Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 11 Юли 2020, 04:11
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
МиГ-23 в България
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 90 [1344 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 88, 89, 90 Следваща
Автор Съобщение
борден*
Гост


МнениеПуснато на: Чет 06 Яну 2005, 14:14    Заглавие:  

Не. Има много разлики - едното е изтребител, другото ударен самолет.
Върнете се в началото
Octagon*
Гост


МнениеПуснато на: Чет 06 Яну 2005, 15:24    Заглавие:  

борден* написа:
Ученията с бойни стрелби с УР "въздух-земя", проведени през първата половина на 90-те, показват точно това.
Естествено причината не е, че Х-23М са по-точни от Х-25МЛ / Х-29Л, а достатъчният опит на летателния състав (чешнегировци са стреляли много).

Какъв е проблемът на тези ракети да уцелят точно, ако носителят не прави резки маневри, които едва ли са правили по ученията? (говорим за изправни ракети)
Върнете се в началото
борден*
Гост


МнениеПуснато на: Чет 06 Яну 2005, 15:34    Заглавие:  

Имаш предвид Х-23М и МиГ-23БН ли?
Самият факт, че ракетите са направени управляеми, говори за възможността да не уцелят точно. Wink
Дори само вятъра да вземеш! Значи е необходимо да се корегира траекторията на полета. Това го прави летеца, който в добвка и пилотира. Не съм го правил никога, но не ми звучи много просто! Значи се изискват специални умения и многократни тренировки.
Върнете се в началото
Octagon*
Гост


МнениеПуснато на: Чет 06 Яну 2005, 15:56    Заглавие:  

Не! Имах предвид лазерно насочваните.
Върнете се в началото
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 06 Яну 2005, 22:17    Заглавие:  

Octagon* написа:
Не! Имах предвид лазерно насочваните.

Преди няколко месеца доста дискутирахме по тия въпроси. Виж темата "Су-25 в България", от страница 4 надолу.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
silent
Гост


МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2005, 22:28    Заглавие: това е...  

onufrii написа:
Тихи, като човек с преки впечатления от БН-а, може ли да кажете своето мнение за машината. И защо у нас /а и по принцип/ бяха на въоръжение два почти еднотипни самолета като МиГ-23БН и Су-22М4.


БН-а е с инерциална система за навигация. Наистина е много точна, но е далече от съвременните GPS. “Беше “вързана” със САУ-то за всякакви режими: полет по маршрут, бомбопускане и заход за кацане. Имаше и някакви зачатъци за следене на релефа, разбира се, примитивна от днешна гледна точка, но тогава впечатляваше и много помагаше на летеца. Изобщо беше много впечатляващо всичко, което можеше. Та аз се качих на него след МиГ-17 и МиГ-21. И те бяха прекрасни самолети, но за своето си време.
Появата на Су-22 си беше закономерно продължение на тогавашната модернизация на ВВС. Въвеждането му е продиктувано от необходимостта за развитие на разузнавателната авиация. Наистина беше чудесен самолет и с по-добри качества от БН в някои отношения. Но беше... И него го загробиха.
За X-23 имам доста резерви. Точна беше, ако я управляваш точно и никой не те стреля отдолу. Само че такъв комфорт в реални бойни действия никой не предлага. Лошото е, че никой не пристъпи към модернизиране на тогавашното въоръжение. То беше добро за времето си, но след това остаря и трябваше да бъде заменено. Не е толкова важен носителят – важно е оборудването и да е част от обща система било то за нанясяне на удари, за разузнаване или прехвати. Сам по себе си и най-новият и модерен самолет става само за шоу. И така, това за което пиша е за “тогава”. Възхищението е от тогава. Машината беше добра и вършеше чудесна работа.
Върнете се в началото
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2005, 23:44    Заглавие:  

А бихте ли могли да разкажете повече за ученията? И най-вече за "Щит'82". Точно тогава 25 ибап май обира най-много "овации"...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Airfan


Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 389
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Съб 08 Яну 2005, 09:39    Заглавие: banned!  

DELETED!
_________________
www.airforce-bg.com
Аз в jetphotos.net
Аз в airliners.net
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пон 10 Яну 2005, 15:16    Заглавие:  

борден* написа:
Не. Има много разлики - едното е изтребител, другото ударен самолет.


Да - на БН-а навигационната е КН-22, обаче нея и на Су-17М3 я слагат.

_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
борден*
Гост


МнениеПуснато на: Пон 10 Яну 2005, 15:50    Заглавие:  

НК-23. И понеже е Навигационный комплекс - в него влизат доста други системи. Най-осезаемите различия в сравнение с изтребителите е наличието на инерциална компонента - ЦГВ (Централна жировертикала), а също и ДИСС (Доплеров измерител на пътната скорост и отнасянето). Има и навигационен изчислител В-144 (май в комплектацията на ДИСС-а).
По принцип самолета разполага и със Система въздушни сигнали (точната номенклатура обаче не си я спомням), но ми се струва, че тя бачкаше само с прицела, а не влиза и в навигационния комплекс.
Върнете се в началото
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пон 10 Яну 2005, 15:59    Заглавие:  

Да де - съгласих се Wink !
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Пон 10 Яну 2005, 18:56    Заглавие:  

Za SVS ne sum siguren da ima.
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 10 Яну 2005, 19:42    Заглавие:  

Ех! Няма да се изхвърляме напразно, я!
Има ЦСВ-3М-1КМ (Централь скорости и высоты).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
silent
Гост


МнениеПуснато на: Вто 11 Яну 2005, 00:14    Заглавие:  

борден написа:
А бихте ли могли да разкажете повече за ученията? И най-вече за "Щит'82". Точно тогава 25 ибап май обира най-много "овации"...
Тогава бях “шушляк” и нямах поглед върху стратегическата същност на мероприятието. Голяма подготовка се извършваше до началото на учението като непрекъснато сменяхме полигоните. Товареха ни с максимално количество бомби и НУРС, максимално керосин и обикаляхме из страната. Тогава направих най-големия си рекорд от часове за един месец – 23 или 24 часа, не помня точно. Не зная другите полкове какво са правили, но и те действаха на пълни обороти. По едно време ни пребазираха на Щръклево. Аз останах на Чешнегирово – жена ми трябваше да ражда и на четвърти септември се роди синът ни. Изпълнявах ролята на дежурен по приемане и пускане на самолети. На Чешнегирово кацнаха Су-24. бяха страхотни! Кацнаха и Ми-6 или 26, не зная. Бяха много и докараха стотици бомби от голям калибър.
Върнете се в началото
silent
Гост


МнениеПуснато на: Вто 11 Яну 2005, 00:16    Заглавие:  

Airfan написа:
Silent, а Вие случайно да живеете в района на гр.Пловдив?
Да.
Върнете се в началото
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 90 [1344 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 88, 89, 90 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0525s ][ Queries: 12 (0.0088s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker