Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Уфолог съзря нещо притеснително на СНИМКА, направена в една от пещерите на Марс (ВИДЕО) · Британците бесни от пренебрежителното отношение на Меркел към Тереза Мей · Зоран Заев: България си е България, Македония си е Македония · Валентин Радев: Ще избират между Христо Терзийски и Ивайло Спиридонов за главсек · Стана ясно кое легендарно съкровище са търсили обирджиите на Роженския манастир · Русия поиска Босна да остане цяла, освен ако "трите народа" не искат друго ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sat 22 Sep 2018, 06:07
All times are UTC + 2
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Стендов моделизъм
PzKpfw IV J - НВИМ - София
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 1 [1 Post]  
Author Message
Петър Илиев

Joined: 16 Jan 2011
Posts: 4

PostPosted: Wed 29 Aug 2018, 10:49    Post subject:  PzKpfw IV J - НВИМ - София  

Здравейте,

Правя 3D модел на PzKpfw IV Ausf. J и събирам информация за отделните елементи, характерни за J модификацията.

Интересува ме всякаква информация (дори и странична), която знаете за танка във външната експозиция на музея.

Click to see if image is larger

PzKpfw IV Ausf. J - НВИМ - София

До колкото знам танкът в музея е трофеен и е предоставен от Трети украински фронт.
За съжаление елементите, които се демонтират лесно липсват. Ламаринената конструкция над веригата, ако не е правена в следвоенния период на ползване, според мен е неадекватна реставрация.
В последните години на стария музей, помня че беше превърнат в клошарско обежище, като вътре имаше всякакви боклуци а дори и дюшек.
В момента е доста неправилно "реставриран" със зелен цвят и емблема на щит - български трибагреник, като е превърнат в модификация G на 1-ва армия от Унгария, 1945.

Ще се радвам някой да сподели нещо около бойното използване на този танк, или каквото и да е друго. Знам че е имало и модификации J, заровени на отбранителната линия "Крали Марко", които също са трофейни, предоставени от СССР.


Ако за някой ще е полезно, ето събрани разлики межди Pz-IV Ausf. H и Pz-IV Ausf. J:

Има както основни, така и много малки разлики между двете модификации. Да се определят точно отделните разлики между танковете на база единствено от снимки е трудно. Някои детайли могат да се считат за специфични само за H или J, но понякога присъстват и на двете модификации. Също така, някои H детайли никога не са били напълно заменени на J. Една от малкото основни разлики е липсата при J на електрически двигател завъртащ купола и новите вертикални цилиндрични заглушители в задния корпусен панел.

Ausf. J може да има или не следните елементи:
Тръбна или плътна задна ролка на веригата. Ранният тубуларен тип никога не е бил напълно премахнат по време на производството на J.
Странични окачени блронелистове или решетъчни екрани. Решетъчните странични екрани са стандартни за J , но ранната продукция на J модификацията продължава с плочите на вариант H.
Повечето J варианти имат стандартните за Pz-IV предни куки за теглене, но по-късно танковете са с удължени странични бронелистове на корпуса и разпорбити дупки за теглещите въжета, каквато е схемата при Пантера и Тигър.
Най-късно произведените танкове от серия J имат въртящ се кръгъл люк на командира, вместо фиксиран такъв на H варианта или люк от два полукръга на панти, както е при по ранните модификации.
Премахване на вентилационните отвори на люковете на спирачните барабани при най - късните серии J.
Три горни водещи ролки на веригата, вместо четирите използвани при предишните варианти до H и ранните J
Вертикални цилиндрични изпускателни тръби, вместо барабанния хоризонтален заглушител на ауспуха, използван при танковете H и ранните J.
Предпазните лайсни около люковете към отделението на механик-водача и радиста са с опростен профил, заварени и не са ъглови.
Предпазните лайсни на покрива на корпуса, обикалящи купола са различни.
J има 26mm броня на покрива на купола, вместо само 15 на предишните модификации.
J може да има различен дулен спирач.
J може да има по-късен модел вериги от тези при H.
Експонатът от военния музей в Саумур, Франция показва, че някои J танкове могат да имат стоманени горни водещи ролки на веригата, въпреки че не се срещат при снимки на истински танк. Първите лява и дясна водещи ролки в НВИМ - София, също са стоманени.
Местата за захващане на резервните вериги са различни за J в сравнение с H.
Големият въздушен филтър, намиращ се в дясната част на купола на H, характерно липсва при J.
Корпусът на двигателния отсек е с почти хоризонтален покрив при J, в место скосен при H.
J няма наблюдателни отвори на вратите на купола, в предната странична част на купола, както и на стените на отделението на механик-водача. Някои H танкове също нямат такива.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 1 [1 Post]  
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ФОРУМИ ЗА МОДЕЛИЗЪМ » Стендов моделизъм
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0551s ][ Queries: 12 (0.0041s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker