Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Генералски поздрав за европейския шампион редник Красимир Анев · Отвориха завещанието на Шабан Шаулич! Богатството му отива при... · Шестте най-големи сексуални скандала в Католическата църква · Симеон Николов:Кой има интерес да превърне Европа в ядрено бойно поле, отваряйки кутията на Пандора · Велт: Чехия руската база за шпионаж на ЕС · Мъж, издирван от полицията в Сливен, се е самоубил ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 22 Фев 2019, 08:22
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
МиГ-23 БН в България (и други изтребителни варианти)
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 4 от 7 [96 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Автор Съобщение
Случаен


Регистриран на: 05 Яну 2008
Мнения: 548

МнениеПуснато на: Чет 17 Яну 2008, 13:14    Заглавие:  

За "скопените"("намаляване на параметрите")двигатели.При проверка на температурните режими е възможна и тяхната пренастройка в зададените граници(правено е)безспорно довеждащо и до минимални промени в тягата.За това самолетите малко се различаваха,ако е трябвало е могло всички да се настроят на минималните стойности но това не е правено.При Миг-29(за такова нещо)нещата стоят по друг начин.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Чет 17 Яну 2008, 18:49    Заглавие:  

Аз си мисля, че нещата са сходни. При 23-те с изд.77 имаше един превключвател в кабината за 1-ва позиция на РТ, а пък на 29 е в нишата - за режим "РПТ".
На МиГ-23 чрез какво намалявахте температурата?

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Случаен


Регистриран на: 05 Яну 2008
Мнения: 548

МнениеПуснато на: Чет 17 Яну 2008, 20:17    Заглавие:  

Превключвателите са за различни неща и установени температури.Другото се прави по инструкцийте.На Миг-29,Л-39 си ги знаят,за Миг-23 се знаеха.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 26 Апр 2010, 14:18    Заглавие:  

"Монитор" ги издирил! А ние да не знаем. В Катуница ли са се изгубили? Хайде юруш да ги снимаме... Laughing

Трактори и изтребители в Катуница

Последната промяна е направена от Preslav на Пон 26 Апр 2010, 20:18; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
COMMANDER_KEEN


Регистриран на: 29 Яну 2004
Мнения: 2144
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 26 Апр 2010, 15:11    Заглавие:  

[quote="Preslav"]"Монитор" ги издирил! А ние да не знаем. В Катуница ли са се изгубили? Хайде юруш да ги снимаме... Laughing

Трактори и изтребители в Катуница
Земеделска кооперация край Пловдив разполага с два стари трактора и 10 изтребителя бомбардировача.
Laughing
Напомни ми на оня стар руски виц...

Сообщение ТАСС: Сегодня на советско-китайской границе произошел вооруженный инцидент - китайская сторона обстреляла наш мирно пашущий трактор. Ответным ударом трактор уничтожил 3 ракетных установок китайцев, после чего улетел домой. Тракторист капитан Петров награжден медалю. Председатель колхоза генерал-лейтенант Иванов заявил, что если подобные провокации повторятся, на поле выдет комбайн.
Laughing Laughing Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Случаен


Регистриран на: 05 Яну 2008
Мнения: 548

МнениеПуснато на: Пон 26 Апр 2010, 15:31    Заглавие:  


"...Ответным ударом трактор уничтожил 3 ракетных установок китайцев..."
Ама как в темата за изтребителите,ми то трактор бомбардировач...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
GoingDown

Регистриран на: 23 Апр 2009
Мнения: 4

МнениеПуснато на: Вто 27 Апр 2010, 16:42    Заглавие:  

Абе има нещо гнило , да ги обслужват техници ала бала , да не са ни скритата изтребителна авияция Laughing Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
torta


Регистриран на: 27 Окт 2007
Мнения: 481

МнениеПуснато на: Вто 27 Апр 2010, 20:05    Заглавие:  

малка поправка за горното мнение - АВИАЦИЯ ! Правописа в цяла България е 2 .
Ако наистина се поддържат ... дали има минимален шанс някой ден да видим летящ в България разбира се Smile

_________________
Cool
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
grim realm


Регистриран на: 17 Мар 2006
Мнения: 1111

МнениеПуснато на: Вто 27 Апр 2010, 21:06    Заглавие:  

Не !
Единственият начин е, като си купим едната машина и я вдигнем във въздуха. А това няма как да стане.

_________________
"Гледай вляво и кашляй ! " - КАМО Cool
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Случаен


Регистриран на: 05 Яну 2008
Мнения: 548

МнениеПуснато на: Вто 11 Май 2010, 14:22    Заглавие:  

Preslav написа:
Ангел Георгиев ли е последният командир на Габровница?


M-4 написа:
Последният командир на 2-ре ИАЕ от 18-ти ИАП, и първият командир на 2-ра ИАБ. Преславе, писах ти едно ЛС, ама нещо май не си го прочел... Smile


Провокирате ме да разкажа една дочута история.
След дълъг и изморителен ден в късните часове на денонощието се разполагам в удобното кресло на нощният бар на местният хотел.
Слушам тихата приятна музика,загледан в програмата,която е по-скоро артистична отколкото еротична,когато дочувам зад мен:

„Сядаш в кабината, техникът ти помага с коланите и остава до тебе. Гледа какво и как го правиш. Два чифта очи виждат по-добре. Може и да те сравнява с пилота, седял на това място преди тебе. Ако ти мине подобна мисъл – метаморфозата ти не е завършила. Всъщност не знам за какво мислят техниците в този момент. Обикновено, ако има време, питат с кого ще си в група или пък колко е дълга задачата, която ще изпълняваш, за да знаят кога да те чакат. Но аз знам, че те ще проследят с поглед излитането ти, ще те гледат, докато изчезнеш от погледа им. Ще са с тебе в мислите си (дори и да не го показват), ще оценят кацането ти и когато приближиш отново стоянката, ще ги намериш там, където са те изпратили. Те правят това не от притеснение, от недоверие или по задължение, а от съпричастност. Уважавам тези хора и се нуждая от тях.
Връзка с ръководителя, запускът е разрешен. Техникът сваля чеките, проверява заключването на фанара и вече си сам в своята кабина или самолетът е сам със своя пилот и въпреки че още няколко минути ще имаш непрекъсната връзка с техника и ще го информираш за действията си с поведението на машината, ти си сам и нещата са в твои ръце. Започваш да редиш своя монолог: „Отдясно всичко включено, екран – годен...” В паузите техникът успява да вмъкне своето: „Разбрано.””

Тук цитирам Д.Петров от „Честта, удоволствието и отговорността да пилотираш МиГ-29”
Едва ли някой може да го каже по-добре.А началото на историята бе точно за очакването на самолета след полет от техника му.За да бъда точен ще кажа,чух, действията в следната последователност,техникът „Включи…” и репликите на летеца „Включено…”…,което означава, единствената разлика,че самолета е МиГ-23.

„Задачата се оказа необичайно дълга,а това няма как да ми убегне.От ИКПто разбирам,че самолетът ми е в кръга за кацане.Излизам на стоянката,отивам на мястото където трябва да се установи,приготвям си столчетата,стълбата,чеките и поглеждам във въздуха на изток.Видях самолета на правата за кацане с пусната механизация,с обичайната скорост и на необходимата височина. Опирането в ПИК е нормално,носовата стойка е във въздуха и купола на спирачният парашут започва да се пълни,но вместо да се напълни,парашута се изхлузи от самолета и остана на полосата.Обикновено летците успяват да спрат в очертанията на ПИК,но за сметка на интензивно използване на спирачките.Изпадането на парашута и якото използване на спирачки води до известни проблеми за техника на самолета.Първо ще охлажда спирачките, ще е добре ако няма разтопени известители и ако гумите не изпуснат въздуха.Второ ще дава продължителни обяснения може и в писмен вид за това как е сложил парашута и в какво състояние е бил той.
Необичайно летеца установява в края на полосата,вместо да изрулира до централна стоянка.
Което пък си е вече по-голям проблем.Задачата бе дълга и моя самолет кацна последен.Други във въздуха няма,но полосата реално е заета,пък и сме запасно за други.Тук вече трябва по-най бързия начин с УРАЛА и аварийната кола да прибера самолета от ПИК.Извиквам АПАто и докато разни специалисти се катерят по него аз закачвам водилото,една почти невъзможна мисия защото някой подава команда „давай” на шофьора и камиона тръгва тъкмо когато щях да го закача за теглича.След викове и крясъци от моя страна сеирджиите по УРАЛА се усещат,че без мен и водилото наистина са тръгнали на сеир.Спират камиона и вече с закачено водило,с инструмента,чеките и по моя команда тръгваме към обратния старт.Там самолета е спрян напречно в самия край на полосата с установен двигател срещу рульожка,която обикновено не се ползва,а летеца се разхожда по крилата.Поставих стълбата да слезне,а аз да се кача.Разменяме реплики от които разбирам,че с изключение на парашута всичко е нормално,той така и записва в журнала. Створките на парашута са отворени,също и куката за закачването му.Аз я заключвам преди полет,а летеца я отваря след като освободи ПИК.Ако не е така значи един от двамата е сгрешил.Аз евентуално ако забравя да я заключа или ако авиатора евентуално непосредствено след „ПУСК” натисне и „СБРОС”.И в двата случая се получава именно изпадане на парашута не когато трябва.”

Тук през рамо се опитах да видя компанията на съседната маса но зърнах само гърба на разказвача на историята.


„Летеца се прибра във височинния дом с аварийната кола,а аз с УРАЛА и самолета.Буксирането отнема около 10минути в които решавам да си прегледам кабината.Включвам”АКУМУЛАТОР БОРД АЕРОДРОМ” и някои други работи,кабината оживява и веднага ми се набива в очи сработилата сигнализация за авариен остатък на горивото.В същото време разходомера показва 800литъра,нормално,обикновено след полет е в границите800-1200л.Същия показва автоматично разхода на гориво,но ръчно се поставя на определена позиция след зарядка.Наличното гориво в полет се следи и по сработване на светлинна сигнализация.При извършване на пълна зарядка установих,че самолета пое гориво точно от стойността на аварийния остатък,а не от показанията на разходомера. Докладвах на старши инженера,който се засили към височинния дом,а аз продължих с подготовката на самолета за повторен полет.Няма и няколко минути и старши инженера се върна със следните указания:
1.Срещу „Преждевременно откачване на парашута” записваш-”Проверено отг.на ТУ.”
2.Сигнализацията за авариен остатък не я записваш.
Изведнъж историята приключи.Без някой да проявява излишно любопитство дали съм заключил или не куката на парашута.Също така и без аз да любопитствам за божията намеса за разминаването на показанията на горивото при явно изправен самолет.”

Е тук вече не издържах.Ще видя,кой разказва,станах,обърнах се,направих крачка…и се ударих в една от онези стени по баровете облицовани с огледала и създаващи илюзия за по-голямо пространство,знаете ги нали!

_________________
"Случайный вальс"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
yuri_ninov


Регистриран на: 07 Мар 2009
Мнения: 237
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Вто 11 Май 2010, 14:47    Заглавие: за ,,историята..
Описание на темата: същото
 

След разказването на подобни историй в Равнец се изпълняваше присъда : ,,биене на табани,,! Smile Smile Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
fixxxer


Регистриран на: 14 Яну 2006
Мнения: 476

МнениеПуснато на: Вто 11 Май 2010, 17:33    Заглавие:  

И каква беше идеята на всичко това,освен запълване на свободно време?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Случаен


Регистриран на: 05 Яну 2008
Мнения: 548

МнениеПуснато на: Вто 11 Май 2010, 18:55    Заглавие:  

Дааа,сам отговаряш!Във въпроса си.
Останалата част от идеята я има в разказчето Wink .

_________________
"Случайный вальс"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
pgp000
Гост


МнениеПуснато на: Вто 11 Май 2010, 21:17    Заглавие:  

fixxxer написа:
И каква беше идеята на всичко това,освен запълване на свободно време?


A каква е идеята на един форум - само да видим кои са бордните номера на 23 и къде са летяли и нарязани, пък после умно да мълчим по тази тема и да изпишем 400 страници "умности" какво ще го замени ли? Имам много бегла представа за какво говори Случайния, но пък ми е интересно.
Върнете се в началото
Shilo


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1202
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Вто 11 Май 2010, 21:51    Заглавие:  

Обичам разкази от подобен тип. Поне има за какво да се говори.
_________________
Dream on
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 4 от 7 [96 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0826s ][ Queries: 12 (0.0036s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker