Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Дипломати и интелектуалци подписаха манифест срещу омразата в Министерския съвет · Втори опит за участие на президента Румен Радев в международно събитие се е увенчал с неуспех · 17 войнишки паметника ще бъдат обновени в област Велико Търново · Димна завеса покри столичния булевард Дондуков заради Луковмарш (ВИДЕО) · Пехотинци направиха супер гнусни неща по време на най-мащабното военно обучение Златна кобра · Пенс към НАТО: Как да опазим мира, като купувате оръжия от изток ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Нед 17 Фев 2019, 02:01
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
МиГ-23 в България
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 90 [1342 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 88, 89, 90 Следваща
Автор Съобщение
stav
Гост


МнениеПуснато на: Вто 11 Яну 2005, 00:58    Заглавие:  

Абе има от всичко, но малко сте ги поомешали.

Инерциалната "компонента" в БН-а не е ЦГВ (Централна жировертикала) а ИКВ - инерциална курсовертикала (ама дали беше ИКВ-23 не съм сигурен) - за сефте в България. Заради нея преди полет самолетите се "развъртаха" по 15-20 мин. Всъщност се развъртаха жироскопите и по идея тя трябваше да осигури автономна навигация на самолета до около 1 час с грешка <5 км.

Ама дали щото не можеше да го прави или щото за толква години не се разбра как да се ползва, основния начин за навигация (нещо доста по-важно за БН-а отколкото за МЛД-то например) си беше РСБН-а.
Ако свети ламичката "радиокорекция" сичко е ОК (с точност 300-1000 м). Ама тя свети максимум до към 300 км и то на голяма височина. Как в реална обстановка е трябвало да се стигне до цели зад фронта и на малка височина са си знаели само летците. (Нещо подобно май е сега с GPS-ите. Как ша са оправят без тях само те си знаят).

Иначе на ИКВ-то трябва да помага и СВС-а. Всъщност всичко май беше навързано не в НК, а в ПНК-23 - пилотажно-навикационен-комплекс, но за някаква кой-знае каква интеграция не можеше да става дума. ДИСС-а макар и полезен прибор (в Ми-24 например) в БН-а се използа основно от прицела при бомбопускане и в кабината от него има само една лампичка която е редно да свети зелено (май). В-144 наистина е към ДИСС-а ама основната му работа не е навигационна а да мърда метката на прицела в зависимост от вятъра Smile

За следене на релефа (за което пише silent) нещо не си спомням. Освен стандартното "Опасная высота" от радиовисотомера на лампа и от РИ-65 в бонето, друго май нямаше (и режими "возврат" и "пробиване на облаци" на РСБН-а, ама тва е друга тема дето няма нищо общо с релефа).

Абе в тва отношение (интеграцията) Су-22 е доста по-добре, но то вече имаше бордна "изчислителна" машина. Много важно предимство беше и РСДН-а дето по нашите ширини не работеше много добре (а и не просъществува доста дълго), но и тва са други теми Smile
Върнете се в началото
борден*
Гост


МнениеПуснато на: Вто 11 Яну 2005, 09:15    Заглавие:  

stav написа:
Инерциалната "компонента" в БН-а не е ЦГВ (Централна жировертикала) а ИКВ - инерциална курсовертикала (ама дали беше ИКВ-23 не съм сигурен) - за сефте в България.

Аз БН-а повече от интерес съм го "чел", ама все си мисля, че беше ЦГВ. Може обаче и да греша.
На другите самолети:
Су-25 е с ИКВ-1;
Су-22М4 с ИКВ-8;
МиГ-25 - забравих означението му. Помня само, че имаше преобразувател с кварцова стабилизация на честотата (който захранва само ИКВ-то), дето дава 400 +/- 0,1 Hz, или нещо подобно.
Ма може и това да съм забравил - то с тоя голям опит... Confused
Върнете се в началото
Flanker


Регистриран на: 19 Яну 2004
Мнения: 1793

МнениеПуснато на: Вто 11 Яну 2005, 10:07    Заглавие:  

Samo da popitam lamerski: Mig-23 BN li prilichashe na Mig-27?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден*
Гост


МнениеПуснато на: Вто 11 Яну 2005, 10:25    Заглавие:  

Да. Или по-скоро МиГ-27 прилича на МиГ-23БН.
Върнете се в началото
Airfan


Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 389
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Вто 11 Яну 2005, 20:33    Заглавие: banned!  

DELETED!
_________________
www.airforce-bg.com
Аз в jetphotos.net
Аз в airliners.net
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
silent
Гост


МнениеПуснато на: Сря 12 Яну 2005, 20:33    Заглавие:  

Airfan написа:
Silnet, може да направим една сбирка-раздумка (евентуално разпивка) в района с наличния състав от форума?
съгласен съм. може би през следващата седмица, във вторник или сряда. abvgdou@yahoo.com
Върнете се в началото
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 19 Яну 2005, 16:29    Заглавие:  

борден* написа:
Може. Конкретизирай искането. Wink

А що стана със фотосите или си отказал бирата? Very Happy

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
борден*
Гост


МнениеПуснато на: Чет 20 Яну 2005, 08:55    Заглавие:  

Не съм бре!
Освен тези съм обещал и едни на "Ту-134", ама сега имам много работа. Ще гледам събота-неделя да изпълня обещанието.
Върнете се в началото
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Чет 20 Яну 2005, 18:05    Заглавие:  

Изкарай и една на БН "77", че съм обещал тука.
_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
от 25аб
Гост


МнениеПуснато на: Съб 05 Фев 2005, 22:43    Заглавие:  

в брой 12 имаше нещо силно. и тук ще го напиша, защото го чувставам силно - за унищоженото "гнездо" на бн-а.
Все пропускам да го кажа, но макар и закъснял, искам да изразя възхищението си от стихотворението на Вася Борисова "БОЛКАТА НА ПТИЦИТЕ". Честно си признавам, че ме сграбчи онази мъка, която кара и мъжете да плачат. Болеше и... още боли.
Върнете се в началото
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 08 Фев 2005, 21:04    Заглавие:  

Thunderchief написа:
А що стана със фотосите или си отказал бирата? Very Happy

King_Rat написа:
Изкарай и една на БН "77", че съм обещал тука.

Обединяваме двете поръчки.
Те тука три фотоса на МиГ-23БН борд 77. Отгоре, отлево и отдесно.

Белким свърши работа на моделистите.

PS: Интересното е, че това е един от много малкото самолети в българските ВВС, имащи (по-точно имали) опознавателни знаци и на горната повърхност на крилото. Вероятно са сложени погрешка от заводските бояджии и след това са замацани. Иначе това е един от последните МиГ-23БН (по-точно - предпоследният) дошли в България (през 1981 г.). В края на 80-те е преминал КВР в МРЗ "Г. Димитров" (сега ТЕРЕМ - клон Пловдив) и носи стандартна камуфлажна окраска от този период. Принадлежал е на ескадрилата, специализирана в управляемо оръжие (с контейнер "Делта" е, останалите са с големи държатели за по две 500-kg бомби под крилото).
Повече нека добавят служилите в 25 ибап!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Вто 08 Фев 2005, 21:12    Заглавие:  

Трябва ми хартиена за един летател.
На тоя му е било сефтето.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 08 Фев 2005, 21:13    Заглавие:  

Може, ама без да ми даваш ногу зор, че имам работа... Confused
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
silent
Гост


МнениеПуснато на: Сря 09 Фев 2005, 22:20    Заглавие: csv, bov  

Борден, това се казва "crocodile". Прекрасен е (беше)!
stav. онова се наричаше: централа скорост вьiсота (цсв). относно "следенето" на релефа наистина е примитивен, но го имаше. винаги съм го включвал при полети над море, освен в случаите, когато съм хулигаствал. този режим се наричаше извеждане на самолета от опасна височина. апаратурата се наричаше: блок опасной вьiсотьi(БОВ), свързана с РВ. в полет, волно или неволно, ако нарушиш зададената височина, автоматично се включва режим ПРИВЕДЕНИЕ К ГОРИЗОНТ. това беше, наистина елементарно, но успокоява, когато го имаш и можеш да разчиташ на него. все пак да летиш на 50м над водата, в продължение на 10-15 минути, е доста подтискащо по отношение на... нервната система. не всеки го включваше, но ако го използваш, си 100% сигурен, че няма да се гмурнеш неволно в морето. това беше - елементарно за онези времена, но пионерско като нововъведение.
Върнете се в началото
eagle1


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 1696
Местожителство: Габрово

МнениеПуснато на: Чет 10 Фев 2005, 12:26    Заглавие:  

За сега огромно БЛАГОДАРЯ Very Happy При случей ще видим Wink
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 90 [1342 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 88, 89, 90 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни самолети
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.1057s ][ Queries: 12 (0.0032s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker