Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 19 Яну 2021, 14:10
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Ю-87 в България
Модератори: Penio
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 3 [37 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Автор Съобщение
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Пет 08 Апр 2005, 15:28    Заглавие: Re: Ю-87 в България  

King_Rat написа:
.....Началото на месец октомври 1944 г. през нощта от стоянките на “Щуките” един самолет излита и изчезва безследно. Счита се за вероятно да е откраднат от германския пилот майор Боде, който преди 09 септември 1944 г. е бил инструктор към щурмовия полк.

Днес говорих с Венци Чаков от Балчик, който си е записал спомените на техник от щука-орляка живеещ в Балчик(вече починал, уви!).
Та той каза, че точно Боде е избягал с тази щука, но не през октомври(то просто и няма логика да е тогава Cool ), а точно през нощта(или ранната утрин) на 8-и срещу 9-ти септември. Като при това, щуката е била специално подготвена за бягството от нашите техници. Дори е била в края на редицата за да може по-лесно да изрулира. Такава е била уговорката между немския майор и нашите. Бордния й номер май беше "14", но не съм сигурен дали точно тази цифра назова Чаков. Освен това той каза, че и доста други неточности има в горния материал и разполага(по записките от техника) с много интересни подробности около този период на щука-орляка(например, че няколко летци са искали на 8.09.44 г. да излетят срещу съветските войски, но командира ги е спрял). Shocked
Утре обаче е на изпит по История на България в ШУ и затова не посмях да го разпитвам по-подробно. Може би след изпита утре ще ми се обади, но така или иначе, първо трябва да прегледа записките, които е направил преди повече от 10 години.

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пет 08 Апр 2005, 15:35    Заглавие:  

562 са всичко превозни средства - автомобили, камиони, бронеколи и танкове. Танковете са няколко десетки, о по памет не мога да цитирам точни цифри.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Пет 08 Апр 2005, 15:56    Заглавие:  

Panzergrenadier написа:
...., се появяват 7 противникови изтребители ФВ-190(3).


Съди сам!!!

Panzergrenadier[/quote]

Появявят се 7. Ама атакуват 4. Cool
И бойните дневници(щото ЦВА е взел инфото от там, няма отде другаде!) както вече съм казвал, за мен въобще не са последна инстанция. Smile Той и Делчев сочи като източник боен дневник за онази "неизвестна" победа на К.Атанасов, ама не е "мусатнг" ки! Ами жив, чистокръвен Spitfire! Smile

_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
German


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 2680
Местожителство: Шуменщайн

МнениеПуснато на: Пет 08 Апр 2005, 16:06    Заглавие:  

И още нещо се сетих, дето ми го разправи днес Чаков. Значи техника е казал, че когато щука-орляка се е пребазирал от "Графа" на запад при започването на Отечествената, ешелонът с техническия и обслужващ персонал е бил щурмуван от прословутата "......(бослешка или нещо подобно, забравих) четворка" на Тито от "спитфайри"! Н нищо не са уцелили, попаденията им са били от двете страни на влака. А един от техниците ги е гърмял в това време с MG. Very Happy
_________________
Сред полето цъфти малко цветенце и то се казва: Ерика.
Рояк от хиляди пчелички кръжи около Ерика,
защото нейното сърце е изпълнено със сладост,
а от пъстрото ѝ одеяние струи нежен аромат.

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 08 Апр 2005, 18:04    Заглавие:  

Аз пък си спомних друго - няколко дни преди 9 септември 1944 г. летище "Граф Игнатиево" е щурмувано от "Мустанги". На стоянките има десетки самолети, около тях бомби (без взриватели!) са наредени на кубици като дърва. "Мустангите" били сребристи. Стрелбата им обаче била абсолютно ялова. Разказа ми го художникът Стоян Попов, който рисува за "Ретрото". Той е израснал на летището. Баща му е работил там. Впрочем, Стоян е човекът, видял падането на тайнствения Б-17 при днешното село Труд, малко преди "Графа". За падането на този самолет няма никъде информация.
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Panzergrenadier

Регистриран на: 06 Яну 2005
Мнения: 367
Местожителство: Варна/София

МнениеПуснато на: Пет 08 Апр 2005, 21:35    Заглавие:  

Интересно ми е колко Щуки сме изгубили през войната. Мисля, че повечето са свалени от зенитки, макар че немците все още притежават големичък брой изтребители в Гърция и Югославия. Също бих искал да знам какъв брой са били модификациите на Ю-87 във ВВ. Чел съм за D-2,D-3,D-4,D-5,D-6,G-1( Laughing ) така че искам да си изясня този въпрос. А този,който постне ветерански разказ няма да има цена...

Panzergrenadier

_________________
'Terras licet' inquit 'et undas
Obstruat: et caelum certe patet; ibimus illac:
Omnia possideat, non possidet aera Minos.'

Metamorphoses Publii Ovidii Nasonis; VIII, 185-187
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 08 Апр 2005, 22:00    Заглавие:  

Панцер, нашите първи 12 "Щуки" са от вариант R-2 (Reichweite - голяма далечина на полета), следващите 32 машини са от "оръдейния" вариант D-5. За други варианти във Въздушните на Н.В. войски не съм чувал. В моята книга "Самолетите на България", тов първи, погрешно е отпечатано D-4, който вариант е "морски" и не е бил у нас
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Panzergrenadier

Регистриран на: 06 Яну 2005
Мнения: 367
Местожителство: Варна/София

МнениеПуснато на: Пет 08 Апр 2005, 22:25    Заглавие:  

Хммм, ако не се лъжа Ju 87R прилича много на Ju 87B,но с допълнителни резервоари. Много ще ми е интересно да видя снимка на българска Щука от този вид. А за другите си прав. Очевидно са били само D-5. В История на "Военната Авиация на България" се срещат наред с любопитни сведения и много глупости. Там например се твърди,че имаме D-2,D-4,D-6 модификации.

Panzergrenadier

_________________
'Terras licet' inquit 'et undas
Obstruat: et caelum certe patet; ibimus illac:
Omnia possideat, non possidet aera Minos.'

Metamorphoses Publii Ovidii Nasonis; VIII, 185-187
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 08 Апр 2005, 23:25    Заглавие:  

Утре се надявам да мога да сложа във форума една снимка на българска "Щука" от вариант R. Имам и един документ на немското Външно министерство за доставената на България немска и трофейна (напр. от окупираната Чехословакия) военна техника и снаряжение, в който не се споменават други варианти на Ju 87. Ако го открия, ще го скенирам и ще го пусна и него.
_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dénes Bern&#


Регистриран на: 17 Мар 2005
Мнения: 92
Местожителство: Hungary

МнениеПуснато на: Съб 09 Апр 2005, 02:38    Заглавие: Ju 87 in Bulgaria  

From what little I understood from the previous posts, using the poor on-line Bulgarian to English translator, I can note that there was no D-2, D-4 or D-6 sub-versions of the Ju 87 manufactured in series, only the D-1, D-3, D-5, D-7 and D-8 (in the 'Dora' series).

As far as I know, Bulgaria received from Germany only Ju 87R-2s (12 pcs.) and Ju 87D-5s (min. 33 pcs? highest known serial number is '55').
A few captured Ju 87s (how many?) should be also added to the total.

Dénes
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Съб 09 Апр 2005, 10:56    Заглавие: Re: Ju 87 in Bulgaria  

Господа, зле се държим с единственият чуждестранен участник във Форума. Ясно де, английския е проблем. Дайте да направим тка. На доброволни начала да превеждаме на български това дето пита и след това това дето му се отговаря. Тези които поназнайваме английски де.

Ето ми приноса. С две думи превод на неговото изказване:

Dénes Bern&# написа:
From what little I understood from the previous posts, using the poor on-line Bulgarian to English translator, I can note that there was no D-2, D-4 or D-6 sub-versions of the Ju 87 manufactured in series, only the D-1, D-3, D-5, D-7 and D-8 (in the 'Dora' series).

As far as I know, Bulgaria received from Germany only Ju 87R-2s (12 pcs.) and Ju 87D-5s (min. 33 pcs? highest known serial number is '55').
A few captured Ju 87s (how many?) should be also added to the total.

Dénes


От малкото, което е разбрал от дискусията, използвайки он-лайн преводач, трябва да забележи, че е нямало серийни "Щука" весрии - D-2, D-4 или D-6. Имало е само D-1, D-3, D-5, D-7 и D-8 (от т.нар. серия 'Dora' ).

Доколкото той знае, България получила от Германия само 12 бройки JU 87R-2 и 35 парчета Ju 87D-5 (като най-високия борден номер, който знае е 55). Няколко били пленени през Отечествената Война (колко и какви са те).

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Sniper!


Регистриран на: 25 Сеп 2004
Мнения: 200
Местожителство: България, Правец

МнениеПуснато на: Съб 09 Апр 2005, 12:37    Заглавие:  

Фоксе, моля да не приемаш думите ми като опит за заяждане, защото намирам предложението ти за рационално. Но като правиш нещо, прави го качествено! Открий си сам неточностите, които си допуснал.
_________________
73 de LZ5FM
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Panzergrenadier

Регистриран на: 06 Яну 2005
Мнения: 367
Местожителство: Варна/София

МнениеПуснато на: Съб 09 Апр 2005, 19:55    Заглавие:  

Сега малко преводаческо майсторство(ха,ха,ха!)

Dennes, I will translate the last few posts.

Panzergrenadier:"It's interesting to me how many Stukas we have lost in the war? I think most were shot down by flak although the Germans still had considerable number of fighters in Greece and Yugoslavia. I wuld also like to know which modifications of the Ju87 we had in the VV. I've read about D-2,D-3,D-4,D-5,D-6,G-1( Laughing ) so I want to solve this problem out. And the one who post a veteran story will be a priceless person..."

Ivan:"Panzer,our first 12 Stukas were R-2 modification (reichweite-long flight distance), the next 32 were from the "canon version" of the D-5. I have never heard about other modifications in the VNVV. In my book "The aircrafts of Bulgaria" vol.1 it is written by mistake about the D-4, which was "maritime" and was not use in our Airforce"

Panzergrenadier:"Hmmm,if I remember right the Ju87R is very similar to the Ju87B, but it had additional fueltanks. It will be very interesting to me to see a picture of Bulgarian Stuka of this type.You are right about the other modifications. Apperantly there were only D-5s. In the book "History of the military aviation of Bulgaria" there are interesting facts alongside with many fooloishness. For example there it's written that we had DF-2,D-4,D-6 modification."

Ivan:"Tommorow I hope I will be able to post a picture of a Bulgarian R-modification Stuka in the forum. I have too a document by the German Foreign Ministry about the German and captured (for example from Czechoslovakia) military machinery and equipment delivered in Bulgaria in which no other modifications of the Stuka are mentioned. If I find it I will scan it and post it here."

Fox Mulder just raised an oppinion to translate your and our postings and translated your posting.

Regards,

Panzergrenadier

_________________
'Terras licet' inquit 'et undas
Obstruat: et caelum certe patet; ibimus illac:
Omnia possideat, non possidet aera Minos.'

Metamorphoses Publii Ovidii Nasonis; VIII, 185-187
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Panzergrenadier

Регистриран на: 06 Яну 2005
Мнения: 367
Местожителство: Варна/София

МнениеПуснато на: Съб 09 Апр 2005, 20:16    Заглавие:  

Иване, на http://www.aeroflight.co.uk/waf/bulgaria/bulg-all-time.htm са посочени 32 бройки Ju87D-3 и общо 12 броя Ju87R-2/R-4 както и повече от 1 Ju87D-5. Странно,нали?

Ivan, on http://www.aeroflight.co.uk/waf/bulgaria/bulg-all-time.htm are given 32 pcs of Ju87D-3 and a total of 12 pcs og Ju87R-2/R-4 as well as more than 1 Ju87D-5. Strange,isn't it?

Panzergrenadier

_________________
'Terras licet' inquit 'et undas
Obstruat: et caelum certe patet; ibimus illac:
Omnia possideat, non possidet aera Minos.'

Metamorphoses Publii Ovidii Nasonis; VIII, 185-187
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 09 Апр 2005, 22:02    Заглавие:  

Панцер, този http://www.aeroflight.co.uk/waf/bulgaria/bulg-all-time.htm е пълен с толкова глупости, че просто не ми се коментира! Имаш ли представа кой го е сътворил? Погледни колко "Емила" сме имали, или изтребителите "Лавочкин" Shocked Shocked Shocked , или примерно бомбардировач Ju 86. А мистичните Morane-Saulnier M.S.406 непрекъснато изникват тук-там. Научих и за доста екзотични самолети наше произведство, които авторът явно си ги е измислил. Да оставим настрана какво пише по книгите, да погледнем снимките. Всички наши "щуки" от вариант D, който не може да се обърка с B и R, са с доста явно щръкнали оръдия в крилото. А това може да са само D-5 или D-7, но от последните не сме получавали.
Например получените от нас МиГ-19ПМ според автора са 60. А те са точно 5 пъти по-малко - 12. Да не говорим за 75-те МиГ-17ПФ, които също бяха само една ескадрила. МиГ-21Ф (предполагам има предвид Ф-13) също не бяха 80, а само една ескадрила. Но толкова много са глупостите, че дай да не ги изреждам всичките...

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 3 [37 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » КРИЛЕ - РЕТРО АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Ретросалон
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.2655s ][ Queries: 13 (0.0066s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker