Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Индийските сухопътни сили ще закупят 7,62-mm леки картечници · За какво трябва да внимаваме в изборния ден · Американската морска пехота ще получи допълнителни хеликоптери CH-53K · С кларинет и четка · Интерконектор ни избавя от монопола на Газпром · Генерал-майор Груди Ангелов: Военната академия е първото ни висше военно училище ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 25 Май 2019, 12:55
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Проекти на ГД ГВА по открити процедури на ОПАК
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [14 Мнения]  
Автор Съобщение
V. Gigov

Регистриран на: 05 Окт 2011
Мнения: 7

МнениеПуснато на: Сря 05 Окт 2011, 20:20    Заглавие:  Проекти на ГД ГВА по открити процедури на ОПАК  

Здравейте, колеги! Отварям настоящата тема с ясното съзнание, че поемам голяма доза риск. Риск от това да бъда разбран погрешно. Защото излизам пред вас с името си и с длъжността си в ГВА.
Знам, че каквото и да кажете по адрес на ГВА, ще имате основания за това. Но ви уверявам, че понастоящем в Главната дирекция има воля да развие дейността си и да бъде постигнато технологично ниво на административните дейности - и общите, и тези, свързани с контролните, инспекционните и лицензионните (в най-широкия смисъл на думата), които да гарантират стриктното и безпристрастното спазване на правните разпоредби, да дисциплинират административния процес, да подобрят качеството (колкото и шаблонно да звучи) на извършваните услуги, да осигурят среда за ефективното използване на постъпвашата и генерираната информация.
През последните няколко години "малката" авиация в България, тази, която позволява на много млади (че и по-зрели...) хора да се докоснат до небето и да реализират мечтите си, се развива изключително динамично. Това развитие доведе до обстоятелството, че тя излезе от онези правни рамки, в които администрацията се опита да я вкара в началото на изминалото десетилетие. Така въпросът за правното урегулиране на любителското и спортното летене с ВС по-леки от 450 (475) кг. (тук можем да прибавим и параланеризма, делтапланеризма) във всичките му аспекти стана актуален с особена острота. И си остава такъв, въпреки някои опити да бъдат решени отделни аспекти.
Осъзнавайки тези реални проблеми, виждайки реалностите на бюджетния живот и търсейки нови форми за осигуряване на финансиране на необходимите усилия за намирането на трайни и ефективни решения, ГВА, в сътрудничество с експерти на Националното сдружение за малък и среден бизнес, разработи два проекта, с които кандидатства за финансиране по открити процедури на Оперативна програма "Административен капацитет". А именно:
1. Изграждане на Единна информационно-комуникационна система в Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация ;
2. Повишаване на административния капацитет на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация" и създаване на партньорство и сътрудничество с Отдела за Гражданско въздухоплаване към Министерството на транспорта на Чешката Република за осъществяване на добро управление на дейностите, извършвани с въздухоплавателни средства от Анекс ІІ на Регламент 216/2008 на Европейския парламент и Съвета от 20 февруари 2008 г. относно общи правила в областта на гражданското въздухоплаване
И двата проекта могат да бъдат прочетени на страницата на ГВА - http://caa.gateway.bg/page.php?category=128
По първия може би не е нужно да се обяснява дълго - достатъчно е да бъдат прочетени обявените цели и очакваните резултати, както и описанието на планираните дейности.
Вторият се нуждае от по-подробна обосновка. Първо избрахме Чехия по единствената причина, че само от там нашите колеги от съответната администрация се съгласиха да ни бъдат партньори (от Великобритания и Германия изобщо не отговориха, а от Италия все пак си направиха труда да ни откажат по мейла...), каквото е изричното условие на приоритетната ос на Оперативната програма. Естествено, Чехия е сериозна страна по темата "малка авиация" - неслучайно тя е една от страните, към които решихме да се обърнем с предложение за партньорство. (Това партньорство, впрочем, не ни ограничава при възможностите да търсим всичко, от което можем да се поучим и да възприемем). Но по-важното е какви аргументи виждаме при избора на точно тази форма на постигане на целите. И без особен коментар се разбира, че нещата могат да добият завършен вид само със съдействието на външни за администрацията експерти. А трудът на добрите експерти струва добри пари. Този проект е форма, начин за осигуряване на необходимите ресурси за привличане на качествен експертен труд. Избраните дейности осигуряват активното участие на браншовите организации (напр. чрез Обществени консултации по утвърдена методика), което пък би им позволило резултатно да отстояват интересите си - както с експерти при писането на документи, така и при обсъжданията в рамките на тези консултации. Друг аргумент е и обстоятелството, че при одобрение и сключване на договор в края на времето за всяка дейност трябва да има предвиденият конкретен резултат - иначе няма разплащания. А като няма разплащания има провалени проекти и в резултат хвърчащи глави...
В момента и двата проекта се намират в етап "Оценка". За нас е важно да знаем как хората от индустрията ги оценяват. И не просто като усилие на администрацията, а като очаквано въздействие върху средата, както е модерно да се казва. Затова бихме оценили всяко компетентно мнение, всяка искрена и аргументирана подкрепа. Готов съм да отделя внимание и ще се постарая да отговаря на всеки зададен въпрос, бих коментирал всяко добронамерено мнение, даже и то да е песимистично (не си представям да има изцяло негативно, но знае ли човек...).
Предварително благодаря на всички, които ще се включат с коментари по темата.
С уважение към всички,
В. Гигов, началник на отдел "Регистри и статистика" в ГД ГВА.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
bird man

Регистриран на: 11 Окт 2008
Мнения: 50

МнениеПуснато на: Сря 05 Окт 2011, 21:38    Заглавие: Проекти на ГД ГВА по открити процедури на ОПАК  

Здравейте!

Този проект може би трябваше да започне отдавна.
Аз бих искал да разбера кои са нещата които не са както трябва в малката авиация за хората работещи в ГВА,за да стане ясно дали набелязаните цели се покриват с мненията на хората които ползват малката авиация.
С уважение!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
V. Gigov

Регистриран на: 05 Окт 2011
Мнения: 7

МнениеПуснато на: Чет 06 Окт 2011, 20:00    Заглавие:  

Здравейте, bird man,
въпросът ви е логичен. Когато седнахме с един колега от леката авиация да обмисляме струва ли си да се захващаме с решаването на този комплекс от взаимоотношения именно по този начин, направихме следното: разделихме един бял лист на две по вертикала, от ляво вертикално написахме " ВС - регистрация и летателна годност; летища и летателни площадки (вкл. и временни); експлоатация и правила за полети, персонал и обучение (като обекти и субекти), видове дейности (индивидуално, спорт и предоставяне на услуги срещу заплащане), а от дясно изброихме видовете ВС - самолети под 450 (475) кг., мотоделтапланери, мотопарапланери, след кратък размисъл добавихме и делтапланерите и парапланерите. Най-отдолу по цялата ширина на листа написахме "взаимоотношение с военните" и " масови мероприятия (фестивали и др. подобни)". След това почнахме да свързваме всяко нещо от дясно с всяко нещо от ляво и да пишем и да анализираме - има ли уредба, няма ли... Сума си време отделихме... Бих повторил тук всичко, мисля, че някъде съм си запазил записките... В крайна сметка, обаче, стигнахме до извода, че даже и да има нещо (Наредба 25, летателните площадки, правилата в долното въздушно пространство, частичното регламентиране и изискванията към предоставящите услуги срещу заплащане), то то е непълно и не е приложимо еднакво към всички. И ако искаме да постигнем максимален ефект и да постигнем всички цели, то трябва да подложим цялата система на подробен ОБЩ анализ. И това, което има (за да видим кое става, кое не става, за кого и защо не става и как да стане), и това, което няма (тук е ясно). Именно това е и първата планирана дейност в проекта. (Тук искам да обърна внимание на разрешените дейности по този подприоритет. Те са в Насоките за кандидатстване. За да "мине" проектът, трябва да се "нагодим" към тези Насоки. Те са именно за това - проектите да са вкарани в едни общи рамки, които позволяват тяхната обективна оценка. Защото нали става дума за открита процедура, т.е. за "състезание" между проекти, които управляващият орган трябва да оцени по някакви обективни критерии и да направи класиране. Ако знаете колко трудно ми се пречупи клавиатурата, за да напиша неща в другия проект само защото трябваше да се съобразя, че той е за приходни администрации... Що караница отнесох по скайпа...)
Във втората и третата дейности става дума за нещо изключително важно - възможността за делегиране на функции. Тия дни минаха на първо четене промените в ЗГВ, където влязоха текстове, допускащи такова делегиране и на кого. Значи правният вертикал е вече отворен най-отгоре. Именно тук трябва да бъде избистрено и осмислено от всички какво и на кого ще бъде прехвърлено като функции и като задължения по контрола. Все пак отговорността по спазването на мерките за безопасност си е на държавата, това да не го забравяме, все пак. Както и да не забравяме, че сме България, а не Великобритания, например...
Като бъдат постигнати резултатите на т. 6 и т. 7 ще имаме и цял един набор от проекти на регламентиращи и административно-организационни текстове и документи, както и конкретното решение кое къде да бъде "вкарано" по правната поздаконова вертикала - наредби, инструкции, заповеди... Сигурен съм, че сте обърнали внимание на думата "проекти" в предишното изречение. Пак става дума за тактика. Ако напишем, че трябва да има не проект на наредба, а наредба, то това означава, че на 30 август, например, според графика на дейностите, трябва да има наредба. Т.е. че министърът я е подписал. Ако не я е подписал (по някаква си причина), то дейността не е изпълнена, проектът влиза в нарушение на графика и вече там се сещайте какво става... Ако няма наредба, то и надолу нещата не могат станат (в наредбата пише кое се решава в инструкции, в инструкциите пише кое се рашава с процедури, одобрявани с индивидуални адм. актове, т.е. заповеди). И съвсем пропадат нещата на проекта по чисто формална причина. Така трудът на експертите и администрацията ще отиде напразно.
Четвърта и пета дейност са от допустимите по подприоритета и те са приемливи форми на двустранно сътрудничество.
Дейности 8-12 са задължителни за всички оперативни програми в една или друга форма. Неслучайно навсякъде по медиите се казва, че еди какво си се осъществява по оперативна програма, по социален фонд и др. Задължително е да се каже, не е нечие хрумване...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
bird man

Регистриран на: 11 Окт 2008
Мнения: 50

МнениеПуснато на: Чет 06 Окт 2011, 21:35    Заглавие:  

Здравейте г-н Гигов!
Това лято случайно се запознах с двама чехи дошли да проучват условията за полети ,и естествено пазарна ниша за продажба на самолети-ултралеки
Аз им разказах максимално до колкото съм компетентен и хората останаха много учудени че не е както при тях(примерно ,че за полети до 1000фт се изисква flight plan извън зоните на летищ. ,регистрацията на ултралек при тях излизала около 200евро и т.н...)
Интерсно ще е дали ще се прегледа и тарифите в часта за УЛ ,ако проекта дай боже започне и завърши успешно.
Между другото отдавна се говори ,че предстоят съществени промени ,но никой не знаеше в каква насока и кога.Сега поне ще може да се получава информация от извора!
С поздрав!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
V. Gigov

Регистриран на: 05 Окт 2011
Мнения: 7

МнениеПуснато на: Чет 06 Окт 2011, 21:57    Заглавие:  

Те нещата са достигнали до положение, че трябва да се случат промените. Трябва. Проектът е само форма на реализация. Ако мине и получи финансиране - много добре. Дейностите ще се изпипат методически като подход и резултат и ще се осъществят в графика на проекта. Със сигурност. Експертите ще поучат и възнаграждение. И това е нормалното. То тези експерти са в индустрията, там са. Администрацията не може да бъде слънце и да огрява навсякъде и във всичко. Ако не мине - нещата пак трябва да се случат, няма друг вариант просто - животът го изисква. Но как и кога вече ще зависи от самата администрация... Прогнозите кога ще стане това и с какво качество оставам на вас...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 07 Окт 2011, 11:12    Заглавие:  

Ето темата и тук. Нека повече хора се включат и коментират:

Arrow Проекти на ГД ГВА по открити процедури на ОПАК
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
zlpetrov

Регистриран на: 15 Фев 2011
Мнения: 15
Местожителство: гр.Пловдив

МнениеПуснато на: Пет 07 Окт 2011, 15:08    Заглавие: ГД ГВА  

Уважаеми г-н Гигов,Вашето намерение е наистина похвално и заслужава подкрепа.Признавам си ,че наистина съм се откъснал от авиацията повече от 10г. и затова познавам старите наредби,КУЛПП-80,стария закон за ГВ и т.н.Но мои приятели които притежават частни ВС се насочват към Румъния за преминаване на АЛК ,регистрация на ВС,ЗА бревети и т.н.На въпроса ми защо те отговарят:1 Много е по евтино и таксите са в ПЪТИ по ниски от нашите.2 Няма абсолютно никаква бюрокрация.3 абсолютно всичко е строго регламентирано и никой не си позволява да направи и крачка в страни.Та препоръката ми е следната може би наистина трябва да се поучим и ние малко от съседите.Още веднъж успех.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
MRilax

Регистриран на: 14 Яну 2008
Мнения: 39

МнениеПуснато на: Нед 09 Окт 2011, 09:39    Заглавие:  

Наистина чудесна е инициативата на въздухоплавателната ни администрация за регулиране на дейностите в свръхлеката /microlight, ultralight/ авиация.

Първо е добре да кажем, че в този теглови сегмент на гражданската авиация /до 472,5кг самолети и до 560кг автожири/ има следните основни цели на въздухолаването:
1. Лично развлечение и придвижване от А до В;
2. Въздушен спорт;
3. Специализирани авиационни работи-авиохимически работи, въздушно фото и видео заснемане, реклама от въздуха и др.;
4. Развлечение и полети от А до А заедно с други лица, които не са собственици на ВС, при споделяне на експлоатационните разходи без формиране на печалба;
5. Летателно обучение без и с формиране на печалба.

Второ според доста хора от "индустрията" на малката авиация основните проблемни въпроси от около 15 години са следните:
1. Качествен подбор /психофизиологически и медицински/ и качествено теоретично и летателно обучение на пилоти на свръхлеки ВС на принципа на самофинансирането;
2. Качествена първоначална и периодична проверка на летателната годност на свръхлеките ВС-фабрично и особено експериментално /гаражно/ построените;
3. Описване, сертифициране и публикуване на "местата за летене" на свръхлеката авиация, които са стотици;
4. Създаване на ясни и прости правила за полети /опериране/ на свръхлеката авиация във въздушно пространство клас G, както и за обслужване /самообслужване/ на въздушното движение, включително и за нерадиофицирани ВС;
5. Работеща, законна система за застраховане на дейностите в сегмента-ГО, Злополука на местата, Авиокаско, Професионална отговорност на инспекторите.
Възможно е да съм пропуснал нещо. Моля коригирайте, ако е така.

Решаването на горните въпроси ще увеличи интереса и притока на инвестиции в сегмента, които са особено необходими за качествено развитие на въздушните спортове по FAI правила.
За съжаление обаче увеличаването на движенията най-вероятно ще увеличи и вероятността за авиационни събития-инциденти, сериозни инциденти и авиационни произшествия.
Целта на всичките тези словесни и писмени упражнения сега е да посрещнем новите демократични и икономически реалности адекватно подготвени и да намалим вероятността за авиационни събития, не само със забрани, ограничения и наказателни постановления, а с прозрачни и работещи правила, които по-голямата част от "индустрията" е готова да спазва.
Лесно е силово да забраниш, да глобиш и да опиташ да спреш някаква авиационна дейност, по-трудно е качествено да я регулираш и да увеличиш инвестициите в нея.
Почти всеки запитан по горните въпроси българин най-напред казва: Ами не може ли да препишем нечии готови работещи правила?
Да. Можем и да напишем, можем и да препишем, да допишем и чужди експерти сигурно ще трябва да си повикаме да ни разяснят това, онова...Но за тези дейности е нужно финансиране. Точно затова се надявам да тръгнат двата проекта на ГД ГВА.
И нека не повтаряме грешките от последните 15 години. Един иска да пренесем английската система, друг американската, трети немската, чешката, австралийската...Накрая се скарваме и нищо добро не се случва. А може би на доста хора статуквото сега им е удобно и им харесва? Twisted Evil

Последната промяна е направена от MRilax на Пон 10 Окт 2011, 06:01; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
V. Gigov

Регистриран на: 05 Окт 2011
Мнения: 7

МнениеПуснато на: Нед 09 Окт 2011, 15:49    Заглавие:  

Уважаеми MRilax,
Благодаря за компетентното и добронамерено мнение. Записвам си го като текст и ще го предоставя на колегите. Убеден съм, че на определен етап ще бъде от полза.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
V. Gigov

Регистриран на: 05 Окт 2011
Мнения: 7

МнениеПуснато на: Нед 01 Яну 2012, 20:26    Заглавие:  

Честита Нова 2012-та година на всички!
Миналата си отиде с малко разочарования - в единия ни проект намериха мъничка, много мъничка техническа грешчица. Само техническа! Но... Вторият, за ЕИКС, се оказа първа резерва... Останах с усещането, че в последния момент нещо направиха... Тя процедурата така или иначе си беше за "приходните" администрации, каквото и да означава това... На мен никой не можа да ми обясни какво е това (дефиниция, посочване в нормативен акт...) и кои администрации са такива.
Ние знаем какво сме написали, тези от вас, които разбират от проекти, със сигурност са го видяли и оценили. Видяли са и са оценили волята ни и яснотата - знаем какво искаме и как да го постигнем. Много важна беше и подкрепата, която получихме - от АБА, например, от министерството... Междувременно, докато чакахме да видим какво ще стане, заявихме за всеки случай подобен проект и за индикативната програма на ОПАК и за 2012-та. Сега като я гледам сега тази индикативна програма има една процедура "Усъвършенстване на информационно-комуникационната среда за по-добро административно обслужване на гражданите и бизнеса", предназначена за централни администрации (без "приходни"този път)... Ще я отворят през януари, март ще е крайният срок... Предполагам, че до май ще я приключат (няма да е като приключилата - от 04 април та чак в края на ноември обявиха "класирането"...), защото през юни ще искат да сключват договорите - програмният период приключва в края на 2013 и при 18 месечни срокове за реализация на проектите юни 2012-та е крайният възможен срок за сключване на договорите... Така че борбата продължава! Следва втори заход, след като на първия ни... При успех, силно се надявам, това ще е само шест месеца по-късно от току що завършилата процедура...
Още веднъж благодаря и на редакцията, и на всички, които оценяват и подкрепят усилията ни! Не се отказваме и продължаваме!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
bird man

Регистриран на: 11 Окт 2008
Мнения: 50

МнениеПуснато на: Сря 11 Юли 2012, 06:49    Заглавие: Проекти на ГД ГВА по открити процедури на ОПАК
Описание на темата: Проекти на ГД ГВА по открити процедури на ОПАК
 

Здравейте!
До къде стигнаха нещата с проектите?Ще има ли добри новини през август или....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
V. Gigov

Регистриран на: 05 Окт 2011
Мнения: 7

МнениеПуснато на: Пет 09 Ное 2012, 17:20    Заглавие:  

Добрите новини дойдоха през октомври. На втория заход успяхме. Подробности другата седмица...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
V. Gigov

Регистриран на: 05 Окт 2011
Мнения: 7

МнениеПуснато на: Вто 04 Дек 2012, 21:00    Заглавие:  

Е ми ето я новината - http://caa.gateway.bg/page.php?category=5&id=822
Почваме, знаем какво ни чака като усилия, отговорности и бумащина. Но сме решени да го направим.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 07 Фев 2013, 13:08    Заглавие:  

ГД ГВА стартира проект по ОПАК

Днес в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГД ГВА) представи началото на реализирането на проекта „Развитие на съществуващите информационни системи в ГД ГВА, разработване на нови модули и тяхното интегриране в Единна информационно-комуникационна система „ЕИКС”, обхващаща извършваните административни услуги по отношение на издаваните лицензи, свидетелства, удостоверения и одобрения в гражданското въздухоплаване”. Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК) съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд по приоритетна ос III.
Стойността на проекта е 1 026 008,92 лв., а срокът за изпълнение е 18 месеца.
Целта на проекта е да се създаде единна информациона-комуникационна среда, която ще позволи предоставянето на над 33 електронни административни услуги предоставяни от ГД ГВА. Ще бъдат създадени и 20 публични регистъра.
От новата система значително ще се улесни работата на летищата, авиокомпаниите, учебните центрове и организациите за ремонт и техническо обслужване на авиационната техника, като и хората заети в авиационния бранш – пилоти, стюарди, ръководители на полети, инженери и техници, служители по сигурността.
На пресконференцията присъстваха министър Московски, заместник-министрите Борисов и Кристиян Кръстев, главният директор на ГД ГВА Минчо Цветков, Вержиния Цанкова – ръководител на проекта, експерти от МТИТС, представители на авиационния бранш.
В отговор на журналистически въпроси Ивайло Московски, Кристиян Кръстев, Минчо Цветков и Вержиния Цанкова представиха подробности за проекта. Реализацията му ще спести значителни средства и време на всички които ползват услугите на ГД ГВА – около 52 000 часа на година за пътувания, подаване на документи, заявления и молби. Ще се подобри работата на служителите в ГД ГВА, като ще се спестяват около 4000 работни часа годишно. В резултат ще се скъсят сроковете за издаването на документите и ще се подобри ефективността на работата. Икономическия ефект ще е около 60 000 лв. годишно.
От друга страна създаването на 20-те електронни регистъра ще повиши значително информираността за състоянието на бранша и оттук безопасността на полетите.

Подробности в бр. 3/2013 г. на сп. „Клуб КРИЛЕ”
Димитър Ставрев
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [14 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0717s ][ Queries: 12 (0.0042s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker