Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Кремъл се наслаждава на изтеглянето на САЩ от Сирия и бъркотията в Украйна · ЕС осъди на думи турската военна операция в Сирия · Д-р Пламен Димитров: Турция пренарежда сирийския геополитически пасианс · От външно с важни препоръки към българите в Барселона · Началниците на генералните щабове на Русия и Турция обсъдиха ситуацията в Сирия · Ердоган: Армията ни ще е в Сирия докрай ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 15 Окт 2019, 05:38
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отговор!
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [11 Мнения]  
Автор Съобщение
air-master


Регистриран на: 25 Ное 2006
Мнения: 238

МнениеПуснато на: Пет 03 Фев 2012, 02:16    Заглавие:  Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отговор!  

Здравеѝте!
Ако имате подобен проблем и искате да летите прочетете темата.
Ето за какво става на въпрос :

Click to see if image is larger

Виждате ли 74 ? ... аз виждам 21.

Наслушах се на хиляди мнения от всякакви компетентни личности .Според някоѝ от тях даже шофьорска книжка не трябва да имам .... Shocked
Общо взето през цялото време слушах как трябва да виждам неща, които не виждах!? Но и нямаше как да им покажа, какво виждам с очите си, нито да видя, какво вижда един човек с нормално цветоусещане. В един даден момент и аз започнах да се замислям дали не съм със сериозен проблем и дали не виждам нещата по различен начин от другите хора.
Отидох да проверя в КАМО как стоят нещата и дали поне нямам шанс за клас 4, които е за стюард.
Е, ако трябва да се изразя модерно : ГРЕДА! Ама здрава греда! :smt021
Беше ми казано, че няма да стане за клас 4/cabin crew/ и да не си помислям за клас 1/пилот/...
Проверката за цветоусещане там се прави със стандартните ишихара плеѝтове . Ако се установи проблем те изпращат в транспортна болница, където се правят тестове с аномалоскоп. / въпросният аномалоскоп ще го спомена по-напред в темата с нещо важно/
Та ако трябваше да приема това НЕ, което получих в КАМО, то трябваше да се разделя и с мечтите си да летя. Просто нямаше как да го приема така лесно това НЕ за краен отговор.

Eто, какво пише в изискванията на JAA :

JAR-FCL 3.225.
Цветно възприятие
(а) Нормалното цветно възприятие
се дефинира като способност да се
издържи с положителен резултат те-
ста на Ишихара или аномалоскопа
на Нагел (виж параграф 1, Приложе-
ние 14 на Подчаст В).
(b) Кандидатът трябва да има нор-
мално цветно възприятие или
цветовото му възприятие да е без-
опасно. При началния преглед кан-
дидатите трябва да издържат теста
на Ишихара. Кандидати, които не
са издържали теста на Ишихара, се
оценяват като безопасни по отно-
шение на цветовете, ако издържат
успешно разширен тест по метод,
приемлив за AMS (аномалоскопия
или цветен фенер - виж параграф 2,
Приложение 14 на Подчаст В). При
препотвърждаване или подновява-
не цветното зрение е нужно да се
тества само на клинична база.
(с) Кандидат, който не е издържал
тестовете за цветно възприятие, се
счита за небезопасен по отношение
на цветовете и трябва да се оцени
като негоден.

Разрових се доста в интернет и намерих, че има и друг тест, коѝто е признат от JAA. Името му е CAD Test /Colour Assessment and Diagnosis test/. Мястото, където го има е Лондон. В UK Civil Aviation Authority, което се намира на летище Gatwick. Сега се връщам за секунда към аномалоскопа, чрез които в транспортна болница ми казаха, че имам СЕРИООЗЕН Проблем! Mad Според изследванията на хората, които са разработвали CAD test-a аномалоскопа не може да определи точно степента на проблема.
Няколко месеца по-късно бях на Gatwick за въпросния CAD тест. Първо ми беше обяснено подробно, в какво се състои проблема ми и защо би ми попречило да летя, като пилот ако се окаже повече от лека форма. След това започна въпросния тест, коѝто изглежда така :

http://www.youtube.com/watch?v=E2s-plQlnec

с разликата, че истинския тест е много по-труден от това видео и принципа е долу-горе следния :
дават ти дистенционно, което има 4 бутона, които са разпределени в 4те посоки, в които се движи цветното квадратче. На самият тест това цветно квадратче прави едно движение и картината изчезва. Трябва да натиснеш копчето, в която посока се е движил квадрата и картината пак се появява и квадрата прави едно движение и така 25 минути. При мен се случи така, че резултатите ми бяха на ръба и се наложи да го направя още три пъти. Общо четири пъти и накрая се взима общата оценка от четирите теста. /Но това е само в случаѝ, че резултатите от първия тест са нито за късане нито за минаване. Ако от 1вия тест резултата е добър – директно получаваш COLOUR SAFE и съответно ако не са добри - COLOUR UNSAFE / Чаках точно две минути компютъра да ми обработи резултатите. Две минути през които щеше да ми излети сърцето с take off/ go around thrust . След тези две минути това, което разбрах беше:
Имам червен/ зелен colour deficiency, което е наѝ-често срещаната форма. И ако нямах късмет да съм с това нарушено цветоусещане – то поне сега имах късмет! Оказа се лека форма и получих fit unrestricted JAA Class 1 /минах почти на ръба на границата, след която почват ограниченията /
Click to see if image is larger
Дано на никоѝ да не му се налага да се сблъсква с този проблем, но ако все пак това стане – не бързаѝте да се отказвате и пробваѝте докраѝ! Просто не е истина тези ишихара плеитове, колко здрави хора са спряли!!! Според статистика, която прочетах за CAD test-a от явилите се с нарушено цветоусещане 30-35% са издържали теста и са Colour Safe /не пише колко са restricted или unrestricted/
Ето един саѝт, където има доста ишихара числа и информация за цветното зрение. http://www.colour-blindness.com/
В краѝна сметка : Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отговорът е - Да, но зависи от степента.

_________________
Click to see if image is larger thumbup
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 03 Фев 2012, 08:47    Заглавие: Re: Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отговор!  

air-master написа:


Click to see if image is larger

Виждате ли 74 ? ... аз виждам 21.

Според някоѝ от тях даже шофьорска книжка не трябва да имам .... Shocked


Щом виждате 21, значи наистина имате проблем.

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Хипократ2006

Регистриран на: 13 Фев 2011
Мнения: 35

МнениеПуснато на: Пет 03 Фев 2012, 11:53    Заглавие:  

И на мен така ми се струва. Не съм достатъчно компетентен обаче да дам отговор на основния въпрос!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 03 Фев 2012, 12:19    Заглавие:  

За съжаление и аз виждам 21. Laughing
Имах подобен тест в училище, като кандидатсвах след 7 клас в строителното.
Лекарката като видя какви глупости отговарям, вика - мойто момче ти си далтонист, никога няма да ти дадат и шофьорска книжка. Ням как да виждаш кога е червено, кога е зелено. Е от 7 години съм шофьор и нямам проблеми с това.
Ама тея числа продължавам да не ги виждам.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
air-master


Регистриран на: 25 Ное 2006
Мнения: 238

МнениеПуснато на: Пет 03 Фев 2012, 12:31    Заглавие: Re: Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отговор!  

Аз знам, че имам проблем. Идеята ми е да дам съвет на други, като мен, които също имат този проблем. Защото, като отидат тук на медицина ще им зададат въпроса : Ти къде си тръгнал въобще? Mad И да покажа, че шанс все още има - дори да си с нарушено цветоусещане. Затова и съм дал пример със себе си. Аз имам нарушение но то стига до там, че единствения ми проблем е там, че не мога да различа някоѝ ишихари. Да не говорим, че има и хора с нормално цветоусещане, които не виждат ишихарите. Тук в БГ тези хора няма да им бъде позволено да летят, а те са си с напълно нормално зрение. Според статистиката много такива са били скъсани и ще продължават да бъдат късани тук, в БГ....
air-master написа:
След тези две минути това, което разбрах беше:
Имам червен/ зелен colour deficiency, което е наѝ-често срещаната форма. И ако нямах късмет да съм с това нарушено цветоусещане – то поне сега имах късмет! Оказа се лека форма и получих fit unrestricted JAA Class 1 /минах почти на ръба на границата, след която почват ограниченията /

Дано на никоѝ да не му се налага да се сблъсква с този проблем, но ако все пак това стане – не бързаѝте да се отказвате и пробваѝте докраѝ! Просто не е истина тези ишихара плеитове, колко здрави хора са спряли!!! Според статистика, която прочетах за CAD test-a от явилите се с нарушено цветоусещане 30-35% са издържали теста и са Colour Safe /не пише колко са restricted или unrestricted/

В краѝна сметка : Нарушено цветно възприятие. Мога ли да бъда пилот? Отговорът е - Да, но зависи от степента.
[color=Font Color] [/color]

Wink

_________________
Click to see if image is larger thumbup
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Чукча


Регистриран на: 13 Яну 2010
Мнения: 478

МнениеПуснато на: Пет 03 Фев 2012, 15:40    Заглавие:  

Пичове,
тези числа се минават с цака. Номера е когато ти ги показат да не казваш веднага какво виждаш, а да се съсредоточиш и чак след 4-5 сек внимателно оглеждане да отговориш. Първосигналното е грешно и е необходимо малко време мозъка да се настрои към тази дивотия от точици и да види че отделни групи от тях са оцветени малко по-различно и че тези групи образуват числа.
В конкретния пример числото е 74, но се бъркате с 21 именно защото в бързината на четене очаквате числото 7 да завърши с опашчица и да стане на 2, а такава няма. При 4-ката уловката е че остия ъгъл отпед и хоризонталната черичка са оцветени с леко по-тъмен нюанс на зеленото и трябва лека пауза в четенето на числото за настройка на мозъка към различния нюанс. 4-ката е съставена от 2 нюанса на зеленото. В цикламено зелено е часта от 4 която се покрива и с очертанията на 1, а останалото е в по-тъмен нюанс..........и от там тръгва объркването.
Общо взето внимавайте с числата които имат общи геометрични черти като: 3 и 8, 2 и 7, 1 и 4, 5 и 6, 0 и 8
Пак казвам не бързайте дори и когато сте убедени в числото, погледнето го пак още 1-2 пъти и тогава го посочете !

Успех от Чукчата !

П.С. горното на важи за далтонистите Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 04 Фев 2012, 13:07    Заглавие:  

Позволи ми изобщо да не се съглася с тебе.

От 5 години минавам на Ишихара и до сега съм отговарял веднага и без никакви забавяния на това, което виждам.

Проблема си личи когато се запъваш и се чудиш какво да отговориш. И вярвайте ми, има милион начини да ви хване Караджов, така, че не си и помисляйте да го мамите.

Най-малкото никога не знаеш от коя страница ще тръгне да разгръща книгата, така, че дори и да ги наизустиш пак ще се омажеш.

Като цяло проблема е в това, че не дават на хората втори шанс и все още тук всичко е по комунистическо...

Браво на Стефан, за това, че споделя какво се случва с него. Това може да е много полезно на някой друг. Wink

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Чукча


Регистриран на: 13 Яну 2010
Мнения: 478

МнениеПуснато на: Съб 04 Фев 2012, 19:07    Заглавие:  

Stoyan написа:
Позволи ми изобщо да не се съглася с тебе.


Разбира се че позволявам ! Laughing
Просто дадох съвет от личен опит на базата на АЛК-тата които съм минавал. Мен специално никой не ме е пришпорвал да бързам, а това дали имаш проблем си личи още в самото начало, но ако нямаш проблем е напълно възможно да сбъркаш от недоглеждане поради бързане.
Давам пример с тази двойка на която ако не догедаш 2те точици дето оформят опашчицата, като нищо може да кажеш и че е седмица.
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
bgsoldier

Регистриран на: 09 Фев 2011
Мнения: 171

МнениеПуснато на: Пет 19 Окт 2012, 10:11    Заглавие:  

Да ама, не...
Колеги, аз също минавах и минавам ишихарата от маса време - никакъв проблем, но когато пробвах аномалосккопа - цветна слабост тип C и дотам. На ишихарате ме пробваха пак на пълен тест, всички възможни картинки, включително да следиш пътечките с молива - всичко е точно, ама онзи тъп уред си казва - НЕ. Докторите викат - минмалка си, обаче уреда го хваща и не ставаш за летателен състав, водолаз, парашутист и шофьор на автобус. Независмо, дали си лека, средна или тежка степен - все същото, ама така е в Бг. Точка. На самия апарат всеки втори може да даде някакво отклонение и вече ковото кажат докторите по някакво уравнение на Релай - това остава.
По принцип трябва да те тестват с този тест
http://www.colblindor.com/farnsworth-munsell-100-hue-color-vision-test/
който е признат като връхта, това е електроона версия, но е 90% близко до реалната. Но не го правят, шото е играчка. По този тест получавам резултат 44%, което е в границите "б.о-леко отклонение", всеки може да се тества и веднага си вижда резултата, в кой цвят му е проблема, каква степен и резултатите на масата правили го.
Айде и успехи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vcr


Регистриран на: 29 Дек 2005
Мнения: 151
Местожителство: България =)

МнениеПуснато на: Нед 27 Яну 2013, 03:38    Заглавие:  

В САЩ, само PPL под VFR. Аз имам същият проблем, ходих при FAA Medical Examiner, след това на специална комисия и но не минах. Ще ти дам повоче информация ако се интересуваш-пиши.
Поздрави
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
sashokolarov

Регистриран на: 28 Фев 2012
Мнения: 5

МнениеПуснато на: Съб 02 Фев 2013, 23:29    Заглавие:    

На този тест резултата ми е 20, което е normal
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [11 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0858s ][ Queries: 12 (0.0055s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker