Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Протест в Сливен: Присъдата на убиеца на Криси не трябва да бъде намалявана · Над 13 000 полицаи и жандармеристи мобилизирани за срещата на Г-7 · Борисов с извънредно решение след хакерския скандал · Софиянец стана внезапно крупен длъжник заради "НАП-лийкс" · ЗАМЕСТНИК-КОМАНДИРЪТ НА ВОЕННОМОРСКИТЕ СИЛИ ФЛОТИЛЕН АДМИРАЛ ГЕОРГИ ПЕНЕВ ПРАЗНУВА 50-ГОДИШЕН ЮБИЛЕЙ (ГАЛЕРИЯ) · Искри между Лондон и Брюксел за предоговаряне на сделката за Брекзит ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 20 Авг 2019, 20:35
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
70 години от първата въздушна победа на реактивен изтребител
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Автор Съобщение
Dany Boy


Регистриран на: 10 Фев 2006
Мнения: 59
Местожителство: Добрич

МнениеПуснато на: Съб 26 Юли 2014, 06:48    Заглавие:  70 години от първата въздушна победа на реактивен изтребител
Описание на темата: Me262 A-1a "Бялата 4" на Алфред Шрайбер EKdo 262
 

Дата си заслужава днес да си спомним и отбележим годишнината от първият боен сблъсък и първата въздушна победа в който участва реактивен изтребител.
Съвсем отскоро започнах да се интересувам от реактивната авиация на вермахта и винаги съм чел и препрочитал статиите на Иван Бориславов с голям интерес и любопитство в списанията на КРИЛЕ Ретросалон, посветени на реактивните изтребители на райха. Все още си пазя броевете за Ме262 I и II част, “Буревестниците атакуват” “Народният изтребител He 162” за които благодаря на автора и на издателството за интересните списания.
Стана любопитно да науча повече за пилота Алфред Шрайбер EKdo 262 постигнал първата въздушна победа с най-емблематичният германски реактивен изтребител Ме262.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
А това е книгата в която намерих тези изключително интересни снимки!
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Споделям една атрактивно изглеждаща илюстрация която да краси темата на моето отбелязване на датата 26.06.1943!
Избрал тази красива рисунка, която да зарадва очите ни като бордният номер и цифровите означения съвпадат и си личи, че даровитият художник е бил предварително информиран от професионални историци или любител скрупульозно изследващ авиационната история от периода на ВСВ!
Има разлика в цветовата схема на опашните свастики, като снимката на която по-ясно се вижда изтребителя на Алфред Шрайбер, свастиката е черна с бял кант, а на другата е чисто бяла. И двете схеми са добре познати и достатъчно широко използвани, като най-вероятно на една от снимките става въпрос за друг Ме262 или белият ефект идва в следствие на ъгъла от който е снимано! Сега като се замисля профилите на Ме262А1-а с бяла свастика, които съм виждал имат нямат 10броя, а от ескадрилата EKdo 262 се сещам за само един с №10 на борда А2-щурмовик.
Click to see if image is larger
Но, не мога да сдържа разочарованието си от зеленикавият нюанс с който е нарисуван Месершмита.
В този смисъл ето на тази рисунка са подбрани и обозначени по-добре сиво-сините RLM нюанси, характерни за Erprobungskommando 262 от този ранен период на все още прохождащите реактивни изтребители Ме262.
Click to see if image is larger
Ето още една схема от комплект на фирмата Монтекс чиито авторите са дали също правилни насоки в селектирането на цветовите нюанси. Е в случая автора на рисунката се е придържал стриктно към заводският представителен шаблон, който е и бил официален за ползване при оцветяване и камуфлиране при първите серийни Ме262.
Click to see if image is larger
Ако се загледаме по-внимателно в документалните снимки ще видим, че по-тъмните нюанси на RLM-74 и 75 са по-невидни и някак си схематични и негеометрични както на заводският официален шаблон.
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Ето тази перфектна рисунка представяща профил на друг М262, но от същата ескадрила, имащ сериен номер близък на този изтребител с който е извършен първият боен полет.
Click to see if image is larger
Една хубава рисунка посветена на въздушна победа на Майор Джоуйзеф Майерс който близо един месец по-късно на 28 Август има шанса да забележи и проследи ниско и бавно летящ Ме262, който най-вероятно е дефектирал и се е канел да кацне по корем в царевична нива някъде до Брюксел.
Click to see if image is larger
Джоуйзеф Майерс ясно е описал пикиращият Ме262 че е със сив камуфлаж, но не и зеленикав.
Разликите между вариантите на първите произведени и воюващи A-1a и по-късните серийни машини 262 е съвсем малка.
Click to see if image is larger
Порових се в книгите които имам като PDF, но само това са двата профила които сякаш, че най-добре пасват на въпросното Москито, което според британците не е свалено, а само силно повредено, понеже успяло да се скрие в облаците и да избяга.
Click to see if image is larger
Не можах да намеря информация за точно това Mosquito PR Mk IX, MM237 от 544 Ескадрон, нито пък за въпросните пилоти- Flt Lt A E Wall с навигатор Plt Off A S Lobban.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [1 Мнение]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0598s ][ Queries: 12 (0.0041s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker