните Су-30МКИ без проблем засичали J-20 на прилични дистанции...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5083

МнениеПуснато на: Пон 06 Авг 2018, 20:12    Заглавие:  

Sharana написа:
Да, а във въздуха са основно, за да добавят маневреност - като на Юрофайтъра и Рафала примерно, но по-големи.


По-скоро е за запазване на аеродинамична устойчивост - много е далеч от посоччените високманеврени изтребители.


Sharana написа:
Задачата му е да се промъква и да гърми танкери у АУАКСи без които противниковата авиация не може + да целеуказва на множеството самолети четвърто поколение.


Сложно начинание.


Sharana написа:
Също така срещу четвърто поколение при наличие на свой АУАКС също няма да има никакви проблеми.


Спорно, даже и като хипотеза.


Sharana написа:
А при 500 планирани бройки до 2025 си е сериозен фактор.


Сериозен фактор ще стане, когато тия 500 бр. станат боеготови ескадрили.


Sharana написа:
В момента вече май и третата ескадрила застъпи та 36 поне имат и продължават да ги правят на 3 завода с подготовката на още един (2 ги правят с руски двигтаели, един с китайски и четвъртата линия също с китайски, но вероятно ще я пуснат след като докарат двигателя му до по-приемливи характеристики).


Предположения и някаква сериозна мешаница с тия двигатели.

Какво е нивоти на китайкските, че за тия на сухойските клонове са я докарали до ранните Су-27 - демек средата на 80-те.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5083

МнениеПуснато на: Пон 06 Авг 2018, 20:22    Заглавие:  

Sharana написа:
И как реши, че Су-35 е по-полезен от J-20 при поставените задачи В-В?


Сензори, СУО, въоръжение, ЛТХ.

Има и мерки за понижаване на ЕОП, а комплексът за самозащита е на порядъци по-напред.

няма даунгрейдната РЕБ, а експортна такава.

В тая връзка нещо интересно - бая време Русия експортираше моделното семейство на сухой със сериозни контейнери, а пък у дома караха на старите железарии.


Sharana написа:
Су-35, който е в количество по-малко от J-20


Едва ли имаш точна информация за бройки, боеготвност, подготовка и т.н.


Sharana написа:
не всичко е авиошоу и БВБ Smile


Ами не е.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5083

МнениеПуснато на: Пон 06 Авг 2018, 20:31    Заглавие:  

Sharana написа:
1 на 1 във вакуум, където Су-35 след безаналогова маневра ще претрепе J-20 в БВБ?


Какво точно те кара да ги пишеш тия работи?

В реалността имаме готов самолет с огромен (буквално) радар, с мощна оптика, с развита СУО, с много сериозен комплекс за самозащита, с възможност да нови широк арсенал от ракети В-В (да, и Р-27 ЕР, и 27 ЕТ имат своите преимущества), при това доста маневрен, а вероятно и бърз.

Отсреща имаме някакво митично чудо, което не е ясно доколко въобще е пълноценен боен самолет.


Sharana написа:
В един от 5 случая сигурно, но голямо сравнение.


Дали?


Sharana написа:
При РЕБа никога нищо не се знае, но руснаците нямат особен интерес да им предават такива комплекси с по-разширени въможности, а не максимално орязани по софтуер.


Начи, китайците бая време плащаха и получаваха Су-30МКК, който го нямаше във тогавашните им ВВС, а пък индусите още по-добър.

За Малайзия и до ден-днешен пък има един уникален вариант на самолета.

Изнасят и още как сериозни железарии, а и нали не си мислиш, че китайците са толкова тъпи, ч е да плащат толкова за Су-35.


Sharana написа:
Колкото до ракетите особено развитие при руснаците нямаше - имаше придобиване на изгубени компетенции. Пари за ракети с АРГСН нямаше, после задание да се направи подобрена Р-77 с руски компоненти от 2003 с ракета готова вече към 2008, но проблемите с производство на нова техника и финансиране са винаги много остри и същата тази ракета стига до серийно производство едва 2015.


Бъркаш арсенала на ВКС с водените разработки - чак такова изоставане нямаше, даже вече наваксаха стабилно и май са взели и преднина с новото поколение.


Sharana написа:
При китайците всичко се случва много по-бързо.


Бързото печатане на някакви копи-пейсти не е показател за ниво. На тях им липсва базата, фундамента, ако щеш.

Те и 054 го надялкаха здраво, ма проекта е с доста руска помощ.

Други примери - колкото искаш.

Не ги подценявам - напротив, но ще са фактор след няколко десетилетия.


Sharana написа:
Колкото до покупката на Су-35 освен двигателя е по-скоро за сверяване на часовника. Дали радара му се справя по-добре от серийните им АФАРи няма кой да ни каже.


Пак се почна с вълшебните думички - стелт, афар, и прочее.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sharana


Регистриран на: 27 Юни 2016
Мнения: 542

МнениеПуснато на: Пон 06 Авг 2018, 20:32    Заглавие:  

калло написа:
Индийците тролят от известно време насам, че техните Су-30МКИ без проблем засичали J-20 на прилични дистанции...


Те на снимки още от завода преди нанасяне на боя и покритие са с лещите на Люнебург, напълно нормално.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5083

МнениеПуснато на: Пон 06 Авг 2018, 20:33    Заглавие:  

калло написа:
Индийците тролят от известно време насам, че техните Су-30МКИ без проблем засичали J-20 на прилични дистанции...


Оправданието е ясно - летят с лещи... Very Happy

Иначе - експортният Барс (ПФАР, да подчертая - Smile), се справя доста добре и по учения с други самолети.

Това на режими, които са различни от бойните и не на макс.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 9859
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 06 Авг 2018, 21:13    Заглавие:  

Взимам страната на колегата Super Flanker, защото наистина за Су-35 има бол информация, а китайският самолет е изтъкан от предположения компромисен планер с парадоксална схема. С оглед на технологичното развитие на китайците във военната сфера, по-точно изоставането им в много ключови области, не виждам как обсъжданият самолет би могъл дори мъничко да доближи характеристиките на Су-35. РЕО, РЕБ, СУО, радар, ракети, двигатели, аеродинамична компоновка, целият комплекс е най-доброто на пазара, основано на десетилетия експлоатация и постоянно усъвършенстване на една легендарна платформа, да не кажа най-добрата, въпреки че не е далеч от действителността. Отсреща имаме продукт на сляпо налучкване.

Да успееш от нулата да конструираш и произвеждаш бойни изтребители не е като да успееш от нулата за десетилетие да изхвърлиш Nokia, Ericsson и ALU от пазара на телекомуникационно оборудване и услуги. На този етап такива са силиците на Китай. След време повече, но засега тези самолети са само опити.

В тоя ред на мисли можем да започнем да хвалим въображаемия английски самолет. Но като знаем, че последно сами са сделали Хариъра, направо няма смисъл. Или пък турския, или пък южнокорейския, японската недораслящина. Много проекти пето поколение се навъдиха, а в действителност самолетите са три.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
калло

Регистриран на: 09 Яну 2004
Мнения: 7695
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 07 Авг 2018, 00:22    Заглавие:  

Sharana написа:
калло написа:
Индийците тролят от известно време насам, че техните Су-30МКИ без проблем засичали J-20 на прилични дистанции...


Те на снимки още от завода преди нанасяне на боя и покритие са с лещите на Люнебург, напълно нормално.


Това е просто глупаво. Дали летят над Тибет с лещи на Люнеберг, не знаем, а за - без боя пък - съвсем. Разбира се, ако предпоставяме нещата според желанията и мечтанията си - ОК. Фактът е, че индийците тролят, че ги виждат. Други факти няма. На този етап. От друга страна, имаме пълно преимущество в далечния и близкия въздушен бой за индийските МКИ срещу който да е противник на учения досега. Това не значи, че в истински бой би било така, ама засега това е фактът. Другото са измишльотини.

Колкото до нелепото сравнение Су-35С - J-20 - няма какво да се каже. Просто защото за първия са известни куп неща, а за втория - куп противоречащи си предположения по снимки. Не е сериозно никак. Разбира се - ако Китай нямаше нужда от Су-35, нямаше да даде куп пари за него. Русия, ако имаше какво повече да губи от това да спечели - нямаше да го продаде.

ПП - двигателят на Су-35 е две нива назад от това, което вече имат руснаците за т.нар. "пето поколение", вероятно - две нива напред - от това, което имат китайците. така че - дори в този план, за тях е добра сделка.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fuzzy_Logic

Регистриран на: 08 Юли 2006
Мнения: 1404

МнениеПуснато на: Чет 09 Авг 2018, 22:24    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5083

МнениеПуснато на: Съб 18 Авг 2018, 13:18    Заглавие:  

Click to see if image is larger


Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5083

МнениеПуснато на: Съб 03 Ное 2018, 19:46    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Super Flanker
[Admin]


Регистриран на: 21 Дек 2004
Мнения: 5083

МнениеПуснато на: Сря 07 Ное 2018, 06:33    Заглавие:  

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Sharana


Регистриран на: 27 Юни 2016
Мнения: 542

МнениеПуснато на: Нед 11 Ное 2018, 11:22    Заглавие:  

Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 8 от 9 [126 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 6, 7, 8, 9 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Военна авиация - ПО СВЕТА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0788s ][ Queries: 12 (0.0045s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker