В момента е: Нед 17 Фев 2019, 02:01 Часовете са според зоната UTC + 2 |
МиГ-23 в България
|
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 3 от 90 [1342 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 88, 89, 90 Следваща |
Автор | Съобщение | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
stav
Гост |
Абе има от всичко, но малко сте ги поомешали. Инерциалната "компонента" в БН-а не е ЦГВ (Централна жировертикала) а ИКВ - инерциална курсовертикала (ама дали беше ИКВ-23 не съм сигурен) - за сефте в България. Заради нея преди полет самолетите се "развъртаха" по 15-20 мин. Всъщност се развъртаха жироскопите и по идея тя трябваше да осигури автономна навигация на самолета до около 1 час с грешка <5 км. Ама дали щото не можеше да го прави или щото за толква години не се разбра как да се ползва, основния начин за навигация (нещо доста по-важно за БН-а отколкото за МЛД-то например) си беше РСБН-а. Ако свети ламичката "радиокорекция" сичко е ОК (с точност 300-1000 м). Ама тя свети максимум до към 300 км и то на голяма височина. Как в реална обстановка е трябвало да се стигне до цели зад фронта и на малка височина са си знаели само летците. (Нещо подобно май е сега с GPS-ите. Как ша са оправят без тях само те си знаят). Иначе на ИКВ-то трябва да помага и СВС-а. Всъщност всичко май беше навързано не в НК, а в ПНК-23 - пилотажно-навикационен-комплекс, но за някаква кой-знае каква интеграция не можеше да става дума. ДИСС-а макар и полезен прибор (в Ми-24 например) в БН-а се използа основно от прицела при бомбопускане и в кабината от него има само една лампичка която е редно да свети зелено (май). В-144 наистина е към ДИСС-а ама основната му работа не е навигационна а да мърда метката на прицела в зависимост от вятъра ![]() За следене на релефа (за което пише silent) нещо не си спомням. Освен стандартното "Опасная высота" от радиовисотомера на лампа и от РИ-65 в бонето, друго май нямаше (и режими "возврат" и "пробиване на облаци" на РСБН-а, ама тва е друга тема дето няма нищо общо с релефа). Абе в тва отношение (интеграцията) Су-22 е доста по-добре, но то вече имаше бордна "изчислителна" машина. Много важно предимство беше и РСДН-а дето по нашите ширини не работеше много добре (а и не просъществува доста дълго), но и тва са други теми ![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
борден*
Гост |
Аз БН-а повече от интерес съм го "чел", ама все си мисля, че беше ЦГВ. Може обаче и да греша. На другите самолети: Су-25 е с ИКВ-1; Су-22М4 с ИКВ-8; МиГ-25 - забравих означението му. Помня само, че имаше преобразувател с кварцова стабилизация на честотата (който захранва само ИКВ-то), дето дава 400 +/- 0,1 Hz, или нещо подобно. Ма може и това да съм забравил - то с тоя голям опит... ![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Flanker
![]() Регистриран на: 19 Яну 2004 Мнения: 1793 |
Samo da popitam lamerski: Mig-23 BN li prilichashe na Mig-27? |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
борден*
Гост |
Да. Или по-скоро МиГ-27 прилича на МиГ-23БН. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Airfan
![]() Регистриран на: 03 Яну 2004 Мнения: 389 Местожителство: Пловдив |
DELETED! _________________ www.airforce-bg.com Аз в jetphotos.net Аз в airliners.net |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
silent
Гост |
|
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Thunderchief
Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 6311 Местожителство: София |
А що стана със фотосите или си отказал бирата? ![]() _________________ Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
борден*
Гост |
Не съм бре! Освен тези съм обещал и едни на "Ту-134", ама сега имам много работа. Ще гледам събота-неделя да изпълня обещанието. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
King_Rat
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3183 Местожителство: Пазарджик |
Изкарай и една на БН "77", че съм обещал тука. _________________ mostly harmless ![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
от 25аб
Гост |
в брой 12 имаше нещо силно. и тук ще го напиша, защото го чувставам силно - за унищоженото "гнездо" на бн-а. Все пропускам да го кажа, но макар и закъснял, искам да изразя възхищението си от стихотворението на Вася Борисова "БОЛКАТА НА ПТИЦИТЕ". Честно си признавам, че ме сграбчи онази мъка, която кара и мъжете да плачат. Болеше и... още боли. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
борден
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 2881 Местожителство: София |
Обединяваме двете поръчки. Те тука три фотоса на МиГ-23БН борд 77. Отгоре, отлево и отдесно. Белким свърши работа на моделистите. PS: Интересното е, че това е един от много малкото самолети в българските ВВС, имащи (по-точно имали) опознавателни знаци и на горната повърхност на крилото. Вероятно са сложени погрешка от заводските бояджии и след това са замацани. Иначе това е един от последните МиГ-23БН (по-точно - предпоследният) дошли в България (през 1981 г.). В края на 80-те е преминал КВР в МРЗ "Г. Димитров" (сега ТЕРЕМ - клон Пловдив) и носи стандартна камуфлажна окраска от този период. Принадлежал е на ескадрилата, специализирана в управляемо оръжие (с контейнер "Делта" е, останалите са с големи държатели за по две 500-kg бомби под крилото). Повече нека добавят служилите в 25 ибап! |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
King_Rat
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 3183 Местожителство: Пазарджик |
Трябва ми хартиена за един летател. На тоя му е било сефтето. _________________ mostly harmless ![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
борден
![]() Регистриран на: 01 Яну 2004 Мнения: 2881 Местожителство: София |
Може, ама без да ми даваш ногу зор, че имам работа... ![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
silent
Гост |
Борден, това се казва "crocodile". Прекрасен е (беше)! stav. онова се наричаше: централа скорост вьiсота (цсв). относно "следенето" на релефа наистина е примитивен, но го имаше. винаги съм го включвал при полети над море, освен в случаите, когато съм хулигаствал. този режим се наричаше извеждане на самолета от опасна височина. апаратурата се наричаше: блок опасной вьiсотьi(БОВ), свързана с РВ. в полет, волно или неволно, ако нарушиш зададената височина, автоматично се включва режим ПРИВЕДЕНИЕ К ГОРИЗОНТ. това беше, наистина елементарно, но успокоява, когато го имаш и можеш да разчиташ на него. все пак да летиш на 50м над водата, в продължение на 10-15 минути, е доста подтискащо по отношение на... нервната система. не всеки го включваше, но ако го използваш, си 100% сигурен, че няма да се гмурнеш неволно в морето. това беше - елементарно за онези времена, но пионерско като нововъведение. |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
eagle1
![]() Регистриран на: 02 Яну 2004 Мнения: 1696 Местожителство: Габрово |
За сега огромно БЛАГОДАРЯ ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
|
|||||||
![]() |
|||||||
Страница 3 от 90 [1342 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 88, 89, 90 Следваща |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.1057s ][ Queries: 12 (0.0032s) ][ Debug on ] |