В момента е: Съб 23 Фев 2019, 06:31 Часовете са според зоната UTC + 2 |
Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отговор!
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 1 от 1 [11 Мнения] |
Автор | Съобщение | ||||
---|---|---|---|---|---|
air-master
![]() Регистриран на: 25 Ное 2006 Мнения: 238 |
Здравеѝте! Ако имате подобен проблем и искате да летите прочетете темата. Ето за какво става на въпрос : ![]() Виждате ли 74 ? ... аз виждам 21. Наслушах се на хиляди мнения от всякакви компетентни личности .Според някоѝ от тях даже шофьорска книжка не трябва да имам .... ![]() Общо взето през цялото време слушах как трябва да виждам неща, които не виждах!? Но и нямаше как да им покажа, какво виждам с очите си, нито да видя, какво вижда един човек с нормално цветоусещане. В един даден момент и аз започнах да се замислям дали не съм със сериозен проблем и дали не виждам нещата по различен начин от другите хора. Отидох да проверя в КАМО как стоят нещата и дали поне нямам шанс за клас 4, които е за стюард. Е, ако трябва да се изразя модерно : ГРЕДА! Ама здрава греда! :smt021 Беше ми казано, че няма да стане за клас 4/cabin crew/ и да не си помислям за клас 1/пилот/... Проверката за цветоусещане там се прави със стандартните ишихара плеѝтове . Ако се установи проблем те изпращат в транспортна болница, където се правят тестове с аномалоскоп. / въпросният аномалоскоп ще го спомена по-напред в темата с нещо важно/ Та ако трябваше да приема това НЕ, което получих в КАМО, то трябваше да се разделя и с мечтите си да летя. Просто нямаше как да го приема така лесно това НЕ за краен отговор. Eто, какво пише в изискванията на JAA : JAR-FCL 3.225. Цветно възприятие (а) Нормалното цветно възприятие се дефинира като способност да се издържи с положителен резултат те- ста на Ишихара или аномалоскопа на Нагел (виж параграф 1, Приложе- ние 14 на Подчаст В). (b) Кандидатът трябва да има нор- мално цветно възприятие или цветовото му възприятие да е без- опасно. При началния преглед кан- дидатите трябва да издържат теста на Ишихара. Кандидати, които не са издържали теста на Ишихара, се оценяват като безопасни по отно- шение на цветовете, ако издържат успешно разширен тест по метод, приемлив за AMS (аномалоскопия или цветен фенер - виж параграф 2, Приложение 14 на Подчаст В). При препотвърждаване или подновява- не цветното зрение е нужно да се тества само на клинична база. (с) Кандидат, който не е издържал тестовете за цветно възприятие, се счита за небезопасен по отношение на цветовете и трябва да се оцени като негоден. Разрових се доста в интернет и намерих, че има и друг тест, коѝто е признат от JAA. Името му е CAD Test /Colour Assessment and Diagnosis test/. Мястото, където го има е Лондон. В UK Civil Aviation Authority, което се намира на летище Gatwick. Сега се връщам за секунда към аномалоскопа, чрез които в транспортна болница ми казаха, че имам СЕРИООЗЕН Проблем! ![]() Няколко месеца по-късно бях на Gatwick за въпросния CAD тест. Първо ми беше обяснено подробно, в какво се състои проблема ми и защо би ми попречило да летя, като пилот ако се окаже повече от лека форма. След това започна въпросния тест, коѝто изглежда така : http://www.youtube.com/watch?v=E2s-plQlnec с разликата, че истинския тест е много по-труден от това видео и принципа е долу-горе следния : дават ти дистенционно, което има 4 бутона, които са разпределени в 4те посоки, в които се движи цветното квадратче. На самият тест това цветно квадратче прави едно движение и картината изчезва. Трябва да натиснеш копчето, в която посока се е движил квадрата и картината пак се появява и квадрата прави едно движение и така 25 минути. При мен се случи така, че резултатите ми бяха на ръба и се наложи да го направя още три пъти. Общо четири пъти и накрая се взима общата оценка от четирите теста. /Но това е само в случаѝ, че резултатите от първия тест са нито за късане нито за минаване. Ако от 1вия тест резултата е добър – директно получаваш COLOUR SAFE и съответно ако не са добри - COLOUR UNSAFE / Чаках точно две минути компютъра да ми обработи резултатите. Две минути през които щеше да ми излети сърцето с take off/ go around thrust . След тези две минути това, което разбрах беше: Имам червен/ зелен colour deficiency, което е наѝ-често срещаната форма. И ако нямах късмет да съм с това нарушено цветоусещане – то поне сега имах късмет! Оказа се лека форма и получих fit unrestricted JAA Class 1 /минах почти на ръба на границата, след която почват ограниченията / ![]() Дано на никоѝ да не му се налага да се сблъсква с този проблем, но ако все пак това стане – не бързаѝте да се отказвате и пробваѝте докраѝ! Просто не е истина тези ишихара плеитове, колко здрави хора са спряли!!! Според статистика, която прочетах за CAD test-a от явилите се с нарушено цветоусещане 30-35% са издържали теста и са Colour Safe /не пише колко са restricted или unrestricted/ Ето един саѝт, където има доста ишихара числа и информация за цветното зрение. http://www.colour-blindness.com/ В краѝна сметка : Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отговорът е - Да, но зависи от степента. _________________ ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
popay_the_sailor
[Admin] ![]() Регистриран на: 06 Яну 2004 Мнения: 10243 Местожителство: Варна |
Щом виждате 21, значи наистина имате проблем. _________________ Rolling, turning, diving Rolling, turning, diving, going in again Run, live to fly, fly to live, do or die Run, live to fly, fly to live, Aces high. -------------------------------------------- Есть ложь, наглая ложь и советская историография |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Хипократ2006
Регистриран на: 13 Фев 2011 Мнения: 35 |
И на мен така ми се струва. Не съм достатъчно компетентен обаче да дам отговор на основния въпрос! |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42469 |
За съжаление и аз виждам 21. ![]() Имах подобен тест в училище, като кандидатсвах след 7 клас в строителното. Лекарката като видя какви глупости отговарям, вика - мойто момче ти си далтонист, никога няма да ти дадат и шофьорска книжка. Ням как да виждаш кога е червено, кога е зелено. Е от 7 години съм шофьор и нямам проблеми с това. Ама тея числа продължавам да не ги виждам. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
air-master
![]() Регистриран на: 25 Ное 2006 Мнения: 238 |
Аз знам, че имам проблем. Идеята ми е да дам съвет на други, като мен, които също имат този проблем. Защото, като отидат тук на медицина ще им зададат въпроса : Ти къде си тръгнал въобще? ![]()
![]() _________________ ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Чукча
![]() Регистриран на: 13 Яну 2010 Мнения: 478 |
Пичове, тези числа се минават с цака. Номера е когато ти ги показат да не казваш веднага какво виждаш, а да се съсредоточиш и чак след 4-5 сек внимателно оглеждане да отговориш. Първосигналното е грешно и е необходимо малко време мозъка да се настрои към тази дивотия от точици и да види че отделни групи от тях са оцветени малко по-различно и че тези групи образуват числа. В конкретния пример числото е 74, но се бъркате с 21 именно защото в бързината на четене очаквате числото 7 да завърши с опашчица и да стане на 2, а такава няма. При 4-ката уловката е че остия ъгъл отпед и хоризонталната черичка са оцветени с леко по-тъмен нюанс на зеленото и трябва лека пауза в четенето на числото за настройка на мозъка към различния нюанс. 4-ката е съставена от 2 нюанса на зеленото. В цикламено зелено е часта от 4 която се покрива и с очертанията на 1, а останалото е в по-тъмен нюанс..........и от там тръгва объркването. Общо взето внимавайте с числата които имат общи геометрични черти като: 3 и 8, 2 и 7, 1 и 4, 5 и 6, 0 и 8 Пак казвам не бързайте дори и когато сте убедени в числото, погледнето го пак още 1-2 пъти и тогава го посочете ! Успех от Чукчата ! П.С. горното на важи за далтонистите ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Stoyan
[Moderator] ![]() Регистриран на: 03 Май 2004 Мнения: 2400 Местожителство: София |
Позволи ми изобщо да не се съглася с тебе. От 5 години минавам на Ишихара и до сега съм отговарял веднага и без никакви забавяния на това, което виждам. Проблема си личи когато се запъваш и се чудиш какво да отговориш. И вярвайте ми, има милион начини да ви хване Караджов, така, че не си и помисляйте да го мамите. Най-малкото никога не знаеш от коя страница ще тръгне да разгръща книгата, така, че дори и да ги наизустиш пак ще се омажеш. Като цяло проблема е в това, че не дават на хората втори шанс и все още тук всичко е по комунистическо... Браво на Стефан, за това, че споделя какво се случва с него. Това може да е много полезно на някой друг. ![]() _________________ a.k.a airmanbg ![]() ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Чукча
![]() Регистриран на: 13 Яну 2010 Мнения: 478 |
Разбира се че позволявам ! ![]() Просто дадох съвет от личен опит на базата на АЛК-тата които съм минавал. Мен специално никой не ме е пришпорвал да бързам, а това дали имаш проблем си личи още в самото начало, но ако нямаш проблем е напълно възможно да сбъркаш от недоглеждане поради бързане. Давам пример с тази двойка на която ако не догедаш 2те точици дето оформят опашчицата, като нищо може да кажеш и че е седмица. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
bgsoldier
Регистриран на: 09 Фев 2011 Мнения: 171 |
Да ама, не... Колеги, аз също минавах и минавам ишихарата от маса време - никакъв проблем, но когато пробвах аномалосккопа - цветна слабост тип C и дотам. На ишихарате ме пробваха пак на пълен тест, всички възможни картинки, включително да следиш пътечките с молива - всичко е точно, ама онзи тъп уред си казва - НЕ. Докторите викат - минмалка си, обаче уреда го хваща и не ставаш за летателен състав, водолаз, парашутист и шофьор на автобус. Независмо, дали си лека, средна или тежка степен - все същото, ама така е в Бг. Точка. На самия апарат всеки втори може да даде някакво отклонение и вече ковото кажат докторите по някакво уравнение на Релай - това остава. По принцип трябва да те тестват с този тест http://www.colblindor.com/farnsworth-munsell-100-hue-color-vision-test/ който е признат като връхта, това е електроона версия, но е 90% близко до реалната. Но не го правят, шото е играчка. По този тест получавам резултат 44%, което е в границите "б.о-леко отклонение", всеки може да се тества и веднага си вижда резултата, в кой цвят му е проблема, каква степен и резултатите на масата правили го. Айде и успехи. |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
vcr
![]() Регистриран на: 29 Дек 2005 Мнения: 151 Местожителство: България =) |
В САЩ, само PPL под VFR. Аз имам същият проблем, ходих при FAA Medical Examiner, след това на специална комисия и но не минах. Ще ти дам повоче информация ако се интересуваш-пиши. Поздрави |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
sashokolarov
Регистриран на: 28 Фев 2012 Мнения: 5 |
На този тест резултата ми е 20, което е normal |
||||
|
|||||
![]() |
|||||
Страница 1 от 1 [11 Мнения] |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0610s ][ Queries: 12 (0.0039s) ][ Debug on ] |