Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Рискът от война е голям, заяви иранският външен министър! Някои хора я искат · Калин Манолов: Делото за т. нар. Възродителен процес още не е прекратено · МВР със супермодерна лаборатория за криминалистика, микроскоп сравнява гилзи · Зоран Заев сподели престижна награда с българския премиер · Митрополит Гавриил: Свръхлибералният скандинавски подход към децата е страшен · Асад към кюрдите: Американците ще ви продадат на Турция! Ние ще ви защитим ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 18 Фев 2019, 01:46
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
НАЦИОНАЛНО СПИСАНИЕ ЗА АВИАЦИЯ "КЛУБ КРИЛЕ", бр.11 2011
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 2 [27 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Съб 12 Ное 2011, 16:08    Заглавие:  

Arrow Наистина ли "Пантер" изяде парите за бонусите на военнослужещите?

Къде отидоха Бонусите - тук

Click to see if image is larger

или тук:


Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 13 Ное 2011, 10:37    Заглавие:  

Очаквайте в следващия ни брой и материал за Узунджово, както и интервю със спомените на бриг.ген.Марин Начев. Поздрави!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Сря 16 Ное 2011, 11:25    Заглавие:  

Една отвратителна и необоснована статия:

Arrow Бракуването на „Слава” е едно добро дело, време е да закрием и ВВС!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 17 Ное 2011, 23:10    Заглавие:  

Хайде честито!

Arrow Българските МиГ-29 с Годишен договор

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Сря 23 Ное 2011, 19:09    Заглавие:  

Уникален!

Arrow Бойко Борисов за Пантерите: Ще правят лупинги, ще гонят подводници, а са без никакво въоръжение. И защо са ни "Кугър" и "Спартан" - кого ще нападаме?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 24 Ное 2011, 07:31    Заглавие:  

Премиерът Борисов стана първия български държавник който се осмели да каже истината за досегашните модернизационни проекти в БА

Макар словото да е пълно с фразеологични каламбури и смислови и фактологически неточности за първи път казва това което ние говорим от 7-8 години - липсата на здрав смисъл и здрава икономическа, стратегическа и военно-техническа обосновка при провеждането на проектите за модернизация на БА.

1. C27J Spartan - при наличието на 5 Ан-26 и близкия в голяма степен до тях Ан-30 разумният ход бе да се закупят 2 С-130J за транспортно и логистично обслужване на контингентите зад граница и да се поддържат 2 Ан-26, 1 Ан-30 и 4 L-410 за местните нужди - тренировка на парашутистите, превоз на техника и товари в страната и близките страни. "Спартан"-ите няма спор са с модерна авионика, но на цената която дадохме можехме не само да вземем двата "Херкулеса", но и да им осигурим поддръжката за поне 10 години. А сега какво стана - платихме, доколкото може да се ориентира човек в противоречивите данни на МО по тези въпроси, около 72 млн. евро за 3 "Спартана" и ще дадем още 92 млн. лв. за 10 години за поддръжката им при положения че единия стои счупен отдавна, втория и той често често е извън играта, а третия поне още 1,5 години ще е в гаранция и не би трябвало да изисква финансов ресурс за поддръжката. Да обаче предвидените преди още да е проведен търг и да е проведен конкурс !?! 92 млн. или по 9,2 млн. лв. на година трябва да се усвояват и какво става - фирмата посредник кара ВВС да поръчват купища резервни части само и само да усвои тези 9 млн. лв. Говори се упорито че дори са поръчани 4 бордови тоалетни - за 3 самолета!!! При това я си представете колко самолета едновременно ще са на далечна мисия и ще имат нужда от всички тоалетни едновременно. Вса пак става за мобилни изделия.
2. AS532AL Cougar - към момента на сделката българия имаше около 20 Ми-17. Тогавашния директор на "Терем-Летец" Марлиян Йовчев аргументирано уверяваше ръководството на МО по времето на Свинаров, че с 2 млн. евро на вертолет ще станат като нови, включително със съответната авионика и комуникации. При положение, че България е планирала да има 18 транспортни вертолета (така бе към онзи момент) това прави сума от 36 млн. евро. Свинаров и сие подготвиха далаверата, а Близнаков подписа за 240 млн. евро за 12 вертолета. Разликата е видна - 204 млн. евро. и 6 вертолета по-малко. Интересно сега Бойко като е казал "А", дали ще каже и "Б" и ще обясни защо след един тенис мач с консултанта по сделката Николай Гигов даде 230 млн. лв. да се доплатят "Кугар"-ите, ще разследва ли сделката и ще потърси ли от въпросния господин къде са договорените по офсета хангари в Крумово и Чайка.
3. Фрегатите - лично аз съм изписал 1 кофа мастило по въпроса и явно това което казвахме най-накрая бе разбрано - първата фрегата - добре, българските ВМС да придобият знания за организация на работа на корабите по стандартите на НАТО, да получат определени способности и оперативна съвместимост, да могат да ходят на мисии в Средиземно море и да трупат опит докато дойдат новите корвети които щяха да са осигурени с всичко за целия жиднен цикъл, да се строят в България, да дават работни места и дори да строим и за експорт, при това дори имаше първи клиент - Грузия.
Обаче тук отново бе използвана порочна практика - отказаха да дадат на белгийците 400 000 евро за преобразователите на честотата на тока от 60 на 50 Hz за да могат корабите да се включват към бреговите мрежи и докато ги доставим след 3 години първия уздумквахме толкова дизел, че реалносме пплатило поне двойно. Нещо повече дизелът се вземаше от този за бойна подготовка на останалите кораби и е интересно някой да каже как това се е отразило на бойните способности на ВМС. С втората и третата фрегата съвсем се загробихме - без ПКР ракети, с неосигурена поддръжка. Взехме един минен ловец - добре, но защо го взехме немодернизиран и сега на практика е с много по-ниски способности от еднотипните му кораби във френските, белгийските и холандските ВМС, с неосигурена поддръжка и резервни части.
Така че ще чакаме премиера Борисов да започне разследване на сделките на Свинаров и Близнаков, защото там има и едни 7 М1117 ""Гардиън" с 16 изменения на техническото задание и закъснение от 1 години за доставката, с картечници по западен калибър за които няма боеприпаси; има и по 7 пъти провалени търгове за бронежилетки и каски за да може да спечели зетя на един зам.-министър на МО и още десетки знайни и незнайни далавери.
Има какво да се пипа и по сегашните договори за логистична поддръжка на "Спартан", предстоящия такъв за вертолетите, мътилката около престоя от 2 години на земята на Bell 206 и защо един от 6-те вертолети от 2 години е захвърлен в Германия и скоро ще ни го конфискуват за непратени такси за съхранение.
Дано в този списък не се включи и сделката за новите изтребители, има още време МО да огледа нещатта добре и да не ни натриса разни железа стоели по 15-20 години в аравийската или аризонските пустини.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27529
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 24 Ное 2011, 12:50    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Закупуването на С-130 било същата глупост като Спартаните! И двата типа самолети са скъпи за подръжка и нямаме база за това!

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 24 Ное 2011, 13:19    Заглавие:  

Скъпи не скъпи, но поне с "Херкулес"-ите могат да се обслужват контингентите, а не да се наемат частни фирми и да се дават хиляди евро за това.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27529
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 24 Ное 2011, 13:57    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Ще ги обслужват докато изтече гаранционния срок. След това ще станат като Кугуарите! Най-добре беше да се закупят два Ил-76. Те до голяма степен са съместими с Ан-12 и Ан-26 а и има български компании които са ги експлоатирали. Тоест поне част от обслужването им е усвоено. Така или иначе МО наема основно точно Ил-76 за превоз за Афганистан.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 24 Ное 2011, 16:06    Заглавие:  

Тони, така беше в началото, защото едни хора имах връзки с компании които разполагаха с този тип самолет. Вършеше работа, за цената не знам колко е било изгодно. Сега се използва основно ресурса от 65 часа годишно на С-17, а за личния състав основно Boeing 757/767. С-130J ни решаваше въпроса и за двете, а и за подготовката на парашутистите. Сега като скочат по 30 от "Спартан"-а, за да скочи цялата бригада в Пловдив трябват 10 курса. Сметни сам колко щеше да трябват с "Херкулеса".
За Ил-76 - никога не е поддържан в България, общото с Ан-26/30 е доста малко, българските компании само наемаха такива самолети, но с екипаж от бившите съветски републики. За горните цели идва доста голям, не може ефективно да му се използва ресурса.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27529
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 24 Ное 2011, 17:40    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Ил-76 има много общо и с Ан-26 и с Ту-154, като почнеш, двигатели, хидро и горивни помпи, клапани, тръбовопроводи и така нататък. Почти 70% заменяемост. А подръжката на С-130J струва колкото на два Спартана тоест е златна. Познай дали ВВС ще имат пари да ги подържат!

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 25 Ное 2011, 16:52    Заглавие:  

Arrow Отзвуци от „Есен 2011”

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 2 [27 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0797s ][ Queries: 12 (0.0051s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker