Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 24 Окт 2020, 10:44
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Случаят Св.Николай
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 5 [64 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5 Следваща
Автор Съобщение
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 24 Авг 2012, 17:26    Заглавие:  

От 32 души 21 са българи
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 24 Авг 2012, 17:35    Заглавие:  

КОКАИНЪТ Е БИЛ ЕДИНСТВЕН ТОВАР НА КОРАБА
Организатори на канала са колумбийци и испанци, заяви министър Цветанов
24 август 2012, 18:32

В кораб, в който се вози само 3 тона кокаин и никакви други товари, е много трудно да обясняваме кои са виновни и кои не са виновни и това не е наша работа. Всеки, който е бил на борда, трябва да отговори пред испанските съдии в случая каква му е ролята, какво е знаел, какво не е знаел и съответно пък какво е видял и не е видял. Това заяви премиерът Бойко Борисов във връзка със заловения български кораб “Свети Николай” с 3 тона кокаин на борда.

“Задържането на моряците и разрешаването на свиждане с роднините им е работа на испанското правителство и не може да се месим в испанското правосъдие”, добави Борисов. Премиерът уточни, че не може да има никакво съмнение в обективността на съдебната система в Испания, защото тя е държава членка на Европейския съюз. В момента моряците имат седем служебни защитници, ако роднините искат могат да си наемат и други.

От своя страна вътрешният министър Цветан Цветанов коментира ситуацията пред БНТ така: Българската страна полага усилия задържаните за наркотрафик в Испания български моряци колкото се може по-скоро да се видят със свои роднини. Това съобщи вицепремиерът и министър на вътрешните работи Цветан Цветанов, който е на посещение в Мадрид. Според испанското законодателство обаче в случаи като този със задържания кораб "Свети Николай", е възможно моряците и три месеца да не могат да се видят с никого. Цветанов обяви още пред БНТ, че според оперативни данни само една част от моряците са замесени в трафика на заловените три тона кокаин. Вицепремиерът допълни, че организатори на канала са колумбийци и испанци. Българите са се занимавали с организацията на транспорта.

“Направени са вече насрещни проверки на фирмата, на която е даден под наем цялата тази дейност, която трябва да се осъществи с този кораб. И това, което мога да ви кажа, че говорим за куха фирма, която е посредничила, за да се осъществи това нещо. В момента има плавателен съд, който няма никакъв друг товар, освен трите тона кокаин. Ако говорихме за един натоварен кораб с други стоки и някакво малко количество кокаин намерено, мисля че нещата са съвсем различни от това, което имаме днес да дискутираме. Имаме безспорни доказателства за част от екипажа. За другите се надявам, че няма да има доказателства, с които да се докаже тяхната съпричастност.

Запитан каква част от екипажа е съпричастна, вътрешният министър отговори:: “Към настоящия момент малка част от екипажа. В постоянен контакт са с назначените служебни адвокати”.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Димитър Костадинов


Регистриран на: 27 Авг 2010
Мнения: 326

МнениеПуснато на: Пет 24 Авг 2012, 17:51    Заглавие:  

Dimitar Stavrev написа:
ДОЙЧИН ДОЙЧЕВ ПРИПАДНАЛ, БИЛ В СТРЕС ОТ ОБВИНЕНИЯТА
Ковчезите от “Ванеса” още са пред очите му
24 август 2012, 13:28
София, България

Адвокатът на собственика на кораба “Свети Николай” Дойчин Дойчев каза, че клиентът му е с много влошено здраве заради преживения стрес. Вчера той дори припаднал. Адвокат Димитър Куков каза: “Много е зле. Много тежко го преживя, не за друго, а защото е невинен. Това е един от най-уважаваните хора в Бургас. Откакто “Ванеса” потъна, ковчезите още са му пред очите”.

Днес спецсъдт постанови, че Дойчин Дойчев и Руслан Колев трябва да останат на свобода. Това означава, че няма доказателства срещу тях, съобщава ТВ7.Адвокатът на Колев Христо Ботев заяви през журналисти: “Не, не съм изненадан, защото това е единственото правилно решение към момента. В действителност някъде се подготвят разследващите”.




За този е по добре да си стои в ареста.За транспорта на дрогата е лично отговорен,а колумбийците едва ли биха му опростили загуба от десетки милиони долара.Или ще го заровят или ще му вземат целия бизнес и ще има да плаща доживот.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
mark7

Регистриран на: 04 Фев 2010
Мнения: 73

МнениеПуснато на: Съб 25 Авг 2012, 08:19    Заглавие:  

Че трябва да стои в ареста трябва.Че сигурно има замесени някои от екипажа има.Ама както беше писано по-горе и съжалявам че го повтарям ама как се сменя име в открито море?Кой е наблюдаващия регистър?
Кой е този "товародател" дето ще отиде някой и ще му каже алооо ,да имаш 3 тона дрога за превоз?
Корабът бил наблюдаван 8 месеца?Кораба или екипажите му?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Димитър Костадинов


Регистриран на: 27 Авг 2010
Мнения: 326

МнениеПуснато на: Съб 25 Авг 2012, 15:45    Заглавие:  

Преди няколко месеца DEA отвори офис в София,а преди година американският посланик заяви в медиите,че България е основен играч в трафика на коката за Европа и че през България и пристанище Варна се прекарват огромни количества от белият прах.Още тогава нашите играчи трябваше да се светнат за какво иде реч Idea
Лошото е че моряците изгоряха и никой няма да им компенсира семействата.Преди повече от 20 г говорих с колега-грък .който е участвал в подобна схема,но стане ли издънка с хванати в контрабанда,шефа му издържа семействата на хванатите през целия им престой в затвора за да мълчат и не изпържат никого ExclamationА тоя ДОЙЧЕВ тръгнал с трици маймуни да лови.Заплатите на моряците не плащал за месеци,пък камо ли да поеме дългосрочен ангажимент за семействата.Така ,че все някой от схемата ще сключи сделка с прокуратурата и ще пропее, те ще го направят защитен свидетел и всички участвали ще влязат в кауша Exclamation
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Съб 25 Авг 2012, 20:46    Заглавие:  

Само да запитам, някой от аферата "Ина" да беше хванат, осъден и лежа в наш затвор? Не нали, само моряците стояха заключени една година в Гърция, а капитана и Ст. пома още са в гръцки затвор, и кога ще се гледа делото им, никой не знае! И сега схемата е същата! Всички тук ще излязат "сухи от водата", само дето Капитана, Ст пома и още някой от палубата ще "оберат пешкира"! На какво ви навеждат думите на Борисов: "Всеки да признава и да казва и да посочва кой, как, каквото знае", и продължението "капитанът на кораба да поеме цялата отговорност"...........ами от тези думи става ясно за какво иде реч!
А колкото до думите на американския посланик у нас, мога само да му пожелая, първо да спре трафика на наркотици в собствената си държава, а след това да дава мнение и "акъл" на другите..............
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Димитър Костадинов


Регистриран на: 27 Авг 2010
Мнения: 326

МнениеПуснато на: Съб 25 Авг 2012, 21:09    Заглавие:  

На Ина намериха цигари,а тука говорим за 3 тона кока.Хванат ли те с наркотици прошка няма,че и ако щеш олимпийски шампион по вдигане на тежести да си Wink

http://www.btv.bg/shows/btv-reporterite/temi/story/840742683-Osadeni_v_Braziliya.html
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Нед 26 Авг 2012, 19:16    Заглавие:  

Да, ама Боевски го хванаха на летището в Сао Пауло, докато кораба беше задържан извън териториалните води на Испания! Според морските закони, това как се таксува? А колкото до контрабандата с цигари или с наркотици, все се води контрабанда, само разликата е в парите...........
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Junak


Регистриран на: 14 Фев 2009
Мнения: 195

МнениеПуснато на: Нед 26 Авг 2012, 19:50    Заглавие:  

... и в присъдите...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Димитър Костадинов


Регистриран на: 27 Авг 2010
Мнения: 326

МнениеПуснато на: Пон 27 Авг 2012, 01:08    Заглавие:  

Junak написа:
... и в присъдите...


TOЧНО Exclamation
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 27 Авг 2012, 14:45    Заглавие:  

ЦВЕТАНОВ: НАЕМАТЕЛЯТ НА ЕКИПАЖА НА КОРАБА “СВ. НИКОЛАЙ” Е БЪЛГАРИН
На моряците било казано, че товарят захар, но липсвала дори фактура, която да прикрие кокаина
27 август 2012, 15:34
София, България

МВР разполага с данни за това, че човекът, който е наел екипажа на кораб „Св. Николай”, е българин. МВР трябва да събере достатъчно оперативна информация и доказателства, за да бъде открит този човек, и да бъде изяснена неговата съпричастност към случая с пренасящия три тона кокаин кораб, с 21 българи на борда, каза по БНР вътрешният министър Цветан Цветанов.
На практика по документи кораб „Св. Николай” се е движел празен. Дори е нямало някаква фиктивна фактура или фиктивни документи, които да са прикривали този трафик на близо три тона кокаин. Българските моряци на борда на кораба са знаели, че са наети, за да товарят захар. В крайна сметка обаче това не се е случило. Като корабът се е движил от Латинска Америка към Европа празен, на практика е носел три тона кокаин, обясни Цветанов, който присъства в Своге на ремонт на сградата на полицейското управление.

Кокаинът е трябвало да бъде стоварен в Испания, като 20 процента от цялото количество от три тона кокаин, е трябвало да влезе в рамките на ЕС, за пазара на ЕС. За останалото количество кокаин той не уточни към кой пазар е трябвало да бъде насочен. Друго, което разказа вътрешният министър е, че колумбийците и испанците, за които се предполага, че са имали горе-долу организаторска роля на този канал, са засечени да имат контакти с екипажа на кораба, но към момента няма преки доказателства.

Има срок около три месеца, в който българските моряци ще бъдат държани в затвора. Така постъпват испанските власти, когато заловят трафиканти на кокаин в подобни случаи. В конкретния случай обаче има един утежняващ момент – това е, че корабът на практика е превозвал само кокаин и нищо друго. В повечето в случаите при трафик на подобен вид наркотици, кокаинът обикновено се скрива зад някаква друга стока, поне по документи, каза още вътрешният министър.

Министърът на вътрешните работи коментира и искането на синдикатите за 25-процентно увеличение на заплатите в МВР. “Наистина, заплащането в министерството не е от най-високите, но в момента се водят разговори с Министерството на финансите и със синдикатите за това, че евентуалното увеличение на заплати трябва да залегне в новия бюджет и има доста време до неговото приемане. Приоритет на правителството ще бъде увеличаването на заплащането не само на полицаите, но и на военните, и на учителите, и на редица други професии в България, каза вътрешният министър./БЛИЦ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Пон 27 Авг 2012, 20:45    Заглавие:  

След това "компетентно изявление" на вътрешния министър, всички коментари са излишни...............
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Димитър Костадинов


Регистриран на: 27 Авг 2010
Мнения: 326

МнениеПуснато на: Вто 28 Авг 2012, 07:35    Заглавие:  

Very Happy Нали уж тоя дето набирал екипажа го бяха задържали,а сега какво стана.Ще издирваме някой си анонимен ExclamationТръгнаха да правят изявления-ние знаехме,ние предупредихме колегите,а се оказва ,че май нищо конкретно не са знаели или се правят на луди ExclamationЗнаехме каза ,че с български кораб ще има трафик......Е това всеки го знае,стана модерно последните години с наши кораби да се пренася коката,само че и те бяха изненадани от огромното количество.Сега хем трябва да са съпричастни със съдбата на невинните жертви,хем трябва да покажат видими резултати.Е ако Дойчев си е платил няколко милиона ще намерят някой бушон да набутат,като организатор от наша страна като оня несретник дето се оказа собственик на яхтеното пристанище на Диневи Smile Само,че не знам дали номера ще мине пред испанците Rolling Eyes
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 28 Авг 2012, 16:29    Заглавие:  

Адвокат Владимир Владимиров: Отговорност за всичко, което се случва на борда на един кораб, носи основно капитанът
28 август 2012 | 13:05 | Агенция "Фокус"

За случая с българските моряци на кораба „Св. Николай”, Агенция „Фокус” разговаря с адвокат Владимир Владимиров, специалист по морско право.
Фокус: Адвокат Владимиров, как ще коментирате казуса с кораба „Св. Николай” от правна гледна точка?
Владимир Владимиров: Изправени сме пред наказателно производство с международен елемент. В случая са приложими както национални правни норми, така и норми от международноправен характер. Според оскъдната информация от медиите, корабът е бил задържан в открито море. Съгласно Женевската конвенция за откритото море, наказателната юрисдикция спрямо събития на борда на кораба е приоритет на държавата на флага. Друг е въпросът дали не се сблъскваме с продължавано престъпление, чието извършване е започнало на друго място т.е извън кораба – такива са обичайно случаите на незаконна търговия с наркотици. Очевидно не става дума за довършена контрабанда в Испания, тъй като няма противоправно пренасяне през испанската граница. Възможно е обаче да има опит за такава. А опитът е наказуем. Според нормите на Конвенцията на ООН по морско право (1982 г.) откритото море предоставя пълна и неограничена свобода на корабоплаването. По правило задържане на търговски кораб в открито море не се допуска.
В своята изключителна икономическа зона Испания може все пак да прилага определени, ограничителни мерки насочени към спазване и контрол на нейните суверенни икономически права в тази зона, включително и да задържа кораби. Но това задържане следва да се изпълнява само по икономически съображения, а корабът и екипажът подлежат на незабавно освобождаване срещу разумен залог. Най-вероятно случаят с нашия кораб не е такъв.
Според мен случаят попада под хипотезата на чл.108 от Конвенцията на ООН по морско право, съгласно който всички държави са длъжни да си сътрудничат в борбата срещу незаконната търговия с наркотици извършвана чрез кораби, като при наличие на достатъчно сериозни основания държавата на флага (в случая България) има правото и възможността да поиска от друга държава (в случая Испания) да бъде пресечена тази търговия, извършвана от български кораб. От обърканите данни до момента, можем да заключим с известна условност, че случаят може да е именно такъв.
Съгласно чл.110 от Конвенцията чужд военен кораб принципно не може да спира и задържа наш търговски кораб в открито море, освен в много специалните случаи по чл.108 (описани по-горе) или ако има основателни съмнения за пиратство, търговия с роби, незаконно радиоизлъчване и др.
От данните по случая няма сведения да е налице т.н. право на преследване, което да е довело до задържане на нашия плавателен съд.
Според нас, водени от многогодишната си практика при подобни казуси, вниманието следва да се насочи към чуждестранните членове на екипажа, тяхното поведение и назначаване и причините за това назначаване. Според нашия закон българските кораби могат да имат и чужденци в екипажа, но минимум 25% от него трябва да са български граждани вкл. и командния състав.
Корабът плава под български флаг.Т.е. той е български кораб. Видно от публичните регистри, корабът е собственост на фирмата „Nortpool LLC”/London. Корабът се менажира вкл. и по реда на Кодекса ISM от бургаската фирма „Сииборн Трейд” ЕООД, чиито управител (не собственик) е г-н Д.Дойчев. Тази бургаска фирма е собственост на американската „Сииборн ентерпрайсиз”, чиито собственик не е известен – такива са правилата на офшорния корпоративен бизнес. За да може корабът да плава под български флаг, той трябва да собственост на българската държава, на българско физическо или юридическо лице, или на лица, чиито капитал над 50% е собственост на български лица или да е нает при режима на беър боут чартър от такива лица. Допускаме, че случаят попада именно под последната хипотеза. Т.е. наемателят (който се явява и корабопритежател според правилата на чл.9 ал.3 от КТК) на кораба би следвало да е българско лице. Но за него, както забелязвате въобще не се говори. Защо? Именно това лице би следвало да е назначило и екипажа на кораба (ако този кораб е нает при условията на такъв тип чартър). Това е лесно установимо от един бърз поглед върху трудовите договори на моряците и командния състав. Възможно е да е ползвана и т.н. менингова фирма за наемане и посредничество за набиране на екипажи. Това също е лесно установимо и за това също не се говори въобще. Вярвам, че нашите разследващи органи вече са проучили този въпрос, че не са се забавили достатъчно, за да може да се преоформят съответните документи.
Фокус: От вашия опит с международни морски правни въпроси, какъв е най-логичният развой на този процес?
Владимир Владимиров: Случаят очевидно ще попадне под наказателната юрисдикция на Испания – независимо дали това е станало или ще стане със съгласието или по искане на българската държава. Тъй като става дума за сложен пъзел от отношения, случаят ще се разследва бавно и продължително. Обвиненията ще се повдигнат внимателно и въз основа на конкретни данни и законен повод. Продължителността на испанското наказателно производство зависи от редица фактори, включително и от активността на разследващите органи и защитата, но обективно не може да е кратко.
Фокус: В случая трябва ли да поемат отговорност всички задържани, или само капитанът на кораба?
Владимир Владимиров: Отговорност за всичко, което се случва на борда на един кораб, носи основно капитанът. Но тази отговорност изисква доказване на вина и не се предполага априори – особено когато става дума за престъпление. Към отговорност ще бъдат привлечени само лицата, за които има достатъчно данни и основания, подкрепени с достатъчно убедителни доказателства, които дават основание за наличие на наказателно съпричастие към престъплението. Все пак в цялата верига на наркотрафика, транспортът е само една част и то не най-съществената. Ще се разследва кога и къде, през коя фрахта, как е натоварен наркотикът, кой го е натоварил от страна на брега. Ще се разследва курсът на кораба, неговото движение и търговската обосновка за курса. Ще се провери отношението на всеки един от екипажа към събитието. Опасността тук е да не се приеме, че е налице престъпна организирана група на борда на кораба в лицето на целия или част от екипажа. Това е опасна опция. Тук защитата на моряците следва да бъде прецизна и активна до крайност.
Фокус: Как стои въпросът с екстрадицията на задържаните, те ще бъдат съдени в Испания?
Владимир Владимиров: Нашата държава е сключила през 1993 г. договор за екстрадиция и правна помощ с Испания по наказателни дела (който е заменил предходния такъв от 1930 г.). В този договор режимът на екстрадицията е допустим и възможен. Очаквам, че в случая договорът ще бъде адекватно приложен и от двете страни.
Фокус: Екстрадицията ли е основната практика в подобни случаи?
Владимир Владимиров: Не може да се говори каква е основната практика в подобни случаи и дали това е екстрадицията. Договорът ни с Испания предвижда условието за наличието на наказателна отговорност над 1 година лишаване от свобода. Според мен най-вероятно договорът ще бъде приложен.
Фокус: Ще има ли някакви пречки по време на процеса, от гледна точка на това, че ще се води в чужбина, на друг език?
Владимир Владимиров: Воденето на наказателното производство на чужд за нашите моряци език не представлява особена правна пречка. Такава възможност съществува и според нашите закони и тя се прилага много често. Все пак качеството на превода следва да бъде високо, за да не се стигне до оспорване от процедурен характер.
Фокус: Кой трябва да поеме разходите за този съдебен процес?
Владимир Владимиров: Разходите за съдебния процес ще се поемат от осъдените лица. Естествено до момента на осъждането, а и след това наказателната юрисдикция на правоприлагащата държава ще направи редица разходи.
Ако става дума за разходите по защитата на нашите моряци, това е преди всичко техен проблем, но трябва да допускаме, че ако някои от тях не се в състояние да си наемат адвокат, то такъв ще им бъде назначен по служебен ред. Разноските за такъв адвокат влизат в общите разноски по делото. Следва да посочим, че от години Международната федерация на транспортните работници/Лондон (ITF- International Transport federation), разполага със свои средства и възможности за оказване на помощ на моряците в подобни случаи. Естествено те трябва да проявят активност и да се обърнат към ITF директно или чрез българските моряшки професионални съюзи. Аналогично е положението и при командния състав, където съответните асоциации също могат да съдействат. Но трябва да разбираме, че сме изправени пред сложно международно наказателно производство, налице е съответната следствена тайна, водят се проучвателни действия в много страни, задържани са много лица, включително и извън екипажа.
Фокус: От вашата практика, приблизително колко време се проточва един такъв процес?
Владимир Владимиров: Не е лесно да се предвиди продължителността на разследването и делото в Испания. Но не трябва да очакваме бързо и скорошно развитие или поне публичното му оповестяване. Предметът на престъплението е сложен. Деянието е комплексно, сложно и неустановено по място и извършители.
Фокус: Роднините на задържаните моряци твърдят, че от българска страна не се е провело разследване. От правна гледна точка това редно ли е?
Владимир Владимиров: Дали нашите органи са провели или водят разследване, аз не мога да кажа. За това данни не са оповестени. Но моля да се има предвид възможността на чл.108 ал.2 от конвенцията на ООН по морско право, който гласи (цитат): Член 108
Незаконна търговия с наркотици и психотропни вещества
1. Всички държави си сътрудничат при преследването на незаконната търговия с наркотици и психотропни вещества, извършвана от кораби в открито море в противоречие с международните конвенции.
2. Всяка държава, която има сериозни основания да смята, че кораб под нейното знаме се занимава с незаконна търговия с наркотици или психотропни вещества, може да поиска сътрудничеството на други държави за пресичането на тази дейност.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5453

МнениеПуснато на: Вто 28 Авг 2012, 20:55    Заглавие:  

Разгеле, дето казали турците на български език! Най-после един журналист да потърси компетентното мнение на един специалист по морско право. Омръзна ми да гледам физиономиите и слушам глупостите на някои наши управници които са.......... "специалисти по всичко"!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 5 [64 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Морски и речен бизнес, морски флот и фирми в България
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0784s ][ Queries: 12 (0.0073s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker