Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Американци не успяха да назоват нито една държава на картата (ВИДЕО) · Зрелищно авиоучение в небето над България · Българинът амфибия пак се готви за рекорд на Гинес (ВИДЕО) · Тръмп: Мога да бъда най-страшния враг на Путин · Израелските военни убиха трима палестинци на границата при Газа · ЕК одобри мерките ни срещу чумата в Странджа ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 20 Юли 2018, 20:27
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » Авиофотография » Снимки от света. Авиошоутата
Авиоизложение БУРЖЕ 2013
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 3 [43 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3
Автор Съобщение
pgp000
Гост


МнениеПуснато на: Сря 19 Юни 2013, 19:24    Заглавие:  

Flankerivo написа:
Малък коментар от шеф-редактора на Aviation week, доколкото може да бъде обективен човек като него. И да му се ще, не може да си криви душата. Изобщо самолетът е обгърнат от цялото внимание на тазгодишното Ле Бурже.

Как точно изпълнението на тези маневри може да спаси по някакъв начин самолета в бой с ракети? За мен това си е показно за маневреност на ниска скорост. Малка скорост = малко енергия. Къде ще бягаш от ракета, която се движи с М = 2+ и има способност да включва/изключва двигателя?

И с тези малки радиуси как точно помага маньовъра да излезеш от конуса на поразяване на осколките от бойната глава?

Може да има полза от това за флотски самолет с всичките критични режими при излитане и кацане. Огромна машина с много гориво, големи пилони и тежки подвески изобщо няма да се врътка така.

Успех на руснаците, дано минат "чисто" през Буржето тоя път, че те там държат челните места по злополуки - за най-зрелищни със сигурност.
Върнете се в началото
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 9052
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 19 Юни 2013, 20:44    Заглавие:  

Понеже споменаваш енергетичната загуба, която е отколешна тема по отношение на функционалността на изпълнението на този тип фигури на семейството на Сухой, то тук вече се появява разликата. Ако прочетеш последното интервю по темата със Сергей Богдан, който намеква за практичната стойност на една от новите фигури, които изпълни със самолета, ще разбереш, че коментарът ти отговаря на епохата на демонстрациите със Су-37 от 90-те години, както и всеизвестните чакри на Су-30МКИ. За тях е верен, но за този самолет, който виждаш, с последната серийна версия на ЕДСУ-то с максимално разширени параметри и новите функции, заложени в него, е доста погрешен. На практика в близките години няма какво повече да се изсмуче от платформата (освен перманентния upgrade на електронната част) на Су-27 под най-новата й форма Су-35 (макар че има съществени изменения в планера и не съм сигурен доколко сравнението между двата самолета е правилно). Най-малкото дори лаишки погледнато можеш да откроиш, че разликата между доскорошните фигури и настоящите се състои в лекотата, с която самолетът излиза от всичките. Сега остава впечатлението, че се управлява от невидима ръка, която просто го носи във въздуха. Предишните фигури на събратята му се характеризираха с повече време за излизане от маньовъра и придобиване на допълнителна подемна сила за съхраняване на устойчивостта и изобщо продължение на нормалния полет. Личи си, че процесът е изведен до някаква степен на максимално съвършенство, доколкото това отговаря на техническите познания на световната наука в рамките на наши дни.

Ето извадка:

"Расскажите, пожалуйста, какие особенности имеет самолет Су-35С на маневрировании по сравнению с предыдущими моделями российских истребителей?

Большинство фигур, которые здесь демонстрируются самолеты Сухого с управляемым вектором тяги, уже демонстрировали ранее. Однако, благодаря более доведенной «до ума» системе управления и благодаря более мощным двигателям (изделие 117С), появились некие особенности выполнения отдельных фигур высшего пилотажа. Например, можно выполнить маневр, который имеет «прикладное» значение – поворот на горке. Он выполняется, когда летчик Су-35С атакует воздушную цель, потом энергично разворачивается на горке в противоположную строну и повторно выполняет атаку. Второй пример – демонстрируется высокая тяговооруженность. В частности, показать ее можно на такой привычной фигуре, как «колокол». Но раньше, в ходе выполнения этой фигуры, самолет останавливается в воздухе и затем «падает» в низ, двигаясь хвостом вниз. На Су-35С, за счет более высокой тяги, самолет остановился в воздухе, но вниз не идет, а движется на маленькой скорости вперед. Более того, он может, на малой скорости, выполнить энергичный разворот. Вот два примера того, как маневренные данные Су-35 отличаются от ставшего привычным пилотажа предыдущих моделей истребителей фирмы «Сухой» с управляемым вектором тяги. Это – «изюминки» программы летного показа этого самолета на выставке Le Bourget."

Пък и горивото, пилоните, желЕзото, за които споменаваш... хубаво, но забравяш, че на практика икономическият израз "при равни други условия" е валиден, когато правиш сравнение. Противниковата кошница без ракети, без гориво и без пилони ли се движи?! Този самолет е сериен и прави същите фигури минимум с 2 ракети Р-73. Има адски много видеа на 35-ицата в тубата от предишния МАКС до наши дни. Със сигурност ще може да ги прави и с още две РВВ-АЕ в комплекта (при тази колосална тяговъоръженост). А че не е пълен с гориво, не е, но кой противник ще е по-празен, ако иска да има и ситуационна увереност и спокойствие, че няма да дърпа червеното, защото просто ще му свърши горивото и дори ако изобщо остане жив, няма да му се иска, защото става безработен военен пилот?!

И нещо друго: въобще не е факт, че всяка пусната ракета достига целта си. Дори обратното. Със съвременните активни и пасивни системи за противодействие, паралелно с възможността носителят да изпълнява екзотични (ефективни, а не ефектни) енергични маневри (като тези), шансът за уцелване става по-малък от 50/50. И това не касае само Сухой, а всички съвременни бойни самолети, които минимум отговарят на някакви критерии над 4-то поколение. Не са лесна цел при равни други условия. Затова и близкият маневрен бой не бива изключван от световните стратези в тази сфера, колкото и по списанията да пишат друго. Симулациите, които разиграват, винаги включват и него.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42438

МнениеПуснато на: Чет 20 Юни 2013, 16:41    Заглавие:  

Arrow Бурже 2013: Русия доставя на Сирия Як-130

БУРЖЕ 2013: Ден 3
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42438

МнениеПуснато на: Пет 21 Юни 2013, 16:32    Заглавие:  

Arrow БУРЖЕ 2013: Още и още сделки

Авторско фотооко: ТОВА НЕ Е ИЗТРЕБИТЕЛ, ТОВА Е НЛО!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42438

МнениеПуснато на: Пет 21 Юни 2013, 19:10    Заглавие:  

Arrow ФОТООКО: Ка-52 Алигатор и Як-130 на Бурже 2013
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
pgp000
Гост


МнениеПуснато на: Пет 21 Юни 2013, 19:43    Заглавие:  

Flankerivo написа:
За тях е верен, но за този самолет, който виждаш, с последната серийна версия на ЕДСУ-то с максимално разширени параметри и новите функции, заложени в него, е доста погрешен.

Електрониката може да те улесни, може да те спаси, но има момента на инертност на двигателя и за да се набере отнов скорост/височина се иска време. Може би са прекрачени границите на предишното поколение, и все пак това е огромен и доста тежък планер.

Не виждам някъде да съм писал

- нито че противникът не е натоварен,

- нито че самолетът може да маневрира само без подвески,

- oще по-малко за % вероятност на поразяване на ракета.

Обърни внимание на използвания вътрешен обем на резервоарите за гориво, достатъчен за прелитане на 3000 км. Сравнимата като клас 15ка носи двойно по-малко гориво във вътрешните резервоари (макс 6100 кг срещу 11500) + още над 4 тона на подвесни баки, които може да хвърли преди боя. Макс. претоварване 9g за 15ката се запазва с до 50% от гориво и въоръжение. За 27 и компания 9g с много по-малко, по спомени около 30-40% гориво и 2 (две) ракети.
Flankerivo написа:
шансът за уцелване става по-малък от 50/50.

Разликата между вероятност и шанс е много голяма - второто е чисто субективно, освен ако не си извел някакъв модел, който да докаже твърдението ти. Фактът, че има движение в мерките за защита на самолета не означава, че ракетното въоръжение седи на едно място. Вече сигурно 30 години трикът с полета към слънцето и следващия рязък завой не е актуален. Ако "уцелване" за теб е пряк контакт на ракетата с противника тип афганските приключения "Стингър в соплото" - това също е далечно минало. Дори немските зенитни снаряди от ВСВ имат 2 типа взриватели, шведите изпитват 40 мм снаряди снабдени с малък доплеров радар, какво да говорим за ракетите Very Happy

Предвид все по-голямата самостоятелност на ГСН, по-големите ъгли на "виждане", способността да се запаметява сигнатура на целта, което служи за база за различаване чрез сравняване с капаните какво трябва да "гони" само с маневри ей така да сринеш захват трудна работа. Евенатуално ако се намираш критично близо до ракетата или тя е на края на енергията си, и все пак от друга страна може да задейства дистанционния взритвател и пак да си в зоната на поражение. Виж ако си гиворим за нещо тип AIM-54 или Р-33 - може.

Маневрения бой никой не го отрича. Не знам в кое списание си чел и кои стратези са писали обратното.

Относно симулациите - това е математически модел, който идеализира на базата на цифри, заложени предварително - ТТ данни, вероятности за попадение, фиксирани максимални претоварвания и еднакви способности на екипажа в цялата група. Индивидуалните способности, натренираност, навици, ако щеш физическа подготовка и недоспиване в никакъв случай не са "равни други условия" и никога няма да бъдат. Пример - 40 часа срещу 170 годишно, 2 тура в реални бойни условия срещу 0, качество на живот, храна, условия за почивка и много други.
Върнете се в началото
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 9052
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 22 Юни 2013, 14:40    Заглавие:  

Су-27 няма почти нищо общо (освен донякъде общата аеродинамична компоновка) със Су-35 и това бе многократно предъвквано и в този форум. А да сравняваш F-15 и Су-27 е донякъде логично (макар че посочените от теб цифри за претоварването и возеното гориво не отговарят на истината и са в стил Wikipedia), но те нямат никаква връзка с обсъждания самолет. Конструкцията на класическия Су-27 не може да издържи на натоварванията, на които е подложен класическия вече (защото е в серийно производство) Су-35. Сериозните конструктивни изменения, промяната на силовата структура на планера са част от нещата, към които китайците имат мераци, разбира се на първо място са 117С-то, ПФАР-а, другото РЕО.

Какво ни интересува теглото... Тяговъоръжеността на Су-27 си беше най-голямата в сравнение с тази на F-15, сега тази на Су-35 пак си остава най-голямата спрямо всички останали самолети, освен F-22. Не знам откъде ги взе твоите цифри. А истината за вътрешния обем гориво и връзката му с g-то само Boeing и Сухой си я знаят. Разликата между АЛ-31Ф и правнука му е сериозна и Су-35 със сигурност е по-способен в тяговъоръжеността от която и да е от последните версии на F-15, пък ако щеш вземи и Silent Eagle. А и малко смешно е да се намесва Фъ-15 в тематиката на Су-35. Не е сериозно. Дори никога не е правено сравнение между двата самолета, където по всеки един от показателите раазликата е от земята до небето. Неслучайно се говори, че 35-ицата е сериозен конкурент на може би самолета с най-голям капацитет - F-22 (това надали ще се разбере някога и е доста условно като понятие, но нека приемем за факт, че към момента Фъ-22 има най-големи възможности заради намалената радиолокационна откриваемост, макар и вече остарялата архитектура на РЕО-то), а не се споменава F-15, който е стара бира. И тук забравяш и ролята на интегралната схема на фамилията Су-27, която традиция 35-ицата продължава. А каква е схемата на F-15?! Със сигурност не интегрална. Огромна разлика. И дори с 350-килограма по тежката от 117С силова установка на Прат и Уитни да беше с 20% по-мощна от тази на 117С, а тя СЪС СИГУРНОСТ НЕ Е , то пак благодарение на интегралната схема самолетът със 117С щеше да е по-бързо ускоряващия при равни други условия. Интегралната схема дава сериозно предимство на Су-35 във всякакво аеродинамично отношение. Че и редукция в разхода на гориво. Пак погледни числата! Погледни и комбат-ния радиус на F-15 Silent Eagle или I (израелската версия, че тя е най-способна от всички дедовци)!

М..а му млада, защо изобщо обсъждаме F-15 и каква е връзката му с демонстрираната маневреност на Су-35?! Това е нелепо.

Мче тук дори не намесих управляемия вектор на тягата na 117С. Забрави просто за F-15!

По-лек планер в стил Рафал, Грипен няма много предимства. Двойно по-слаб радар, малък обсег и т.н. Знаем и другите им недостатъци, но тези са характерните болежки в стил МиГ-29. Освен по-евтина експлоатация като предимство, потребителската стойност на изтребителите от по-малък и среден клас, са съответно по-малки.

Ракетното въоръжение не седи на едно място, но по-спокоен ли е един пилот, който знае, че може да изкара джигера на машината, в която лети, и има голяма вероятност да я отърве от ракетата, от пилота на един стандартен самолет с класически хилава маневреност?! И тук не става дума дори за въздушен бой, ами за най-обикновена ситуационна увереност, че не си ограничен при ъгъла на атака например и не е толкова страшно изпадането в свредел или отказа на единия от двигателите.

Добре, понеже лакърдиите и хубавите приказки могат да продължат вечно и меренето на ... в стил F-16 vs МиГ-29, АК-47 vs М16 са адски банални вече, нека приемем, че щом според теб не е необходима колосална маневреност на един съвременн боен изтребител, то Су-35 е нищо особено и е слабичък. Ок. И понеже сме типични българи, разбираме от жени, футбол, политика, война и сме мъжкарчета (в това число и моя милост, не се опитвам да те обидя, разбира се), нека спокойно да приемем, че не чета списания и че този тип маневри като показаните в Ле Бурже все пак МОГАТ ДА ТЕ СПАСЯТ В БОЙ С РАКЕТИ и настоящи пилоти не го отричат, а кротко го потвърждават. Защото не е важна само скоростта и няма идеално ракетно въоръжение, дори последната версия на AIM-120. Да си припомним дефектите и бракуваните партиди неработещи ракети. Дори Р-73/74 (90/120 градуса) не са 100% гаранция. Защото са намесени адски много условия, както казваш.

Но иронията за чистото небе в Ле Бурже и руското участие е меко казано балкански и блогърски типична. Пък и Рафала летя стандартно вяло на Ле Бурже-то. Не ти е харесал със сигурност.

Не разбирам защо описваш критерии, които са извън групата на "равни други условия" що касае ежедневието на даден пилот. За да ти импонирам (пък и за пълнеж, щото иначе форумът е адски скучен и празен), нека и аз да добавя критерии: състоянието на стомашно-чревния тракт също е от значение, психологическото състояние на пилота - дали случайно предния ден индивидът не е заварил жена си с друг (може да е готов за камикадзе style air2air battle). Казвам А, но ти не обясняваш защо А-то не е А, а вмъкваш друга буква просто хей така. Не казвам, че е погрешно, но бягаме от темата. В допълнение, математически модели се изсимулирват с помощта на т.нар. суперкомпютри. А Сухой има две бройки, ползва още един трети в РАН и един четвърти в не помня кой институт.

И пак повтарям, каквото и да пишем по форуми да си говорим на седенки, всичко са приказки на база много четене, разкази и преразкази, четене между редовете и отделяне на полуистини, истини, лъжи. Но да се върнем на темата: не можеш да отречеш, че показаното от 35-ицата не е ценно. Няма да намериш военен пилот, който да не припознае част от фигурите, важността им и евентуалните предимства, които ти предоставя летенето с този самолет. Кой не иска може би най-модерната ЕДСУ към момента и най-ефикасния и ефективен УВТ към момента. Останалото е Изтока срещу Запада и употребата на линийката.

И пак извинявам се, ако съм те засегнал с някой от коментарите!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
pgp000
Гост


МнениеПуснато на: Съб 22 Юни 2013, 19:47    Заглавие:  

Наистина нямам какво да кажа. Със здраве.
Върнете се в началото
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 9052
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 22 Юни 2013, 19:56    Заглавие:  

Smile

Тъпото е, че ако чете човек или слуша журналистическите коментари около темата за тазгодишното Ле Бурже, остава с впечатление, че за първи път руснаците показват Су-35, а проектът е в желязо от 5/6 години. Единствената истинска новина е различната пилотажна програма.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42438

МнениеПуснато на: Нед 23 Юни 2013, 11:16    Заглавие:  

Arrow Руските военни самолети ще бъдат оборудвани с френска навигация
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42438

МнениеПуснато на: Вто 25 Юни 2013, 22:03    Заглавие:  

Arrow Руският космос на авиосалона в Льо Бурже

Звездата на авиосалона в Бурже
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42438

МнениеПуснато на: Вто 25 Юни 2013, 22:51    Заглавие:  

Arrow БУРЖЕ 2013: "Еърбъс" бие "Боинг" с 3 пъти повече поръчки
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42438

МнениеПуснато на: Сря 26 Юни 2013, 12:35    Заглавие:  

Хубави снимки:
http://www.bugaga.ru/news/1146739263-le-burzhe-2013.html
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 3 [43 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » Авиофотография » Снимки от света. Авиошоутата
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0765s ][ Queries: 12 (0.0040s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker