Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Военнослужещи от 68-ма бригада Специални сили за първи път изпълниха парашутни скокове от вертолети UH-60 Black Hawk (СНИМКИ) · Шокираща табела потресе туристите в курортното село Лозенец · Испания изпраща военен кораб заради побеснели мигранти (ВИДЕО) · Турция предупреди Башар Асад да не си играе с огъня. · Китай може да срази американската армия за часове · Премиерът на Италия подава оставка ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Di 20 Aug 2019, 18:37
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » ОРЪЖЕЕН ФОРУМ » Българска армия - минало и настояще
Министър Ангел Найденов
ModeratorenSuper Flanker
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 2 von 16 [236 Beitrдge]   Gehe zu Seite: Zurьck 1, 2, 3, 4, ..., 14, 15, 16 Weiter
Autor Nachricht
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: So 09 Jun 2013, 12:08    Titel:  

Arrow Ген. Атанас Самандов: Войнишкият хляб горчи от пясък
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: So 09 Jun 2013, 13:27    Titel:  

Arrow ВВС са изпълнили 67 задачи в интерес на Бойко Борисов. Тези задачи са отделно от SAR мисии и природни бедствия
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: So 09 Jun 2013, 16:19    Titel:  

Arrow Новият военен министър Ангел Найденов за наследството на ГЕРБ
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Anmeldedatum: 08.11.2007
Beitrдge: 12545
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Mo 10 Jun 2013, 10:27    Titel:  

Интервю на министъра на отбраната Ангел Найденов за в. “Стандарт“
10 юни 2013 г.

Ангел Найденов, министър на отбраната: Искам да върна престижа на армията

Правата на военните не са привилегии, за да бъдат орязвани, казва Ангел Найденов. Като възпитаник на Висшето военноморско училище "Никола Й. Вапцаров" Ангел Найденов може да се смята за свой човек от военните. Новият министър на отбраната обаче трябва да решава куп неотложни въпроси. "Стандарт" го попита с какво ще започне и какво ще промени на всяка цена в армията.

- Министър Найденов, бяхте един от най-отявлените критици на управлението на Аню Ангелов. Как се чувствате сега в неговото кресло?
- Надявам се да бъда запомнен не само с критиките ми към него, а по-скоро с това, че достатъчно дълго се занимавам с проблемите на отбраната и въоръжените сили, с нормативната уредба в тази сфера, което ми дава основанието да кажа, че познавам и първообраза на законите и стратегическите документи. Знам и промените, които са настъпили и не винаги са водели до по-добро качество. И най-вече с добрите неща, които могат да бъдат направени за отбраната, военната
сигурност, за развитието на въоръжение сили и за хората, които работят в системата. Както и с онова, което, според мен, ще доведе до един от приоритетите, за които говорих при встъпването си в длъжност. Става въпрос за повишаването, но първо трябва да минем през възстановяването на престижа и достойнството на военната служба. А как се чувствам - ако трябва да отговоря по-шеговито, трябва да кажа, че продължавам да държа главата си над водата.
- Как точно ще върнете престижа на военната служба?
- Статусът е само един от много фактори. Включително и отношението на обществото към темите, свързани с отбраната и въоръжените сили и съответно хората, които и професионално, и житейски, са свързани с тях. Второ, свързано е с
отношението, което политическото ръководство демонстрира към военнослужещите. Има дебалансираност в модела, който е установен в МО и не е непременно въпрос, който трябва да бъде решаван чрез структурни промени. С въвеждането на интегрирания модел би следвало да има равнопоставеност между гражданската и военна експертиза. В момента има подценяване на втория вид, а в някои случаи и напълно игнориране. Когато се преразглежда Планът за развитие на въоръжените сили, следва да се чуят тези, които в някои случаи не са били съгласни с цивилното
ръководство. Друго, не трябва да се смятат правата на военните за привилегия и да се говори за орязване на привилегии. Това, от една страна, са хора, чийто граждански и политически права са ограничени при военната професия. От друга страна, те трябва да бъдат постоянно на разположение и да са готови да рискуват дори живота си. Става дума за преразглеждане на пределната възраст за пенсиониране, която беше въведена с промени в края на 2012г. Те създадоха много сериозно напрежение и доведоха до едно значително напускане на офицери със старши звания, което няма как да не се отрази на капацитета и възможностите на армията. Отиват си подготвени хора, които по-трудно могат да бъдат заместени заради прослуженото им време, опит, умения. Има различни практики в различните членки на НАТО, включително и доста по-ниска възраст, както и от гледна точка на продължителността на военна служба. Ние имаме сега фиксирани 27 години, а има страни, в които това се случва на 20 години. Има проблем и с обезщетенията за съпругите на военнослужещите, участващи в мисии, които бяха в размера на минималната работна заплата (МРЗ). С бюджета за 2013 тази обвързаност е била променена и сега имаме едно замразено обезщетение от 270 лева. Аз съм разпоредил да се търсят възможности да възстановим една необходимост и справедливост. За да станат обезщетенията 310 лева, колкото МРЗ, за да може всяко нейно повишаване да вдига и обезщетенията. Това са само част от мерките.
- Тези мерки достатъчни ли са да спрат масовото напускане на военни?
- Не, затова готвим и други промени. Искаме да гарантираме една стабилност и предвидимост на военната служба. Нужна е и нормалност във взаимоотношенията. Много често случващото се в Българската армия, а ние сме свикнали да го наричаме реформа, се изразява в чисто механично съкращение. В тази несигурност е естествено хората да предпочитат тогава, когато имат гарантиране на обезщетенията, да напуснат.
- Продължава общественото недоволство срещу онези "златни чиновници", които са се пенсионирали, но продължават да работят в системата. Имате ли намерение да съкратите тяхната бройка?
- Тези чиновници са около 10% от общия брой на администрацията, което не мисля, че е много. Има работни места, на които човек просто трябва да е минал през военна служба, да има натрупани определени познания и опит, за да може да
реализира съответно и ангажиментите си на позициите, които заема в администрацията. Няма да подхождам, да се изразя образно, с "един аршин" към различните позиции. Конкретно мога да кажа, че няма да разширявам тази практика. - Заетите в сектора могат ли да очакват повишаване на бюджета на отбраната и на заплатите?
- Ще се опитам да го постигна, но не мога да го обещая. Но ще положа максимални усилия това да се случи, защото си давам сметка колко тревожно е състоянието заради непрекъснатото съкращаване на средства, намаляване на
бюджета за отбраната и не постигането на онези проценти, които уж се твърди, че са продукт на стратегическия преглед на отбраната, фиксирани на 1,5% от БВП. В резултат на това, след като изслушах вече първоначалните доклади от командирите на видовете въоръжени сили, за себе си направих един доста тревожен извод и той е, че състоянието е много по-лошо, отколкото съм си го представял от гледна точка на реализацията на снабдяването, на осигуряването, реализирането на онези обучения, планове за тренировки, които трябва да водят до повишаване на способностите и
капацитета. Затова не бива да продължаваме в посока на съкращаване на разходите за отбрана. Трябва да бъдат осигурени средства и за вдигането на заплатите, и то трябва да върви паралелно с всички стъпки, които се правят в страната по повишаване на доходите.
- Липсата на пари ли е най-големият проблем на сектора?
- Когато няма средства, се съкращава снабдяването с определено имущество или резервни части. Намалява се броят на ученията, което няма начин да не се отрази на капацитета и способностите. Хубавото е, че въоръжените сили са в състояние да изпълняват конституционно наложените им задачи и съюзническите им задължение. Но това става с огромно напрежение на личния състав. Това означава обаче да ценим много повече както и хората, така и резултатите.
- Ще правите ли ревизия на управлението на Аню Ангелов?
- Ревизия не е точното определение. Можем да говорим за проверка на състоянието, за да се знае откъде тръгвам и на какво стъпвам. И това включва докладите и анализите на командирите, проверките, които вече са в ход, на
сключените договори, обявените обществени поръчки, степента на изпълнение на бюджета и възникналите затруднения.
- Очаквате ли да излязат драстични нарушения?
- Иска ми се всичко да бъде наред. Ако излязат резултати, които показват добро състояние - чудесно. Не искам министерството да бъде свързвано с далавери и корупции.
- Казахте, че няма да правите кадрови промени. Вашият екип обаче готов ли е?
- Моите предложения за заместници и екип ще бъдат назначени в срок. Сред тях има хора, които могат да бъдат определени и като политически фигури, т.е. хора с достатъчно познания, но и ангажирани с членство в партия. Разглеждам и кандидатури на експерти, никога не членували в партия. Няма да предлагам увеличение на заместниците ми от сегашния им брой - двама.
- Преди месец президентът Росен Плевнелиев каза, че има пари за 9-10 изтребителя. Така ли е?
- Мисля, че България има нужда от нови самолети, но преди всичко трябва да направим всичко, за да поддържаме летателната годност на тези, с които вече разполагаме. Включително и за да изпълняваме минималните си ангажименти по
отношение на програмата Air Policing. Не виждаме възможност поне в рамките на тази година да се стартира процедура по закупуването на нови, защото нямаме гаранциите, че могат да бъдат осигурени необходимите средства. Това е много
сериозно финансово натоварване на страната и не бих си позволил, без да имам гаранцията за периода, в който ще се предвиди да се разплащат - а той е не по-малко от осем години, да се купуват.
- Какви са другите Ви идеи за модернизация на армията?
- Аз идеи имам много, но трябва да минем от намеренията към разработването на програма за инвестиции и модернизация на въоръжените сили, която да има срокове на реализация и да бъде достатъчно финансово осигурена за поне
десетгодишен период. В много голяма степен да се вземе предвид пакетът от цели, който бе одобрен на приключилото миналата сряда заседание на Северноатлантическия съвет. Една от целите е развитието на киберсигурността, защото този вид заплахи са с нарастваща степен на опасност.
- И накрая, завършихте ли своята магистратура вече?
- (Смее се.) Още не и това ми е проблем сега. Не очаквах, че ще заема поста и така ще съвпадне встъпването ми в длъжност и защитата на магистърската ми теза. За съжаление не мога да намеря време.

Интервюто взе: Васил Шушков
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: Di 11 Jun 2013, 12:38    Titel:  

Arrow Нещата в МО не са били по-зле
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: Di 11 Jun 2013, 14:31    Titel:  

Arrow МО е на червено, или част от ангажиментите няма да бъдат изпълнени, или трябват още средства
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: Di 11 Jun 2013, 16:04    Titel:  

Arrow Ангел Найденов: Искам да върна престижа на армията. Правата на военните не са привилегии, за да бъдат орязани!
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: Di 11 Jun 2013, 16:14    Titel:  

Arrow Otbrana.com:Всички да подкрепим намерението на новия министър на отбраната
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: Di 11 Jun 2013, 16:21    Titel:  

Arrow Найденов: Вече съм изискал справка за сделките при Ангелов. Загрижен съм за състоянието на ВВС. Генералите пак ще имат думата
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: Do 13 Jun 2013, 16:46    Titel:  

Arrow Найденов: МО проучва мнението на военните за промените на социалния им статус
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Anmeldedatum: 08.11.2007
Beitrдge: 12545
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Fr 14 Jun 2013, 07:12    Titel:  

Вчера министър-председателят Пламен Орешарски назначи заместник-министри в кабинета

Неджми Али е назначен зам.-министър на отбраната.
Иван Иванов е назначен за зам.-министър на отбраната.

Биографиите:
Али Неджми Ниязи – заместник-министър на отбраната. Завършва магистратура по икономика в УНСС. В периода 2005-2013 г. е народен представител в 40-то и 41-то Народно събрание. Заема длъжността на заместник-председател на Комисията по вътрешна сигурност и обществен ред, бил е член на Комисията по външна политика и отбрана и на подкомисията, осъществяваща парламентарен контрол върху дейността на НРС, НСО и "Военна информация". През 2006 и 2007 г. е член на Европейския парламент. В периода 2003-2005 г. е заместник-министър на отбраната, член на надзорния съвет на Агенция за приватизация. Владее руски, английски и турски език.

полк. о.р. инж. Иван Василев Иванов – заместник-министър на отбраната. Завършва ВА „Г. С. Раковски”, специалност „Земна артилерия и ракетни войски” и магистратура във ВНВАУ „Г. Димитров” по обслужване и ремонт на електронно-изчислителни машини. Преминал е курс в Колежа по отбрана на НАТО за висши ръководни кадри на НАТО, в гр. Рим, както и курс за управление при кризисни ситуации в Германия, курс за управление на ресурсите на отбраната и мобилизационните ресурси, както и курс за военни наблюдатели на ООН във Виена. Професионалната му практика започва през 1979 г. в структурите на Българската армия. От 2012 г. е президент на Конфедерацията на обществени организации от сигурността и почетен представител на Асоциацията на завършилите Колежа по отбрана на НАТО (АЗКОН). Преди това е директор на дирекция „Управление на човешките ресурси” в Министерството на отбраната. Награждаван е многократно с български и чуждестранни военни отличия и награди. Владее английски и руски език
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Anmeldedatum: 08.11.2007
Beitrдge: 12545
Wohnort: София

BeitragVerfasst am: Fr 14 Jun 2013, 14:12    Titel:  

Интервю на министъра на отбраната Ангел Найденов за предаването „Денят започва“ на Българската национална телевизия
13 юни 2013 г.

Водещи: Марио Гаврилов и Явор Стаматов
Водещ Марио Гаврилов: Продължаваме с темите по предварително определения ред на "Денят започва". Следващият ни гост е министърът на отбраната Ангел Найденов. Добро утро, г-н министър.
Министърът на отбраната Ангел Найденов: Добро да е.
Водещ Явор Стаматов: Добро утро.
Водещ М. Гаврилов: Заявихте вече, че сте заварили поети и неразплатени ангажименти за 140 милиона лева в министерството, което оглавихте. За какво са тези ангажименти и как ще успеете да се справите с този
финансов дефицит?
А. Найденов: Всъщност надявам се това да са всички задължения, които са поети, но които не са осигурени с финанси, защото, ако продължим в посоката на разсъждение за това има ли още и колко са още тези средства, нещата наистина ще добият един доста критичен вид. За това, че имам основание да твърдя, че състоянието е много по-лошо, отколкото дори аз съм си представял, казвам дори аз, защото аз достатъчно дълго време работя с темите и въпросите на отбраната и на сигурността, е достатъчно да се чуят оценките на командирите на видовете въоръжени сили. Според техните
оценки състоянието по отношение на материално-техническото снабдяване, по изпълнение на плана за снабдяването, по осигуряването на онези условия, които гарантират максимално добро изпълнение на възложените им задачи и отговорности, предизвиква загриженост. И това е най-мекият израз, който мога да използвам. Разбира се, резултатът е
продукт на недостатъчните финансови средства, които не са били осигурявани в рамките на предишните четири години. Независимо от всички ангажименти, които са поети в стратегическите документи, които действат в областта на сигурността и на отбраната, това са Бялата книга, стратегическият преглед, планът за развитие на въоръжените сили, където е
записано, че за отбрана трябва да се отделя един процент и половина от брутния вътрешен продукт, на практика те винаги са се движили в рамките на 1,225 до 1,335, което означава винаги недостиг от порядъка на 150 до 200
милиона. Като прибавим към това една доста изкривена структура на разходите в отбраната, всъщност имам предвид и министерството, и структурите на подчинение на министъра, и на Българската армия, тази структура е следната - 74 процента от всички разходи отиват за издръжка на личния състав, 21 процента са за текущата издръжка, т.е. всичко онова, което трябва да бъде осигурено като снабдяване, нека така да се изразя, за Министерството на отбраната и въоръжените сили и само 5 процента за капиталови разходи. Сами разбирате, че няма как с тези 5 процента да бъдат
осъществявани проектите за инвестиции в модернизацията и в превъоръжаването на Българската армия.

Водещ Я. Стаматов: Като се имат предвид, г-н Найденов, приоритетите, които БСП заяви в предизборната кампания, а именно сериозен акцент върху социалната политика, ще може ли да разчитате в следващия... явно е, че в този бюджет няма как да разчитате на допълнителни пари или поне такива са индикациите от премиера Орешарски, но в следващия ще настоявате ли да бъде спазен този процент и половина, за който говорите, за отбрана?

А. Найденов: Позволете ми да се върна, споменахте приоритетите, позволете ми да се върна към три приоритета, които извеждам пред скоби и които не подлежат на коментар в този случай от мен, защото аз съм ги обявил като приоритети на екипа, който ще работи в рамките на Министерството на отбраната. Това са приоритетите, на първо място, да бъдат създадени и осигурени условия за добро изпълнение на конституционно възложените отговорности на Българската армия и, разбира се, условия за изпълнение на нашите съюзнически ангажименти. На второ място, това е продължаване на
процеса на трансформация на въоръжените сили с акценти върху професионализацията и съответно модернизацията.
Като казвам модернизацията, бързам веднага да кажа, че за мен не е достатъчно да има един механичен сбор от инвестиционни намерения. Според мен в следващите месеци трябва да бъде разработена и съответно да бъде предложена в Народното събрание една програма за модернизация на въоръжените сили, която да бъде разписана по срокове, където да има ясни цели, разбира се, трябва да има и източници на финансиране.

Водещ Я. Стаматов: Какъв ще бъде акцентът в тази програма?
А. Найденов: Ще се върнем и на тези акценти, само да завърша. Третият приоритет, който според мен не подлежи на, образно казано, коментар, това е осигуреността на участниците в мисии в операции зад граница. Ето тази осигуреност е едно от нещата, с които няма да правим никакви компромиси. Имам предвид качеството на униформи, на екипировка, на средствата за индивидуална защита, на въоръжение, на техника. Хората трябва да бъдат изпращани в такива операции, осигурени на сто процента, тоест трябва да имаш гаранция, дори над сто, сто и десет процента трябва да имаш гаранция
за тази осигуреност. Натъквам се на факти, включително, разбира се, от месец април, там вече върви едно разследване за ниско, лошо качество например на обувките, които са за участниците ни в операцията в Афганистан. И за пореден път се поставя въпросът защо се допуска подобно качество. Ние вероятно ще коментираме един доклад на Инспектората на Министерството на отбраната, свързан с изследване на риска от корупция. Той е изследван в четири области. Това са областите например по отношение на доставките и сключването на договори във въоръжените сили. На следващо място това е управлението на финансовия ресурс, с който разполага министерството, това са хората и човешкият ресурс. И естествено това са всички последици върху способностите и върху участието в операции в мисии. Има, разбира се, фрапиращи примери и голямата част от тези рискове са свързани с хората. Например с това, че се подготвят така документите, че в крайна сметка да има един-единствен избран за сключване на този договор, тоест те се
подготвят за определена фирма. Това може да се прочете зад този риск или, да кажем, липсата на достатъчно прозрачност по отношение на начина, по който се образуват цените, по начина, по който се дават данните в министерството. Или, да кажем, опасенията за негативни последици за всеки един, който си позволи да разкрие или да представи информация за корупционни практики в министерството. Хубаво е, че има основата, на която може да се стъпи. Просто трябва да бъдат предприети действията, и то в много кратки срокове, за да се пресекат всякакви възможности за
превръщането на риска в корупционна практика.

Водещ Я. Стаматов: Не ми отговорихте, г-н Найденов. Ясно е, че... тоест казахте вече, че пари за изтребители, за нови изтребители, което е като че ли най-, така, неотложната задача пред българските въоръжени сили, няма да се намерят, поне не в близко време. В какво ще се изразява модернизацията, за която вие говорите, в такъв случай?

А. Найденов: Ами тази програма за модернизация трябва да бъде обвързана с вече одобрените, всъщност миналата седмица, пакет от цели за способности, които трябва да бъдат реализирани във въоръжените ни сили в един 14-
годишен период от време. Става дума за периода от 2014 г. до 2028 година. Този пакет от цели впрочем по финансовите разчети, предварителни, е в рамките на около 2 милиарда и 300 милиона. Като натоварването по години варира, да кажем, от 80 милиона за 2014 година до 290 милиона през 2019 година. Това са цели, свързани със способности, които трябва да бъдат реализирани, например по отношение на Сухопътните войски, повишаване на маневреността на Сухопътните войски. Сами разбирате, че зад това стоят, да кажем, определени бронирани военни машини. Или всичко онова, което подпомага мобилността на Сухопътните войски. Има цели, които са свързани с комуникационно-информационните системи. Включително при силите за развръщане, има системи, които са свързани с разузнаване, наблюдение, целеуказване. Има, разбира се, достатъчно много задачи, свързани със защитата на въздухоплавателните средства, безпилотните самолети. Всичко това означава акценти в програмата за модернизация, за която говорим.

Водещ М. Гаврилов: Що за модерна армия ще имаме обаче, г-н Найденов, при положение, че, ето, не се задава покупка на нови самолети и практически нашите Военновъздушни сили са в много тежка ситуация?
А. Найденов: Така е. В последните не просто седмици, всъщност от началото на миналата година, откакто работи екип, работна група в Министерството на отбраната и във Военновъздушните сили по подготовката на заданието за
закупуването на нов тип боен самолет, авиацията е във фокуса на вниманието. С основание привлича внимание. От една страна, защото именно състоянието на авиацията предизвиква най-голяма загриженост. Там нещата наистина са, смея да кажа, дори под критичния минимум. Разбира се, за да успокоя зрителите, ще кажа, че имаме все още достатъчно средства и достатъчно способности да изпълняваме ангажиментите си, включително по отношение на мисията "Еър полисинг", охрана по защитата на въздушното пространство. Но достатъчно дълго време там са били орязвани проекти,
които са свързани, с поддържането на летателна годност, модернизация на изтребителната авиация или, да кажем, на хеликоптерите, включително на бойните хеликоптери. Проектът все още не е завършен, имам предвид работата на работната група. Там се вземат под внимание много обстоятелства. Очаквам до края на месеца доклада на работната група, съответно и анализа на командването на Военновъздушните сили, но това, което мога да кажа, наистина е, че в рамките на тази година не можем да си помислим да стартираме проект за закупуване на нов тип боен самолет. Не
разполагаме с тези средства. Друг е въпросът какъв ще бъде бюджетът, на който ще разчита министерството през 2014 г. и в следващите 3 години като бюджетна прогноза. Да, авиацията има потребност от нови бойни самолети. Да, трябва да бъдат осигурени средствата и ще се опитаме в рамките на мандата да намерим необходимите средства, за да се стартира този проект.
Водещ Я. Стаматов: Ако си говорим за изтребителната авиация, г-н Найденов, вие привърженик ли сте на, така, знаете, в публичното пространство циркулираше информацията, че Министерството на отбраната е най-близо до закупуването на самолети, американски самолети трета ръка от Португалия, и при това без конкурс. Така ли ще стоят нещата, ако има, разбира се, пари, и следващата година?
А. Найденов: Не ме... не ме карайте сега да вземам страна. Има различни варианти, има различни предложения за различен тип самолети. Нека все пак да приключи окончателно работата на работната група, нека да видим предложенията, които ще бъдат направени, съответно с цените, със схемите на разплащане и тогава да вземаме решения.
Водещ М. Гаврилов: Като заговорихме за летене...
А. Найденов: Попитахме ме обаче за социалната политика и нека да кажа, че един от приоритетите, които представих при встъпването си в длъжност, това е приоритетът за възстановяването и връщането на престижа и достойнството на военна служба, за грижата за хората в отбраната и във въоръжените сили, грижа за семейството, възстановяването на нормалността като среда за работа и като отношение в Министерството на отбраната и, разбира се, предвидимостта в развитието на професионалната кариера. Част от тези ангажименти са свързани с възстановяване на отнети социални права и вече казах, че едно от първите неща, които ще предприема, е преразглеждане на условията за пенсиониране, които бяха променени в края на 2012 г. ипредизвикаха много силно напрежение, особено сред офицерите със звание
подполковник, полковник. Доста хора са напуснали. Това със сигурност се отразява на капацитета и на способностите на Българската армия.
Вече подготвихме едно задание за осъществяването на социологическо изследване, достатъчно представително, близо 1500 човека във въоръжените сили, което ще търси отговор на един комплекс от въпроси, включително за техните очаквания, техните нагласи за онова, което те смятат за проблем, включително по отношение на статуса, по отношение на начин на живот, по отношение на условията за пенсиониране, разбира се тяхната оценка и нагласи за начина, по който да се развива, да кажем, и тяхната кариера. Ще стъпя на резултатите от това изследване, за да видим и съответно промените, които трябва да се правят в социалната сфера. Но, вижте, натъквам се на изключително фрапиращи примери, дори някои от тях изглеждат смешни тогава, когато те се коментират, но те са много показателни за отношението, което има към хората. Бях помолил да ми дадат справка за размера на обезщетенията, които трябва да бъдат изплащани на съпругите на военнослужещи, които са участници в мисии, има такъв текст в Закона за отбраната и въоръжените сили, размерът на това обезщетение при безработица е в размер на 270 лева. Стои въпросът защо първо това обезщетение беше отвързано, образно казано, от минималната работна заплата, моето намерение е да направим обезщетението равно на минималната работна заплата. Оказва се, че това е текст, който допълнително е включен в Закона за държавния бюджет и ако човек иска да промени и има финансовите възможности, а ние имаме тази финансова възможност, трябва да търси промяна на Закона за държавния бюджет, за да реализира едно социално право на, в случая, съпругите на участниците в мисии. За мен това е проява, от една страна, на социална нечувствителност, от друга страна, това е начин да си създаде алиби министърът, който да каже "абе не мога, това е закон", и то особено Законът за държавния бюджет, който единствено може да бъде променен по инициатива на Министерски съвет, затова, дори и да искам, не мога да направя нищо. Това трябва да бъде променено, това е дори в някаква степен наистина, да кажем, неуместно и несериозно отношение към тази проблематика. Търсим начин, но за съжаление, ако единственият начин е да се променя Законът за бюджета, очевидно това ще стане с новия бюджет за 2014 година.

Водещ М. Гаврилов: В петък изнесохте пред народните представители информация за ползването от предишния редовен кабинет на Бойко Борисов на въздухоплавателни средства на армията, самолети и хеликоптери, обещахте, че проверката ще продължи. Натъкнахте ли се на нови факти през тези няколко дни от петък.
А. Найденов: Тя продължава и това, което беше изнесено, например по отношение на стойността на тези полети, е само част от, така, оказа се, от истината. Продължава проверката, защото наистина се оказва, че документацията не е пълна или поне не е във вид, в който може веднага да бъда направена справка и съответно да бъде представена тази информация, ето, близо 1 седмица продължава изясняването на полетите, продължава изясняването на хората, които са били на борда съответно на транспортните самолети и на екипажите, за да бъде изпратена на анкетната комисия.
Продължава изясняването на тази дефиниция "специална задача". Аз продължавам все още да нямам отговор на въпроса кое е специалното на тези задачи и кой е дефинирал тази специална задача, надявам се да стигна до края
на седмицата до отговор.

Водещ Я. Стаматов: Разбрахме, че някои документи липсват, разбрахте ли...
А. Наденов: Нека да приключа.

Водещ Я. Стаматов: Да, ще приключите, само да ви питам документите на линия ли са.
А. Найденов: Очевидно, че не са на линия част от документите, след като все още не са пълни справките. Точно това казвам - че има определени пропуски, нередности. Тепърва това се изяснява - на базата на какви записи, къде, какви
заповеди са издавани. Не е... не е достатъчно ясно и какво включва тази сума, която първоначално ми беше представена от 812 хиляди лева, това цялата сума ли е и каква част от тази сума е възстановена. Разпоредил съм да се
подготви писмо, разбира се до Министерския съвет съответно до дирекция "Държавен протокол", където да се иска, разбира се трябва да има копие до Министерството на финансите, да се иска възстановяване на тази сума, дори
и тя да е 800 хиляди лева, на Министерството на отбраната, респективно на Военновъздушните сили. Вижте, тези 800 хиляди лева за някои може да изглеждат малко, но те са... те са, да кажем, около една четвърт от сумата, която е необходима, за да бъде осигурено минимално необходимото количество гориво, за да се осъществяват тренировъчните полети в рамките на Военновъздушните сили. Чух този коментар, че полетите с хеликоптерите, превозващи, да кажем, премиера, министри, съответно такива представителни делегации, са част от бойната подготовка. Поддържа се някаква
натренираност, но това, извинявайте, да кажем, нещо, опит, квалификация, което се придобива още във военновъздушното училище. А полетът от точка А до точка Б не виждам какво толкова специално може да има тогава, когато да кажем примерно на борда е премиер. И тогава, когато командирът на авиобазата е този, който превозва министър-председателя. Чух, че те били транспортни хеликоптери, затова, видите ли, едва ли не всеки можел да си
лети. Да оставим настрана, че аз не съм чул някой сериозно да разсъждава така, примерно, за да поддържа натренираност на водачите на бронираните бойни машини да ги иска да ги ползва като таксита. Нали, това изглежда ужасно смешно, то е комично. Но защо не се отнасяме по същия начин, тогава, когато се твърди, че военните хеликоптери можели да бъдат ползвани за превоз непрекъснато. Това са... това са военнотранспортни средства. Те са част от военната авиация. Те имат специално назначение. Част от тези хеликоптери са специално оборудвани за търсене и за спасяване. Друга част е ангажирана, да кажем, със задачи, свързани с медицинска евакуация, с евакуация на части от бойното поле. Тоест не могат да бъдат разглеждани просто като въздушни таксита на властта. Това е абсурдно.
Затова казвам, че има определени мисии за Българската армия, в това число за Военновъздушните сили, които се изпълняват в мирно време. Това е принос към националната сигурност в мирно време. Приемам, че тогава, когато имаме бедствия, тогава, когато имаме аварии, тогава, когато имаме произшествия, тогава, когато се налага облитане на определен район, за да се видят поражения, това са неща, които могат да бъдат осъществявани и с военни хеликоптери. Приемам, че част от тези ангажименти са свързани с, да кажем, транспортирането на издирвани лица, търсене и спасяване примерно в море, в планина, превозване на органи за трансплантация. Това са също част от присъщи задачи. Но, извинявайте, полет от точка А до точка Б с правителствения самолет... да те чака хеликоптерът, да те свали в началото на селото и там да те чака целият кортеж на НСО с коли, някак си не разбирам тази схема.

Водещ М. Гаврилов: Добре, благодарим ви за това гостуване.
Водещ Я. Стаматов: Благодарим.
Водещ М. Гаврилов: Министърът на отбраната Ангел Найденов в студиото на "Денят започва"
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: Fr 14 Jun 2013, 17:53    Titel:  

Arrow Найденов: МО проучва мнението на военните за промените на социалния им статус

ТВ7: Ангел Найденов заварил тежък финансов батак в Министерството на отбраната
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: Di 18 Jun 2013, 08:18    Titel:  

Arrow Двама полковници и един генерал в екипа на Ангел Найденов
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Preslav
[Admin]


Anmeldedatum: 19.01.2006
Beitrдge: 42470

BeitragVerfasst am: Di 18 Jun 2013, 08:59    Titel:  

Arrow Найденов: Армията е в критично състояние заради орязаните бюджети и смачкването на военната експертиза от страна на ръководството на МО по времето на ГЕРБ

Военните: Министър Найденов, побързайте с промените!
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden Website dieses Benutzers besuchen 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 2 von 16 [236 Beitrдge]   Gehe zu Seite: Zurьck 1, 2, 3, 4, ..., 14, 15, 16 Weiter
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » ОРЪЖЕЕН ФОРУМ » Българска армия - минало и настояще
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0792s ][ Queries: 12 (0.0043s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker