Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 27 Sep 2020, 07:18
All times are UTC + 2
 Forum index » ОРЪЖЕЕН ФОРУМ » Българска армия - минало и настояще
НОВИНИ ОТ МО
Moderators: Super Flanker
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 5 of 25 [372 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, ..., 23, 24, 25 Next
Author Message
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Wed 26 Feb 2014, 14:03    Post subject:  

За ратификация е предложен меморандумът за създаване в България на Център за усъвършенстване на способности на НАТО за управление на кризи

Правителството утвърди подписаните през м. август 2013 г. два меморандума за разбирателство – оперативен и функционален, между министерствата на отбраната на България, Гърция и Полша, свързани с администрирането и функционирането на Център за изследване, изграждане и усъвършенстване на способности на НАТО за управление на кризи и реагиране при бедствия. Страна по функционалния меморандум е и Щабът на Върховния командващ на Съюзното командване на НАТО по трансформацията, който е натоварен да координира взаимодействието и взаимовръзките между всички подобни центрове. Кабинетът предлага на Народното събрание да ратифицира оперативния меморандум.

Изграждането на Центъра е декларирано от България на срещата на върха на НАТО в Чикаго като част от проектите от инициативата „Интелигентна отбрана”. В качеството си на страна-домакин, България осигурява първоначалното финансиране, логистично осигуряване и инфраструктура за изграждането на Центъра. Като подготвителен етап, през 2012 г. беше създаден Център за изследване, изграждане и усъвършенстване на способности на НАТО за управление на кризи и реагиране при бедствия като юридическо лице по чл. 60 от Закона за администрацията, второстепенен разпоредител с бюджетни кредити към министъра на отбраната. След акредитирането му от Алианса, разходите за неговото функциониране ще се разпределят на пропорционален принцип между спонсориращите страни.

Мисията на Центъра е чрез съвместно партньорство да служи като катализатор за усъвършенстване на способностите на НАТО, страните-членки и партньорите в областта на управлението на кризи и реагирането при бедствия.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Thu 27 Feb 2014, 09:25    Post subject:  

26 февруари 2014 г.
Министрите на отбраната на страните-членки на НАТО обсъдиха в Брюксел отбранителните способности на Алианса

Министърът на отбраната Ангел Найденов участва днес, 26 февруари, в срещата на министрите на отбраната на страните-членки на НАТО в Брюксел, която бележи важен етап от подготовката за предстоящата среща на най-високо равнище на Алианса в Уелс през месец септември 2014 г.

Във фокуса на първата работна сесия бяха поставени отбранителните способности на НАТО. Министрите на отбраната се запознаха с напредъка в изпълнението на поетия на срещата на върха на НАТО в Чикаго ангажимент за изграждане на Сили на НАТО 2020. Обсъдени бяха въпроси, свързани с приоритизирането на ключови за Алианса способности и осигуряването на подкрепа за инвестиции в дългосрочен план. Министрите се обединиха около подхода за постигане на реален напредък в специфични области от способностите. Дискутирани бяха конкретни предложения в сферата на противоракетната отбрана и съвместното многокомпонентно разузнаване и наблюдение.

В своето изказване министър Ангел Найденов подкрепи поставеното начало на политически дебат по очертаващите се тенденции в протичащия преглед на способности и нуждата от търсене на решения в среда на финансови ограничения. „Недостигът на ресурси, досега разглеждан като временно затруднение, се превръща в определящ фактор при вземането на решения”, заяви министър Найденов и подчерта: „Активният процес на приоритизация, съпътстван от дългосрочен подход при планирането, притежава съществен потенциал да допълни по-ефективното развитие на способностите и фокусирането върху онези от тях, които са необходими в национален и колективен контекст”.

Втората работна сесия беше посветена на партньорите, инициативата за свързаност на силите и специфични отбранителни способности. Министрите обсъдиха пътищата за съхраняване и разширяване на изградената през последните две десетилетия оперативна съвместимост и способност за съвместни действия с партньорите, както и възможностите за оказване на подкрепа в изграждането на капацитет в отбраната и сигурността. Дадени бяха насоки за развитие на потенциала на военноморските сили в новия стратегически контекст и бяха одобрени по-нататъшните действия за подобряване на способностите за киберзащита. Министрите изразиха подкрепа за развитието на многонационалното сътрудничество в областта на способностите, включително чрез разработването на концепция за рамкова страна.

Министрите на отбраната одобриха и публикуването на изявление на Генералния секретар на НАТО във връзка с обстановката в Украйна. Работата на министрите продължава с работна вечеря, на която специално внимание ще бъде отделено на Афганистан и развитието на обстановката в Украйна.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Thu 27 Feb 2014, 17:16    Post subject:  

27 февруари 2014 г.
Министрите на отбраната на страните-членки на НАТО обсъдиха ангажиментите към Афганистан и процесите в Украйна

Вторият ден от срещата на министрите на отбраната на страните-членки на НАТО в Брюксел започна днес, 27 февруари, с дебат по Афганистан във формат „ИСАФ”. За участие в разговорите беше поканен министърът на отбраната на Афганистан генерал Висмалах Кхан Мохамади. Министрите на отбраната се обединиха около мнението, че НАТО трябва да изпълни ангажимента си към успешно завършване на прехода по предаване на отговорностите по сигурността на Афганистанските национални сили и към стартирането на новата мисия „Решителна подкрепа” от началото на 2015 г. С министъра на отбраната на Афганистан бяха дискутирани двустранното споразумение по сигурността със САЩ и споразумението за статута на силите на НАТО, тяхното значение за бъдещето на страната, както и рисковете, които произтичат от евентуално забавяне или неподписване на документите. В тази светлина се разглеждат всички опции за приключване на операцията „ИСАФ” и възможностите, свързани със стартирането на новата мисия „Решителна подкрепа”, в това число и най-неблагоприятната – пълното изтегляне на войските на САЩ, НАТО и коалиционните партньори.

Втората част от сесията беше посветена на разговори в Комисията НАТО - Украйна. Украинската страна беше представена от заместник-министъра на отбраната Олександър Олейник. Съюзниците подкрепиха неучастието на въоръжените сили на Украйна в решаването на ситуацията в страната и изразиха загриженост от възможно дестабилизиране и разделение в резултат на вътрешно противопоставяне между различни групи от населението. Бяха потвърдени готовността на НАТО да продължи да работи с новата власт в Украйна, ангажиментът към утвърждаване на демократичните процеси в страната и подкрепата за реформите във въоръжените й сили. На дискусия, посветена на Украйна, по време на работната вечеря на министрите снощи, министър Ангел Найденов отбеляза необходимостта от спазване на върховенството на закона, човешките права, правата на малцинствата, включително правата на над 200 000 етнически българи, както и необходимостта да се предприемат действия за предотвратяване на рисковете, свързани с доставките на газ за Европа.

В рамките на продължаващата и днес среща на министрите на отбраната в Брюксел министър Ангел Найденов има двустранни разговори с държавния секретар по отбраната на САЩ Чък Хейгъл. Основни теми са двустранното сътрудничество и използването на съвместните съоръжения в Ново село.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Thu 27 Feb 2014, 17:16    Post subject:  

27 февруари 2014 г.
Министрите на отбраната на страните-членки на НАТО обсъдиха ангажиментите към Афганистан и процесите в Украйна

Вторият ден от срещата на министрите на отбраната на страните-членки на НАТО в Брюксел започна днес, 27 февруари, с дебат по Афганистан във формат „ИСАФ”. За участие в разговорите беше поканен министърът на отбраната на Афганистан генерал Висмалах Кхан Мохамади. Министрите на отбраната се обединиха около мнението, че НАТО трябва да изпълни ангажимента си към успешно завършване на прехода по предаване на отговорностите по сигурността на Афганистанските национални сили и към стартирането на новата мисия „Решителна подкрепа” от началото на 2015 г. С министъра на отбраната на Афганистан бяха дискутирани двустранното споразумение по сигурността със САЩ и споразумението за статута на силите на НАТО, тяхното значение за бъдещето на страната, както и рисковете, които произтичат от евентуално забавяне или неподписване на документите. В тази светлина се разглеждат всички опции за приключване на операцията „ИСАФ” и възможностите, свързани със стартирането на новата мисия „Решителна подкрепа”, в това число и най-неблагоприятната – пълното изтегляне на войските на САЩ, НАТО и коалиционните партньори.

Втората част от сесията беше посветена на разговори в Комисията НАТО - Украйна. Украинската страна беше представена от заместник-министъра на отбраната Олександър Олейник. Съюзниците подкрепиха неучастието на въоръжените сили на Украйна в решаването на ситуацията в страната и изразиха загриженост от възможно дестабилизиране и разделение в резултат на вътрешно противопоставяне между различни групи от населението. Бяха потвърдени готовността на НАТО да продължи да работи с новата власт в Украйна, ангажиментът към утвърждаване на демократичните процеси в страната и подкрепата за реформите във въоръжените й сили. На дискусия, посветена на Украйна, по време на работната вечеря на министрите снощи, министър Ангел Найденов отбеляза необходимостта от спазване на върховенството на закона, човешките права, правата на малцинствата, включително правата на над 200 000 етнически българи, както и необходимостта да се предприемат действия за предотвратяване на рисковете, свързани с доставките на газ за Европа.

В рамките на продължаващата и днес среща на министрите на отбраната в Брюксел министър Ангел Найденов има двустранни разговори с държавния секретар по отбраната на САЩ Чък Хейгъл. Основни теми са двустранното сътрудничество и използването на съвместните съоръжения в Ново село.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Fri 28 Feb 2014, 10:15    Post subject:  

27 февруари 2014 г.
Министърът на отбраната Ангел Найденов и държавният секретар по отбраната на САЩ Чък Хейгъл обсъдиха двустранното военно сътрудничество и обучението на либийски военнослужещи в България

Министърът на отбраната Ангел Найденов се срещна днес, 27 февруари, с държавния секретар по отбраната на САЩ Чък Хейгъл. По време на двустранните разговори, проведени в рамките на двудневната среща на министрите на отбраната на страните-членки на НАТО в Брюксел, двамата обсъдиха военното сътрудничество между страните ни и предстоящото обучение на либийски военнослужещи в съвместните българо-американски съоръжения на територията на Република България.

Министър Найденов определи проведената среща като успешна и преминала в атмосфера на открит диалог. Той акцентира върху необходимостта от сключване на двустранно споразумение между България и Либия, което да регулира отношенията по въпроси, свързани с подготовката на представители на либийските въоръжени сили, техния статут и процедури за проверка. Министър Найденов уточни, че се предвижда за период от 5 до 8 години на съвместните българо-американски съоръжения да бъдат обучени между 5 и 8 хиляди либийски военнослужещи като нашата страна е декларирала пред САЩ желанието си да участва в подбора на кандидатите за обучение и в оценката за допускането им на наша територия. Министър Найденов заяви готовността на България за започване на подготовката от средата на 2014 г., което е много високо оценено от американската страна.

По време на разговорите са били обсъдени и въпроси, засягащи модернизацията на българските Военновъздушни сили. „За нас е изключително важно тази година да изберем между възможностите да поддържаме наличните машини или да бъде взет нов тип самолет“, заяви министър Найденов пред български журналисти в Брюксел след приключването на срещата.

Пред представителите на медиите той съобщи още, че страната ни има готовност да участва с до 110 свои представители в бъдеща мисия на НАТО в Афганистан, насочена към подготовката на местните сили за сигурност. Министър Найденов посочи, че възможността за пълно изтегляне на международния контингент от азиатската държава до края на годината е най-неблагоприятното, но възможно развитие и добави, че това би създало допълнителен натиск по границите на Европейския съюз, включително и към България.

Министърът на отбраната уточни, че засега не се предвижда инженерното съоръжение на границата ни с Турция да бъде удължено заради опасността от допълнителен бежански поток от Афганистан. Той допълни, че стремежът е съоръжението да бъде завършено в срок до 60 дни от осигуряването на всички необходими материали за изграждането му.

По повод ситуацията в Украйна, която бе сред основните теми, обсъждани по време на двудневната среща на министрите на отбраната от НАТО, министър Найденов изрази загриженост и посочи необходимостта да не бъде допуснато прекъсване на енергийните доставки за Европа през украинска територия. Той посочи, че е необходимо в Украйна да бъдат спазвани върховенството на закона и правата на малцинствата, в това число и на над 200 000 етнически българи.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Tue 04 Mar 2014, 13:25    Post subject:  

4 март 2014 г.
Заместник-министърът на отбраната Неджми Али участва в Конференция на високо равнище за прилагането на комуникацията на Европейската комисия в областта на отбраната

Заместник-министърът на отбраната Неджми Али ще вземе участие днес, 4 март, в Конференция на високо равнище „Задаване на дневния ред на европейската отбранителна индустрия”, която ще се проведе в Брюксел, Белгия. Основна тема на форума е прилагането на комуникацията на Европейската комисия (ЕК) за по-конкурентоспособен и по-ефективен сектор на отбраната и сигурността. Конференцията се домакинства от вицепрезидента на Европейската комисия Антонио Тайани и Мишел Барние – комисар за Вътрешния пазар и услугите.

В рамките на форума ще бъдат обсъдени идеите и плановете на ЕК по отношение на прилагането на комуникацията в областта на отбраната, както и обвързването на действията на Комисията и държавите-членки с решенията от Европейския съвет в сферата. Делегатите ще дискутират идеите и предложенията за това как ЕК би могла да допринесе за повишаване на конкурентоспособността на отбранителната индустрия, развитието на вътрешния пазар и подпомагането на изследванията и иновациите.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Wed 05 Mar 2014, 12:46    Post subject:  

Отчета на МО за 2013 г.

http://www.mod.bg/bg/doc/drugi/20140228_Otchet_CeliMO_2013.pdf
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Wed 05 Mar 2014, 13:10    Post subject:  

Интервю на министъра на отбраната Ангел Найденов за електронното издание „Mediapool“
5 март, 2014

"Всички реформи, осъществявани до момента във въоръжените сили, са се свеждали до съкращаване на личен състав и техника, без освободеният от това ресурс да бъде насочен или върнат към армията за модернизация и превъоръжаване. Смятам, че трябва да стартираме проекта за придобиване на нов тип боен самолет. Да мислим по-дългосрочно, а не само
за днешния или утрешния ден", казва министърът на отбраната.

Г-н Найденов, обсъдихте с американския ви колега Чък Хейгъл възможността за обучение на либийски военни на българска територия. Докъде стигнаха преговорите и какви са спорните въпроси? Какви финансови ползи може да извлече България и именно това ли е "препъни камъкът" към момента?
Това е въпрос, който надхвърля тристранните отношения България, САЩ и Либия. Имаме предложение от американска страна за обучение на либийски военнослужещи, което бе подкрепено от България. Става дума за мисия,
която се реализира в рамките и с подкрепата на НАТО, без да е официализирана формално като операция на Алианса.
Няколко страни са ангажирани в процеса по подготовка на военнослужещи и служители на силите за сигурност на Либия. Това бе засегнато и в изявлението на генералния секретар на НАТО Андерс фог Расмусен в последната среща на министрите на отбраната. Става въпрос за нещо повече от теми, които засягат отношенията между България и Либия.
Имаме напредък в подготовката на споразумението и получаването на отговори на въпросите, които ни интересуват. И по време на срещата с американския секретар по отбраната Чък Хейгъл имах възможност да очертая някои въпроси, които според нас остават проблематични.
Първата зона е нашето настояване за по-значимо включване на български инструктори в подготовката на либийските военнослужещи.
Второ, юрисдикцията и наказуемостта, ако бъде извършено криминално престъпление на наша територия.
Трето, изразено участие на България в процеса на определяне на военнослужещите и правото ни по някакъв начин да откажем достъп до наша територия.
Не на последно място е и заплащането на всичко това, което България ще предоставя като боеприпаси, въоръжение, тренировъчни съоръжения, услуги в рамките на съвместните българо -американски съоръжения. В момента се подготвя окончателният текст на споразумение между България и Либия. То ще бъде изпратено на либийската страна за съгласуване и очакванията са в рамките на месец март да бъде изпратена група от Министерството на отбраната, която да води разговорите на място в Триполи по всички теми на споразумението.

Ако всичко това приключи, според нашите разчети, в средата на годината може да започне обучението на либийските военни. За чия сметка са разходите?
Изцяло за либийската страна. По какъв начин те ще бъдат плащани, дали през американската страна или директно, е вече въпрос на технически споразумения, които не са окончателно завършени. Дали част от тези дейности ще бъдат плащани от американската страна, като техен ангажимент при подготовката, е също въпрос на уточняване. Обмисляте ли някакво ново българско участие в мисии зад граница предвид завършването на операцията в Афганистан, в която основно бяха заети българските военни зад граница?
По-скоро вниманието ни е насочено към по-изразително участие в международните учения, подготовки на военни формирования в рамките на НАТО. Няма операция, в която България да участва със значим и многоброен военен контингент. Единственото, което е подготвено като военна експертиза, е евентуално участие на България в Оперативния щаб на операцията в Централноафриканската република. Това обаче ще стане в Гърция, а не на място. Ще участват военнослужещи, които в момента са в щаба на бойната група "Хелброк" с водеща нация Гърция, в която участва и България. Няма други разчети за участие в операции.

След срещата с Чък Хейгъл бяхте цитиран да казвате, че България трябва да закупи нови изтребители, а не да бъдат модернизирани руските машини...
Не, това, което казах е, че 2014 г. е критична за взимането на решение. Трябва да изберем от опциите поддържане и модернизация или стартиране на проекта за закупуване на нов тип, като според мен не можем да си позволим и
двете. Това, което мисля, че трябва да направим, е да стартираме проекта за придобиване на нов тип боен самолет. Трябва да имаме предвид, че са нужни между три и пет години за въвеждането в бойна готовност и експлоатация на
първите самолети.
Трябва да мислим по-дългосрочно, а не само за днешния или утрешния ден. Очертал съм възможните опции, но това е мое мнение. Трябва да изчакаме мнението на Министерския съвет. Аз съм внесъл всички необходими
документи с информация и финансови разчети. Продължавам да мисля, че ние не можем да си позволим и двете опции едновременно и трябва да решим.
Не може непрекъснато да се отлага във времето реализирането на заявените цели. По време на срещата на министрите във формата на НАТО бе отбелязана една негативна тенденция, която е много валидна за България. Това е непрекъснатото отлагане на реализацията на намеренията за създаване на способности на въоръжените сили или казано с други думи, заради постоянното отрязване на финансови средства, не се реализират проектите за модернизация и съответно перспективното развитие на оперативни способности, които са заявени, планирани и на които се разчита в рамките на НАТО.Това не е проблем само за България, но за нашата страна е особено силно изразено.
На практика всички реформи, осъществявани до момента във въоръжените сили, са се свеждали до съкращаване на личен състав и техника, без освободеният от това ресурс да бъде насочен или върнат към армията за модернизация и превъоръжаване.
Затова стигаме до ситуация, в която България е на второ място по процент на свиване на бюджета си за отбрана в периода 2009-2013 година – 40%, след Латвия с 46%.
На същото място, но отзад напред, е и по отношение на проекти за модернизация и отделяне на средства за капиталови разходи.
Вие сте един от министрите с най-силни политически позиции, но въпреки това не успяхте да се преборите да бъде отделен по-висок процент от Брутния вътрешен продукт (БВП) за отбрана...
Аз мисля, че успях да се преборя. Нека бъда достатъчно откровен, разговорите ми започнаха от база 950 млн. лева. т.е. 90 млн. лева по-малко, отколкото сега е бюджетът за отбрана. Нека не забравяме, че имаме целеви средства – 20 млн. лева, гарантирани в Закона за бюджета, и очаквания за още 20 млн. лева при добро изпълнение на бюджета на страната. Тоест, ще се изравним с бюджета през 2013 година. Това, комбинирано с продължаващото преструктуриране и съкращаване, означава един по-голям относителен дял на средства, с които разполага Министерството на отбраната.
До края на 2014 година, за съжаление, трябва да бъдат съкратени в резултат на Плана за развитие на въоръжените сили, приет през 2010 година, 2000 души. Нали е ясно какво означава това – ресурс, който може да бъде използван за
нуждите на въоръжените сили.

Според зам.-председателя на вашата партия Янаки Стоилов, между БСП и ДПС има сериозни проблеми "като този за пропорционалното и съразмерно участие във властта". Вие усещате ли напрежение по линия на отношенията ДПС – БСП при обществените поръчки, разпределението на средствата...
Не, в рамките на Министерството на отбраната, нека да го кажа достатъчно ясно и категорично, никой не се е и опитвал да се намеси.

Г-н Лютви Местан бе забелязан наскоро по коридорите на ведомството?
Могат да бъдат забелязани много политически фигури в МО, което не означава, че те доминират или определят решенията на МО или на мен лично като министър на отбраната. Имам в някаква степен по -облагодетелстваната роля, тъкмо може би заради тази яркост на политическата ми принадлежност, или заради достатъчно продължителната ми политическа кариера с хората, които споменавате, за да не ми оказват никакво давление и съответно да не усещам пресата да взимам решения под натиск, различни от моите убеждения.
Включително и при избора на фирмите, които взимат обществените поръчки. В министерството винаги е бил много чувствителен този въпрос. Тогава, когато казвам, че няма такъв натиск и влияние, включвам подобни решения. Трудно ми е да се представя кой министър би си сложил главата в торбата по отношение на подобни обществени поръчки, взети под натиск или подсказани отвън.

Какво мислите за възможността правителството да бъде "освежено" през септември, тази опция се е обсъждала и в рамките на левицата.
Не съм чул, но това е част от атмосферата, в която работи всяко правителство. Не знам защо трябва да предизвиква драма или свръх интерес. Това непрекъснато се случва в много държави и не предизвиква катаклизми.

Според социологическите изследвания правителството има рекордно ниско доверие. Смятате ли, че кабинетът има достатъчна легитимност, за да може да провежда реформи и да планира секторните политики за години напред, включително и по отношение на отбраната?
Да, смятам. Първо, не споделям подобно впечатление, нито виждам основанията за подобно твърдение. Има различни социологически изследвания, в това число и такива, които показват намаляващия процент на хората, които искат оставката на правителството и предсрочни избори. Второ, не мисля, че единственият източник на отношението към
правителството трябва да бъдат социологическите изследвания. Те, разбира се, са достатъчно важни, с тях човек в някаква степен трябва да се съобразява, но те не могат да бъдат единственият показател.
Легитимност се дава на избори и легитимността на правителството идва от парламента и подкрепата към правителството там. В момента, в който загубим подкрепа в парламента, няма да го има това правителство или поне не в този състав.
Дали имаме легитимност да провеждаме реформите – да. Законно избрано правителство, легитимност на властта, която никой не поставя под съмнение, като управление на страната и в този смисъл – реализация на програмата, на основата на която сме избрани. В това число и за реформите.

Когато пое поста, вашият предшественик Аню Ангелов обяви, че в "МО най-много се е крало". Вие споделяте ли това мнение?
Не съм видял това откровение на Аню Ангелов. Не знам какво му дава основание за подобно твърдение, но да кажем, че няма да влизаме в задочен спор.

Вие започнахте влизането в министерството си с вече традиционното обявяване на нередности. В крайна сметка колко конкретни сигнала подадохте до прокуратурата?
Мисля, че пет сигнали бяха изпратени до Военноокръжна прокуратура. Не знам колко от тях са приключили и по колко от тях има произнасяне. Не бива да се мисли, че изпращането на тези сигнали или констатациите, които бяха направени в началото на управлението, са свършили при изтичането на първите 100 дни. Съвсем естествено е медиите тогава да проявяват повече интерес към завереното наследство, и това до някаква степен да доминира в изявленията на министрите. Това е част от атмосферата, която съпровожда всяка една смяна на управлението.Продължава непрекъснатото появяване на подобни случаи и тяхната проверка. Когато има достатъчно основание, се изпращат подобни сигнали. Аз бях сюрпризиран в негативния смисъл на думата от информация, която
пристига от "Инфраструктура на отбраната", че буквално има изчезнали сгради, не просто кражба на някакво имущество.
Достатъчно смущаващи са договорите, по които не се е плащало или е имало символични наказателни лихви, за съхранение на имущество, което не е собственост на армията.
Има една констатация за строителство на стойност над 30 млн. лева , което се води по балансите на министерството за незавършено, но в някои случаи то се ползва. Това са проверки и констатации на Сметната палата, които и в момента
продължават. Има още много такива сигнали. Обърнете внимание само върху това, което се е случвало в изпълнителната
агенция "Военни клубове и военнопочивно дело" и ще се убедите сами.
Очаквам окончателния вариант на одитния доклад за Военномедицинска академия (ВМА). Там също има, поне по първоначалните данни, много смущаващи неща.

Смущаващите факти във ВМА по отношение на обществените поръчки ли са?
По отношение на поръчките, по отношение на начина, по който са натрупани тези над 90 млн. лева задължения. Чакам окончателния вариант да видя какви са обясненията, възраженията и съответно да се запозная като цяло с тези
констатации.

Вас не ви ли притеснява това чувство за безнаказаност в армията и министерството по всички нива. Дори в доклада за трагедията в Кербала, който разсекретихте, е посочена вина, но няма виновни.
Няма как да отговоря с десетгодишна давност. Има наказания и нещата не се разминават само с пресконференция или поне няма да се разминават в рамките на моето ръководство на МО.

Следвате много силен социален курс. Не смятате ли, че се измества дебатът за армията само в посока на социалните компенсации или привилегии, зависи от гледната точка, и се забравя качеството на
продукта, който армията дава на данъкоплатците?

Измества се. Държа да подчертая, че това е един, но от няколко приоритета, които съм заявил. Давам си сметка, че когато говорим за специализацията на България в рамките на НАТО, когато говорим за целите за способности на
въоръжените сили, когато говорим за отговорностите на българската армия, за задачите й, те оставят на по - заден план и не присъстват в този дебат. Много по-атрактивно е да се каже: "раздадоха си бонуси в МО", "вдигнаха порциона или допълнително заплащане" и дотам да се спре. Това обаче не е отговорност, която искам да споделя. Опитвам се да върна дебата към състоянието на въоръжените сили. Разбирам, че също така атрактивно звучи да кажеш, че разполагаш само с 20% изправна авиационна техника, но разговорът "защо" остава на заден план.
Остава на заден план и разговорът какво ни е необходимо и когато говорим за модернизационни проекти – това необходимо ли е на страната и ако е необходимо – за какво? Остава настрани дебатът за това, че ни е необходима много висока степен на съгласие, дори институционално и политическо, кои проекти за модернизация реализираме и защо.
Става дума за милиарди. Хората не бива да живеят с убеждението, че това е някаква приумица и прищявка на министър или шепа генерали, които не си дават сметка за общия хал на държавата. Този дебат остава на заден план и аз искам да променя това.

Във форумите преобладава едно отрицателно отношение към военните от страна хората извън сектора. Как си обяснявате това?
Не са изцяло такива коментарите. Когато излезе информация, свързана със заплащането, давам си сметка и не очаквам ръкопляскания от хората извън армията. Ако информацията за заплащането върви едновременно с такава за натоварването, напрежението и рисковете, сигурно няма да е такова отношението.За съжаление, обаче това остава на заден план. Когато се очаква от армията да подпомогне общините или хората в стихийни бедствия, всички очакват
точно това и тогава се сещаме, че армията им отговорности. Държавата обаче също има отговорност към военните.
Дори и по отношение на реализацията на защитното съоръжение.Нали не мислите, че това е някакво задъхано блъскане с лакти кой по-първи ще се дореди до реализацията на това съоръжение. Ние не сме във възторг, че е възложено на армията да изгражда заграждението. Моля, ако има желаещи и има хора, които могат да го свършат по-бързо и по
качествено, да го направят.

Граничната ограда, към която е насочено много обществено внимание, играе ролята на един "прозорец" за това как се случват нещата в министерството, как се провеждат конкурси...
Не мога да се съглася. Едва ли от подобна ситуация, която се реализира в екстремни условия, трябва да се вади заключението за общото състояние на армията. Аз също искам да провеждаме няколко месеца обществени поръчки
и да изберем най-изгодната оферта като цена и условия за доставка. Аз също искам да не сме притиснати от сроковете, в които трябва да бъде изградено това съоръжение. Не на последно място казвам - ако има други, да
отидат да го строят.

Предполагам не визирате МВР?
Нека да спра дотук. Ако искат и частни фирми, който иска да го прави... Поехме го с разбирането, че това е част от ангажиментите, които армията има към държавата и обществото от гледна точка на мисията за подкрепа на сигурността в мирно време. В нея се включва и помощта при бедствия, пожари, унищожаване на боеприпаси... Няколко пъти казвам – не сме във възторг от това, че градим подобно съоръжение. Това обаче не означава, че снемам отговорността от всички, които са ангажирани в процеса на реализиране на защитното съоръжение. Няма да разпъвам чадър над никой и няма да нося отговорност заради немарливост и неспособност да се решават нещата...

Има ли напрежение между вас и вицепремиера Цветлин Йовчев и извън темата за строителството на оградата?
Не. Няма такова напрежение. Разбирам непрекъснатото желание, дори когато се говори за това, което се прави в двете министерства, винаги да се прави съпоставка между тях. Не разбирам защо се търси това противопоставяне. Винаги съм реагирал остро срещу него. Няма напрежение между нас двамата по темата за граница, съоръжение, бежанци или пък за оценката на това, което трябва да се предприема за сигурността.

След европейските победи на Лудогорец отново се заговори за български клубен футбол. Състоянието на свързвания с армията тим ЦСКА обаче от години е силно разклатено. В рамките на шегата, мислите ли, че военните могат да оправят нещата?
Аз съм фамилно обременен "цесекар". Когато клубът бе към МО, беше друга ситуацията. Това обаче не е призив клубът отново да се върне към армията.

Интервюто взе: Никола Лалов.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Flankerivo
[Admin]


Joined: 19 Apr 2005
Posts: 10920
Location: София

PostPosted: Wed 05 Mar 2014, 13:38    Post subject:  

Гледам масово 90/100% от целите са покрили. Явно няма накъде повече да се развива нашта армия. Всичко е на шест. Laughing KPI си имат. Гонят си ги и си ги изпълняват. Баси стопанската организация е тази армия на хартия.

Например дейност "Доктрина за гражданско-военно сътрудничество" с резултат "Определяне на националните особености при използване на способностите по гражданско-военно сътрудничество" е напълно постигната цел. Браво!!! Хвала!!!

Но повече ме изпълва следната дейност "Доктрина за ядрена, химическа и биологична защита" с резултат "Да опише аспектите на ЯХБЗ при планирането и провеждането на операции" - напълно постигната на 100% цел.

И още по темата, "Доктрина за противодействие на импровизирани взривни устройства" (че актуално мааму) с резултат "Да представи методология за създаване и развитие на способност за противодействие на ИВУ" - напълно постигната на 100% цел.

Вече съм спокоен.

И още по по-различно и практично направление:

Дейност "Системна работа по създаване на боеспособни маневрени формирования за участие в операции и осигуряване на принос към колективната отбрана" с резултат "Сертифициране на батальонни бойни групи от състава на Сухопътни войски". И отново напълно постигната цел - подготвени и СЕРТИФИЦИРАНИ (предполагам по ISO-9001-2008 или ISO-то за информационната сигурност - ISO 20000) са две батальонни бойни групи от състава на Сухопътните войски. Супер, бе д.йба!!!

И отново и отново (понеже сме авиофорум):

Дейност "Поддържане и (забележете) повишаване нивото на летателната подготовка" с резултат "Осигуряване на подготвен летателен състав" е на 100% изпълнена. Не знаех, че годишен нальот между 8,5 часа и 26,9 часа е 100% изпълнена цел във ВВС на страна-членка на НАТО. Да не забравяме, че това е и ПОВИШАВАНЕ. Бедно ми, бедно НАТО, като се замисли човек, че на 50% от членките годишните им военни отчети са подобни на родния.
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Wed 05 Mar 2014, 14:14    Post subject:  

5 март 2014 г.
Представен беше новият директор на Центърa за изследване, изграждане и усъвършенстване на способности на НАТО за управление на кризи и реагиране при бедствия

Заместник-министърът на отбраната Иван Иванов представи днес, 5 февруари, новия директор на Центъра за изследване, изграждане и усъвършенстване на способности на НАТО за управление на кризи и реагиране при бедствия полковник Васил Русинов. „Като първата международна военна структура на Алианса на територията на България този Център е една уникална и изключително важна за нашата страна структура и аз съм убеден, че при добра съвместна работа той ще получи акредитация до края на годината“, заяви заместник-министър Иванов пред личния състав. Той призова назначения със заповед на министъра на отбраната директор и неговите подчинени за сериозна подготовка, която да доведе до развитието на Центъра до постигане на пълни оперативни способности. На представянето присъстваше и полковник Радостин Илиев, директор на дирекция „Отбранителна политика“ в Министерството на отбраната.

Акредитацията в Алианса на изграждащия се у нас „Център за изследване, изграждане и усъвършенстване на способности на НАТО за управление на кризи и реагиране при бедствия“ е сред основните приоритети на Министерството на отбраната през 2014 г. Проектът има важно значение за изграждането на способности в национален, съюзен и регионален аспект. Мисията на Центъра е чрез съвместно партньорство да служи като катализатор за усъвършенстване на способностите на НАТО, страните-членки и партньорите в областта на управлението на кризи и реагирането при бедствия.

Полковник Васил Русинов завършва команден профил „Земна артилерия“ във Висшето народно военно артилерийско училище – гр. Шумен през 1985 г. През 1994 г. придобива магистърска степен „Земна артилерия и Ракетни войски“ във Военната академия „Г. С. Раковски“. Полковник Русинов е завършил редица курсове в областта на военното дело, сред които висш курс в Колежа на НАТО в Рим, Италия и напреднал курс за офицер по разузнаването във Форт Хуачука, САЩ. Заемал е различни длъжности, в това число военен наблюдател на ООН в Ангола, старши национален представител в Босна и Херцеговина и заместник-старши национален представител в Ирак. Последната заемана от полковник Русинов длъжност е „факултетен съветник“ в Колежа по отбрана на НАТО в Рим. Владее английски, руски и италиански език.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Thu 06 Mar 2014, 15:38    Post subject:  

6 март 2014 г.
Министърът на отбраната Ангел Найденов се срещна с посланика на Великобритания у нас Н. Пр. Джонатан Алън

Министърът на отбраната Ангел Найденов проведе днес, 6 март, първата си официална среща с извънредния и пълномощен посланик на Обединеното Кралство Великобритания и Северна Ирландия в Република България Н. Пр. Джонатан Алън.

Министър Найденов подчерта традиционно добрите отношения между двете страни както в сферата на военното и военно-техническото сътрудничество, така и във форматите и в международните мисии и операции в рамките на НАТО и Европейския съюз. Той апелира за подновяване на подписването на планове за двустранно сътрудничество между България и Обединеното Кралство, в които да бъдат набелязани конкретни действия в областта на военното дело. „Има достатъчно примери за сътрудничеството, което се е развивало в недалечното минало и множество възможни сфери, в които можем да имаме конкретно партньорство“, каза министър Найденов по време на срещата.

Като една от потенциалните области на взаимодействие през настоящата година бяха посочени обединените усилия на двете страни за оказване на съдействие на Либия при изграждането на капацитет в областта на сигурността и отбраната. В тази връзка министър Ангел Найденов и Н. Пр. Джонатан Алън обсъдиха предстоящата тренировъчна мисия за подготовка на военнослужещи от либийските въоръжени сили на територията на съвместните българо-американски съоръжения в Ново село. Посланикът на Великобритания заяви, че страната му ще предостави наличната информация и ще сподели своя опит от реализираната мисия по обучение на либийски военнослужещи в Обединеното Кралство.

Министър Найденов запозна своя събеседник с основните приоритети на Министерството на отбраната за 2014 г. като акцентира върху създаването на условия за изпълнението на Плана за развитие на българските въоръжени сили в частта му за постигане на цели на способности. Той подчерта първостепенното значение на взетото от ръководството на министерството решение за реализиране на плановете за модернизация и превъоръжаване на Военновъздушните сили.

По време на разговорите бяха разгледани и темите, обсъдени на провелата се миналата седмица в Брюксел среща на министрите на отбраната от НАТО, както и участието на българските въоръжени сили в пълния спектър от мисии и операции на Алианса, Европейския съюз и ООН.

Беше обсъдено и участието на Министерството на отбраната и негови структури в подготовката и организацията на предстоящата визита в България на Негово Кралско Височество принц Едуард, който ще посети страната ни по покана на президента на Република България.

На срещата от българска страна присъстваха заместник-министърът на отбраната Иван Иванов, парламентарният секретар Ина Тодорова и директорът на дирекция „Отбранителна политика“ в Министерството на отбраната полковник Радостин Илиев, а от страна на Обединеното Кралство - подполковник Тим Бейкуел, аташе по отбраната, акредитиран за България със седалище в Букурещ, Румъния.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Fri 07 Mar 2014, 09:08    Post subject:  

6 март 2014 г.
Министърът на отбраната Ангел Найденов: Неблагоприятни метеорологични условия се отразяват на темповете, с които се изгражда съоръжението на границата

Министърът на отбраната Ангел Найденов участва днес, 6 март, в заседание на парламентарната Комисия по отбрана. Пред представители на медиите той обобщи темите, обсъждани по време на заседанието. Министър Найденов е запознал членовете на Комисията с въпросите, разгледани на срещата на министрите на отбраната от НАТО в Брюксел миналата седмица. Като основни дискутирани теми той открои проектите за модернизация на въоръжените сили, в това число по отношение на опциите за модернизация на Военновъздушните сили, и операцията в Централноафриканската република от гледна точка на изразената от България политическа подкрепа и разглеждането на възможност за участие с до четири щабни офицери в Щаба на операцията в Лариса, Гърция.

По отношение на обстановката в Украйна министър Найденов обясни, че Националният щаб вече заседава, разглежда предприетите действия и прави оценка на ситуацията. „Няма нито повишаване на степента на готовност, нито допълнителни разпореждания по отношение на Българската армия или на Военновъздушните сили“, каза той в отговор на журналистически въпрос.

Министър Найденов изрази своите притеснения във връзка с неблагоприятните метеорологични условия в момента, които правят работата по изграждане на защитното съоръжение на границата с Турция невъзможна както за личния състав на Сухопътните войски, така и за наличната техника. Той обясни, че това не може да не се отрази на темповете, с които се изгражда съоръжението. „Стремежът на Министерството на отбраната е в рамките на 60 дни от момента на фактическото монтиране на първите модули от съоръжението то да бъде изградено“, подчерта министър Найденов и уточни, че към момента те все още не са монтирани и това ще се случи, когато бъдат доставени необходимите материали.

Министър Ангел Найденов обясни, че заданието за разработване на проекта за съоръжението е на Министерството на вътрешните работи и заедно с финансовите разчети проектът е изпратен към Министерството на отбраната, като количествата материали и тяхното остойностяване е направено от проектант, нает от МВР. Предложената първоначално сума е нетна, без да са предвидени разходите за доставка. „Оттам нататък всички разходи до граничната зона, в която се изгражда съоръжението, трябва да бъдат предвидени като допълнителни разходи“, обясни министър Найденов. Предвиждането на финансови средства за дължимия ДДС, за доставката на материалите от страна на фирмите, както и за издръжка на личния състав и за военната техника, участващи в изграждането на съоръжението, води до по-висока крайна стойност, поясни министър Найденов.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Fri 07 Mar 2014, 15:54    Post subject:  

7 март 2014 г.
Министърът на отбраната Ангел Найденов проведе среща с румънския си колега в рамките на второто съвместно заседание на правителствата на Република България и Румъния

Министърът на отбраната участва днес, 7 март, във второто съвместно заседание на правителствата на Република България и Румъния в Русе. В рамките на заседанието министър Найденов проведе двустранна среща с министъра на националната отбрана на Румъния Мирча Душа. По време на разговорите бяха обсъдени въпроси от военното сътрудничество между България и Румъния като бе дадена висока оценка на активното взаимодействие между министерствата на отбраната и Въоръжените сили на двете страни. Като конкретни области на сътрудничество бяха очертани засилването на оперативните връзки между видовете въоръжени сили и реализирането на различни проекти от взаимен интерес, като например съвместното използване на симулатори и тренажори на Военновъздушните сили и Военноморските сили на двете страни.

Двамата министри се обединиха около мнението, че динамичната среда на сигурност изисква съвместни усилия и взаимодействие при изграждането на отбранителни способности и общо разбиране за начините на противодействие на съвременните рискове и заплахи. В хода на разговорите те обмениха информация по процесите на модернизация на въоръжените сили.

Министър Найденов подчерта, че България и Румъния трябва да търсят повече възможности за активно сътрудничество в рамките на инициативите на НАТО „Интелигентна отбрана” и на Европейския съюз „Обединяване и споделяне на способности” чрез взаимодействие по многонационални проекти в области от взаимен интерес. Подчертано бе значението на регионалното сътрудничество и използването на потенциала на различните регионални инициативи за укрепване на доверието и засилване на сигурността в региона на Югоизточна Европа и Черно море. Министър Найденов приветства активната работа на Румъния като председател на Процеса на Срещи на министрите на отбраната от Югоизточна Европа (SEDM) в периода 2013-2015 г.

В края на междуправителственото заседание двамата министри ще подпишат “Меморандум за разбирателство между правителството на Република България и правителството на Румъния за взаимно осигуряване на поддръжката на страната-домакин”, който установява основни условия за предоставяне на взаимна поддръжка при провеждане на операции и учения на териториите на двете държави. Този документ е първият от своя тип, който се подписва от българска страна. Установените в него процедури по поддръжка от страната-домакин са регламентирани в съответствие с възприетите в НАТО правила.

На двустранната среща от българска страна присъстваха парламентарният секретар Ина Тодорова и директорът на дирекция „Отбранителна политика“ в Министерството на отбраната полковник Радостин Илиев, а от румънска - подполковник Йоана Флорeя, военен аташе у нас.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Mon 10 Mar 2014, 12:36    Post subject:  

Заместник-министърът на отбраната Неджми Али участва в Годишната среща за стратегически диалог по двустранното сътрудничество между министерствата на отбраната на Република България и Държавата Израел
10.03.2014

Заместник-министърът на отбраната Неджми Али участва от днес, 10 март, в Годишната среща за стратегически диалог по двустранното сътрудничество между министерствата на отбраната на Република България и Държавата Израел. Срещата се провежда в Тел Авив, в периода 9-12 март 2014 г.

Основна тема в разговорите между двете делегации е задълбочаването на сътрудничеството в областта на отбраната. По време на годишния форум ще бъдат обменени идеи за конкретни дейности. Основна цел е и подписването на План за двустранното сътрудничество за 2014 година. От българска страна в срещата участват директорът на дирекция „Отбранителна политика“ полковник Радостин Илиев, директорът на служба „Военна полиция“ полковник Борислав Сертов и експерти от ведомството.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Joined: 08 Nov 2007
Posts: 12545
Location: София

PostPosted: Wed 12 Mar 2014, 08:50    Post subject:  

11 март 2014 г.
"Министър за един ден” в Министерството на отбраната

Националната инициатива „Министър за един ден”, организирана от фондация „Джуниър Ачийвмънт България”, ще се проведе в Министерството на отбраната утре, 12 март. За тринадесета поредна година фондацията дава възможност на ученици и студенти от цялата страна да участват в един реален работен ден с партньори от държавни институции, бизнес среди и неправителствени организации.

На стола на министъра на отбраната Ангел Найденов и на началника на политическия кабинет Иван Жерков ще седнат ученици, които заедно със своите екипи ще се запознаят със структурата, дейността, функциите и механизма за вземане на решения във ведомството. Те ще дискутират въведената от 1 декември 2013 г. начална военна подготовка за учениците от 9 и 10 клас и ще направят своите предложения към министъра на отбраната.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 5 of 25 [372 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, ..., 23, 24, 25 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОРЪЖЕЕН ФОРУМ » Българска армия - минало и настояще
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0854s ][ Queries: 12 (0.0059s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker