Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Орбан подкрепя Груевски. В ущърб на българските интереси · САЩ дава 500 млн. евро отстъпка за закупуване на F-35 · Спас Гърневски: Няма да има предсрочни избори, ГЕРБ ще управлява поне още два мандата · Посмъртно Тръмп отличи Елвис Пресли с президентския Медал на свободата · 5600 морски пехотинци са мобилизирани · "Таймс" обяви анимацията "Маша и мечката" за руска пропаганда ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 18 Ное 2018, 05:59
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » "Оръжие"
Министър Тагарев
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 4 от 4 [60 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4
Автор Съобщение
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 18 Апр 2013, 14:47    Заглавие:  

18 април 2013 г.
Втората тематична дискусия на Обществения съвет по отбранителна политика ще се проведе на 22 април

Втората тематична дискусия на Обществения съвет по отбранителна политика ще се проведе на 22 април (понеделник) от 10:00 ч. в Централния военен клуб, зала 1.

Темата на срещата ще бъде „Професионалисти в отбраната в 21 век“ и се счита за изключително важна с оглед на развитието на българските въоръжени сили и сектора за отбрана.

Стремежът на дискусията е да се изведат на преден план с възможно най-точна експертиза следните теми: предназначение, състав и използване на резерва на Въоръжените сили на Република България; ротационният принцип в кариерното развитие на военнослужещите в условията на чести организационно-щатни промени; ролята на цивилните служители от Министерството на отбраната, Българската армия и структурите на пряко подчинение на министъра в решаването на задачите по отбрана на страната; курсове по начална и/или специална военна подготовка във висшите училища и подготовката на учениците от средните училища; параметри на социалната политика на Министерството на отбраната в условията на ограничен бюджет.

В ОСОП очакваме предложения и експертни становища по дневния ред на дискусията до 14:00 ч. на 19 април (петък), за да могат да бъдат взети предвид при подготовката на събитието.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 21 Апр 2013, 10:43    Заглавие:  

Министърът на отбраната Тодор Тагарев представи днес пред студенти от УНСС приоритетите на отбранителната политика на Република България
19.04.2013

Министърът на отбраната Тодор Тагарев представи на 19 април, пред студенти от Университета за национално и световно стопанство приоритетите на отбранителната политика на Република България.

На първо място той изтъкна намирането на видимия и достоен принос на България в НАТО, в Общата политика за сигурност и отбрана на ЕС, в региона. В тази връзка министър Тагарев подчерта от една страна необходимостта от специализация, подходяща за България, например в областта на образованието и подготовката, при отчитането на съвместните българо-американски съоръжения и изградената инфраструктура. От друга той изтъкна включването на страната в проектите за „Интелигентна отбрана” на НАТО и „Обединяване и споделяне” на ЕС.

„В НАТО няма такова нещо „другите ще ни пазят“. НАТО е клуб на равностойни партньори“ , заяви министърът на отбраната и посочи, че всяка страна от Алианса трябва да инвестира в сигурността и отбраната според възможностите си и да допринася за колективната система.

Министър Тагарев изтъкна като приоритет и необходимостта от кохезия в държавното управление и от информирано обществено разбиране за въпросите на отбраната.

В своята лекция министър Тагарев се спря и на принципите, подходите и отговорностите при определянето на отбранителната политика и очерта основните предизвикателства пред сигурността в съвременната среда.

Срещата на министъра на отбраната със студентите беше организирана от катедра „Национална и регионална сигурност“ на факултет „Икономика на инфраструктурата“. На нея присъстваха ректорът на УНСС професор д.ик.н. Стати Статев, заместник-ректорът на УНСС проф. д.ик.н. Валентин Кисимов, деканът на факултет "Икономика на инфраструктурата" проф. д.ик.н. Христо Първанов, ръководителят на катедра "Национална и регионална сигурност" проф. д-р Димитър Димитров и преподаватели от университета. Преди срещата със студентите министърът на отбраната Тодор Тагарев и ректорът на УНСС проф. Стати Статев подписаха Рамково споразумение за сътрудничество между Министерството на отбраната и висшето учебно заведение.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kramer

Регистриран на: 26 Апр 2010
Мнения: 420

МнениеПуснато на: Нед 21 Апр 2013, 13:45    Заглавие:  

Ставрев, "кохезия" е полезно нещо, но терминът едва ли ще стане ясен на повечето.
А от сближаване и приобщаване в обществото действително има нужда.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Нед 21 Апр 2013, 20:07    Заглавие:  

Arrow Тодор Тагарев към Марин Райков: Движим се по много тънък лед
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 22 Апр 2013, 16:47    Заглавие:  

Заседание на Обществения съвет по отбранителна политика към Министерството на отбраната, 22 април 2013 г., Централен военен клуб - София

Военният професионализъм се нуждае от експертна и управленска компетентност
майор о.р. Манол Тенчев, експерт по национална сигурност и отбрана

Проблемът за изграждането на военни професионалисти в условията на съвременните предизвикателства, рискове и заплахи се очертава като един от най-наболелите проблеми за националната сигурност и отбраната на Република България. Той трябва да намери своето разрешение както на стратегическо, така и на оперативно и тактическо ниво. Ако подходим метафорично, следва вече да извикаме ясно и достатъчно силно: „Край на отстъплението! Зад нас е София!”.
Трудно се създават военни професионалисти, когато не притежаваме политици, отговарящи на определението „стратегически лидери”, т.е. на хора с отговорно отношение и респект към уникалната ни и изграждана в продължение на 135 години национална армия. Военни професионалисти могат да се изградят само в защитена в професионално отношение военна среда. А такава среда се формира в добре структурирана и без излишни междинни звена система за учебно-бойна подготовка и ефективно използване на въоръжените сили. Въоръжени сили, които се изграждат и развиват, за да действат в пълно взаимодействие помежду си. Система, в която всички категории военнослужещи се чувстват като общност, чийто особен вид държавна служба се оценява и поддържа от обществото. Високо рисков труд, който справедливо се компенсира в социално отношение и се упражнява в условията на прозрачност и предвидимост на кариерното развитие. Ако всички тези елементи са налице, мотивацията и високия боен дух се появяват от само себе си.
Какво, според мен, трябва да се направи спешно, за да се спре най-накрая агонията в която изпадна през последните почти 4 години Българската армия (БА), без претенции за пълнота и изчерпателност:
1. Незабавно да се прекрати изпълнението на заложените в т. нар. „Бяла книга” и „План 2014” параметри и действия, предизвикали недопустим срив на военната мощ на Република България, в това число прекратяване на съкращенията на личен състав и търговските и разпоредителни действия с недвижима собственост, въоръжение и бойна техника на БА. Изработване и приемане от следващото Народно събрание на Стратегически план или Доктрина за развитие на БА и създаване на ефективни и автономни отбранителни способности;
2. Укрепване на военната експертиза чрез издигане на авторитета, тежестта и влиянието на Щаба на отбраната (ЩО) при вземането на всички важни военнополитически решения, свързани с бъдещото организационно-щатно изграждане на БА в контекста на рисковете и заплахите за националната сигурност и отбраната на страната, в това число:
- Изваждане на Специалните сили от Сухопътните войски (СВ) и поставянето им под Общо командване, пряко подчинено на Началника на отбраната. Сериозната редукция на числеността на БА, да се компенсира чрез използване на качествения подход, посредством поставяне на акцента върху развитие на Специалните сили, като се помисли за изграждане на втора такава бригада или увеличаване на числеността и гарнизоните за дислокация на съществуващата;
- Възстановяване на статута на командирите на видовете въоръжени сили като командващи на СВ, военновъздушните (ВВС) и военноморските сили (ВМС);
- Преминаване на Служба „Военна полиция” на пряко подчинение на Началника на отбраната.
- Като че ли е дошло вече време БА да си прибере „вересиите”, т.е. да издири и си прибере скъпоструващата днес военна техника от Втората световна война (ВСВ), каквато липсва в музеите ни и която се оценява на стотици хиляди и дори милиони евро (отломки или части от изтребителите „Месершмит”, танковете „Пантер” и т.н.). Става въпрос за парите на българските данъкоплатци, на нашите бащи и дядовци. Това е изключително важно за бойната слава и авторитета на бедната ни армия. В този смисъл в администрацията на ЩО следва да се създаде малко експертно звено за издирване с приоритетна дейност периода на Въздушната война 1943-44 г.
3. Устойчиво развитие на трите вида въоръжени сили чрез:
- Дислокация на СВ в повече на брой и по-равномерно териториално разположени гарнизони;
- Модернизация на наличните летателни апарати и последващо придобиване на нова ескадрила съвременни мултифункционални изтребители, основано на принципа на доказани бойни качества, независимо от фирмата и страната производител, според изискванията на Командването на Българските ВВС. Като стратегическа грешка днес следва да отчитаме отказа от продължаващо учебно-бойно използване на самолетите МиГ-23, притежаващи отлични характеристики за българските условия. Поставяне на акцент и върху развитието на способностите на щурмовите самолети и вертолети за непосредствена поддръжка на СВ;
- Укрепване на бойните способности на ВМС чрез възстановяване и приоритетно развитие на подводен флот. Не сме били и едва ли някога ще станем световна морска сила, а и едва ли някога ще водим морски сражения в световния океан за да се въоръжаваме с фрегати и разрушители. На България днес са необходими 3-4 съвременни подводници среден клас, които никой никога да не знае къде точно се намират.
4. Изграждане на БА като армия от смесен тип, чието ядро си остава професионалната армия. Възстановяване на доброволен принцип на наборната военна служба за всички желаещи да получат военна подготовка пълнолетни младежи и девойки. Използване на натрупания досега опит за провеждане на модулно обучение за наборниците доброволци и изграждане по този начин на достатъчен като численост и подготовка мобилизационен войнишки, сержантски и младши офицерски резерв за армейските военновременни формирования;
5. Днес БА повече от всякога спешно се нуждае от свой многостепенно структуриран и подготвен резерв. Смея да твърдя, че сформираната на 8 юли 1878 г. Българска земска войска е разполагала с по-добре структуриран, по-добре подготвен, по-многоброен и по-мотивиран резерв от съвременната БА. Нещо повече, разполагала е и с изградено през 1880 г. с отделен закон Народно опълчение, представляващо някогашната „национална гвардия” на Княжество България. Именно на това се дължи и блестящата ни победа през Сръбско-Българската война 1885 г.
Какво е състоянието на резерва на БА днес? Приетият през февруари 2012 г. Закон за резерва бе посрещнат с неописуем медиен ентусиазъм, неоправдан оптимизъм и незаслужени хвалебствия. Необяснимо, защото в него не e налице необходимата конкретика, забелязват се сериозни празноти, свързани с многостепенното структуриране, изграждане, подготовка и използване на резерва на Българската армия (БА). Въпрос, отдавна решен в натовските армии. В стари и утвърдени понятия като „резерв” и „запас” се влага ново, различно и объркващо експертите и гражданите съдържание. Налице е необяснимо отстъпление от постановки, заложени в Бялата книга за отбраната, приета от 41-то НС на 28.10.2010 г. Вярно е, че смехотворните текстове за т.нар. „териториален резерв”, натоварен изцяло с функции на МВР и създаващ предпоставки за изграждане на „частни армии” на областните управители и кметовете, бяха изтеглени от вносителя. Но така бе нарушено предишно решение на законодателя – нещо недопустимо за парламентарна държава, каквато е нашата. Впрочем, целта бе да се неглижира и игнорира експертната идея за изграждане на Национална гвардия, която министър Аню Ангелов нарече „стара и помпозна”.
Законът по същество въвежда две категории военна отчетност и задължения - „доброволен резерв” и „задължителен запас” и би следвало да се нарече „Закон за резерва и запаса”. Пределната възраст за служба в резерва за офицери е 60 години, а за запаса е 63 години. По този нелогичен начин мотивираните доброволци резервисти ще служат по-малко от задължените запасни. Не се дава възможност на младежите да изпълняват доброволно наборна военна служба с последващи задължения за служба в резерва. Не се предвижда възстановяване на Школите за запасни офицери или офицерски курсове за младежите с висше образование, което ще затрудни окомплектоването с младши офицери на военновременните части и подразделения. Бившите кадрови и наборни военнослужещи не се разграничават като различни категории запасни чинове и задълженията им като военноотчетни лица се приравняват. Това е сериозен законодателен пропуск в условията на отменената още през 2007 г. задължителна наборна военна служба. Създава се правно несъответствие и очевидна неравнопоставеност между българските граждани. В този смисъл службата в запаса на бившите наборни военнослужещи следва да се разглежда като правна възможност, а не като задължение. Всичко това ми дава основание да твърдя, че сега действащият Закон за резерва е най-слабият и най-неработещ закон, свързан с отбраната на страната в цялата 135-годишна история на Третата българска държава. Всички тези слабости и недостатъци, породени от липсата на достатъчен експертен капацитет, или дължащи се на написване под диктовка, предишното ръководство на МО се опитваше да ги неглижира и замени с развяваното като знаме определение „изграждане на единен коплект ВС”.
В края на август т.г. ще се навършат точно 20 години от публичното лансиране на експертната авторска идея за изграждане на Българска национална гвардия (БНГ), която ГЩ на БА възприе през 2002 г. и работи по нея до средата на 2006 г. Днес тази идея вече се е превърнала в остра необходимост. Как трябва да изглежда БНГ? Тя трябва да се изгражда като доброволен и относително самостоятелен териториален резерв – последна степен на резерва на Българската армия, изпълняващ мирновременни и военновременни функции и задачи. БНГ следва да се изгражда на двойно гражданско-военно подчинение със свое Национално командване и да се въведе с отделен закон. Тя ще способства за т.нар. „разделение на труда” в отбраната, като във военно време ще изпълнява задачи в контекста на териториалната отбрана. Наличието на структури на БНГ в областите без каквото и да било военно присъствие ще способства и за устойчивото развитие на територията, която напоследък с изключително бързи и тревожни темпове се обезлюдава. Нещо което тепърва ще се отчита като груба грешка на досега управлявалите политици.
6. По отношение на т.нар. курсове за начална и/или специална военна подготовка в средните и висшите училища, залегнали в Раздел VІ „Подготовка на резервистите” на Закона за резерва. Според мен това са пълни недомислици, и всички тези текстове (чл. 56, 57 и чл. 5Cool, касаещи дейността на Министерството на образованието, младежта и науката, следва да се извадят от Закона за резерва, да се пренапишат от по-компетентни хора, с помощта и на просветни експерти и чак тогава да се вкарат в законите за средното и висшето образование. Заложените в закона по пет часа „знания за защита на Отечеството” в часовете на класа за девети и десети клас представляват формален, повърхностен и неефективен подход за усвояване на знания, умения и навици, свързани с отбраната на страната.
В държава, в която от няколко години (от 1 декември 2007 г.) не се изпълнява наборна военна служба, а армията е изцяло професионална, въвеждането на задължителни форми на военно обучение в други държавни системи е абсолютно неприемливо и ще се натъкне на оправдана съпротива. В още по-голяма степен се отнася това за системата на средното образование. Т.е., предметът, ако ще се въвежда такъв, трябва да е свободно избираем. Тук водещ принцип следва да е доброволният избор на ученика и писмено изразеното съгласие на родителите му. Освен това повечето паралелки са профилирани и задължително избираемите предмети са заложени още при самият прием. Само абсолютно непосветени и пълни лаици биха предложили някакви форми на военно обучение в часа на класния ръководител. За общо 36 часа годишно кое по-напред да направи класният? Да решава проблемите на класа и да възпитава в общочовешки ценности подрастващите, или да се нагърби безплатно с още една непосилна за него роля? Впрочем, защо писачите на закона, вместо да се правят на откриватели, не се обърнаха към командира на ученическия батальон “В.Левски” в градовете Стрелча и Панагюрище подполковник о.р. Михаил Неделев, за да го питат как се правят тия работи? Защо не се върнем към собствения си национален опит и не проучим как се възпитаваше и тренираше българския ученик чрез преподаването на предмета Начално военно обучение?
Според авторите на закона (чл. 57, ал. 1) „За студентите в гражданските висши училища... МОГАТ да се разкриват курсове...”. Ами ако не се разкрият? Какво правим с мотивираните младежи и девойки, ако в техния ВУЗ няма такива курсове? Те как ще се запишат в такива? Отново създаваме предпоставки за неравнопоставеност на българските граждани. Всички тези въпроси могат да намерят отговор само в законите за народната просвета, за висшето и за средното образование, но не и в закона за армейския резерв. Затова съветваме бъдещият просветен министър много внимателно, прецизно и предпазливо да се отнесе към подхвърлената му от екс министър Аню Ангелов „бомба със закъснител”. Иначе, възникналият през последните близо четири години хаос в отбраната, най-спокойно може да се прехвърли и в просветата.
В тази връзка възникват и редица други въпроси. Какво правим със студентите от последните пет години откакто нямаме наборна армия? Ако между тях има желаещи да придобият военна подготовка и квалификация? Ами бившите наборни войници? Ако между тях има своевременно завършили висше образование и желаят да придобият офицерска подготовка и звания? Към тях как ще се подхожда?
Ето защо продължавам да твърдя, че Закона за резерва (най-голямата гордост на ексминистър Аню Ангелов след „Бялата книга” и „План 2014”) е един безпрецедентно слаб и некомпетентно написан закон, който основно трябва да се преработи или пренапише от компетентни експерти.
7. Няма да се спирам подробно върху параметрите на социалната политика на МО. Това направи на предишното заседание в становището си председателят на СВВП мл. лейт. о.з. инж. Петър Велчев. Ще внеса само няколко допълнителни нюанса към казаното от него.
Повечето от нас знаят или са чували за масираните кампании в САЩ за подпомагане на ранените войници и ветераните. Грижата за тях е основно задължение на Министерството на ветераните, на Пентагона, на Националната гвардия и на десетки неправителствени организации. В интернет сайтовете непрекъснато текат призиви от типа: „Подкрепете ранените войници! Подкрепете бойците инвалиди”. Ветераните с гордост носят отличителни знаци, че са такива, за да бъдат разпознаваеми в обществото, което се отнася към тях като към живи герои. Почти навсякъде се срещат мъже и жени с фанелки, шапки и специални емблеми за пришиване към дрехите с надписи „Ветеран”, „Ветеран от Корея”, „Ветеран от Виетнам”, „Ветеран от Корея и Виетнам”, „Военноинвалид”, „Ветеран от Студената война” и т.н. и т.н. Ветераните са снабдени със специални електронни гривни, в които са описани заболяванията, медицинските им проблеми и лечението от което се нуждаят. Информацията за това може буквално за минути да бъде извадена във всяка болница на територията на САЩ. Виждал съм го с очите си през 2009 г. в щата Тенеси.
Като че ли е дошло времето и у нас част от работещите политики и практики в това отношение да бъдат използвани и от МО. Нашите военноинвалиди също се нуждаят ако не в същата степен, то поне от подобно отношение. В този смисъл е добре ръководството на МО да помисли за тези заслужили пред Родината ни граждани. Ако не електронни гривни, на нашите военноинвалиди могат да бъдат изработени метални опознавателни табелки тип „БА” с основни данни за тях – имената с надпис военноинвалид, основното заболяване или увреждане (процент военна инвалидност), кръвна група и Rh F. Могат да се поръчат и емблеми за дрехи също тип „БА”, с вкаран в тях достатъчно четлив надпис „Военноинвалид”. Няма да струва милиони и милиарди, повярвайте ми. Но ако бъде направено, това ще покаже отношението на МО към тези хора, които въпреки, че са пострадали в мир и бран, продължават да се чувстват част от Българската армия. Ще покаже и на обществото, че държавата не е забравила за пострадалите защитници на Отечеството.
В тази връзка МО може да помисли и за социалното подпомагане на българските ветерани военноинвалиди, военнопострадали и изпадналите в тежко социално положение войскови чинове. Вместо да се бракуват и унищожават застоялите по складовете обувки и униформени облекла, същите могат да бъдат предоставяни на национално представителните военнопатриотични съюзи, за да се разпределят сред членската им маса. Това поддържа жив българският национален дух, а за децата и внуците на тези хора няма измислено по-добро средство за военнопатриотично възпитание от военните символи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Пет 26 Апр 2013, 17:23    Заглавие:  

Arrow Тагарев: След 10 години в НАТО армията още е със съветско оръжие
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Сря 01 Май 2013, 21:18    Заглавие:  

Arrow Тагарев: През 1999 г. предвиждахме 3% от БВП за армията... Дано следващият кабинет да достигне поне 2%
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Чет 02 Май 2013, 21:41    Заглавие:  

Arrow Тагарев:„В НАТО няма такова нещо „другите ще ни пазят“
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 20 Май 2013, 08:39    Заглавие:  

Заседание на Обществения съвет по отбранителна политика към Министерството на отбраната на тема „Участието в мисии и операции за изграждането и развитието на способностите на българските въоръжени сили”, 17 май 2013 г., Информационен център на МО - София

Българското участие в задгранични операции изисква сериозни законодателни промени
мл. лейт. о.з. инж. Петър Велчев,
председател на СВВП

Съюзното ни членство в НАТО и пълното интегриране на България в Европейския съюз налагат неизбежното участие на Българската армия (БА) в различни по своя характер операции извън националната ни територия под егидата на ООН, НАТО и ЕС. Лоялното ни отношение и поведение на съюзници, както и съпричастността ни към запазването на мира, продиктувано от резолюциите на ООН, в съответствие с установените в международната общност принципи, изискват такова участие. Да, но не на всяка цена! Оттук нататък участието на БА в задгранични операции следва внимателно да се анализира и прецизира. То трябва да е съобразено преди всичко с националните ни интереси, финансовото състояние на държавата и способностите, които ще придобиват контингентите ни в контекста на задачите, свързани с отбраната на националната ни територия. За всяко едно такова участие Народното събрание следва да се произнася и приема решения единствено на базата на квалифицирано мнозинство.
Не може да се отрече факта, че в резултат от досегашното ни участие в различни мисии на контингенти от БА, личният състав е придобил ценни умения и способности. Това несъмнено е повишило оперативната съвместимост на участвалият личен състав, значително е подобрило езиковата подготовка и е способствало за успешното представяне на националните ни контингенти в многонационална среда и практическото усвояване на част от стандартите на НАТО. Участието на наши офицери в дейността на различни многонационални щабове високо се оценява от нашите съюзници и партньори и способства за придобиването на нови способности на българския офицерски корпус.
Същевременно всяко едно участие на наши контингенти в размирни региони и на територията на провалени държави е високо рискова дейност с непредвидими последици не само за самите участници, но като цяло и за националната сигурност на Република България. Нещата следва ясно, точно и недвусмислено да се обясняват на българските граждани, за да не бъде манипулирано обществото ни. Те трябва да знаят, че щом ние имаме наши войници с въоръжение, боеприпаси и бойна техника, изпълняващи военни задачи на чужда територия, ние сме в състояние на война. Война, която макар и понякога да се определя като „асиметрична”, причинява щети и от която понасяме загуби в убити и ранени, които често впоследствие се инвалидизират, т.е. де факто придобиват качеството „военноинвалид”.
Ръководството на Съюза на военноинвалидите и военнопострадалите (СВВП) счита, че досегашното участие на наши контингенти в различни мисии извън националната територия по никакъв начин не способства за придобиване на способности за ефективни бойни действия при провеждане на национална отбранителна операция. Според Експертната група за анализи на СВВП, войските ни по време на мисии извън националната територия изпълняват предимно полицейско-жандармерийски функции, свързани с патрулиране, конвоиране, охрана на обекти и физически лица и устройване на контролно-пропускателни пунктове („КПП” или „Check point”). Същевременно тези функции се оказват високо рискови в региони, в които религиозни фанатици, нелегални и партизански формирования устройват самоубийствени атаки, а неистовият стремеж към отнемане на човешки живот представлява „моралните” устои на невидимия и коварен враг.
Ние, организираните членове на СВВП, питаме каква е точната обща цифра на инвалидизираните български военнослужещи в контингентите на БА, участвали в операции и мисии извън националната територия? Добре известно е, че след 1 дек. 2007 г. армията ни е изцяло професионална и всички военнослужещи подписват договори за кадрова военна служба. Считаме, че тежко ранените и инвалидизирани военнослужещи не винаги придобиват статут на военноинвалиди по смисъла на сега действащото българско законодателство и на практика, спрямо тях и семействата им, се заобикаля прилагането на Закона за военноинвалидите и военнопострадалите (ЗВИВП). Тези военнослужещи, очевидно пострадали при изпълнение на бойни задачи и при изпълнение на служебните си задължения, с какъв статут разполагат? Те какви инвалиди се водят – пострадали при „битови инциденти” или при „трудови злополуки”? Убедени сме, че всички пострадали при подобни обстоятелства, следва да придобиват статут на военноинвалиди, а близките им - статут на военнопострадали по смисъла на ЗВИВП.
При първото ни участие в мисия извън националната територия след Втората световна война (като изключим Чехословакия 1968 г.) БА даде значителен брой загуби в убити и ранени по време на престрелки с армията на червените кхмери. Става въпрос за мисията УНТАК на ООН в Камбоджа през 1993 г., в която участвахме с два пехотни батальона, съставени от кадрови, наборни и запасни военнослужещи. Част от тежко ранените български бойци от УНТАК и част от родителите на загиналите днес са членове на СВВП.
По неизвестни за нас причини ситуацията е променена по отношение на ранените бойци при мисиите ни в Ирак и Афганистан. Най-драстичен е случаят с тримата български войници, тежко ранени при ракетна атака на талибаните срещу базата им в Кандахар на 24 януари 2010 г. По същество, въпреки огромните средства, отделени за лечение и рехабилитация, тези младежи вече са негодни за изпълнение на кадрова военна служба и фактически са военноинвалиди, а семействата им следва да придобият статут на военнопострадали. Въпреки това министър Аню Ангелов еднолично реши да ги „трудоустрои”, като ги остави на различни длъжности на кадрова военна служба, създавайки прецедент. По същество подкрепяме принципа за трудоустрояване на ранените бойци, но сме категорично против това да се извършва в нарушение на международните стандарти и действащото българско законодателство. Подобно „трудоустрояване” може да се извършва единствено на цивилни длъжности в системата на МО и БА.
В противен случай прецедент като този, предизвиква справедлива вълна от недоволство и обида сред нашите членове, породена от очевидно неравнопоставено отношение и явно субективен подход. В резултат от такива необмислени и еднолични действия можем да очакваме значителна част от военноинвалидите в трудоспособна възраст, пострадали при изпълнение на наборна или кадрова военна служба, да пожелаят да бъдат долекувани и върнати в армията като кадрови военнослужещи или трудоустроени някъде другаде. Ако някой от тях го поиска, ще го получи ли? Съюзът чака отговори на тези наши въпроси. На тях трябва да се отговори, тъй като всеки български военнослужещ, участващ в мисия извън националната територия, е потенциален военноинвалид. Не сме съгласни също така, ангажимента на държавата към загиналите да се изчерпва с посмъртното им производство в по-горно звание и връчване на наградния знак „За вярна служба под знамената” или някакъв друг от наградната система на МО. Крайно време е, след като изпращаме нашите момчета на война, да започнем да ги посрещаме така, както това се прави във водещите страни от НАТО, притежаващи богат опит в областта на експедиционните операции и разполагащи с богат набор от социални инструменти по отношение на своите рейнджъри. Които, впрочем, са възприемани в родината си като герои.
Ние не желаем увеличаване на членската си маса, породено от прибързано участие и с недостатъчно добре подготвен личен състав във високо рискови мисии. В този смисъл ние сме против участието ни в мисии на всяка цена. Добре известен в това отношение е подходът на редица държави членки на НАТО, които се въздържат от участие в мироналагащи операции. Този подход роди и странното явление, наречено „Коалиция на желаещите”. В такива „коалиции” малка и бедна България повече не бива да участва.
Убедени сме, че оттук нататък България следва да прецизира и ограничи участието си в мисии извън националната територия. Не бива повече да се пилеят огромни финансови средства за участие в операции със съмнителен изход и постигнати резултати. Освен всичко друго, ще бъдат спестени и значителни средства, които трябва да бъдат пренасочени към други дейности. Например за превъоръжаване и за изпълнение на първата и основна мисия на БА - учебно-бойната дейност, свързана с териториалната отбрана и защита на суверинитета и независимостта на Република България. Част от спестените средства следва да се насочат и към социални дейности, свързани с неотложни законодателни промени, целящи подобряване на тежкото положение, в което се намират днес пострадалите защитници на Отечеството.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 22 Май 2013, 15:04    Заглавие:  

22 май 2013 г.
Министърът на отбраната Тодор Тагарев ще открие заседание на Обществения съвет по отбранителна политика

Министърът на отбраната Тодор Тагарев ще открие утре, 23 май, петото заседание на Обществения съвет по отбранителна политика (ОСОП) в Информационния център на Министерството на отбраната.

В дискусията на тема „Устойчиви кариерни модели“ ще се включат началникът на политическия кабинет на министъра на отбраната Росен Иванов, директорът на дирекция „Управление на човешките ресурси“- МО Антон Ластарджиев, представители на видовете въоръжени сили, както и неправителствени организации.

Откриването на заседанието на ОСОП е в 10.00 часа на 23 май /четвъртък/ в Информационния център на Министерството на отбраната на ул. „Г. С. Раковски“ 106.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 23 Май 2013, 13:15    Заглавие:  

Заседание на Обществения съвет по отбранителна политика към Министерството на отбраната на тема „Устойчиви кариерни модели”, 23 май 2013 г., Информационен център на МО - София

Цивилните експертни кадри на МО се нуждаят от законодателна защита мл. лейт. о.з. инж. Петър Велчев, председател на СВВП

Добре известно е, че устойчиви кариерни модели могат да се изграждат и функционират единствено в добре структурирана среда и в условията на предвидимост и инвестиране в подготовката и използването на персонала. Непрекъснатите реформи, свързани с организационно-щатни промени, дестабилизират системата на Министерството на отбраната (МО) и Българската армия (БА), снижавайки нивото както на военната, така и на цивилната експертиза. По тези причини периодично от системата отпадат подготвени експерти, чието място дълго време остава незаето и функцията не се изпълнява или се изпълнява некачествено в ущърб на институцията, гражданите и отбраната на страната.
Ръководството на Съюза на военноинвалидите и военнопострадалите (СВВП) неведнъж, включително и в този формат, е отправяло аргументирани предложения за сериозни промени в Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България (ЗОВСРБ), целящи преструктурирането на МО с цел премахването на дублиращи структури и осъществяване на адекватна социална политика. Позицията ни относно структурирането и пълноценното функциониране на дирекция „Социална политика” в МО е добре известна както на ръководството на министерството, така и на медиите. Няма да обосноваваме това наше становище, тъй като досега сме го правили многократно.
Още на откриващото заседание на Обществения съвет по отбранителна политика (ОСОП) министър Тодор Тагарев открои като сериозен проблем за МО масовото назначаване на военни пенсионери на цивилни длъжности. Подкрепяме министър Тагарев за тази негова констатация и изказаното от него становище за предприемане на неотложни мерки за промени в тази насока. Според нас назначаването на пенсионирани при условията на ЗОВСРБ военнослужещи на цивилни длъжности в МО следва да се сведе до изключения, а не до масова практика, каквато бе възприета след 01 август 2009 г. Няма проблеми тази категория български граждани да бъде привличана за работа преди всичко в политическите кабинети на МО, по изключение като държавни служители и най-вече като служители по граждански и трудови договори. Това съществено ще промени и усещането за липса на демократичен граждански контрол върху работата на МО, което се коментира в медиите и обществото.
Убедени сме, че във този си вид, Закона за държавния служител (ЗДСл) по никакъв начин не защитава експертите професионалисти от уволнения и съкращения по субективни или политически подбуди, извършвани най-често зад паравана на т.нар. „организационно-щатни” промени. Такива могат да бъдат извършвани с приемането на всеки нов Устройствен правилник на МО на всеки 6 (шест) месеца, т.е. два пъти годишно. Липсата на текстове в ЗДСл за извършване на подбор между персонала при закриване или преструктуриране на административните звена, много често довежда до освобождаване от системата на МО и БА на високоподготвени и квалифицирани цивилни служители. Това сериозно ощетява българския данъкоплатец, чиито средства напълно необосновано се изразходват за назначаване и продължителна подготовка на нови служители.
Недопустимо е от системата да се изхвърлят цивилни експерти с необходимото хуманитарно образование и подготовка в различни курсове на системата за военно образование – както дългосрочни, така и краткосрочни. Това е свързано с пропиляване на значителни финансови средства, особено когато засяга доказани експерти професионалисти, завършили стратегически или приравнени към тях курсове в страната и чужбина. Убедени сме, че за качественото изпълнение на възложените му в системата на МО и БА задачи, цивилнията експерт се нуждае от професионално изграждане и квалификация с продължителност поне 3 (три) години. В този смисъл е крайно необходимо и неотложно да бъдат извършени спешни изменения и допълнения в ЗДСл. Но само това едва ли ще е достатъчно. Най-важната грижа, задача и отговорност на кадровите органи на МО следва да бъде съхраняването на професионалния експертен потенциал на ведомството. Обществото ни трябва да знае кога една реформа се извършва по обективни причини и принципни съображения и кога реформата се извършва по конюнктурни политически съображения, свързани с освобождаването на подготвен експертен състав.
Много сериозен проблем се явява и продължаващото пренебрегване или неглижиране на заложените в сега действащото законодателство социални аспекти, свързани с назначаването и подготовката на експертни кадри в администрацията от средите на хората с увреждания. Това са чл. 7, ал. 6, чл. 9а, чл. 10а, ал. 3, и чл. 133, ал. 3 и 4 от ЗДСл, които в пълна степен важат и за военноинвалидите с необходимото образование и квалификация, някои от които са и членове на СВВП. Ако ръководството на МО подходи с необходимото внимание и ангажираност към поставеният проблем, вероятно това ще компенсира, макар и частично, законодателството от 1925 г. и 1936 г., според което в МО следва да функционира по специален щат „отделение за работа с военноинвалидите и военнопострадалите”. Това би било добра стъпка по посока на възстановяване на необходимото ниво на представителството на СВВП в МО и ще демонстрира ново отношение на институциите към тези заслужили пред Родината ни граждани.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Нед 26 Май 2013, 17:33    Заглавие:  

Arrow И това правителство одобри Бялата книга...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 27 Май 2013, 13:44    Заглавие:  

Заседание на Обществения съвет по отбранителна политика към Министерството на отбраната на тема „Нова медийна политика, прозрачност и комуникация – предизвикателства и нови перспективи пред МО и ВС”,
27 май 2013 г., Информационен център на МО - София

Министерството на отбраната и Българската армия се нуждаят от нова медийна политика
мл. лейт. о.з. инж. Петър Велчев,
председател на СВВП

Съюзът на военноинвалидите и военнопострадалите (СВВП) винаги е бил активен посредник между дейността на Министерството на отбраната (МО), неправителствения сектор, свързан с военната сигурност, Българската армия (БА) и широката общественост по отношение на проблемите на националната сигурност и отбраната на страната. Като авторитетна организация с близо 100-годишна история, СВВП винаги твърдо е подкрепял и отстоявал не само градивните стъпки в областта на военното строителство, но и правата и интересите на своите структури и на всеки свой отделен член. Няма да престанем да се грижим за защитниците на Родината, пострадали при или по повод отбраната на страната, както и за техните семейства. Добре известно е, че държавата чрез МО, е поела сериозни ангажименти към сдруженията на запасното войнство като цяло и към военноинвалидите и военнопострадалите в частност. Този цивилизационен подход се е развивал и усъвършенствал в продължение на десетилетия. В този смисъл, всеки министър на отбраната следва стриктно да съблюдава и спазва изпълнението на Закона за отбраната и въоръжените сили на Република България (ЗОВСРБ), изменян, допълван и приет от Народното събрание през 2010 г. В случая визираме необходимостта от точното прилагане на задълженията на министъра на отбраната по чл. 26, т. 26, т. 28 и т. 29, както и чл. 226м, ал. 1 от ЗОВСРБ.
За съжаление, през последните близо 4 (четири) години, като опасна тенденция се очерта пренебрежителното отношение (или изцяло липса на такова), към проблемите на хората, пострадали или загубили свои близки при изпълнение на военна служба. Особено остро това се чувстваше по отношение на дейността на подопечната на министъра на отбраната дирекция „Връзки с обществеността”, чийто директор е важна съставна част от Политическия кабинет на МО, както и при дейността на подчинените на министъра военни медии.
Не само на ръководството на СВВП, но и на отделни наши членове в цялата страна, правеше впечатление принизената информационна дейност на подчинените на министъра структури и служители по отразяването на важни събития и проблеми, свързани с организационната и обществената дейност на Съюза. Особено остро това се изразяваше в информационната дейност на в-к „Българска армия” и Военния телевизионен канал. Важни събития оставаха неотразени или ако бъдеха отразявани, то това се правеше съвсем кратко и напълно протоколно, с промяна в акцентите и се наблягаше преди всичко на присъствието и речите на високопоставени служители от Политическия кабинет на МО. Всичко това създаваше повърхностна и превратна представа за военнопатриотичната и родолюбивата ни дейност и представляваше зле прикрита информационна манипулация на армейската аудитория и широката общественост. Важни за СВВП събития, отразявани от обществените електронни и печатни медии не попадаха дори и в Ежедневния бюлетин на дирекция „Връзки с обществеността”. Същевременно, до края на м. март т.г., наблюдавахме очевидна, недопустима и невиждана до сега политизация на вестник „Българска армия”. Реагирали сме, включително и чрез официално писмо до министър Аню Ангелов, изразявайки несъгласие по отношение на факта, че в-к „Българска армия”, вместо да изпълнява основната си функция на армейско печатно средство за вътрешна и обществена информация, се бе превърнало в седмичен информационен бюлетин на политическия кабинет на МО и управляващата партия.
Този тип информационна политика и поведение на подчинените на министър Аню Ангелов държавни служители представлаваше грубо нарушение на основните принципи, заложени в Правилника за дейността връзки с обществеността в Министерството на отбраната и Българската армия. Той е приет с министерска заповед № ОХ-520 от 13 юли 1999 г. и е подписан от министъра на отбраната Георги Ананиев и началника на Генералния щаб на БА генерал Михо Михов. Не ни е известно този правилник някога да е бил отменян. Напомняме, че подопечните на министъра на отбраната информационни средства са на бюджетна издръжка, т.е. издържат се от всички граждани данъкоплатци, включително и от нас – военноинвалидите и военнопострадалите.
Ярък пример в това отношение бе поведението на подопечните на министър Аню Ангелов ведомствени медии при отразяването на възникналия остър проблем с предоставянето на лекарствените средства на ветераните от войните, военноинвалидите и военнопострадалите. Казано накратко – отразяване нямаше. Същевременно в периода 25-31 юли 2012 г., тази важна информация с изключително обществено значение, бе отразена от 14 обществени електронни и печатни медии, в това число две информационни агенции и няколко централни ежедневника, посредством 21 публикации. Такова поведение на „военните медии” определяме като позорно, недопустимо и тенденциозно.
Фактите показват, че досега нито един министър на отбраната и нито един политически кабинет в МО, освен този, ръководен от министър Аню Ангелов, не си е позволявал подобно отношение към хората, представляващи резервната армия на България, нейните сдружения, съюзи и организации. В тази връзка напомняме, че СВВП е уникална организация с двойна национална представителност по Закона за хората с увреждания и по Закона за военноинвалидите и военнопострадалите. По втория цитиран закон СВВП представлява интересите на над 7 (седем) хиляди военноинвалиди и военнопострадали. Въпреки нашето официално изразено писмено несъгласие, екипът на министър Аню Ангелов не предприе действия за осезаема промяна на описаната ситуация и поради това СВВП бе принуден да вземе адекватни и реципрочни мерки, за да защити свободния достъп на гражданите до обективна информация за дейността и проблемите на Съюза. Стигна се дотам, че ръководството на СВВП обмисляше предприемането на различни демократични и разрешени от закона действия, в това число информиране на обществото за същността на информационната политика на МО чрез независимите медии и всички разрешени прояви на протестни действия пред сградата на МО.
Всичко това налага следващото политическо ръководство на МО да обърне необходимото внимание на изложените от нас факти, и да предприеме адекватни действия с цел изпълнение на всички необходими мерки за постигане на прозрачно управление на МО, подчинените структури и БА.
Тук е момента да отбележим, че описаното състояние на военните медии в кратки срокове претърпя положително развитие след назначаването на г-н Тодор Тагарев за служебен министър на отбраната. Чак тогава, вероятно и под натиска на спонтанните граждански протести, във военните медии започнаха да се появяват и алтернативни гласове и писания. Важни за СВВП и армията събития започнаха да се отразяват подобаващо, с необходимото качество и обем. За балансирано отразяване на събитията като че ли все още е рано да се говори, но положителните промени, настъпили под ръководството на министър Тагарев не бива да се отричат.
Какво все още куца на този етап в медийната политика на МО? Все още не е налице необходимия професионализъм, свързан с открояването и приоритетното отразяване на важни събития, свързани с ежедневната учебно-бойна дейност на войските и военнопатриотичните прояви, организирани от неправителствения сектор. Считаме, че е необходимо сериозно да се поработи върху кадровото обезпечаване на информационните структури на МО, които на този етап са три – дирекция „Връзки с обществеността” на МО и информационните дирекции на Изпълнителна агенция „Военни клубове и военно почивно дело” (ИА „ВК и ВПД”) и Националния военноисторически музей (НВИМ).
Все още Пресцентъра на МО не показва, че е на необходимото професионално ниво. Считаме, че е недопустимо събитие в центъра на столицата, на което присъства началника на отбраната, представител на военната експертиза на Президента (който е и Върховен главнокомандващ на Въоръжените сили и Патрон на СВВП), Националната гвардейска част и председателите на четирите национално представителни военнопатриотични съюзи, да не бъде оповестено чрез специално прессъобщение на Пресцентъра на МО. Тук визираме датата 9 май (т.г.) – Ден на Европа, когато знамето на Европейския съюз бе тържествено издигнато пред Паметника на Незнайния войн. По тази причина на въпросното събитие не присъстваха журналисти и то бе подминато без да получи необходимото информационно осигуряване и обществено оповестяване. Освен всичко друго, това показва и принизеното отношение към професионалното ръководство на БА, демонстрирано по най-безпардонен начин през последните близо четири години.
Липса на професионализъм на информационните структури на МО констатирахме и по повод подновеният дебат и решението за местен референдум за съдбата на ЦАТИП „Змейово”. Останахме с усещането, че министър Тагарев остана сам в усилията си да запази за армията и да спаси за държавата България това уникално съоръжение. За съжаление той не получи необходимата подкрепа от ведомствените и подчинените му информационни структури. Убедени сме, че в това свое военнопатриотично и общонационално начинание, министъра на отбраната не получи необходимата му разгърната информационно-рекламна кампания. В подкрепа на обективната истина сме длъжни да подчертаем, че първи на това антинационално намерение реагираха колегите ни от Асоциацията на комуникационните и информационни специалисти (АКИС). Нашият Съюз реагира светкавично в тяхна подкрепа със своя Декларация от 01 февруари т.г., която разпространихме до всички медии. За съжаление тя бе подмината с високомерие от ведомствените военни медии, което определяме като липса на професионализъм и неглижиране на ролята на военнопатриотичните съюзи в общата политика за национална сигурност и отбрана.
Тук, на този висок форум, във формата Обществен съвет по отбранителна политика към МО, заявяваме нашето категорично становище, че и занапред СВВП ще отстоява принципите на държавата и държавността и ще изисква информационните структури на МО да се държат като деполитизирани съставни части на МО и БА, в интерес на военната сигурност на Република България! Благодаря за вниманието.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42467

МнениеПуснато на: Пон 27 Май 2013, 15:59    Заглавие:  

Arrow МИНИСТЪР НА ОТБРАНАТА - АНГЕЛ НАЙДЕНОВ!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 28 Май 2013, 14:10    Заглавие:  

Министър Тодор Тагарев: За мен беше чест да работя в един екип от професионалисти, поел управлението в сложен за България момент
28.05.2013

„За мен беше чест да работя в един екип от професионалисти, поел управлението в сложен за България момент”, заяви министърът на отбраната Тодор Тагарев днес, 28 май, на водената от вицепремиера Деяна Костадинова отчетна пресконференция в зала „Гранитна” на Министерския съвет. Министър Тагарев представи изпълнението на приоритетите и задачите на Служебното правителство в областта на отбраната и своите управленски приоритети.

Той изтъкна, че през изминалия период е била осигурена стабилност, непрекъснато и устойчиво управление на контингентите в мисии и дежурните сили, както и развитието на въоръжените сили в съответствие с утвърдените стратегически планове. Създадени са и условия на военнослужещите зад граница, изпълняващи мисии или участващи в учения, да гласуват. „Правото си на глас упражниха 447 военнослужещи, или близо 90 % от тези, които участваха в мисии или учения зад граница”,подчерта министър Тагарев.

Той обяви, че в рамките на създадения Обществен съвет по отбранителна политика са проведени една обща среща и шест тематични дискусии. В заседанията са взели участие близо 100 експерти от 29 неправителствени организации, експерти и представители на Министерството на отбраната и др. Той посочи, че всички материали от срещата са качени на Интернет страницата на съвета и че се подготвя и книжно издание.

Министърът на отбраната обяви, че са финализирани консултациите в НАТО. „Приехме за изпълнение през следващите години 56 Цели за способности, както и поддържане на 50 формирования”, обясни още той и обяви, че е разработена карта на корупционния риск, и са определени краткосрочни и средносрочни мерки за предотвратяване на конфликти на интереси и корупция в отбранителния сектор.

Министър Тагарев съобщи още, че под ръководството на министъра за електронното правителство са разработени основите на Национална стратегия за кибер сигурност. Изготвен е и проект на програма за развитие на способности за кибер отбрана и концепция за създаване на звено за кибер отбрана в състава на резерва на въоръжените сили, като предстои да бъде обявен конкурс за заемане на тези длъжности.

„Всички основни изводи от нашите анализи, приоритетни мерки и предстоящи действия намериха място в документ, наречен „Насоки за развитие на отбранителната политика на Република България” – каза в заключение министър Тагарев. Този документ е приет от Междуведомствения съвет за участие в НАТО и Общата политика за сигурност и отбрана на Европейския съюз. „Моят екип вижда този документ като основа, върху която да се търси консенсус между основни политически сили и обществени организации.”,каза министър Тодор Тагарев. Той подчерта, че това е начин да се осигури приемственост в управлението на една сложна система, каквато са въоръжените сили.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 4 от 4 [60 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » "Оръжие"
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0804s ][ Queries: 12 (0.0055s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker