Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Бунтовници предизвикаха голям пожар с дрон · Бабата на убитата Криси: В линейката не се качи лекар при детето ми да даде първа помощ. То дишаше, то говореше ВИДЕО · Възпитател открадна 100 000 лв. от ученик · Кой ще ме избави от тялото на тая смърт? /Римляни 7:23/ · Оперират по спешност Жан-Клод Юнкер · НАСА хранила хлебарки със скали от Луната ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 18 Aug 2019, 09:43
All times are UTC + 2
 Forum index » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Румънец бяга с L39...
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 1 [3 Posts]  
Author Message
lz1vla


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 48

PostPosted: Wed 23 May 2012, 08:54    Post subject:  Румънец бяга с L39...  

Здравейте!Скоро попаднах на следната информация в един форум, постарах се да потърся подробности и да разработя темата - преведох акцента! Поздрави!
http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Evadare-comunism-avionul-vanatoare_0_502749878.html#
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
lz1vla


Joined: 10 Mar 2010
Posts: 48

PostPosted: Wed 23 May 2012, 08:57    Post subject:  

Превода направих малко на прима виста
-- Всичко започва когато чичо му бяга също в Турция и Михай разбира,че ще бъде изритан от Военното училище и кариерата му е обречена.Така се случва с роднините на избягалите.Точно както и в България понякога...
Михай започва да планира всичко няколко месеца преди това с една карта на Източна Европа окачена във физкултурния салон на авиобазата. Мисленно изчислява разтояние,гориво,скорост и време.Много пъти.
Михай излита за рутинен полет,набира височина след което рязко слиза на 150-160 метра,т.е да симулира катастрофа и действително заблуждава командирите си,които го търсят в точката на изчезването му на радара...
"Когато се озовах над Турция установих, че картата е била много бедна-само границите и топографията са били достоверни",казва Смихелчи.Когато бяга, Михай има само 100 часа нальот. И продължава - " Бях на 21 години,нямах приятелка или семейство.Отидох с това,което имах на мен - летателния си гащеризон и няколкостотин лей..."!
На 26.09.1987 година.11.00 преди обяд...Роденият през 1966 г. Михай ролира със своя L-39ZA Albatros,излита и след малко изключва интеркома си.
След което набира още височина, после слиза рязко за да заблуди радара, симулирайки загуба на контакт с машината именно в тази точка.
След 10 минути стига р.Дунав. Плана му сработва и акцията по търсенето и 'спасяването' продължава и вечерта. "Притеснявах се от релефа.Особенно над България",спомня си румънския пилот,и продължава - "След 45-50 минути по мой изчисления вече бях някъде след границата на България и Турция.Сами разбирате,че нямах GPS.Нищо освен спомените по картата,както и изчисленията за време,скорост,разстояние! В далечината видях високи бели кули.Помислих си - "Минарета,джамий..!" Но..не бях сигурен.Докато не видях улици и войници с камуфлажни униформи и тук-там американски автомобили! Резервоарите вече бяха почти празни.Мислех си за катапултиране,но знаех,че мога да получа травма на гръбнака.Реших да изчакам. Гледах за летище-не видях.Нямаше и поне малко равен терен защото в тази част на Турция е така....Но забелязах селски път." - спомня си Михай.
"В авиацията имате много възможности да промените мнението си.Реших обаче да приземя на този път..." При приземяването си пилота поврежда машината - чупи преден колесник и силно поврежда носа на машината.Слиза да огледа щетите и след няколко минути пристигат военните.Предава се и иска убежище.Турците го отвеждат в една от палатките и го черпят с Кока-Кола и кебап!
В същото време в района на изчезването му продължават издирването. Но там където трябва да има кратер няма нищо.
По-късно един полицай казва на началниците с пагони,че малък самолет е минал ниско и в посока Юг. Постепенно картината става ясна...
След време е прегледан бордния регистратор и е установено,че за целия полет не е превишавана височината от 150 метра.
Което според висшите румънски офицери е: "много показателно за един млад и надежден пилот". Михай Смихелчи е осъден за бягството си на 25 години затвор.Престоява няколко месеца в Турция в бежански лагер,после през Рим заминава за САЩ. В Турция разбира от чичо си,че баща му загива в катастрофа няколко месеца след бягството. "Не знам дали смъртта му има връзка с моя случай. Знам само,че се е возил на влак,след което се е подхлъзнал и е паднал от вагона', спомня си Михай.
"Аз преживях много трудни времена през последните 24 години, но едно нещо е винаги сигурно - не съжалявам, че избягах от комунистическа Румъния. Дори когато усетих, че не можех лесно да се адаптирам в Америка, не съжалявам за това, което направих".....завършва Михай.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Almasy

Joined: 17 Oct 2011
Posts: 794
Location: Бургас

PostPosted: Mon 18 Mar 2013, 17:44    Post subject:  

lz1vla wrote:
....."Аз преживях много трудни времена през последните 24 години, но едно нещо е винаги сигурно - не съжалявам, че избягах от комунистическа Румъния. Дори когато усетих, че не можех лесно да се адаптирам в Америка, не съжалявам за това, което направих".....завършва Михай.[/b]


А че има ли в аналите на световната история случай на някой, който да е съжалил, че напуснал комунистическия "рай"? scratch
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 1 [3 Posts]  
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0558s ][ Queries: 12 (0.0039s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker