Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
С новия изтребител F-21 американците вървят по руския път? · В АО "Камов" завърши проектирането на своя синхрокоптер · Албанската армия се въоръжава с американски хеликоптери · Разбиха организирана престъпна група за трафик на сексуални робини /ВИДЕО/ · Българката Силвия, заради която американец изби семейството си, работела в порно сайт · До 10 години в София ще има нов терминал и писта на летище София ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
Aktuelles Datum und Uhrzeit: Do 25 Apr 2019, 08:44
Alle Zeiten sind UTC + 2
 Forum-Index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Стендов моделизъм
PzKpfw IV J - НВИМ - София
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
Seite 1 von 1 [1 Beitrag]  
Autor Nachricht
Петър Илиев

Anmeldedatum: 16.01.2011
Beitrдge: 4

BeitragVerfasst am: Mi 29 Aug 2018, 10:49    Titel:  PzKpfw IV J - НВИМ - София  

Здравейте,

Правя 3D модел на PzKpfw IV Ausf. J и събирам информация за отделните елементи, характерни за J модификацията.

Интересува ме всякаква информация (дори и странична), която знаете за танка във външната експозиция на музея.

Click to see if image is larger

PzKpfw IV Ausf. J - НВИМ - София

До колкото знам танкът в музея е трофеен и е предоставен от Трети украински фронт.
За съжаление елементите, които се демонтират лесно липсват. Ламаринената конструкция над веригата, ако не е правена в следвоенния период на ползване, според мен е неадекватна реставрация.
В последните години на стария музей, помня че беше превърнат в клошарско обежище, като вътре имаше всякакви боклуци а дори и дюшек.
В момента е доста неправилно "реставриран" със зелен цвят и емблема на щит - български трибагреник, като е превърнат в модификация G на 1-ва армия от Унгария, 1945.

Ще се радвам някой да сподели нещо около бойното използване на този танк, или каквото и да е друго. Знам че е имало и модификации J, заровени на отбранителната линия "Крали Марко", които също са трофейни, предоставени от СССР.


Ако за някой ще е полезно, ето събрани разлики межди Pz-IV Ausf. H и Pz-IV Ausf. J:

Има както основни, така и много малки разлики между двете модификации. Да се определят точно отделните разлики между танковете на база единствено от снимки е трудно. Някои детайли могат да се считат за специфични само за H или J, но понякога присъстват и на двете модификации. Също така, някои H детайли никога не са били напълно заменени на J. Една от малкото основни разлики е липсата при J на електрически двигател завъртащ купола и новите вертикални цилиндрични заглушители в задния корпусен панел.

Ausf. J може да има или не следните елементи:
Тръбна или плътна задна ролка на веригата. Ранният тубуларен тип никога не е бил напълно премахнат по време на производството на J.
Странични окачени блронелистове или решетъчни екрани. Решетъчните странични екрани са стандартни за J , но ранната продукция на J модификацията продължава с плочите на вариант H.
Повечето J варианти имат стандартните за Pz-IV предни куки за теглене, но по-късно танковете са с удължени странични бронелистове на корпуса и разпорбити дупки за теглещите въжета, каквато е схемата при Пантера и Тигър.
Най-късно произведените танкове от серия J имат въртящ се кръгъл люк на командира, вместо фиксиран такъв на H варианта или люк от два полукръга на панти, както е при по ранните модификации.
Премахване на вентилационните отвори на люковете на спирачните барабани при най - късните серии J.
Три горни водещи ролки на веригата, вместо четирите използвани при предишните варианти до H и ранните J
Вертикални цилиндрични изпускателни тръби, вместо барабанния хоризонтален заглушител на ауспуха, използван при танковете H и ранните J.
Предпазните лайсни около люковете към отделението на механик-водача и радиста са с опростен профил, заварени и не са ъглови.
Предпазните лайсни на покрива на корпуса, обикалящи купола са различни.
J има 26mm броня на покрива на купола, вместо само 15 на предишните модификации.
J може да има различен дулен спирач.
J може да има по-късен модел вериги от тези при H.
Експонатът от военния музей в Саумур, Франция показва, че някои J танкове могат да имат стоманени горни водещи ролки на веригата, въпреки че не се срещат при снимки на истински танк. Първите лява и дясна водещи ролки в НВИМ - София, също са стоманени.
Местата за захващане на резервните вериги са различни за J в сравнение с H.
Големият въздушен филтър, намиращ се в дясната част на купола на H, характерно липсва при J.
Корпусът на двигателния отсек е с почти хоризонтален покрив при J, в место скосен при H.
J няма наблюдателни отвори на вратите на купола, в предната странична част на купола, както и на стените на отделението на механик-водача. Някои H танкове също нямат такива.
Nach oben
Benutzer-Profile anzeigen Private Nachricht senden E-Mail senden 
Beitrдge der letzten Zeit anzeigen:   Sortieren nach:   
Seite 1 von 1 [1 Beitrag]  
Neues Thema erцffnen   Neue Antwort erstellen Vorheriges Thema anzeigen :: Nдchstes Thema anzeigen
 Forum-Index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Стендов моделизъм
Gehe zu:  

Du kannst keine Beitrдge in dieses Forum schreiben.
Du kannst auf Beitrдge in diesem Forum nicht antworten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht bearbeiten.
Du kannst deine Beitrдge in diesem Forum nicht lцschen.
Du kannst an Umfragen in diesem Forum nicht teilnehmen.

[ Time: 0.0504s ][ Queries: 12 (0.0039s) ][ Debug Ein ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker