Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Пакистан помогнали на ЦРУ да открият и убият Осама бин Ладен · САЩ са с нов военен министър · Путин се разминал на косъм с атентат на 9 юли · Александър Йорданов за ветото: С този ход президентът демонстрира вярност към чужда държава - Руската федерация · Депутатите за ветото срещу сделката за Ф-16 - управляващата коалиция го отхвърля (ОБНОВЕНА) · Каракачанов за ветото на Радев срещу сделката за Ф-16 - военният министър разказа виц за акта на президента ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Wed 24 Jul 2019, 08:28
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
ХЕЛИКОПТЕР PANTHER КАТАСТРОФИРА В МОРЕТО, КОМАНДИРЪТ ЗАГИНА
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 3 [37 Posts]   Goto page: 1, 2, 3 Next
Author Message
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Fri 09 Jun 2017, 18:32    Post subject:  ХЕЛИКОПТЕР PANTHER КАТАСТРОФИРА В МОРЕТО, КОМАНДИРЪТ ЗАГИНА  

Вертолет AS565MB Panther на българските ВМС падна във водата по време на учение, екипажът е ранен
http://www.pan.bg/view_article-49-390654-Vertolet-AS565MB-Panther-na-bylgarskite-VMS-padna-vyv-vodata-po-vreme-na-uch.html#sthash.0MsxEOZ6.dpuf

Last edited by Preslav on Wed 09 May 2018, 07:57; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Fri 09 Jun 2017, 18:33    Post subject:  

Трагедия! Почина командирът на падналия хеликоптер в Черно море

http://www.pan.bg/view_article-49-390657-Tragediya-Pochina-komandiryt-na-padnaliya-helikopter-v-Cherno-more.html#sthash.4YuhigG6.dpuf


Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Fri 09 Jun 2017, 18:34    Post subject:  

Според информация борд 902, хеликоптер "Пантер".
Катастрофата става накрая, при поздравяване на екипажа на "Дръзки" от страна на екипажа на "Пантер"-а.
Хеликоптерът се удря в кораба и за съжаление се случва непоправимото.

Може би за това е спомогнал и усилващият се вятър на силни пориви...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ikar


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 80
Location: Варна

PostPosted: Fri 09 Jun 2017, 20:16    Post subject:  

Искам да попитам, защо командира не е бил транспортиран до болницата по въздух, с някой от другите два хеликоптера. Както знаем времето е от решаващо значение, а доколкото разбрах е бил качен в линейката след около два часа. Евакуирането по въздух, е част от задачите, които се отработват мисля. Единственото обяснение, колкото и да ми е неприятно за мен,щ е, че не е имало смисъл да ги вдигат във въздуха, и само са транспортирали тялото на капитана. Съболезнования на роднините, и лека му пръст. Поклон пред паметта му.
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
ICQ Number 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Sat 10 Jun 2017, 17:00    Post subject:  

Общо взето днес на пресконференцията станаха ясни много неща, които неизказаха с истинските им имена и точните думи, но с половин уста признаха...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
ME109


Joined: 26 Oct 2004
Posts: 470

PostPosted: Sat 10 Jun 2017, 21:07    Post subject:  

Тези машини имат ли "черни кутии",радио обмена и РЛС данните между корабите и летателните апарати записват ли се някъде?
Back to top
View user's profile Send private message 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Sat 10 Jun 2017, 21:46    Post subject:  

Три пъти съм летял с "Пантер", за мен е отлична машинка.
Относно черните кутии не съм убеден дали има, но докато бях на борда нон-стоп течеше комуникация с "Чайка" и с кулата на летище "Варна".
Така че предполагам, че разговорите вчера са записани.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Sat 10 Jun 2017, 21:54    Post subject:  

Другото, което днес четох из Фейсбук, специалисти споделяха, че тази френска машина е чиста автоматика.
Спре ли веднъж автоматиката, хеликоптерът просто се срива и пропада. Не може да бъде установен никакъв контрол върху него, и никакво приводняване...
За разлика от част от руските хеликоптери, които имали ръчен режим и при такива аварии, катастрофите се свеждали до минимум.
Не съм компетентен, просто споделям какво съм прочел.
За мен е загадка как е изтекъл керосина на хеликоптера. Значи при удара някоя тръбичка е била срязана здравата. Добре че не е имало и искра.
Второ - не казват пилота дали си е ударил главата и е изгубил съзнание при удара, или дали не е могъл да се измъкне от предпазния колан.
Трето - как така в продължение на 2-3 часа хеликоптерът е потънал на 2 метра дълбочина и е стоял там, а не е потънал до дъното на морето...
Четвъртото вече е ясно ... при края на учението хеликоптерът минава ниско за поздрав към екипажа на "Дръзки" и при последвалата маневра се удря в носовия пилон....
Много, много нелепо...
Бог да прости момчето.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Sat 10 Jun 2017, 21:56    Post subject:  

Ето и част от изказванията на днешната пресконференция. Мисля че всичко е ясно... поне до катастрофата.

ЧЕРЕН ДЕН ЗА БЪЛГАРИЯ. ВЕРТОЛЕТЪТ Е УДАРИЛ ГЮЙСЩОКА НА НОСА НА "ДРЪЗКИ". ГЕОРГИ АНАСТАСОВ Е СПАСИЛ ЕКИПАЖА, НО НЕ И СЕБЕ СИ (ОБЗОР И СНИМКИ)
https://www.pan.bg/view_article-49-390808-ChEREN-DEN-ZA-BYLGARIYA-VERTOLETYT-E-UDARIL-GJuJSShtOKA-NA-NOSA-NA-DRYZKI.html
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
CsO


Joined: 15 Apr 2017
Posts: 263

PostPosted: Sun 11 Jun 2017, 12:34    Post subject:  

Доколкото чета, президент и министър са в задочен спор за подготовката на летците ни. А питат ли се или по-скоро отговарят ли защо Георги Анастасов, поклон пред паметта му, след завършване на училището е назначен за инструктор-командир на взвод, а не на летателна длъжност?
_________________
Серебро: Журавли
Back to top
View user's profile Send private message 
bobsen

Joined: 23 Jul 2010
Posts: 437

PostPosted: Tue 13 Jun 2017, 22:04    Post subject:  

Супер нелепа история лека му пръст.

Не са вдигнали друг хеликоптер или защото не е имало смисъл или защото ги е било страх да не падне и друг.
Катастрофата дойде в момент когато започна да се усложняват използването и задачите с Пантер.
Ясно е че се лети малко, дано това не е повратна точка в живота на базата.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Wed 14 Jun 2017, 08:35    Post subject:  

Полк.Лозанов, бивш командир на авиобаза Граф Игнатиево, за съжаление с много точно мнение...
http://www.pan.bg/view_article-1-391068-Polkovnik-ot-rezerva-Ljuben-Lozanov-pred-Trud-Politicite-sa-vinovni-za-tr.html


– Можем ли да направим същата аналогия и с последната трагедия, отнела човешки живот?
– Подобни разсъждения са валидни и за нея. За съжаление имаме вече загинал член на екипажа. И то при напълно изправен вертолет и напълно нормална задача. Но, предполагам, се е проявило отново желание нещо да се покаже – този път близко минаване край кораба и поздрав към моряците и отново неправилно разпределение на вниманието за оценка на разстоянието и височината между кораба и вертолета.

Тук има и друг момент. Отдавна се води спор, а и аз лично съм се мъчил да убедя хората от ВМС, че отделната авиобаза морска авиация, би трябвало да бъде в състава на ВВС, където се пишат и спазват основните правила за безопасност на полетите и освен това се извършва грамотна техническа и тактическа експлоатация на авиационната техника. Методиката на обучение, правилата за ръководство на полетите, нормите по авиационна безопасност трябва да се определят от ВВС. Подготовката на бойните пилоти да се води под контрола на ВВС. И авиобазата да бъде придадена в оперативно подчинение на флота. За съжаление и до ден днешен този въпрос не намери своето оптимално решение. И ето го резултата- грешките се плащат с кръв.

– А какви са последствията от това обстоятелство?
– До това че, морските летци прекъсват връзката си с ВВС. Задачите и нормите за подготовка на морската авиация се определят от командването на ВМС. Но те не са експерти в тази област. А и за тях авиацията е помощен, второстепенен, род войски. При разпределението на оскъдните ресурси, те са последни на опашката. Има един инспектор в щаба на флота, но той е с функции на съветник, без права да взема решения и да отстоява позиции. Това положение, според мен, също има отношение към трагедията в Черно море.

– Все пак, господин полковник, до какви изводи очаквате, че ще стигне в края на разследването официалната комисия?
– Очаквам да се посочи, че отново причината за инцидента ще бъде грешка в техниката на пилотиране. И това е така. Защото пилотите на вертолети знаят и насън правилото, че могат да кацнат или маневрират там, където имат осигурено минимум разстояние от два диаметъра на носещия винт. А това е около 50 метра в диаметър. Ударът на носещия винт в мачтата на фрегатата показва, че това правило не е спазено. Командирът на екипажа, а и целият екипаж са разпределили неправилно вниманието си. Гледали са повече ефекта от преминаването си и реакциите на моряците, вместо да осигурят безопасно разстояние на вертолета от високите части на кораба. Не оспорвам по-нататъшните действия на командира на екипажа – те са достойни, високо професионални. Той компенсира допуснатата грешка с цената на своя живот, като се е борил до последно за живота на останалите членове на екипажа. Възможно е като основна причина да се приеме и нарушение на въздушната дисциплина по време на учението. Но според мен е малко вероятно.

Като краен резултат може да обобщим така: непосредствена причина – удар на вертолета във водната повърхност поради разбалансиране на силите и моментите след удара на носещия винт и невъзможност за нормалното му управление. Основна причина – грешка в техниката на пилотиране на командира на екипажа, изразяваща се в неправилно разпределение на вниманието, довело до опасно близко преминаване и удар на носещия винт в гюйсщока на фрегатата “Дръзки”. Способстващи причини – слабости в подготовката на екипажа за участие в учението, нарушение на въздушната дисциплина, слабости в ръководството на полетите, а защо не и неправилна оценка на метеорологическата обстановка.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Wed 14 Jun 2017, 08:38    Post subject:  

Бобсен, според адм.Мален Чубенков, командир на ВМБ-Атия, сега вече не е така наименованието - а на Флотилия "Бойни и спомагателни кораби" - няма да коментираме поредното безумие на Николай Ненчев... та според него - когато са извадили тялото на Анастасов, той лично е преценил, че "Дръзки" на пълен ход ще стигне по-бързо до Варна, отколкото да вдигнат хеликоптер от Варна, той да прелети до Камчия, да вземе тялото и да кацне пак във Варна.
За мен лично ако съпоставим скоростта на един Пантер с тази на един кораб, мога да кажа, че това бе неправилно. Летял съм с "Пантера" няколко пъти, гледал съм и отдолу, буквално едни 4 мили морска повърхност ги минава за минута...
Но вече се е знаело, че капитанът е бил мъртъв и по преценка на адмирала...
Друго обаче ме терзае, видях на видео, че във ВМС използват допотопни съветски линейки, в които съм убеден, че няма и капка от нужната апаратура за съживяване на човек... До кога от МО ще се правят на пълни кретени и няма да тропнат по масата пред Бойко, че искат ПАРИ поне за животоспасяващи неща.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Wed 14 Jun 2017, 08:44    Post subject:  

Сега проверих:

Eurocopter_AS565_Panther
Maximum speed: 306 km/h (190 mph; 165 kn)

Wielingen-class frigate
Speed: 28 knots (52 km/h; 32 mph)

Ако приемем, че все пак Пантера извършва двоен път - от Варна до Камчия и от Камчия до Варна. То пак скоростта му е поне 3 пъти по-голяма от тази на "Дръзки", защото се съмнявам, че кораб на над 40 години може да достигне максимална скорост за кратко време или пък изобщо...
А и "Пантерата" е на 6-7 години...нова.

Изводите за преценката ги оставям на вас, както и за цялостното състояние на ВМС и армията с 40 годишни машини и линейки...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Flankerivo
[Admin]


Joined: 19 Apr 2005
Posts: 9897
Location: София

PostPosted: Wed 14 Jun 2017, 08:48    Post subject:  

В името на професионализма и авиационната безопасност всичко морско летящо трябва да е под шапката на ВВС, пък нека да е на пряко подчинение на ВМС. За пример извън България подобна колизия има и по линията ВВС - Армейска авиация.
Back to top
View user's profile Send private message Yahoo Messenger 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 3 [37 Posts]   Goto page: 1, 2, 3 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0772s ][ Queries: 12 (0.0070s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker