Private Colleger of transportation
panair2018

Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Русия: 114 хил. сирийски бежанци се завърнаха през 2018-а · Имитацията на борба с климатичните промени ни води към 3,3 градуса затопляне · Тръмп предупреди Конгреса, че ако не действа, армията ще гради Велика Стена · САЩ настояват всички страни да се откажат от "Северен поток-2" · От Брюксел дойде добра вест за влизането на България в Шенген · Накратко по света ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 11 Дек 2018, 16:14
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ФОРУМ ЗА МОРСКИ ТУРИЗЪМ
Катастрофата с круизният кораб Costa Concordia
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 6 [87 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Автор Съобщение
S_C

Регистриран на: 27 Мар 2011
Мнения: 35

МнениеПуснато на: Нед 15 Яну 2012, 17:55    Заглавие:  

Проблемът на круйзерите са мащабите.Качвал съм се преди десетина години на подобно нещо...Това си е половин град.Евакуацията му не е по-лесна.

Carnival Splendour, Costa Pacifica, Costa Favolosa, Costa Fascinosa и Costa Serena са еднакви като кораби с Costa Concordia
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Нед 15 Яну 2012, 18:00    Заглавие:  

Станаха 5 жертвите.
Интересно ми е вече 2 дни не изброиха ли италианските власти колко пасажери са оцелели и колко от екипажа, за да кажат официално - липсват еди колко си хора...
Нещо се бави този процес...


Още две тела са били открити на борда на италианския кораб „Коста Конкордия”
15 януари 2012 | 17:50 | Агенция "Фокус"
Начало / Европейски съюз
Рим. Още две тела са били открити днес на италианския круизен кораб, който се преобърна до остро Гиглио, предава АФП, позовавайки се на данни от бреговата охрана. Това покачва броя на загиналите при инцидента на петима души.
Водолазите са намерили телата в задния сектор на потопената част на кораба, който започна да потъва, след като се удари в подводни скали.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Vicho Stanev


Регистриран на: 23 Ное 2011
Мнения: 36
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 15 Яну 2012, 18:16    Заглавие:  

Click to see if image is larger

И това са само палубите до които пасажерите имат достъп!

Наистина си е един град!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 15 Яну 2012, 20:40    Заглавие:  

Прочетох в началото въпрос, дали някой е пътувал с този кораб.
Аз и съпругата ми през ноември 2011 г. направихме с "Конкордия" един круиз Савона-Барселона-Палма-Малта-Палермо-Рим (Чинитавекия). Беше невероятно изживяване на този плаващ дворец, затова новината ни дойде като гръм! Докато бяхме на борда, нито за момент не допуснахме, че подобно нещо може да се случи. Организацията през цялото време беше перфектна. Още едва се отделихме от кея в Савона и бяхме призовани със спасителни жилетки да се явим на определени за всеки, според палубата и каютата места на 4-та палуба. Там се строихме в няколко редици (общо 3500 пътника, при максимален капацитет 3780), офицери провериха как са поставени жилетките и дадоха указания на няколко езика (италиански, немски, английски, руски) за действия при аварийна ситуация. Капитанът беше същият.
На следващия ден присъствах на лекция за кораба. Разбрах, че е дизел-електроход с 6 дизелови двигателя, които въртят синхронни генератори. Два агрегата работят нон-стоп само за енергетиката на кораба, останалите 4 - за двигателите. Два ходови двигателя осигуряват максимална скорост от 23 възела. Но никога не се плава с такава скорост, защото разходът на нафта е 11 тона на час. Поддържа се 18-20 възела, при която разходът е 7,5 тона на час. Правят си сметката хората. Има 6 маневрени двигатели на бордовете - по 3 от всяка страна - 2 на носа и 4 на кърмата. Наблюдавах от бака излизането от пристанището на Валета с тези маневрени двигатели, беше много интересна гледка. След излизане от пристанището започва ускоряване и включват автопилота. Не мога да си обясня, как при тези навигационни системи, свързани с автопилота, са се натресли на риф. Още повече по този маршрут минават поне 3-4 пъти месечно.
Имам въпрос към знаещите - дали липсата на кил на плоскодънния "Конкордия" (газене 8 м. при височина над 60 м.) е причина за общо взето неустойчивото поведение при несериозно вълнение - 3-4 бала. Имал съм възможност със съветския параход "Победа" да изживея вълнение от 6 бала и тогава "Победа" (14 500 БРТ) се държеше много по-прилично от гиганта с 114 500 БРТ.
И още нещо - стабилизаторите против клатене предизвикват при работата си много неприятни удари в конструкцията, които се усещат из целия кораб - и в каютата ни на 6-та палуба, и в огромния ресторант "Париж" на 9-та палуба.
Като гледам снимките и видеото, просто ми се реве! Сигурно ще го оправят, но все пак - жалко!
И още нещо - защо след като дъното е разпрано откъм левия борд, корабът е полегнал на десен борд Surprised


Click to see if image is larger

Преди качването на борда в Савона

Click to see if image is larger

На кея в Барселона

Click to see if image is larger

Преди отплаването от Палма

Click to see if image is larger

Параход "Победа"

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Нед 15 Яну 2012, 22:55    Заглавие:  

Arrow Рискована маневра причина за инцидента на Costa Concordia, 17 все още са в неизвестност
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
zinkk


Регистриран на: 07 Юли 2006
Мнения: 72
Местожителство: Varna/Burgas

МнениеПуснато на: Нед 15 Яну 2012, 23:57    Заглавие:  

Относно въпроса за устойчивоста на този тип плавателни съдове има много "тайни" , като цяло големият надводен борд е изключитено голям проблем . Газенето на тези кораби не надвишавам 9-10м при пълни запаси и баласт . Това че дъното е плосно даже е предимство до някаде , а за успокоителите като цяло може да се говори много . Намаляват клатенето но влиаят на оптекаемоста на корпуса и намаляват резпективно скороста и качват разхода на гориво . Така нареченото "удряне" или "думкане" при работата на успокоителите се получава поради разбижането на остатъчната вълна .
А относно разликата в понасянето на лошо време пак има много фактори - надводен борд , мореходност , форма на корпуса , размерите , отворени повърхности ... много са .

_________________
Моряка, си остава моряк до гроб!!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
S_C

Регистриран на: 27 Мар 2011
Мнения: 35

МнениеПуснато на: Пон 16 Яну 2012, 00:21    Заглавие:  

Май взаимстват доста от конструкцията на големите контейнеровози или поне така съм чел из нета.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vh1


Регистриран на: 06 Авг 2009
Мнения: 1805
Местожителство: Русе

МнениеПуснато на: Пон 16 Яну 2012, 09:45    Заглавие:  

Все пак не разбирам защо е било нужно толкова близо до брега да се плава. Има ли някаква навигационна грешка или това е авантюра на корабоплавателя.....
И още...дали се е знаело точното място на кораба. Има ли възможност за "подвеждане" от страна на навигационните уреди?
Кой и откъде може да даде тая информация?
Че е грешка - грешка е, но грешки всякакви? Оставям настрана мореходните качества на кораба, те сигурно са известни отлично на капитана и целия командващ състав. Какво в крайна сметка ги е накарало да бъдат там, където не е трябвало?
(изключвам алкохола, авантюризма и подобни щуротии...смятам, че на такъв кораб личния състав е абсолютно проверен и няма място за подобни съмнения)
Айде по-печените да намерят свястна информация по тия въпроси, а не да коментираме качествата на кораба...
(не "чувам петлите" ни на английски, ни на италиански, а още повече на други езици....моля за такава помощ!)

_________________
Click to see if image is largerClick to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Пон 16 Яну 2012, 10:26    Заглавие:  

Ако може и Иван Бориславов (благодарим му за разказа и снимките) да сподели. Иване, имаше ли такава практика - да се минава близо покрай някой остров и местните да се поздравяват със сирената?
Последната промяна е направена от Preslav на Пон 16 Яну 2012, 11:08; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Боцман


Регистриран на: 03 Мар 2006
Мнения: 908
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 16 Яну 2012, 10:41    Заглавие:  

Има такава практика наистина. И в други компании се вършат такива неща. И няма нищо лошо в това, всичко в края на краищата се прави в интерес на пасажерите.... Very Happy
Но всяко нещо трябва да в рамките на допустимото и да се спазват изискванията за безопасност.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
swb

Регистриран на: 22 Окт 2009
Мнения: 87

МнениеПуснато на: Пон 16 Яну 2012, 11:47    Заглавие:  

Preslav написа:
Много точно мнение. Сравненията просто са смешни с това - "италианкият Титаник". Дано се спрат малко...


Сравненията трябва да се правят комплексно - като сложност големина и сигурност двата кораба са сравними с отчитане на стоте години.
Като жертви няма как да се сравняват защото нашия даже не е потънал, а си е полегнал на дъното (в открито море при подобна катастрофа - сблъсък с айсберг например - всеки може да прецени разликите в условията на евакуация и спасяване)
Като развитие на събитията и обстановката също са сравними с отчитане на стоте години.

Така, че хайде да не гледаме само жертвите, които така или иначе пак ги има независимо от "... в двайсет и първи век...".
Технологията е напреднала - човешкият фактор - хич.

PS и аз смятам, че се изсилват с това да го сравняват с титаник, обаче... западняците са впечатлителни (за журналистите да не говорим), особено ако са били на борда. освен това едно здравословно сравнение БИ трябвало да доведе до някои изводи...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
fazan

Регистриран на: 03 Апр 2010
Мнения: 472

МнениеПуснато на: Пон 16 Яну 2012, 12:27    Заглавие:  

Това корабче сега ще го режат или ще се опитват да го спасяват?
Как? Ще му оправят пробойната на място и ще изпомпат водата? Ще могат ли да го обърнат обратно?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 16 Яну 2012, 14:24    Заглавие:  

Цитат:
Ако може и Иван Бориславов (благодарим му за разказа и снимките) да сподели. Иване, имаше ли такава практика - да се минава близо покрай някой остров и местните да се поздравяват със сирената?


Това с "поздравите" и минаване на една боя разстояние от скалистия бряг ми се струва малко пресилено, съвсем журналистическо. По уредбата съобщаваха в колко часа (а и в ежедневния бюлетин Today, който сутрин слагат по каютите) евентуално може да се види нещо интересно. Например при подхода към Малта - който желае да излезе на палубата в 09.30 и да види остров Гозо (или Гоцо, знам ли как е правилно на малтийски Laughing). След това, който желае да наблюдава излизането от пристанището, и т.н... Когато минавахме край остров Джилио беше вече тъмно, но светлините бяха поне на 1000 метра от кораба, а и сирена не сме чули. Сирена имаше при напускане на пристанищата.

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 17 Яну 2012, 09:26    Заглавие:  

Несе подвеждайте по мястото на кораба сега - на 70 метра от брега. По информациите сблъсъкът с рифа естанал на 4 мили от брега, след което капитана е "изхвърлил" кораба максимално близко. Твърденията да "необозначен на картите риф" звучи меко казано странно, все пак това е Средиземно море в което се плава от десетки векове. Явно има нещо друго, но го крият.
Иначе новините от тази сутрин неса добри - расте броя на водените за изчезнали

7 загинали, 28 издирвани след катастрофата на ”Коста Конкордия”

Общо 28 души все още не са открити три дни след катастрофата на италианския пътнически лайнер "Коста Конкордия" край бреговете на Тоскана. Сред тях е петгодишно момиче. Спасителните екипи извадиха тази нощ тялото на още един загинал при корабокрушението, съобщи Франс прес, като се позова на информация на интернет сайта на вестник "Стампа". С това общият брой на потвърдените досега жертви на корабокрушението стана седем. На борда на кораба е имало над 4200 пътници и екипаж.
Късно снощи командирът на италианската брегова охрана Марко Бруско съобщи, че се смятат за изчезнали 29 души, между които четирима членове на екипажа и 25 пасажери, предаде БТА, като се позова на Франс прес. До вчера спасителите съобщаваха за 16 души в неизвестност, между които четирима италиански туристи, двама американци, две двойки от Франция и шестима членове на екипажа. В изявление за обществената телевизия Бруско посочи, че вероятно 10 германци са сред изчезналите пасажери. Той изтъкна, че продължава да храни надежда да има оцелели. Сред извадените до вчера тела на шестима загинали са двама френски туристи, един италиански, един испански, един перуански моряк и едно тяло, което все още не е идентифицирано.

Разказ на водолази в "Коста Конкордия"
Едва когато навлиза в ресторант на луксозния кораб, спуска се по стената му и се гмурка под вълните на студеното Средиземно море, водолазът Родолго Раитери усеща истинската трагедия, разиграла се на борда, пише "Гардиън", цитиран от "Фокус". Раитери е сред десетките водолази от бреговата охрана, военноморските и противопожарни сили, издирващи оцелели из потопените коридори и кабини на кораба, заседнал край тосканския остров Джилио. Мисията е проста, но изключително опасна: да се претърсят дългите коридори и над хилядата пасажерски кабини.
„Наклонените стаи и плуващи вещи дават сюрреалистично усещане и затрудняват ориентацията”, разказва Раитер.
„Докато претърсвах кабина след кабина, където вратите допират това, което сега е таван, и вещите плават срещу прозорците, осъзнах този момент и разбрах: никога не съм вършил работа като тази”, разказва военноморски водолаз на име Паоло. „Това е най-емоционалната работа, която някога съм вършил”, разказва Раитери. „Приготвяме се за най-лошото, но казваме на по-младите водолази да мислят позитивно и да се фокусират върху намиране на оцелели”, добавя той.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 17 Яну 2012, 09:41    Заглавие:  

Моряците ни от „Коста Конкордия” напуснали кораба безпроблемно
16 януари 2012 /

Шестимата български моряци от "Коста Конкордия" не са изпитали затруднение при напускането на потъващия край бреговете на Тоскана кораб, съобщи за Дарик радио Йордан Ачев, съсобственик на фирма "Комак", дъщерна на "Корабоимпекс". Варненската фирма е съдействала за качването на българските моряци на лайнера. Българските са използвали накланянето на плавателния съд и така са успели да се спасят, обясни Ачев.
"Живи и здрави са, слава Богу. В добро настроение са, доколкото е възможно след подобен инцидент", отбеляза шефът на "Комак". Моряците Росен Димитров, Детелин Добрев, Камен Пеев, Георги Стоев и Николай Вачев, и шестимата от Варна, са част от изпълнителския състав на кораба - ел. техници и тръбари, които поддържат ВиК-системата.
Петър Петров е първи механик на "Коста Конкордия". Моряците са настанени по хотели, като четирима от тях са на едно място, а другите двама - на друго. Мъжете са на възраст между 35 и 45 години. Всичките са опитни моряци. На "Коста Конкордия" плават поне от 4-5 години, като един от моряците има 9 години стажа на лайнера.
Засега никой от мъжете не е заявил желание да спре да плава. Вероятно всички ще си дойдат във Варна. За Италия ще замине представител на Министерство на външните работи. Заедно с представител на фирмата ще бъдат проведени срещи с всеки един моряк поотделно.
Според официалните данни на борда на "Коста Конкордия" е имало 8 българи. Христо Христов работел като фотограф. Сред пътниците пък е била и българката Донка Тодорова. Възможно е на борда да е имало още няколко българи, които са работили в хотелската част, разкри Йордан Ачев. Нашенките са се качили на борда без фирма-посредник. Две от момичетата са от Варна. Ачев заяви, че лично ги познава, но няма информация за тях.
Инцидентът с 290-метровия "Коста Конкордия" стана вечерта на петък, 13-и януари. Луксозният лайнер с 4234 души пътници и екипаж заседна в плитчини близо до остров Джилио в областта Тоскана. Построеният през 2006 г. луксозен плавателен съд е на стойност 450 млн. евро. Сред екстрите на плаващия дворец са 5 ресторанта, 4 басейна и 13 бара.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 6 [87 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ФОРУМ ЗА МОРСКИ ТУРИЗЪМ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0760s ][ Queries: 12 (0.0058s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker