Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Кувейт постави армията си в бойна готовност · Зеленски призова Запада да не вдига санкциите, наложени на Русия и че ще се бори за Крим · Инспекцията по труда ще следи за деца на полето · Шест инцидента с коли на НСО през последните години · Феноменът бурнеша албанките, избрали да станат мъже заради свободата · Започна гей парадът в Белград, сред присъстващите са и премиерът Ана Бърнабич и партньорката й ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 16 Сеп 2019, 06:39
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Погрешни, сбъркани и неадекватни статии, анализи, коментари
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [7 Мнения]  
Автор Съобщение
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 10066
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 16 Яну 2014, 09:25    Заглавие:  Погрешни, сбъркани и неадекватни статии, анализи, коментари  

http://www.janes.com/article/32279/rsk-mig-working-on-lightweight-fighter

RSK-MiG 'working on lightweight fighter'

Russian aircraft manufacturer RSK-MiG seems to be quietly at work developing a new, lightweight fighter concept that could be a single-engine, lower-tier complement to the Sukhoi T-50/PAK-FA fighter currently in developmental flight testing.

Discussions about this MiG project have been around for some time, but speculation about the programme's status was raised by an announcement at the end of December that the single, flying prototype of the MiG 1.44 fifth-generation Multirole Fighter (MFI) project will be put in "conservation storage at a hangar located at the Gromov Flight Research Institute [LII]", according to an official statement by MiG. Up to this point the aircraft had made only two flights, both of which were in 2000, and has been utilised since as a working model to support the development of the T-50 programme.

The decision is considered to be of some significance since the order was to keep the aircraft in long-term storage rather than to have it cannibalised for parts and its valuable components recycled. The latter course was ordered by the Ministry of Defence (MoD) to be carried out on the first Tupolev Tu-160 prototype, which was the Soviet Union's very first supersonic strategic bomber capable of carrying nuclear weapons.

"This is a curious choice," according some Russian aerospace analysts, "to spare the MFI prototype and junk the Tu-160 since the Russian programme for a next-generation bomber, the PAK-DA, is further along in concept development and has more support behind it from the MoD and the Russian Air Force [VVS] than a new, single-engine fighter."

Keeping the MFI intact for now may be an indicator that there is a desire within some corners of the MoD and VVS to keep MiG designers working on some kind of next-generation fighter "in case the T-50 cannot be built in sufficient numbers or falls significantly behind schedule", said one Russian aerospace specialist.

RSK-MiG representatives have thus far refused to comment on whether or not there are any future plans for the one assembled MFI prototype, as well as for the four unfinished airframes from the programme that are located at the Sokol aircraft plant in Nizhni-Novgorod.

However, within the VVS and RSK-MiG's parent company, United Aircraft Corporation (UAC), "the idea of another next-generation fighter programme running in development is not universally liked", according to one Moscow-based Russian defence policy analyst. "The T-50 is going to end up costing more than was originally planned, and it is going to take longer to complete - as all of these programmes do - so [Sukhoi and UAC CEO Mikhail] Pogosyan wishes everyone would stop any talk about a new lightweight fighter project."

Advocates of the project defend the concept by stating that it would be a low-cost effort because it would utilise a good deal of existing technology; it would be powered, for example, by a single Klimov/Sarkisov RD-33 jet engine - the same powerplant already used on the MiG-29.

At present the project is still a "paper aeroplane: existing only in drawings", said the Russian aircraft industry specialist, "and there is no outside funding for this programme. For now it remains a pure internally budgeted design study."

Russia's industry lacks a small, affordable fighter that it could sell to those nations unable to afford an export variant of the T-50; countries that in the past operated MiG-21s or the various Chinese-made copies of that aircraft. However, there is also sentiment expressed by those in Russia who spoke to IHS Jane's that a new fighter of this type could be repeating the scenario of the Sukhoi Superjet regional airliner: spending a lot of money for very mediocre returns in an attempt to copy something that already exists in the current aircraft market and could have just been licence-assembled in Russia for far less (which in the case of the Superjet would be the Embraer E-jet series).

"When I discussed this programme with some people I knew were working on it, I told them that this aircraft they are trying to create and build in Russia already exists and is already flying in several countries," said the Russian aircraft industry specialist. "It's called the Gripen."

Like the US Air Force, the Russian (and in prior years, Soviet) armed forces have maintained a 'high/low' mix of a heavy, twin-engined fighter as an air superiority and interceptor aircraft with a lighter, smaller fighter to complement it. In order to maintain that kind of force structure the upper half of the fighter fleet would become the T-50 and some aircraft would then have to replace the lower end, which is currently occupied by the MiG-29, just as the Lockheed Martin F-35 is supposed to replace the F-16 in later years.

***

1. Няма връзка между решението за запазването/съхраняването на прототипа МиГ-1.42/1.44, който доскоро ръждавееше под открито небе в Жуковски, и решението един от прототипите на Ту-160 да бъде нарязан за скрап. В първия случай ефективно и ефикасно се намесиха авиофеновете и друга част от авиообществеността. Във втория случай същите пробваха да се намесят преди години, но на практика нямаше свободно място в някой от големите хангари и затова 160-ката си отиде.

2. Най-важното - няма връзка между решението за запазването/съхраняването на гореспоменатия прототип МиГ-1.42/1.44 и "евентуалното" разработване на лек изтребител от 5-то поколение, било то от страна на "клончето" РСК МиГ, било то от страна на "клонището" Сухой, в подразделението "Бойни самолети" на ОАК. Нито 1.42 съдържа някакви актуални технологии (та той е само железо и нищо повече), нито в аеродинамично-компановъчен план е адекватен на днешните тенденции в изтребителната аеродинамика - 15-годишна рожба на 25 годишен проект.

3. "Advocates of the project defend the concept by stating that it would be a low-cost effort because it would utilise a good deal of existing technology; it would be powered, for example, by a single Klimov/Sarkisov RD-33 jet engine - the same powerplant already used on the MiG-29." - Абсолютна погрешна представа, че лекият самолет може да бъде базиран върху една на брой двигателни установки на Климов. Ако ще е една, то тя ще е от семейството АЛ (движителят на пак-фа например). Какъв ще е този самолет, пък бил той и лек клас, който ще може да отговаря на характеристики за 5-то поколение с тягата на един РД-29/33 и т.н.?!

4. "However, there is also sentiment expressed by those in Russia who spoke to IHS Jane's that a new fighter of this type could be repeating the scenario of the Sukhoi Superjet regional airliner: spending a lot of money for very mediocre returns in an attempt to copy something that already exists in the current aircraft market and could have just been licence-assembled in Russia for far less (which in the case of the Superjet would be the Embraer E-jet series)." - Тук целево се хвърлят лайна във вентилатора. Но с прекалено детински нотки се откроява горе-цитираното паралелизиране от страна на автора. Без коментар оставям предложението руснаците да не развиват собствена гражданска авиация, а просто да лицензират чужди разработки - отчетливо "доброжелателно благопожелание". OMAGAT, OMAGAT, OMAGAT.

5. "When I discussed this programme with some people I knew were working on it, I told them that this aircraft they are trying to create and build in Russia already exists and is already flying in several countries," said the Russian aircraft industry specialist. "It's called the Gripen." - Това последното преля чашата на търпението и бе причина да отворя тази тема за лъженовини, случайно погрешни анализи поради незнание и некадърност, нарочно погрешни анализи, и всякакви такива наброски и Stichpunkte (както се казва на немски) във вентилатора, които изкривяват картината. Така да се каже, дълго повтаряна до затъпяване лъжа много лесно се облича в дрехите на истината. Но да се върна на цитата: демек, предложението на този индивид е руснаците да купят/лицензират Грипена, щото имало лек изтребител на световния пазар и това бил той. Ами, в такъв случай, защо да е слаботелесния Грипен, нека да е южнокорейския T-50 или китайския J-10, или някой друг наличен или бъдещ проект...?! Абе в крайна сметка руснаците защо ли разработват пак-фа-то?! Защо не си лицензират F-22 например?! Айде, той е прекалено секретен, няма да им го дадат. Но пък ЕС ще помогне с Еврофайтъра (дори да се абстрахираме, че е 4+ поколение)...

Reuben F Johnson дори не си е направил труда да задълбае повече, а е кореспондент в Киев. Ето затова такива "специализирани" издания от днешна гледна точка при невероятното количество информация, с което разполагаме, са много обезсмислени при липса на качествени анализи и коментари.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 16 Яну 2014, 09:51    Заглавие:  

Фланкер,
по една случайност със се срещал доста пъти с Рубен. Той навремето е бил един най-обикновен западен кореспондент-мошеник в Москва в безконтролните дни на перестройката, изгонен от Русия до колкото знам за далавери с долари и някои други тънки работи. Не случайно е базиран сега в Киев - най-близката възможна дестинации извън Русия.

Благодарение на това че знае руския език на доста прилично ниво пише статии за различни издания по темата Русия. Вярно е че има някои връзки във ВПК, но доста често продукцията му е като тази гори за която ти пишеш. Така че му се връзвай много, той толкова си може, въпросът е че все още му се плащат пари за такива "творби".
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 10066
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 16 Яну 2014, 10:27    Заглавие:  

Това е и идеята. Случайни и неслучайни писари присъствуват в авиационни издания като Jane's Defence, AWST, Flugrevue и редица подобни браншови списания, вестници и пишат всякакви глупости, каквито им хрумнат или доколкото им стига въображението. Мога да се обзаложа, че връзки в руското ВПК този журноламер няма, а има може би някакви контакти в Киевското ВПК, а там е цял отбор "надеждни" източници. Мяза на англосаксонски вариант на Роман Гусаров.

Нека да има такава тема, пък дали се връзваме или не, е друга работа. Все пак трябва да се отделя просото от плявата.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 10066
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 05 Фев 2014, 14:55    Заглавие:  

Безпилотните самолети по-евтини и многобройни

Падането на цената на безпилотните самолети води до увеличената им употреба при бойни условия и при разузнаване, според Международния институт за стратегически изследвания, предаде „Франс прес".

Нарастващият брой на безпилотните самолети и разширяването на техните възможности води до увеличаване на споровете на етична и правна основа по отношение на тяхното използване, отбелязва института в доклад за Военния баланс през 2014 година, който е от 500 страници.

Разпространението и използването им от въоръжени сили или правителствени агенции води до дебат, смята базираният в Лондон институт.

Етичните и правни дебати включват дали атаките могат да се оправдаят като самоотбрана, подчертават от института.

В доклада се пояснява, че безпилотните самолети стават все по-евтини и многобройни, като предимно се използват за разузнаване и наблюдение.

Иначе в него се отбелязват и военните разходи на страните през 2013 година. Отчита се относителна промяна на военната сила в Азия заради увеличените разходи.

САЩ остават държавата с най-големи разходи за отбрана през 2013 - 600.4 милиона долара. Те са последвани от Китай (112.2 милиона долара), Русия (68 милиона долара) и Саудитска Арабия (59.6 милиона долара).

По отношение на дял от БВП Афганистан е първи с 13.8%, следван от Оман (11.7%), Саудитска Арабия (8%) и Ирак (7.2%).

Военните разходи в Азия през 2013 година са 11.6% по-високи в сравнение с 2010 година.
Средно с по 2.5% годишно от 2010 година са паднали разходите за отбрана в Европа.

*

Тия момченца и момиченца в електронните ни медии няма ли кой да ги научи поне да превеждат по-квалитетно?!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Flankerivo
[Admin]


Регистриран на: 19 Апр 2005
Мнения: 10066
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 31 Мар 2014, 10:13    Заглавие:  

http://news.ibox.bg/news/id_1324444889

Зенитна престрелка между Северна и Южна Корея

Смех на парцали. Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Almasy

Регистриран на: 17 Окт 2011
Мнения: 794
Местожителство: Бургас

МнениеПуснато на: Пон 31 Мар 2014, 12:54    Заглавие:  

Хубава тема Cool
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Raza159

Регистриран на: 14 Окт 2014
Мнения: 1

МнениеПуснато на: Вто 14 Окт 2014, 07:59    Заглавие:  

Нарастващият брой на безпилотните самолети и разширяването на техните възможности води до увеличаване на споровете на етична и правна основа по отношение на тяхното използване, отбелязва института в доклад за Военния баланс през 2014 година, който е от 500 страници.
_________________
cert-killer.com Oracle 1z0-060 Practice Test 101 Free CLO-001 Answers 1z0-883 Practice Exam 1V0-603 Study Guide 1z0-519
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [7 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0652s ][ Queries: 12 (0.0037s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker