Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Пенс към НАТО: Как да опазим мира, като купувате оръжия от изток · Лавров нарече британски министър министър на войната · Луков марш се проведе, въпреки забраната и протестите срещу него · Димитър Рачков и Александър Сано с нагла схема за печелене на пари · Албания на крачка от гражданска война! Кръв се лее, положението е страшно! (ВИДЕО) · "Община Цариброд"/"Општина Димитровград" вече пише на сградата на общината в града ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 16 Фев 2019, 21:19
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
МиГ-23 БН в България (и други изтребителни варианти)
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 6 от 7 [96 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Автор Съобщение
fury


Регистриран на: 30 Май 2009
Мнения: 137

МнениеПуснато на: Пет 18 Фев 2011, 15:24    Заглавие:  

Ако спретнете и едно дуелче,цирка ще е пълен. Very Happy Very Happy
Само определете часа и мястото,за да можем да се насладим на гледката bom
Че в днешно време хляба е кът,поне малко зрелище. Very Happy angel5
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Shilo


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1202
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Пет 18 Фев 2011, 17:49    Заглавие:  

Типично по български се дърляме за всяко дребно нещо. Грозно е. На който не му харесват разказите, да не ги чете. Лесно е.

Случаен, продължавай с писането на стари случки. На мен лично са ми много интересни.

_________________
Dream on
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
vabene


Регистриран на: 01 Май 2009
Мнения: 174
Местожителство: БЪЛГАРИЯ

МнениеПуснато на: Пет 18 Фев 2011, 20:22    Заглавие:  

Извинявам се ако съм засегнал някого!Поне това мога да направя!Просто изразих лично мнение по отношение на темата и това какво е нейното съдържание! occasion5
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пет 18 Ное 2011, 12:34    Заглавие:  

Един хубав спомен на Иван Поибренски от Чешнегирово за борд 70:

Цитат:
Ivan Poibrenski
А сега да ви разкажа за 70-ти. 82-ра зимата, аз млад лейтенат-старши техник на звено, току що преминал курса за експлоатация на самолета. Георги Илиолов, то же млад гиджен, техник на самолета и аз го контролирам по време на нощни полети. След предполетната подготовка отидохме с него на стартова закуска. Връщаме се и минаваме край неговия самолет. Самолета е под ток от апато и му свети лампичката на носовия колесник (развърта се ИКВ преди полет, ама кой ти знае товаSmile) Аз му викам: "Абе Гоче, що са включили акумулатора на самолета?". А той: "Верно бе, що ли са го включили". Тогава аз му отдадох команда да изключи акумулатора, що да се хаби нахалост... И Гочето изключи АЗС "Акумулатор" и изгаснаха всички светлини по самолета...и ние спокойни зачакахме да дойде авиатора за последната задача...хихихихи ... и после к'во се случи, сещате се майSmile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 13 Дек 2011, 16:17    Заглавие:  

Малко пипнах списъка на Ту-134, ако може пак да влезе и да ме допълни тук във форума, със съдбата на МиГ-23 - на тези, които има много точие.

Arrow Списък на самолетите МиГ-23 на въоръжение в авиобаза Чешнегирово и тяхната съдба
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Нед 29 Яну 2012, 11:48    Заглавие:  

Arrow Бомбички на МиГ-23


Ген. Spas Spasov:


Натиснах "харесва ми" и колко съжалявам... че няма опция: "Страшно много ми харесва"! А тези "бомбички" (ФАБ-500) са ми любимите

Малчо Малчев:

Да бяхте ги видяли отблизо когато паднаха на временния полигон.Ямата беше такава,че батальонът една седмица заравняваше нивите.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 07 Фев 2012, 16:30    Заглавие:  

Относно тази снимка:

Arrow МиГ-23БН и МиГ-25 на летище Добрич

Във Фейсбук ген.Спасов написа следното:

Цитат:
Конкретно за тази снимка е трудно да се каже, кога е било, защото след 1982, почти всяка година, целият полк се пребазираше на Добрич или Балчик за полети над море и пределно малка височина. По едно време Добруджанските простори бяха определени за полигон за полети на пределно малка височина и там преминаваха голяма част от полетите от този вид подготовка, а също и се приучваха летци, които не бяха преминали такава програма. Други пък тренираха над море – пак техника на пилотиране на малка и пр.м. височина, бойно използване и самолетоводене. Например през 1983 бяхме на Добрич, 1984 на Балчик и т.н. След 1990 година започнахме да летим над море, с излитане от Чешнегирово, самолетът имаше достатъчно гориво и можеше да си позволи изпълнението на подобен род задачи от място. Е, понякога се пребазираха малки групи за някое учение или за морски задачи. Например за хвърляне на бомби за радиолокационната система „Медуза”. Та посещенията на Добрич си беше доста често явление.
И при едно гостуване в Добрич с учудване гледахме как тех състава на Миг25 си събира проводници за скраб.Около 10 метра кабели бях а донесли летците от близката ЖП гара на едното крило на спарката

Alexander Alexandrov Със сигурност е било преди май 1991, когато връщаме трите МиГ-25 на бившия СССР.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Вто 07 Фев 2012, 17:12    Заглавие:  

Относно тази снимка:

Arrow ПЪРВИ ЛЕТАТЕЛЕН ДЕН

Dimitar Sartonev

Този курс за приучване на самолети МиГ-23БН и МиГ-23МЛ беше във времето от 18.04. - 22.12.2000 г. За целта в 25 ибаб - Чешнигирово бе създаден Център за приучване и усъвършенстване на летци от ВВС на по-горе посочените самолети. Началото на летателната подготовка на курса се осъществи на 21.04.2000 г., с провеждането и на открит летателен ден, открит к-ра на кТА по това време ген. м-р Д. Цветков.Присъстваха: ген. полк. Михо Михов - н-к ГЩ на БА1 ген. м-р. Зл. Стойков - нач. щаб на Сили за бързо реагиране - Пловдив, полк. Тома Дамянов - командир на Пар. бригада - Пловдив. кмета на гр. Раковски и общественост от града, поради факта, че няколко години преди това, гр. Раковски бе спасен от летеца от базата п-п. В. Петков.От този ден имам лична снимка именно от откриването на откр. летателен ден, с упоменатите оф. лица!

Ген. Spas Spasov


Идеята за този курс беше на генерал Парапунов - зам к-щ или к-щ авиацията на ВВС. Целта беше с оптимизиране на разходите и средствата постигане на реален резултат - по-висока и качествена подготовка на летателния състав. Не успя...! Противниците на съществуването на 25 ибаб бяха повече от поддръжниците и беше "стратегически" по-важно да се унищожи "дългата тояга" на българските ВВС, отколкото да се запази. Наистина, някои "отговорни" фактори тогава с мъка и болка си спомняха за реалните успехи на 25 ибап (ибаб) и неистово мечтаеха за унищожаването на авиобазата, сякаш не бяха българи, а служещи в армиите на южните ни съседи.


-----------------------------------------
И относно тази снимка:

Arrow МиГ-23, борд 06

Любомир Митов

Стойките са спуснати и заключени - и гребена трябва да е прибран и заключен отдавна - може и да ми се струва от ъгъла, от който е снимано, но като че ли изглежда малко увиснал. Имали сме такива случаи - при мен лично една машина се върна с разпарчадисан гребен от осколки на полигона, друг самолет пък (в кабината беше май Васил Димитров) не видя, че му даваме знак да спре и мина зад един подгряващ на 90% и познай - гребена си смени посоката. Имаше и трети случай когато Гангов опря преди полосата и малко разора тревата между уловката и полостата. Такива мити работи. Нека и други погледнат снимката и да си кажат мнението.

Васко Маринчешки


Не е увиснал.Това е от ъгъла на снимане.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Чет 09 Фев 2012, 16:35    Заглавие:  

Слави Павлов

Цитат:
Единствения известен ми случай на използване на 500 кг. от МиГ-23 БН бомби е от "ЩИТ-82". Тогава 12 бр. трябваше да бъдат хвърлени от двойката м-р Цоков-кап. Кр. Димитров на третия епизод на полигон "Ново село". Тогава, по заповед на ген. СТ. Велков, бомбите бяха разпределени така: По 2 бомби за генералната тренировка и по 4 бр. за учението. До 1987г. повече 500 кг. бомби не са използвани. Не ми е известно да са използвани и след това.
Вариантите на снарядяване по БГ бяха различни, и те са сменяни многократно, в зависимост от поставената задача. Имаше и варианти и с Х-23, и с ФАБ / ОФАБ/ - 250. Така че, много трудно ще ги изброите всичките, както по време, така и по ескадрили.
Няма такъв ПРИНЦИП 1-ва да се води бойна, а 2-а учебна! Да, при превъоръжаването 1-а беше водеща, тя преимуществено беше доокомплектована с личен състав и бойна техника. След това дойде реда на 2-а. Но тя не е била учебна! Обучението, както на летателния, така и на ИТС се провеждаше в курсове. В края на 81 и началото на 82г. подготовката на двете ескадрили беше изравнена, нещо повече!

В края на септември и началото на октомври 1982г. се проведе учението "ЩИТ-82". В него 25 ИБАП взе участие с целия си състав и участва в 6 епизода. Три от тях бяха с реално бойно използване- първи, в района на с. Бенковски, Толбухинско, трети, на полигон "Ново село" и четвярти, на полигон "Железник" / край Карнобат/. Останалите три / Изгрев, Равнец и Созопол/ бяха само с типови атаки. В първи епизод/Бенковски/, водач на ударната група бях аз,командира на 2-а ае, след мен, групата на кап. Георгиев, на м-р Парапунов и на кап. Карлюков. На трети епизод /"Ново село"/ бойния ред беше същия, но завършваше с двойката на м-р Цоков. На четвърти епизод водач беше м-р Парапунов, след него кап. Карлюков и след него аз. Трите групи бяха четворки, но това беше и най драматичния епизод, но за него друг път. Е, кажете, според вас, коя ескадрила е била бойна и коя учебна?



Spas Spasov
Цитат:

А някой спомня ли си дежурствата на 25 ибап с бойни бомби (ОФАБ-250 или ФАБ-500)? Беше доста напрегнат и комплициран период, но беше реално, както и зачестилите полети на звена на пр.м. Н над и буквално в Родопите.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42469

МнениеПуснато на: Пон 09 Апр 2012, 22:14    Заглавие:  

Прекрасен кадър, намерен от 2С7:
(кликнете за зуум върху снимката)

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Вто 10 Апр 2012, 09:24    Заглавие:  

Снимката на БН- ките от Толбухин трябва да е правена в периода непосредствено след пристигането на Миг- 25 РБТ в България- 25- ците все още нямат опознавателни знаци и бордни номера.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
me4o_puhh


Регистриран на: 12 Яну 2004
Мнения: 1325
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Вто 10 Апр 2012, 11:59    Заглавие:  

Тц тц тц, тоз другар 2С7 къде ги "намира" тези кадри.
_________________
AviationListOnLine Photographer
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
valko-bg


Регистриран на: 18 Дек 2006
Мнения: 1041
Местожителство: Svilengrad- BG

МнениеПуснато на: Вто 10 Апр 2012, 12:14    Заглавие:  

Уникалното на този кадър е, че три от тези пет БН- ки към днешна дата все още са "живи" и са в България /поне засега/- бордове 65, 54 и 23, ама са ТКЗС- сарски, в селото на царския Кирчо. Ако четвъртият борд е 80, ... то и той е "жив" на същото място! Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
2C7


Регистриран на: 07 Яну 2007
Мнения: 1422
Местожителство: Центъра на просффетата

МнениеПуснато на: Вто 10 Апр 2012, 14:21    Заглавие:  

Според о.р. ген. Иван Парапунов, снимката е от юни 1984 г.

me4o_puhh написа:
Тц тц тц, тоз другар 2С7 къде ги "намира" тези кадри.

Ами търсех снимката на един МиГ-17, с подкачени две бомби, на потребителя Jelo`(и която естествено не намерих.. ) и открих тази и още една.

_________________
Едни снимки Smile
Още малко
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Бимаджията

Регистриран на: 02 Юни 2011
Мнения: 151
Местожителство: У КЛОЗЕТО!

МнениеПуснато на: Вто 10 Апр 2012, 17:00    Заглавие:  

Като се сетя за 23-ката, какви неща съм чел, и чувал за славните времена на Чешнигирово....
сега е трагедия...
Само в тоя форум останаха спомените и написаното за Миг-23.....Като страници от безвъзвратгно унищожена ценна книга...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 6 от 7 [96 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0850s ][ Queries: 12 (0.0045s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker