Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
140 депутати гласуваха присъединяването на Северна Македония към НАТО · Заразените с морбили станаха 31 · Създават Съвместно командване на специалните операции · Нов "Еър Форс 1" за швейцарското правителство · НС отхвърли президентското вето върху Закона за личните данни · 20-гoдини cлeд зaтвapянeтo нa cтapoтo лeтищe в Aтинa тo щe имa нoв oблии ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Wed 20 Feb 2019, 13:16
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
МиГ-23 БН в България (и други изтребителни варианти)
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 5 of 7 [96 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
Author Message
fixxxer


Joined: 14 Jan 2006
Posts: 476

PostPosted: Wed 12 May 2010, 14:04    Post subject:  

pgp000 wrote:
fixxxer wrote:
И каква беше идеята на всичко това,освен запълване на свободно време?


A каква е идеята на един форум - само да видим кои са бордните номера на 23 и къде са летяли и нарязани, пък после умно да мълчим по тази тема и да изпишем 400 страници "умности" какво ще го замени ли? Имам много бегла представа за какво говори Случайния, но пък ми е интересно.


Не го приемайте лично,ама искате ли да ви разкажа за зелената боя в кабината при кацане,за снежния човек на полети и как се пробва Ковровец дали може да запали на 2000 метра. Laughing
Back to top
View user's profile Send private message 
Случаен


Joined: 05 Jan 2008
Posts: 548

PostPosted: Wed 12 May 2010, 15:46    Post subject:  

Не знам за другите(питаш в мн.ч.),ама аз искам Very Happy .
Вярвам,че ще го направиш от 1л.ед.ч. Wink .
Ще ми е интересно и ще те разбера.
За Су-22 разбра идеята,но МиГ-23...

_________________
"Случайный вальс"
Back to top
View user's profile Send private message 
izd_23_22


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 173
Location: Троян/Пловдив

PostPosted: Sun 06 Feb 2011, 22:16    Post subject:  

Хайде бе, хора!!! Не бъдете толкова стиснати откъм истории. Страшно интересни са ми всякакви такива "реликви" от вашето ежедневие, като действащи авиационни люде. Книгата на В. Пампоров ми е като библия именно поради тази причина.... Пренася ме там, започва да ми мирише на керосин, чувам грохота или виждам показанията на приборите...
Благодаря, Случаен! И ако някой ден напишеш книга, или поне някое сборниче с разкази "от стоянката" ще съм от първите желаещи да си го купят.

_________________
Д.Минков
Back to top
View user's profile Send private message 
sluchaen


Joined: 21 Dec 2010
Posts: 958

PostPosted: Mon 07 Feb 2011, 09:56    Post subject:  

Няма защо.
„Реликвите” не са проблем.
Проблем е, че се разиграва цирк с нашата бойна авиация.
Лъжат хората най-безочливо.
Намират се и клакьори, които с отворена уста зяпат и преповтарят лъжите, та дори и в този форум.
Та като стана на въпрос за форума, считам, че той е по-доброто място за едни такива „реликви”.Тук може да имаш пряка връзка, иначе трябва да обикаляш по разни представяния, да слагаш разни подписи Laughing и чат пат да разчиташ на нещо откровено.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
izd_23_22


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 173
Location: Троян/Пловдив

PostPosted: Mon 07 Feb 2011, 19:09    Post subject:  

Е, аз бих си взел и автограф + снимка с автора, ако не е нахално Laughing А за авиацията....боли!!! И то две педи по-нагоре,от мястото,дето ги понаболява държавниците ни...
А ти пиши, пиши реликви! Та да има и за тези, които не са били там, но са горди, че е имало... и ще има авиация!

_________________
Д.Минков
Back to top
View user's profile Send private message 
sluchaen


Joined: 21 Dec 2010
Posts: 958

PostPosted: Mon 07 Feb 2011, 20:28    Post subject:  

salute
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
sluchaen


Joined: 21 Dec 2010
Posts: 958

PostPosted: Thu 17 Feb 2011, 12:25    Post subject:  

Позволих си да напиша няколко мнения в темата "Българското разузнаване и контраразузнаване" и като резултат снощи през нощта се събудих облят в студена пот, и от собствените си викове Ким Филби, Вилхелм Канарис, Мата Хари, последната не знам защо пропускана в горната тема, но не пропусната от мен.
Голяма грешка.
Към моите викове се присъединиха крясъците на жената от където след около 17мига успях да отделя следните членоразделни слова.
-Коя е тая, бе?
-Къде живее, къде работи?
-На колко години е?
-Къде се виждаш с нея?
-Абе, тя мъж нема ли, та е тръгнала семейства да разваля?
Направо пропаднах в кръг от ада не описан и от Данте.
Добронамерените съседи и те като добросъвестни граждани тръгнали пък да уведомяват Koninklijke Marechaussee, та ново пет.
Хайде жената успокоих, ама на съседите докато обясня защо са виковете, защо използвам горните имена, и че тракането, което чуват не е от морзовия апарат на тайната ми радиостанция, а са токчетата на жената върху клавиатурата на компютъра, който беше признат по буквата и текста на закона за виновен (заради форума), а аз за невинен доста зор видях.
В крайна сметка в малките часове на денонощието докато заспивах си спомних следната история.
Поредният летателен ден.
„Орел” са уведомени за полетите да не би случайно по никое време да вземат да правят заря в облаците с техните лазанки („Алазань”) и облаци („Облака”), последните след като се върнат посредством парашутната си система на земята идеално стават на шприцове за набиване на домашни „кълбъси” (луканки).
Това пък защо го разказвам, а да, искам да кажа, че са изпълнени предполетните процедури и полетите започват.
Самолетът ми има четири задачи, като в третата лети командира.
Командира е във възможностите си в пълният обем да прилага принципа на единоначалието. ВКР е подчинено на него, Военна полиция няма, старшини са ВАИ, а офицери са дознатели, включително и моята личност, която има няколко успешни дознания срещу неизвестни и известни извършители, но това са други истории и ако ми остане време ще ги разкажа в една друга тема.
Та третата задача. Командира идва и аз го срещам пред самолета.
-г-н, майор (тогава майори и подполковници са командири, сега полковници и генерали) самолет №… е изправен, зареден и готов за полет.
Следва едно мъжко ръкостискане и започваме заедно прегледа за приемане на самолета от него.
От носа, дясната част на самолета по посока на полета, към опашката и от ляво към носа.
Командира оглежда, потупва и подритва тук там. Напълно сериозно.
Стигайки опашката заедно поглеждаме в соплото и напълно доброжелателно проверяваме за заспал вътре оръжейник (специалист, който в мирно време на изтребителите няма кой знае каква работа). Не искаме с развъртането и бученето на ТС, от соплото превъртайки се, и с вой да изхвърчи горния специалист, а нас да ни засърбят задниците.
Визуално командира за пръв път, а аз за енти, проверяваме створките на парашутният контейнер. Помним историята с дългия полет, аварийния остатък и изпадналият парашут.
Проверява, нивото на маслото и разписва журнала.
Помагам му в кабината, свалям ЧКите и се убеждавам, че кабината е добре затворена, лятно време се изстива най лесно.
Запуска и пробата минават нормално.
С вдигната вертикално дясна ръка в която са ЧКите и хоризонтално лява му „разрешавам рулиране”. Разбира се той е взел решение за това, а също така и разрешението на кулата. Моето действие е последно и само потвърждава, че от техническа гледна точка самолета може да напусне централна стоянка.
Командира повишава режима и самолета тръгва. С десен завой трябва да тръгне по рульожката да, да, ама не. Не успява да до завие и със спирачки го спира.
Аз погледаждам към кабината с готовност с жест да укажа необходимото, а ако трябва и да възстановя проводната радиовръзка по която да уточним проблема.
В този момент носовата стойка се завърта на по-голям ъгъл, факт който потвърждава правилното действие в кабината с поставяне ръчката на МРКто от малко на голямо рамо. С отпускането на спирачките самолета тръгва, до завива и продължава по рульожката към изпълнителният старт.
Историята свършва.
Сега като се замисля, какво ми пречеше да застана пред самолета да кръстосам ръце над главата и ги сваля плътно до тялото като по този начин укажа „стоп, установи двигателя”.
Сложа столчетата, стълбата, след отварянето на кабината я обезопася и да започна разправиите.
Командирът единоначалник, но буквата и правилата , а.
И виж съм се издигнал в очите на слепите.
Но цялото това конспиративно мислене разказано в тези четири последни изречения ми идва чак сега в главата.
Тогава пък и сега в авиацията се работи с доверие и уважение.
Аз като техник си върша моята работа на земята, а авиатора неговата във въздуха, като между нас е именно доверието и взаимното уважение олицетворявано от самолета.

Last edited by sluchaen on Thu 17 Feb 2011, 12:58; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
vabene


Joined: 01 May 2009
Posts: 174
Location: БЪЛГАРИЯ

PostPosted: Thu 17 Feb 2011, 12:57    Post subject:  

Разказите са хубави, но все пак темата е МИГ-23 в България!Пусни друга тема и там ще се наслаждават на разказите който пожелае!Не се заяждам,но само си представи още няколко такива поста с разкази след твоя и.......който влезе ще има да се чуди дали е сбъркал темата или това просто е конкурс за разказ по тема "МИГ-23 в България" и то /изтребителни варианти/!!! А иначе съм им фен както виждаш!/на 23-ките/ salute
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
sluchaen


Joined: 21 Dec 2010
Posts: 958

PostPosted: Thu 17 Feb 2011, 13:04    Post subject:  

Разказът е действителна случка в България и е на МиГ-23 МЛД.
Админите, ако решат нека го местят или трият.
Знам, че не се заяждаш и не се сърдя!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
marijan


Joined: 20 Sep 2008
Posts: 135

PostPosted: Thu 17 Feb 2011, 22:31    Post subject:  

Не виждам в темата да се пише твърде много, та разказите на Случаен да ни разсредоточават! Аз като привърженик на МиГ-23 им се наслаждавам! Мисля, преди време бях се обърнал кък Случаен, ако има някой разказ от Габровница да го сподели.....Там се запознах с Бияча...Поздрави!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42469

PostPosted: Thu 17 Feb 2011, 23:09    Post subject:  

Уникална снимка на МиГ-23!!!
Благодарение на потребителя МиГ-23.

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
vabene


Joined: 01 May 2009
Posts: 174
Location: БЪЛГАРИЯ

PostPosted: Thu 17 Feb 2011, 23:22    Post subject:  

О.К. Нали това е ДЕМОКРАЦИЯТА!Всеки да си приказва и пише каквото иска и където иска. И без това, дума дупка не прави! salute
П.П. Според мен има и лични съобщения, когато някой поиска от друг да му сподели нещо!
Наистина се надявам да не звучи като заяждане, просто може би имам по-консервативни разбирания.......
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
2C7


Joined: 07 Jan 2007
Posts: 1422
Location: Центъра на просффетата

PostPosted: Thu 17 Feb 2011, 23:57    Post subject:  

Preslav wrote:
Уникална снимка на МиГ-23!!!
Благодарение на потребителя МиГ-23.

Наистина уникална снимка от 25 ИБАП Чешнегирово! Според мен, е направена от височинния дом, докато самолета рулира. Самолетът е с оригиналния сив камуфлаж.
Благодаря на потребителя МиГ-23, че я споделя с нас.
МиГ-23БН, борд 39, сер. н.09539/6641, доставен през 1978 г., катастрофира на 07.08.1984 г.
Само че тази снимка би трябвало да е в темата за МиГ-23 в България, все пак самолетът не е чист изтребител.

_________________
Едни снимки Smile
Още малко
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
sluchaen


Joined: 21 Dec 2010
Posts: 958

PostPosted: Fri 18 Feb 2011, 08:35    Post subject:  

vabene, имаш "по-консервативни разбирания....... ", а се беше нагърбил с една такава задача..., пък се определяш с консервативни разбирания Laughing !!!
На конкретното ти мнение ще си позволя да отговоря само с цитати:
Quote:
дълбока рана заздравява, а лоша дума не се забравя

Quote:
блага дума железни врати отваря

Quote:
а всеки да "вижда" от нея толкова, колкото може или колкото прецени за нужно
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
vabene


Joined: 01 May 2009
Posts: 174
Location: БЪЛГАРИЯ

PostPosted: Fri 18 Feb 2011, 09:55    Post subject:  

salute withstupid
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 5 of 7 [96 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.3209s ][ Queries: 12 (0.2589s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker