Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Майк Пенс: Армията на САЩ е приведена в бойна готовност · Три дни обсъждат дали спирането на парламента е законно · Етичната комисия: Гешев притежава моралните и нравствени качества · 48 загинaли при атентатите в Афганистан · Най-вулканичният обект в Слънчевата система обърка учените · Няколко души загинаха при сблъсъци на границата на Киргизстан и Таджикистан (ВИДЕО) ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 17 Сеп 2019, 21:53
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » Авиофотография » Събития от 2011-2017 г.
ЯЗОВИР ПРЕЛЯ И ЗАЛЯ СЕЛО БИСЕР.ХЕЛИКОПТЕРИ ПОМАГАТ НА ХОРАТА
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 5 от 7 [97 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 10 Фев 2012, 09:37    Заглавие:  

Arrow Актуални въпроси към Аню Ангелов за вертолетите "Кугър"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 10 Фев 2012, 13:13    Заглавие:  

Кметът на Харманли настоява: Язовир „Иваново” е на военните

Язовир „Иваново” попада в границите на учебен полигон „Корен” на Министерство на отбраната. Използвал се е за подводни учения и десант. Това продължава да твърди кметът на Харманли Михаил Лисков, въпреки че това беше категорично отречено от военното министерство. Днес кметът показа в ефира на ТВ7 съответния документ и представи своята версия за трагедията, която сполетя харманлийското село Бисер. По думите му за военни тренировки са били използвани и другите два язовира в съседство, предаде КРОСС.

Лисков посочи, че сигурността на "Иваново" е проблем още от преди 7-8 г. "Този язовир е проблемен от 2004 година, когато писах до Генералния щаб и получих отговор от началника генерал Никола Колев, рапорт му е дал генерал Златан Стойков, аз също го получих", добави кметът. Според него в доклад от 2010 г. на хидроспециалист се установява, че язовирната стена е част от корпусен учебен полигон. "Тепърва ще се изяснят причините за бедствието. Не трябва да се насажда мнението, че на язовира не му е обръщано внимание", твърди Лисков.

Преди няколко дни обаче министърът на отбраната Аню Ангелов заяви пред bTV, че във ведомството има писмо от 2010 година със запитване на областния управител Румен Данев за собствеността на съоръжението. Отговорът бил, че МО не е изграждало този язовир, не го поддържа и не го води в баланса си. Съответно - не носи и отговорност.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Пет 10 Фев 2012, 13:59    Заглавие:  

Спорът около собстевонстта на язовира до с. Иваново връща спомените ми за едни кралимарковски истории през 2007 г.
Що ли не ме учудва?!?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 10 Фев 2012, 14:25    Заглавие:  

Arrow СКАНДАЛ: Язовир „Иваново” е на военните, използван е за учения и десант

С коментар от сайта.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 10 Фев 2012, 15:07    Заглавие:  

Arrow Аню Ангелов отговаря на въпроси за хеликоптерите
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пет 10 Фев 2012, 15:52    Заглавие:  

Arrow Аню Ангелов: Кой е собственик на язовира ще бъде разкрито по време на следствието
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 10 Фев 2012, 16:38    Заглавие:  

Откриха телата на още 2 жертви на потопа в Бисер

Жител на село Бисер е открил телата на двамата съпрузи Кръстина и Жельо Николови, които изчезнаха при наводнението, причинено от скъсването на язовирната стена на язовир "Иваново". Труповете са намерени около 14 часа при разчистването на последиците от наводненията, съобщи областният управител на Хасково Ирена Узунова, цитирана от "Фокус" и Дарик радио.Те са били на повече от 300 метра от къщата, в която семейството е живяло. Вчера синът на Кръстина и Жельо - Георги, разказа, че съседи са видели родителите му навън малко преди ледената вода да потопи селото. "Водата ги отнася през оградата на съседния двор. Предполагам, че не са били заедно и са се търсили – затова са били излезли", разказа мъжът. Така жертвите при наводненията в Хасковско станаха 10.

Продължава издирването и на семейство Георги и Недялка Бойчеви, което в понеделник бе отнесено от водите на река Олу дере при срутването на мост в края на ивайловградското село Бориславци. Рухналият мост свързвал Бориславци със съседното село Малки Воден.

Междувременно Кризисният щаб в област Хасково обяви телефон, на който всеки желаещ може да се обади, ако иска да участва безвъзмездно със собствен труд в разчистването на пострадалите къщи, съобщи местният сайт "Хасково.инфо". Доброволците, които искат да помогнат, могат да позвънят на тел. 038/ 60 80 15 и да уточнят кога и по какъв начин могат да се включат в акцията.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Съб 11 Фев 2012, 12:10    Заглавие:  

Arrow Депутати поискаха отговорност и оставката на Аню Ангелов в предаването "Седмицата" по Дарик Радио!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Нед 12 Фев 2012, 12:56    Заглавие:  

Arrow ВИДЕО: Бриг.ген. Златев: ВВС са готови да помогнат винаги!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
airwar


Регистриран на: 02 Мар 2011
Мнения: 65
Местожителство: В небесният океан...

МнениеПуснато на: Нед 12 Фев 2012, 14:12    Заглавие:  

Шест часа на покрива на автомобил сред бушуваща вода

Двамата мъже, които стояха шест часа на покрива на колата си сред бушуващите води на река Харманлийска, се срещнаха със своя спасител в студиото на „Тази неделя”. Мартин и Николай Йорданови, както и бригаден генерал Златко Златев разказаха подробности за трудната спасителна акция.

Бащата и синът, които попадат съвсем случайно в средата на бедствието, през сълзи споделиха как са преживели кошмара.

„Не можехме да си вземем въздух. Разкопчаваме якето, за да можем да поемем въздуха, топлия въздух от тялото. Краката си не ги чувствахме. Накарах сина си да събуе обувките и му казах: „Масажирай си краката, защото ще са ти необходими”, разказа Мартин Йорданов.

Първоначално на помощ са им изпратили спасителен екип с лодки, но условията не са позволявали да бъдат извадени. По-късно идва хеликоптерът.

„Аз лично такъв случай не бях виждал. Хора с обърнат автомобил, заобиколени с вода и то бързо течаща”, сподели впечатленията си бригаден генерал Златко Златев.

Мъжете са обикаляли с колата си, за да продават мляко. Това е единственото им средство за препитание. Те не са от село Бисер, но от агенцията за социално подпомагане казаха за bTV, че може да получат финансова помощ, ако подадат заявление.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
airwar


Регистриран на: 02 Мар 2011
Мнения: 65
Местожителство: В небесният океан...

МнениеПуснато на: Нед 12 Фев 2012, 14:28    Заглавие:  

Сега се сетиха да инспектират язовирите когато загинаха хора, а до преди нехайството е било пълно. Хубаво са тръгнали инспекции да правят по язовирните стени, и няма да е лошо това да стане масово и постоянно. Защото резултата е на лице 10 загинали, и още двама се водят в неизвестност. Не ми се мисли да не дава БОГ да се пропука стената на най-големият язовир на балканите Александър Стамболийски, че какво чудо ще бъде за селата по пътя на водата, не ми се мисли. Камък върху камък няма да остане, тръгнели водата през стената. Там с. Бисер ще е малко наводнение, и вълната няма да е 3 метра, а 10/15 метра щормова вълна, а за жертви не искам да си помисля, селата по пътя на вълната ще са много повече от когато и да е било. А съм чувал от достоверни хора, че стената на този язовира Александър Стамболийски, не е била в много блестящо състояние, макар че е от бетон. Не казвам че има някаква опасност, но всичко което стой с времето се износва и уморява. За това контрола наистина трябва да стане стегнат, а не да се нехайства с лека ръка, че всеки един човешки живот е мил на всекиму, и да се пропилява с много лека ръка, никак не е приятно и най-вече простено.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 12 Фев 2012, 16:05    Заглавие:  

Капитан Пенчо Пенчев: Пилотите казват, че Инструкцията за изпълнение на полетите „е написана с кръв”
11-02-2012 | 15:59 | Агенция Фокус
Капитан Пенчо Пенчев, генерален директор на правителствения „Авиоотряд 28” пред Агенция “Фокус”.

Фокус: Капитан Пенчев, как ще коментирате дебата около вертолетите „Кугър” и използването им в понеделник в спасителните операции в село Бисер, както и качването на министър-председателя на вертолета?
Пенчо Пенчев: За да не коментирам военните, ще направя една аналогия с техниката, която ние използваме, и документите, по които ние работим. Аз, като ръководител на Авиоотряд 28, нося персонално отговорността за безопасността на министър-председателя, на президента, на пътниците, които возим. В понеделник, когато се случи това природно бедствие, обстановката беше доста тежка. В района на София изобщо не ставаше за полети с хеликоптери – температурата беше минус 7 градуса. В района на Пловдив видимостта беше ограничена – 1 километър хоризонтална видимост (както и министър Аню Ангелов съобщи вчера в отговора си) и 100 метра – долна граница. За сравнение мога да ви кажа, че по правилата за особени визуални полети, при нас е разрешено – не по-ниско от километър и половина видимост и 150 метра долна граница. Това бяха форсмажорни причини. Аз одобрявам решението на ген. Попов и адмирирам това, което направиха ген. Златков и неговият заместник с хеликоптерите, но това бяха форсмажорни условия, за да се помогне на хората. Едновременно с това – Инструкцията забранява преднамерено влизане в зона на обледенение. Температурата в района, в който те са летели, беше около плюс един градус - до плюс три градуса, ръмеше или – е валяло дъжд. Ако температурата стане нула градуса или – минус един градус, дъждът става обледеняващ. Доколкото съм запознат с тяхната инструкция – противообледенителната система, която те притежават, е само в случай на непреднамерено влизане в обстановка на обледенение. При тези зимни условия – обстановката изцяло предразполагаше към обледенение. „Непреднамерено” е записано изрично, това е, ако по време на полет, се случи такава зона. Преднамерено - е забранено. В целия район имаше условия за валеж; при под плюс пет градуса, условия на валеж и облаци, всички знаем, че обстановката е опасна и има опасност от обледенение.
При тези тежки условия, пилотите на хеликоптерите спасиха хора; но те са действали в условия, в които нямат право да возят пътници. Изключително рискови, които самата инструкция не разрешава. Които, ние примерно, не бихме позволили. Затова, когато премиерът ми се обади рано сутринта, аз изрично казах, че ще го закараме с „Фалкона” на Крумово, но буквално казах, че той не трябва да се качва на „Кугър”-а. Тъй като бях говорил с ген. Попов, и се бяхме разбрали, че те ще излетят, ще преценят обстановката, и ще решат – дали могат да действат, или да не действат. За мен е неоправдано, рисково, качването на цивилен гражданин, какъвто беше премиерът. Той пое такъв риск и участва заедно с пилотите, при една изключително трудна обстановка, която е извън нормативите и нормативните документи.
Фокус: Как ще коментирате отговора на министъра на отбраната Аню Ангелов на парламентарния контрол пред депутатите в петък по случая? Например, че „Кугър”-ите летели от минус 30 градуса до плюс 50 градуса и че всички имали противообледенителни системи?
Пенчо Пенчев: Всяка една машина – самолет или вертолет – има инструкция, в която са посочени географските ширини и температурите, в които може да оперира. Няма такъв въздухоплавателен апарат, който да не се предлага в диапазон – обикновено от плюс 45 – плюс 50 градуса, до минус 30 – минус 40 градуса. Конкретните условия за експлоатация, в конкретните географски ширини, са описани в Инструкцията за изпълнение на полетите, по която летят пилотите. Която, на наш език пилотите казват помежду си, че е написана с кръв. Всяко едно нарушение е било кърваво и всички неприятни случаи в експлоатацията са записани като екстракт и правило, което не трябва да се нарушава. Едно такова правило е, че не трябва да се влиза преднамерено в зона за обледенение.
Аню Ангелов не е специалист – експерт по авиацията и отговора, който даде вчера в Народното събрание, беше доста информационен и сбит. Част от питането беше – кой извършва ресурсните прегледи, как се поддържат системите и има ли консумативи... При военните има голяма доза секретност – не искам да им се бъркам в правилата, но – дали демонтират част от системата през лятото, понеже нямат пари да купят консумативи и по този начин удължават живота й; дали имат необходимите консумативи за извършване на такива ресурсни прегледи, дали организацията, която ги извършва на 100, 300 или 500 часа, е лицензирана по съответния начин... Това са си техни въпроси и те си ги решават. Не мога да коментирам поддържането на системите, имат ли консумативи и на колко часа им правят прегледи.
Всеки един въздухоплавателен апарат се продава със съответния документ. Но се прецизира – при плюс 40 градуса, какво трябва да се направи допълнително, за да могат да работят системите. Например – при минус 30 градуса, няма обледенение; но около нула градуса е най-силно обледенение. Затова – в тяхната инструкция е написано, че нямат право да влизат преднамерено в зона на обледенение. Обстоятелствата са били форсмажорни. Това, което те са направили, е било при под 60 метра (а долната граница е сто метра). Това, което премиерът казва под някаква форма, не противоречи на това, което министърът прочете от Инструкцията. Това, което министърът прочете – от плюс 50 градуса – до минус 30 градуса – е документът, с който се продава въздухоплавателният апарат. Но в Инструкцията прочете – забранено е преднамерено влизане в зона за обледенение. В България - седем месеца в годината има условия за обледенение. Системата за обгрев на входните управляващи апарати на двигателите и на крилата (при вертолетите – на основното витло) се включва още на плюс пет градуса, тъй като най-силно е обледенението при около нула градуса. Всеки конкретен въздухоплавателен апарат има такава инструкция, на базата на която се решава – той може ли да работи и при какви условия. При минус 30 градуса и слънчево време – няма никакъв проблем, при нула градуса е едно, при плюс десет градуса е друго, при плюс 50 градуса е трето. Ако непреднамерено влязат в зона на обледенение, тази система им позволява по най-бърз начин да излязат; но е забранено – преднамерено влизане в такава зона.
Фокус: Вие как гарантирате безопасността на полетите?
Пенчо Пенчев: Ние изпълняваме европейските норми, лицензирани сме от Министерството на транспорта и от Гражданската авиация. Закупуват се всички консумативи, които са необходими. В момента е икономическа криза, и ако има някакви проблеми, свързани с безопасността, ние не правим абсолютно никакви компромиси. Убеден съм, че колегите във ВВС подхождат по същия начин. Но те работят при други правила. Ако липсват консумативи за някоя от системите, това би могло да създаде условия за по-трудно изпълнение на задачите. Не бих ги коментирал – това са техни проблеми и на техните началници. Това, което направиха в понеделник, беше супер, но то е извън рамките на нормите по безопасност на полетите. Като изключим форсмажора, във всички други условия предполагам, че биха се съобразили.
Фокус: Необходими ли са по-специални качества на пилотите, за да летят при условия като тези в понеделник?
Пенчо Пенчев: Фактът, че летяха най-добрите – командирът на базата и заместникът му, които са с най-много опит, е недвусмислен, че се искат изключителни качества. Но техниката има определени лимити. Всеки въздухоплавателен апарат е разчетен при определени условия – затова съществува Инструкцията за полетите. Занимавал съм се доста с медицинско спасяване и хеликоптери и знам, че човек трябва да намери балансирания риск. Не – да тръгне да спасява и да предизвика още жертви, а обратно, така че задачата да е на сто процента успешна.
Фокус: Кои са най-добрите машини в техническо отношение за операциите за спасяване?
Пенчо Пенчев: Има широк диапазон от техника, която се предлага на пазара, и която, колкото е по-добра, толкова е по-скъпа. На първо място обаче аз винаги поставям човешкия фактор - подборът и подготовката на пилотите. Наблюдавал съм как работят, примерно, швейцарските колеги – самото взимане на решения дали задачата да продължи, дали – да бъде преустановено. Обикновено (както беше и в случая в понеделник) се отива в район, който не е предварително изучаван. Излита се и започва да се търси в района, без да се знае дали има препятствия. Обикновено, при един полет, при който пилотът знае, че отива до точка А, предния ден получава предварителна информация за метеообстановката, за това – дали има препятствия в района. В случая се действа без предварителна подготовка и това води до допълнителни рискове. Фактът, че се справиха успешно, говори, че и техниката е добра, но най-вече – хората, които я експлоатират.
Фокус: Т.е. ако обобщим – Вие одобрявате това, което направиха в понеделник пилотите, спасявайки хора, но не одобрявате, че са качили премиера на борда на хеликоптера?
Пенчо Пенчев: За мен това беше един непремерен риск, предвид на условията, което го потвърждават и министърът на отбраната, и началникът на отбраната. Аз очаквах и от тях съдействие, но сигурно условията са били такива, че... Министър-председателят пое риск и той се качи, но той не е член на екипажа. Това вече е грубо нарушаване на правилата, което за мен е неоправдан риск. Предвид на обстановката – не искам да ги коментирам. Днес чета, че той е бил подведен, по някакви причини. Той не е подведен, обяснено му е абсолютно точно каква е била обстановката, той е бил наясно и е наясно, че те са летели в обстановка, в която има реална опасност от обледеняване. А Инструкцията на „Кугър”-ите изрично забранява преднамереното влизане в такава обстановка. Без да искам да коментирам – в какво състояние е техническата система – изправна ли е, не е ли изправна, това не е мой проблем. Сигурен съм, че всичко това те го поддържат на ниво, но е факт, че е забранено преднамереното влизане в зона на обледенение. Факт е, че видимостта е била и под един километър, факт е, че са летели на 60 метра долна граница, факт е, че премиерът се качи на борда и пое риска с екипажите, на които това им е работата.
Фокус: В заключение нещо да добавите?
Пенчо Пенчев: В заключение искам да кажа, че нито премиерът е бил подведен, нито условията са били такива, че едва ли не – изпълнението на полета да е било песен. Всички се убедиха, и от телевизията, и от радиото, че при такива условия, има доста по-голям риск. Да се надяваме, че всички такива задачи, успешно ще бъдат приключвани. Но - тепърва условията ще изискват намеса на държавата. Да се надяваме, че ще бъдат сведени до минимум, но ние, както и военните, с техниката, която притежаваме, и с пилотите и техния опит, виждаме, че не може да се мине без авиация при търсене и спасяване. От две години говорим за създаване на такава система. При военните има хеликоптер „Ми-17” и „Кугър” (те имат повече техника), при нас има един хеликоптер „Ми-8” и една „Аугуста”; имаме доста опитни пилоти – част от кадрите ни идват също от Крумово. Даваме 24-часови дежурства, както и те. И в случай на необходимост – съвместно бихме могли – както и досега – да свършим добра работа. България по линия на въздушния транспорт гарантира, че в случай на инцидент извън петкилометровата зона на летищата, гарантира търсене и спасяване от въздуха. Примерно, ако някой се обади на тел. 112, би трябвало те да могат да вдигнат във въздуха хеликоптер, в случай на нужда. На нас ни се е налагало да спасяваме родилка в Айтоско, където не можеха да стигнат и с БТР. Всичко това трябва да е строго организирано. Има начин, по който може да се финансира. Работи една група от ведомствена комисия повече от шест месеца и всичко опира до промяна на нормативната база. Ако не са военните и ние да дежурим по 24 часа, няма кой да го свърши. Премиерът е разрешил – обадят ли се, да действаме, след което да го информираме, но на нас ни е необходима още техника. Един хеликоптер „Ми-8” е два тона по-тежък от нормалното и особено при летни условия се затруднява доста в планински район. Един хеликоптер „Ми-17” се справя доста по-добре, затова разчитаме много на колегите от авиобаза „Крумово”. Съвсем колегиално си помагаме, имаме пълното разбиране, с ген. Попов сме в постоянен контакт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Пон 13 Фев 2012, 10:18    Заглавие:  

Arrow Версията на Пенчо Пенчев: Бойко Борисов сам настоял да се качи на “Кугър”
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42470

МнениеПуснато на: Вто 14 Фев 2012, 10:25    Заглавие:  

Arrow 293 военнослужещи и 105 броя техника от Българската армия са оказали помощ на населението от бедстващите райони

Командващият на Сухопътните войски на САЩ генерал Хъртлинг в Европа изрази своята съпричастност към бедстващите в България
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 17 Фев 2012, 09:53    Заглавие:  

Бойко Борисов за "Кугър"-ите и полетите до село Бисер

БОЙКО БОРИСОВ: Така че, да им е честито на всички наградени, защото, особено и екипажа на генерал Златев, понеже няколко престрелки станаха по хеликоптерите... Действително, ситуацията сутринта беше много тежка за взимане на решения. Инструкциите на хеликоптерите казват, че не могат да влизат в облаците, в смисъл, преднамерено – самата инструкция е написана малко йезуитски. Преднамерено не могат да влизат в облаците, а ако влязат, вече трябва да излязат по най-бързия начин. Облаците бяха на под 60 метра в този ден, снеговалеж, а хората стоят отгоре на капаците на колата. Ако не отидеше хеликоптерът, те колко щяха да стоят още – ще измръзнат, ще паднат, ще се удавят, гарантирано. Нямаше никакъв достъп. Реката беше много силна, когато отидох, влачеше дървета колкото този кабинет. Чудовищна стихия!
И с министър Ангелов, и с началника на щаба водихме доста оживена и рискова дискусия. Вдигането на хеликоптерите в случая – виждате, в един хеликоптер летят по шест човека, в смисъл, в този момент трябваше да взимам решение заедно с колегите от отбраната дали да жертвам шест за двама. И когато след това щеше да ни викне – пази, Боже, да се случи – Военна прокуратура да дойде да разследва, ще ни попита: след като в инструкцията пише преднамерено да не се влиза, защо ги карате да влизат. Затова така избухнах и се ядосах, защото като главен секретар съм викан от Военна прокуратура. И трябва да ви кажа, че там разпитите са много тежки. И в случая с министъра ние взехме решение да вдигнем хеликоптерите. Рискът беше сега техните семейства да ни питат защо в края на краищата за двама души уби два екипажа… Това си беше реалната ситуация! И аз им казах: С Цветанов и със Симеонов ще излетим веднага - защото тук не можахме – тръгнахме, пък се върнахме, че бурята ни захвана - ще отидем и ние. Те имат записи на РВД на полета сигурно, ще видите как беше. Даже, аз си бях сложил слушалки, с които чуваш какво си говорят летците, и ги свалих, обаче като ги слушаш: Бягай наляво, бягай наляво, отгоре, обикаляй… Те обикаляха над реката, ниско долу държат реката и се молят на Господа да не уцелят я стълб, я някоя кула, ретранслатор или да не изникне някое възвишение пред тях.
Второ, разбира се, това, което Министерство на отбраната направи през последните години, и аз съм участвал на три-четири учения поне ме е канил Ангелов, където хеликоптерите са изпълнявали спасителни задачи – гасене на пожар, спасяване на хора, при антитерористични действия с баретите. С една дума, този път техните умения ги приложиха в абсолютно реална ситуация, изключително тежка. Спасиха ги и двамата, и другия човек, общо трима души и най-вече, за радост, се прибраха живи и здрави в базата. Беше изключително тежко нещо и – невероятно майсторство. И спорът, и реакцията ми беше не да търся някакъв политически или какъвто и да бил дивидент и да ги нападам предишните, а затова, че в инструкцията така е написано. А ние трябваше да вземем решение. А ако накрая има съдебен процес, знаете, че се чете това, което пише в инструкциите, а не какво е било положението тогава.
И в случая аз искам да изкажа благодарност и на министър Ангелов, че заедно с мен пое целия тоя риск да вдигнем хеликоптерите и да отидат да спасят хората. Не дай Боже да беше обратният вариант - сега щяхте да чуете как щяха да ни разпердушинят.
Така че, наградите са им абсолютно заслужени и се показаха, че са действително достойни и добри пилоти.
А правителственият хеликоптер не можа да излети и да премине през Вакарел, руската машина, уплашиха се летците, че не могат да прелетят тунелите – такава беше обстановката. Затова не излетях и аз с този, когато взимахме решение за действие. Казах му на министъра: по-лесно ми е да падна от хеликоптера, отколкото после да пиша и да обяснявам защо съм ги пратил. Но нашият не можа да прелети тунелите на Вакарел.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 5 от 7 [97 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » Авиофотография » Събития от 2011-2017 г.
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0763s ][ Queries: 13 (0.0057s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker