Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Икономист: 15 млрд. евро повече са изтекли от България за 10 години · В Париж изучават въпроса за изкуствения интелект и въвеждането му във въоръжението · Горанов: Течът на данни от НАП не може да навреди на гражданите · Мъж даде суров урок на съсед, който постоянно блокирал колата му · В Аржентина обявиха кои са отговорни за гибелта на подводницата San Juan · ВВВУ "ГЕОРГИ БЕНКОВСКИ": КАКЪВ ТРЯБВА ДА БЪДЕ МОДЕЛЪТ НА ОБУЧЕНИЕ? ЗА МЯСТОТО НА ПИЛАТУС РС-9М В СИСТЕМАТА F-16 ПРИ ВЪЗМОЖНА СЪВМЕСТИМОСТ СЪС СТАНДАРТИТЕ НА ГРАЖДАНСКАТА АВИАЦИЯ ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sat 20 Jul 2019, 07:00
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Катастрофа във Франция с A320 на Germawings
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 3 of 3 [37 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3
Author Message
антон83

Joined: 21 Jan 2015
Posts: 8

PostPosted: Wed 08 Apr 2015, 09:59    Post subject:  

Поразрових се малко, да разгледам с какъв флот разполата Бритиш и Луфтханаза. BA има около 100 А 320-200, А 321 - 200, А 319-100, които едва ли са прозиведени преди 5 години. Отделно 19 737-400, 21 767-300. При Луфтханза положението изглежда по-добро, но и те си карат още 737-300 и разбира семейство 320 с означения 100-200. A пък на сайта на Делта дори са сложили average age на всеки отделен модел, който ползват. Като масово е над 10г. и достига до 24.2 за МД 88.(хмм, тия не трябваше ли да са по-стари)

Та явно си е доста масова практика сред големите компании, самолетният парк да е на повече от десетилетие и както ти написа всичко си зависи от поддръжката.
А щом нашата военна авиация не е релевантна по случая, ами гръцките А-7, които се ползваха до не чак толкова отдавна, френските ф-8, при това от самолетоносач, преди появата на Рафал. Да не говорим за различните миражи, ф-4, ф - 104, та ако щеш и А- 5, които се ползват или са се ползвали до скоро от далеч по-богати държави от нас.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Flankerivo
[Admin]


Joined: 19 Apr 2005
Posts: 9896
Location: София

PostPosted: Wed 08 Apr 2015, 10:46    Post subject:  

Точно така. И това хубаво ли е? Не прави чест на всички тези привилегировани авиоиграчи със скъпите им билети, с най-хубавите направления, с монополизма им, с всички останали преференции, на които се радват, да не обновяват овреме авиопарковете си, при все че гигантите Airbus и Boeing буквално създават самолетите съгласно изискванията на същите тези големци.

И отново - военната техника не може да се сравнява с гражданската авиация. Там принципите не са пазарни. Играчките са скъпи. За редица страни ВВС-то става лукс и тепърва ще ставаме свидетели на драстични случаи, в които чужди държави ти охраняват небето.
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
антон83

Joined: 21 Jan 2015
Posts: 8

PostPosted: Wed 08 Apr 2015, 11:24    Post subject:  

Пак да попитам, кое определя дали един самолет е стар. И на колко години да се спрем, за смяната-2, 3, 5.....И всъщност кои сме ние та да решаваме. Съмнявам се във форума все още да пише някой инженер по поддръжката. И един друг въпрос, за колко точно време един самолет се изплаща и почва да носи печалба.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
антон83

Joined: 21 Jan 2015
Posts: 8

PostPosted: Wed 08 Apr 2015, 11:28    Post subject:  

Тук многократно е ставало дума, че най-големите потребители на нова техника-авиокомпаниите от залива са играчки на упралвяващите династии и могат да си позволят да харчат без да се съобразяват с пазарните принципи. За останалите, не получаващи от джобните петродолари на някой шейх, не е така.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Flankerivo
[Admin]


Joined: 19 Apr 2005
Posts: 9896
Location: София

PostPosted: Wed 08 Apr 2015, 12:19    Post subject:  

антон83 wrote:
Пак да попитам, кое определя дали един самолет е стар. И на колко години да се спрем, за смяната-2, 3, 5.....И всъщност кои сме ние та да решаваме. Съмнявам се във форума все още да пише някой инженер по поддръжката. И един друг въпрос, за колко точно време един самолет се изплаща и почва да носи печалба.


Ние тук не решаваме нищо, но не е забранено да се бистри по темата за старите планери и богатите авиокомпании със скъпите билети... За съжаление присъствието на инженер по поддръжка и познанието за стар/нов самолет би било хубаво, но най-много да ти потвърди, че прогресията е следната: колкото повече се трупат годинките на един самолет, толкова повече ремонтни дейности се налагат и съответно изразходване на части заради зачестяващите откази, продължителен престой на земята, увеличаване на разходната сметка... Но това го знае всеки. С оглед на богатия избор от родни авиопревозвачи и страхотния нов авиопарк, с който се киприм, при положение че големи казуси в държавата ни са менюто на правителствения самолет и наличието на морски дарове в него, по-добре да не продължавам с иронията. Не е смешно, а болезнено.

Стойността на самолета зависи от избрания финансов инструмент, финансовите институти, броя на закупуваните/лизинговани самолетите, размера на авиокомпанията, кредитния й рейтинг и редица други по-частни фактори като авиопревозвач-първопроходец за определен нов за пазара самолет, който бива обгрижван и ухажван от производителя заради "детските болежки" на самолета и рисковете, с които се е нагърбила авиокомпанията, държавна политика на субсидиране на покупката на нови планери с цел обновяване на авиопарка или държавна заградителна политика на повишаване на стойността на закупени от "неправилния чужд производител" планери с допълнителни мита, такси и какви ли не още бариери...

Забележката ти за Katar Airways, Emirates и още две три авиокомпании e много правилна. Те са извън пазара, що касае разходната им част. Покупката на самолети от тяхна страна е на принципа "колкото е по-по-най..., толкова по-скоро трябва да го вземем, без значение от финансовите параметри", "ние трябва да сме първите". Това наистина са играчки за разглезените и деградирали до краен предел местни бейове. Затова и тях не ги включих още от самото начало на риториката ми срещу остаряващия парк и големите авиокомпании. Те са все с нови самолети, та няма и в какво да ги обвиня де...

Повече няма да коментирам по този създаден от мен offtopic, защото изцапах темата.
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
Петров

Joined: 11 May 2012
Posts: 33

PostPosted: Wed 08 Apr 2015, 16:47    Post subject:  

Термин СТАР самолет в авиацията няма има годен и негоден-с изтекъл ресурс. А ресурс има всеки агрегат включително и планера, след изтичането на ресурса на определен агрегат следва подмяната му а след този на планера се подменя самолета. Естествено има и удължаване на ресурса след оределени процедури и ремонтни дейности.
П.П. Понякога при ремнта на тези агрегати се изписва хартия често тежаща повече от самия агрегат!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
конструктор
[Moderator]


Joined: 07 Jul 2014
Posts: 4355
Location: Варна

PostPosted: Thu 07 May 2015, 17:37    Post subject:  

Лубиц се е опитал за вдигне самолета в последния момент

Преди падането на самолета на германската компания Germanwings вторият пилот Андеарс Лубиц е опитал да вдигне самолета. Това е станало 93 секунди преди фаталния удар на машината в скалите. Това твърди доклад на Френското бюро за разследване на авиокатастрофи (ВЕА), цитиран от „Билд”.Според експертите вторият пилот се е опитал да измени ръчно курсът на самолета, но автопилотът е продължил да работи и еърбъсът се е разбил. Задава се въпрос - какво точно е искал да направи Лубиц? Дали е изпаднал в паника, или е искал да предотврати катастрофата?

Ако е искал да прекъсне контролираното снижение, то е възможно просто да се е опитвал да контролира машината и да я извади от падането, преди да се върне първият пилот.

В доклада се казва дословно:” Една минута и 32 секунди преди разбиването на самолета черната кутия е записала опит от пилота в кабината в продължение на 30 секунди да спре падането и да върне машината към издигане. Но неговите усилия не са довели до изключването на автопилота и самолетът се е разбил”.

_________________
Ceterum censeo capitalismus esse delendam.
Back to top
View user's profile Send private message 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 3 of 3 [37 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0691s ][ Queries: 12 (0.0056s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker