Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 24 Окт 2020, 02:20
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Нова НТА от хората, донесли ви Бекскскс еър
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 3 [43 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Чет 06 Яну 2005, 20:28    Заглавие:  Нова НТА от хората, донесли ви Бекскскс еър  

http://www.fly-imagine.com/

(башкъ сведения на http://www.dnevnik.bg/show/Default.asp?storyid=143946&rubrid=)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
NorthWest
Гост


МнениеПуснато на: Чет 06 Яну 2005, 20:41    Заглавие:  

Ще е интересно дали ще летят наистина с Fokker?
Върнете се в началото
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Чет 06 Яну 2005, 21:04    Заглавие:  

Определено няма да е Фокер. Ще наемат самолети от българска/български авиокомпания/авиокомпании и ще летят с тях. Даже търг са спретнали за да определят от коя авиокомпания ще наемат самолети.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2005, 01:06    Заглавие:  

10 милиона си е добра цена... с толкова пари и много държавни протекции започна FB....
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2005, 10:47    Заглавие:  

Даже Bulgaria air започна с 20 милиона, ама се оказа, че само 10 са били похарчени.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2005, 14:39    Заглавие:  

През 1995 г. така почна easyJet -- с 6 млн. лири (баш 10 млн в зелено) и два 737-200 на лизинг от Air Foyle ли беше, кой ли беше. Операторското разрешение си беше на Air Foyle (и си остана така чак до 1998 г.), макар цветовете и рейсовите номера да бяха на easyJet.

Язък, че бая неграмотната я дават, съдейки по съдържанието на сайта на "bulgarski". Доста наподобява предишните изцепки на Боклукс Еър с гордото твърдение, че даже си имали и пилот, че и той не кой да е, ами със 7000 часа стаж! Доста така в стил чалгъ-сензация (то "невероятните дестинации" сигур ще са си невероятни, де -- като този космополитен метрополис, "Международно летище Нидеррайн"!) Преводът на български май е правен от "силен ученик" и изцяло изпуска готиното клише "price fighter in aviation" ["изтребител на високите цени"], като го замества с "конкурент"...

Лошото е, че това дава едно така впечатление... че нехаят много-много, че са немърливи. То всеки знае -- една авиокомпания следва да хае и да е мърлива!

Кат дърт циник смятам, че Имаджин е ход, замислен с цел изкупуване от опитна европейска НТА. Влагат 10 млн., идва Майк Олиъри, вижда, че му се бъркат в пазаря, вади 11 млн от джеба и им дава да си ходят по живо, по здраво.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2005, 17:00    Заглавие:  

аа-а-а... кореГция! Не са 10 млн. долара, а лева -- вижте текста на търга им. Пак се ядва. Ама с какви ли самолети разполагат българските авиокомпании, които имат свободен капацитет? Традиционните за НТА седем-тройки май липсват. Има по някой Авро, един вмирисан А320 от първите, дет май са разваля еднаж всеки ден и разни екзотични старини. Нищо де, "Дневник" пише, че и чуждестранни авиокомпании мож да участват в търга.

Забелязвам, че са си поставили високата цел да превозят 70000 пътници през деветте месеца от март 2005 г. нататък. Това са по няма 8000 месечно или къде 260-270 на ден. Демек, две-три полета със седем-тройка ежедневно или четири с Авро. Дори критикуваната надлъж и нашир за хрисимост и ограничено виждане държавна авиокомпания си постави по-предизвикателни цели.

Май отново опираме до ограничено виждане не от други, а от частния сектор, който би трябвало да води по разкрепостеност и смелост. Да не говорим, че тоя Виземан иде от чужбина, да му се не види, та би трябвало да е свободен от страховете български...

Инак, така, приятно име ("имАджин", впрочем -- не "имЕджин", ама ко да прай човек...). Малко на Ленън (не Владимир Илич, а Джон) така напомня. Туй мисловно облаче дет съвпада с точката на i-то и то хубуу го напрайли. Ръкописният шрифт малко зарзаватчийски седи, и по-хубави такива има, ама нейсе. Бива, бива. Бравус!

Истинска прото-НТА (тя си остава прото до влизането в ЕС, щот онея няма да либерализират пазара дотогава зарад България Ер) би почнала с два 737-300 или А320 (откровено не може да се говори за нищо друго -- и сакън не за Авро, мерси!), които да правят примерно шест полета (три ротации) на денонощие. Това са 700-800 души на самолет или 1500 на ден -- 400 000 пътници за девет месеца при средно затоварване за НТА (80+ на сто). Това им дава ардъм за шест направления -- хай да кажем Германия, Британските острови, Бенелюкса, Скандинавия, Алпийския масив и алтернативно редящи се Иберийски и Апенински полуострови.

И евентуално след три-четири месеца още един самолет да покрива алтернативно редящи се балкански направления (шест ротации на денонощие -- Атина, Истанбул, Букурещ, Белград, Скопие и да кажем Солун) и източното Средиземноморие (три ротации -- Дамаск, Бейрут и Ларнака).

И после още един айроплан, че да империализираме Балканите и региона кък тряба -- 12 направления за полети през ден. Охрид, Мостар, Сплит, Тирана, Подгорица, Ниш, Кишиньов (хмм-м...), Будапеща (е, в Дебрецен било по евтино за НТА), Клуж/Брашов, Бурса, Анкара, Анталя.

И след година и половина още един самолет (че вече пазарят се либерализира щат-нещат онея горе) и мож са почнат вътрешни полети (Русе, Варна, Бургас) както и да се подсилят Балканите с туристически направления (Родос, Ираклио, Миконос), че и други разни линии да се открият (Тел Авив, Дубай, ежедневна честота до Иберия и Италия... Оо-о! забравих за Прага, Варшава, за още едно германско направление...). И по същото време още един самолет, че да удвоим честотите по средно и западноевропейските направления. Има и ардъм за други привлекателни етнически възможности като между Пловдив (Хасково, Търговище, Добрич) и Бурса (Анкара), Бургас и Солун (Атина).

Значи, в рамките на критичните за всяко ново начинание първи две години -- шест самолета, 26 направления, къде 1,8 млн пътници годишно. Оттам каквот сабя покаже.

Бе що ли пускам гювеч! Я да зема да спретна аз един бизнес план и да видя дъл няма са намери някой паралия с айроплани...

Последната промяна е направена от скипаджията на Пет 07 Яну 2005, 17:19; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2005, 17:17    Заглавие:  

Скип ако искаш връзки с транспортната администрация, обаждай се Very Happy После от плановете ти ми се чини че няма да минеш без поне един А321.
А защо ти е такова мнението за Аврото? Аз един път се возих на новите хвърчила(Вае146) на Хемус и откровено казано ми хареса, доста удобно возят за разлика от някои екзотики в които съм се качвал. Сигурен съм че Авро Ланкастър примерно е возил доста по-удобно от ЕMB120, който взема Виена-Кишинев за 2 часа и 55 минути(което в комбинация с молдовска стюардеса си е достатъчен повод да очистиш някой на слизане)

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2005, 18:40    Заглавие:  

Ами връзките с транпортната администрация биха били чудесни, благодаря, но в подтекста на НТА ми идва да перифразирам Сталин ("Колко дивизии има Папата?") с въпроса "Колко самолети има транспортната администрация?" Smile

Апропо Аврото дет не било арно, мълвата е, че четирите му двигателя са страшно бреме откъм ГСМ и изобщо удвояват грижите. Освен това самолетът бил много поддръжкоинтензивен, а конструкцията му ("мини Ил-76") била много тежка и неаеродинамична заради горното крило и сложните главни опори. Супер бавен, с малък обсег (два часа). Тоя хангарен поспалан затри инак съвсем нелошата британска НТА Buzz, която биде купена от Ryanair преди две години, както и просъществувалата само година британска НТА Debonair. Бе нещо като леко осъвременен Ил-18, ама без обсега. Все пак, тук имаме специалист по този самолет, той да си каже думата.

За самоуважаваща се българска авиокомпания е нужен самолет с горе-долу два пъти обсега на Аврото (Ирландия, Португалия и Шотландия са си четири часа полет), с къде два пъти капацитета и "с по-малко от три и повече от един двигателя".

Бе, както Боинг напъследък е закъсал, няколко бройки 737-700 и 800 с тез крилца хубавките тамам по мярка ша додат, че и на сметка! Чувал съм, че 737-600 е едно квадратно недоразумение, дълбоко и искрено мразено от летците. А321? Мм-м-м!!! Ама скубят, да им се не види! Извапцай им едно хубуу именце по бордовете (то квото и да е, по-лошо от Боклукскскскс Еър едва ли ша е) и си там. Направо!

Съгласен съм за регионалните джетове. И за тях се говори, че са правени за фасон на авиокомпании с повече пари, отколкот акъл. А че са шумни и неудобни до безобразие знам от личен опит (при това съм едва метър и 75).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2005, 18:50    Заглавие:  

скипаджията написа:
... един вмирисан А320 от първите...


А320 са одавна 3: http://www.bgspotters.net/constructor.php?reg=LZ-BH&plane=&line=&c=reg_result&Submit=%CF%EE%EA%E0%E6%E8
чака се и един 321

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Пет 07 Яну 2005, 19:24    Заглавие:  

Цитат:
А320 са одавна 3


ми направо Идеалка Петрова и сестра й Рисунка! Става! Давайте ги насам и почваме
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
111

Регистриран на: 28 Ное 2004
Мнения: 5

МнениеПуснато на: Съб 08 Яну 2005, 01:20    Заглавие:  

Абе момчета тъй като отворихте темата за НТА,а от това което чета виждам че разбирате доста от тези неща(като Скипаджията например) искам да ви задам следният въпрос.Всъщност това е една идея дето се върти из главатами и се чуда дали има приложение в БГ.
Какво мислите за Българска авиокомпания,която да оперира само из България и Маkедония.За целта бих използвал самолет Cесна 402(9 местен)Става въпрос за създаване на мрежа от полети из страната(като София-Пловдив,София-Варна,Пловдив-Бургас,Пловдив-Варна,Варна-Бургас,София-Албена,)Много ми се ще също така да се направят полети и до другите Бг градове,като Плевен,Русе,Стара загора-Казанлък,Ямбол,Велико Търново-Г.Оряховяца. Много съм се чудил дали е възможно също така да се използват военните ни летища(или поне тези дето вече не функционират като такива ).

Самолета го подбрах според това какви са разтоянията между градовете в Бг.От икономическа гледна точка C402 е много икономичен,пак и е с бутални двигатели(което според мен(може и да греша) го прави по-лесно поддържан.Тъй като напоследък в родината ни има тенденция за строене на летища около курортите,мисля че това би било голям плюс за такъв малък самолет.
Без да си крива душата Ви казвам че проекта за тази авиокомпания го копирам от американската Cape Air.

Ами с прости приказки това е.Smile)Момчета сега сте Вие наред да ми кажете какво мислите за тази лудория.
Мерси на всички
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Stoyan
[Moderator]


Регистриран на: 03 Май 2004
Мнения: 2400
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 08 Яну 2005, 10:26    Заглавие:  

И аз да допълня въпроса.
А ще ли бъде достатъчно евтино за обикновения гражданин да си купи билет за такава авиокомпания?

_________________
a.k.a airmanbg


Click to see if image is larger Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 08 Яну 2005, 11:23    Заглавие:  

Експолатационните разходи на подобен самолет май са около 200$ на час.... смятай
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
скипаджията

Регистриран на: 22 Яну 2004
Мнения: 382

МнениеПуснато на: Вто 11 Яну 2005, 20:36    Заглавие:  

Цитат:
111: Какво мислите за Българска авиокомпания,която да оперира само из България и Маkедония.За целта бих използвал самолет Cесна 402(9 местен)Става въпрос за създаване на мрежа от полети из страната(като София-Пловдив,София-Варна,Пловдив-Бургас,Пловдив-Варна,Варна-Бургас,София-Албена,)Много ми се ще също така да се направят полети и до другите Бг градове,като Плевен,Русе,Стара загора-Казанлък,Ямбол,Велико Търново-Г.Оряховяца.


Не съм вещ по въпроса -- журналист съм. Знам един лаф, че който може -- действа, а който не може -- пише... Но си мислих по темата последните няколко дена и ходих на сайта на Cape Air, който не е особено осведомителен.

Явно тази авиокомпания подхранва един спортно-романтичен облик. Романтиката на авиаторите-първопроходци с овчи кожухчета, мирисът на бензин -- да, бензин -- не керосин, носталгията на перките -- да, перки -- не джетове.

Явно има як поток пътници от Continental -- солиден гигант с макар изградено едва през последните 15-ина години, все пак солидно реноме.

Явно обслужва само заможни туристически области из Флорида, Нова Англия, Карибите и Микронезия. Интересното е, че в три от четирите случая шосейните превози са трудни или невъзможни. "Голямата земя" на Флорида е покрита с алигаторски блата, а морето около нея е обсипано с хиляди островчета. Карибите и Микронезия са ясни, а край Нова Англия също има доста острови и островчета. Ерго, конкуренцията от автомобили е нулева.

Фактически, Cape Air представлява четири напълно отделни и разделени с хиляди километри една от друга мрежи, всяка покриваща площта на една България. Дали пък не е някаква франчайзна авиокомпания? Не знам, но на такава ми прилича.

Отсъства работа в commuter communities, с каквито Щатите са покрите отгоре додолу, отсъстват средни и бедни общности (Алегените, Апалачите, Dustbowl-ът. Отлично фокусирана работа -- туризъм, туризъм, туризъм и пак туризъм -- и то с малък брой заможни, индивидуалистично и носталгично настроени туристи. Инак щяха да ползват комютърски самолети като Jetstream-ове и Beechcraft-ове и с тях да гонят "морните, бедни и свити маси" от Статуята на свободата.

"Къде сме ние?"

Българите в САЩ имат един безконечен виц, целящ уж да ти помогне да разбереш дали си българин. Една от частите му гласи "българин си, ако гостуващата ти възрастна майка ходи пеш тридесетте мили до и от хипермаркета Уол-Март, за да спести десетте долара за автобусни билети".

Та, там сме.

Българи надали ползват услугите на Cape Air много-много, щот пара си е тва, кой ти я дава!

А ето как е в България: често ходя в дунавското село, откъдето е жена ми. Ако ми се наложи да се връщам сам до София, процедурата е да отида в близкото градче към четири заранта. По това никое време, наклякали по бордюрите и опрени на оградите на един хрърлей от автогарата (но не и пред нея, че струва пари!) висят унило десетина-15 души. Пристига автобуса. Един шофьор-темерут слиза, качва багажите в багажника (и лаптопи, които хвърля с особено удоволствие, щот инак "ше ми Одерат тапецерията, егати"), събира десетак от всекиго и тръгва към Софията.

Кара бясно, нагъва мазна баница в мазна книга и не спира за нищо и за никого. Стари баби го молят да спре, че да се изпикаят, но той е неумолим. Като им каже едно "Тц!" един път, не се повтаря, колкото и "морно, бедно и свито" да висят те в пътеката зад него. След минат-неминат десет минути знае, че ще си се върнат на местата. Да не са пили кафе, бе! Къде осем вече сме в Столицата. Те това е. Сега предложи на тия баби и прочее наклякали по бордюра субекти самолет и -- кво мислиш ще стане..? Ще се хванат ли? My guess is as good as yours. Едно знам -- има риск.

Цитат:
Много съм се чудил дали е възможно също така да се използват военните ни летища(или поне тези дето вече не функционират като такива


Тук имаше нещо подобно питано преди време (във връзка с Доброславци, май) и консенсусът бе, че не става тая работа. Нито имат нужното гражданско радиооборудване и приводни средства, нито нужните аерогари. Айде, аерогарите -- лесни; колко му е една лекостоманена конструкция. Ама средствата -- друг въпрос. Да не говорим за разрешенията...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 3 [43 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Криле
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0716s ][ Queries: 12 (0.0060s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker