Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
С военен ритуал почитат загиналите преди 15 години вертолетчици и пожарникар · Министърът на отбраната Красимир Каракачанов ще посрещне 35-ия контингент от Афганистан · s.Да излезеш от подводницата в открито море · s.Опълчението е основата на Българската земска войска · s.В преследване на скитащия Радичков балон · s.Легендарното Самарско знаме има пет копия ·

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot СНИМКИ: УЧЕНИЕ БРИЗ 2018 С УЧАСТИЕТО НА ВМС, ВВС И СВ(21)
В момента е: Пон 23 Юли 2018, 11:29
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
ХЕЛИКОПТЕР PANTHER КАТАСТРОФИРА В МОРЕТО, КОМАНДИРЪТ ЗАГИНА
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 3 [37 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42460

МнениеПуснато на: Сря 21 Юни 2017, 08:57    Заглавие:  

А говорим за западни или за руски вертолети? Чух от специалисти, че когато автоматиката на западните откаже, вертолетът просто се срива, отказва всичко на секундата и нямаш и никакъв шанс да направиш нещо... Докато при руските има възможност за действие...
Последната промяна е направена от Preslav на Сря 21 Юни 2017, 09:49; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
CsO


Регистриран на: 15 Апр 2017
Мнения: 263

МнениеПуснато на: Сря 21 Юни 2017, 09:25    Заглавие:  

По-скоро разликата е при старите и новите образци летателни апарати.
_________________
Серебро: Журавли
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Pretor


Регистриран на: 24 Юни 2016
Мнения: 2008

МнениеПуснато на: Сря 21 Юни 2017, 15:08    Заглавие:  

Обръщение на Стоян Петков /фейсбук/:

Изминаха десет дни от смъртта на непрежалимия ни приятел и колега майор Георги Анастасов. Десет дни от катастрофата с вертолет AS565 Panther (рег. знак 902) на Българските Военноморски Сили. Десет дни, в които чухме какво ли не по темата българска военна авиация. Чухме много за цената на човешкия живот, цената на военната техника, парите за коледни надбавки, пенсии и прочее. През тези десет дни български политици от най-висше ниво, включително и българският премиер, си позволиха, за кой ли път, да умножат цената на човешкия живот, на саможертвата, на дълга, по нула. Хиляди интернет-потребители коментираха в множество социални медии, форуми и електронни дискусии, че падането на един военен вертолет и смъртта на неговия командир не били проблем на цялото общество. Обществото имало по-сериозни проблеми, като тези в образованието, здравната система, правосъдието и много други.
Колко тъжен и жесток е този факт. Фактът, че в една европейска държава, в двадесет и първи век, много хора не разбират връзката между общество, образование, здравеопазване, икономика и национална сигурност. За съжаление, ние българите сме се превърнали в общество, което мисли на дребно, което не уважава никого, което не уважава себе си, което не уважава човекът и човешкото. "Съединението прави силата" е девиз, почитан в много страни по света. В България той се счита за национален девиз и символ. Изписан е, както на герба на Република България, така и на фасадата на сградата на Народното събрание. Но осъзнаваме ли ние днес какво означава това да бъдем съединени? Осъзнаваме ли, че отношението на обществото и държавата към един военен пилот и неговите колеги всъщност олицетворява отношението им към всички останали - към децата, към техните майки, към пенсионерите, към работниците, към лекарите, към инженерите, към учителите,... към хората? Ако ние, като българи и като част от българското общество, не се обединяваме, а отново се делим дори покрай трагедии като тази с вертолета в Черно море, нищо добро не ни чака! Ако цената на живота на един военен пилот цинично се приравнява с цената на един загубен вертолет, то какво остава за цената на живота на шивачката от поредната фирма с чуждестранни алчни собственици, цената на живота на научния работник от БАН или пък тази на учителката от поредното редово българско училище, която трябва да напише шестица на сина на поредната мутра, но не защото той знае, а защото иначе животът и здравето ѝ ще бъдат в опасност.
На 26-ти април 2012 година, по време на летателната тренировка "Тракийска звезда 2012", бе загубен учебно-боен самолет МиГ-29 (рег. знак 11) от състава на Българските Военновъздушни Сили. Слава Богу, тогава всичко се размина без човешки жертви. Като официална причина комисията, разследваща аварията, изтъкна грешка в техниката на пилотиране. Т.е. "пилотска грешка". Така е най-лесно - майор Дойчинов посегнал по-рано към ръчката за обиране и спускане на колесника, подтелният резервоар докоснал пистата за излитане и кацане, в резултат, на което същият се запалил и т.н. Никой тогава не спомена колко часа сън има майор Дойчинов в дните преди аварията. И до ден днешен малко хора знаят, че той бе един от малцина, оставени в режим на дежурства, планиране и полети (включително в летателната тренировка). Малцина, защото за повече, както винаги нямаше ресурси!!! Никой не написа и, че въпросната ръчка за обиране и спускане на колесника на самолет МиГ-29 се намира точно до превключвателя на фаровете за кацане и рулиране, а месеци преди аварията всички ние излитахме и кацахме на рульожен фар, за да пестим тези за кацане. За всички далеч от авиацията ще обясня - през светлата част на денонощието, фаровете за кацане са тези, които буквално плашат и гонят птиците, когато летателният апарат е близо до земята, в етапите на излитане и кацане. С две думи - майор Дойчинов най-вероятно е видял птици в опасна близост до самолета си, по време на излитането, решил е да превключи фара от рульожно положение на положение за излитане и кацане, но поради прекомерната умора, е хванал вместо превключвателя за фара, крана на колесника. Изключително опитен и способен колега и приятел, който буквално стана жертва на нечовешкото отношение към човеците в българската военна авиация и изобщо в България.
Ще се запитате какво е общото между аварията с МиГ-29 през 2012-та и катастрофата с Panther през 2017-та. Общото е именно липсата на нормално отношение към човека, като най-важен елемент от всяка една система, била тя обществена, политическа или авиационна. Липсата на нормална, здравословна визия за бъдещето. Липсата на принципно държавническо и обществено отношение към проблемите в образованието, здравеопазването, икономиката и сигурността. Наскоро Президентът Румен Радев бе жестоко критикуван, защото си позволи да заяви, че хората са най-ценните ресурси във въоръжените сили. Жалко за тези, които го критикуваха, както и за тези, които никога няма да разберат, че в много държави по света хората живеят добре именно защото се мисли за хората!
Дано написаното от мен стигне до ума и сърцата на хората! Майор Георги Анастасов беше човек сърдечен, добронамерен, интелигентен, усмихнат... Авиацията е сериозно занимание. Тя много дава, но често и всичко взима. В авиацията една секунда може да е равна на човешки живот. Мислейки и милеейки за хората в авиацията и изобщо в България, се чудя щеше ли Жорката да е жив ако носеше каска (защитен шлем)?!?!
Знаете ли, че за трите вертолета Panther, закупени за нуждите на Българските Военноморски Сили, са осигурени точно 6 (шест) защитни шлема? Знаете ли, че почти всеки полет командирът и вторият пилот на вертолетите изпълняват без въпросните защитни шлемове, защото просто ги преотстъпват на спасителите отзад? Знаете ли колко от закупените дванадесет нови вертолета AS532 Cougar днес са в летателна годност? Знаете ли колко от закупените шест нови учебни самолета Pilatus PC-9M днес са в летателна експлоатация? Знаете ли колко от трите чисто нови самолета на ВВС C-27J Spartan днес летят, както и знаете ли колко от летците на тези военно-транспортни самолети успяват да преминат през задължителната и спестяваща десетки милиони тренажорна подготовка? В същото това време, при забавена с десетилетия процедура за придобиване на нов тип боен самолет за Българските Военновъздушни Сили и при свършена на 100% отлична работа от военната експертиза по темата, множество български политици си позволиха отново да умножават труда на хората под пагон по нула и - очевидно в търсене на лични дивиденти - да се изказват неподготвени, но за сметка на това изключително ангажирани по темата. Отново в същото това време, доклада на служебния военен министър Стефан Янев за отчаяното състояние на въоръжените ни сили (от които авиацията е само малка част) беше изтеглен и публично поруган от голяма част от българският политически елит, включително и от противоречиви личности като бившият военен министър Николай Ненчев.
Аз като офицер и летец от Българските Военновъздушни Сили питам вас българските политици - кога ще започнете да наричате нещата истинските им имена? До кога ще жертвате живота и здравето на българските граждани и военнослужещи за сметка на личните си политически интереси? Кога българските военнослужещи ще престанат да си купуват сами огромна част от оборудването, с което изпълняват дълга и служебните си задължения? Кога ще престанете да използвате армията като инструмент за разделяне на обществото и общественото мнение? Кога ще си спомните, че вие служите на България и народа ѝ, а не те на вас?!?!

Стоян Петков / Stoian Petkov

Последната промяна е направена от Pretor на Сря 21 Юни 2017, 16:48; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
конструктор
[Moderator]


Регистриран на: 07 Юли 2014
Мнения: 4355
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 21 Юни 2017, 16:16    Заглавие:  

Много вярно обръщение, но според мен е сбъркан адресът. Да се обръщаш към политиците е все едно да се обръщаш към куклите, а не към кукловодите. Защото истината е, че политиците не служат на народа, както би трябвало да бъде, а на ходещите торби с пари, т.е. онези, които си ги "пазаруват" – управляващата класа. В България много индивиди от тази управляваща класа носят странни прякори, като например най-богатият индивид в България – Васил Божков (Черепа), чието състояние се предполага, че е над 1 милиард. Предполагам, че всеки е чувал за т.н. "пирамида на властта". Ето един от по-съвременните опити да бъде изобразена тя:

Click to see if image is larger

Както се вижда, политиците са едва на предпоследното стъпало, а всички останали сме на последното.

П.П. Извинявам се, че това мнение не е по темата, но то е предизвикано от обръщението по темата...

_________________
Ceterum censeo capitalismus esse delendam.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
AvARienMarku4


Регистриран на: 26 Юни 2006
Мнения: 394
Местожителство: софия близо до 4км

МнениеПуснато на: Пон 03 Юли 2017, 15:52    Заглавие:  

на какво ли ми напомня този случай
ох да


какво стана с разследването случайно да не се оказа проблем с предавателната кутия на опашния винт

на въпроса защо е седял на два метра под водата по принцип Пантерите както и Кулгарите имат балони в случай на приводняване
до колкото си спомням системата е автоматична много хубаво се виждат на снимката странното е че има такива поражения по кабината
няма как от 1-2 метра да има такива поражения дори от 40 да е пак няма как да стане ... вижда се от клипа по горе какви са пораженията по такава машина
при падане от дори по голяма височина и все пак има авто ротация тия хеликоптери не падат туко така няма значение електрониката
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
CsO


Регистриран на: 15 Апр 2017
Мнения: 263

МнениеПуснато на: Пон 03 Юли 2017, 16:10    Заглавие:  

По-скоро на носещия винт.
_________________
Серебро: Журавли
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
AvARienMarku4


Регистриран на: 26 Юни 2006
Мнения: 394
Местожителство: софия близо до 4км

МнениеПуснато на: Пон 03 Юли 2017, 16:28    Заглавие:  

възможно но малко вероятно Rolling Eyes

ето клипче с приближение да видите колко бързо се задейства самата система за приводняване ( за това и колесника е спуснат )
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 3 [37 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Събития и Коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0716s ][ Queries: 12 (0.0036s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker