Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
ГАЛЕРИЯ: ОТКРИХА ПАМЕТНИК НА БЪЛГАРСКИТЕ ПОДВОДНИЧАРИ · Президентът на Република Китай, Цай Ин-уен на официална визита в Белиз · От България, само Местан на конгреса на партията на Ердоган · Лукашенко: В Беларус не може да има диктатура · Владимир Путин посочи кое е приоритет в сътрудничеството между Русия и Германия · Млада жена почина след раждане с форцепс ·

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot СНИМКИ: УЧЕНИЕ БРИЗ 2018 С УЧАСТИЕТО НА ВМС, ВВС И СВ(21)
В момента е: Нед 19 Авг 2018, 08:10
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Списания
Клуб КРИЛЕ - бр. 5/2005 г.
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 2 [25 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Автор Съобщение
HOKUM
[Moderator]


Регистриран на: 17 Яну 2004
Мнения: 316
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Чет 28 Апр 2005, 21:12    Заглавие:  Клуб КРИЛЕ - бр. 5/2005 г.  

Кога ще го видим на пазара и какво ще съдържа? Very Happy
_________________
"С пистолет и добра дума се постига много повече, отколкото само с добра дума."
Ал Капоне
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Пет 29 Апр 2005, 07:16    Заглавие:  

Новият броой ще е в продажба на 3 или 4 май.
Подробното съдържание от Сашо по-късно.
Иначе с две думи някои от материалите - МиГ-29К, Ту-114 /в две части/, втора част на Гупитата, тлъсто интервю с шефа на ВВС, Boeing 787, малко космонавтика и още доста материали.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пет 29 Апр 2005, 11:21    Заглавие:  

МиГ-29К ще бъде като статия, или ще е ориентиран като новина към индийската сделка?
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Пет 29 Апр 2005, 13:22    Заглавие:  

onufrii написа:
МиГ-29К ще бъде като статия, или ще е ориентиран като новина към индийската сделка?


Нещо средно.
Стабилна статия четири страници, но не е задълбавано в биографията на самолета.

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
teleman
[Moderator]


Регистриран на: 10 Юли 2004
Мнения: 228
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 01 Май 2005, 10:15    Заглавие: Криле брой 5  

Новия брой на списание Криле ще бъде предаден на фирмите разпространители на 03 05 т.г.вечерта. Търсете го на о4 05.
Teleman
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
kondor

Регистриран на: 04 Яну 2005
Мнения: 18
Местожителство: софия

МнениеПуснато на: Сря 04 Май 2005, 14:25    Заглавие:  

аз успях да си го купя още днес
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 04 Май 2005, 15:36    Заглавие:  

Съдържание май 2005

МиГ-29К – палубен изтребител за Индия
Преди 14 месеца руската самолетостроителна фирма РСК МиГ подписа договор за разработка, производство и доставка на корабни изтребители МиГ-29К за Индия.

Новини – военн авиация
Кралските ВВС започнаха да разформират две ескадрили Jaguar
Първата от трите набелязани за разформиране ескадрили от Кралските ВВС, въоръжени с изтребители бомбардировачи Jaguar GR3, е разформирана на 11 март. Това е 54-та ескадрила от авиобаза Колтишол, която не след дълго ще бъде последвана от 16-а (отговаряща за приучването на пилоти на типа самолет). Така единствените бойни части, въоръжени с Jaguar, в Кралските ВВС остават 6-а и 41-ва ескадрила. Те ще продължат да летят на доказали своите бойни качества нисковисочинен ударен самолет още две и една година съответно и след това техните пилоти ще преминат приучване на новия изтребител Typhoon („Тайфун”). Авиобаза Колтишол ще бъде закрита през 2007 г.

ВВС на САЩ получиха последния поръчан F-16
На 18 март официално беше доставен последният F-16 за ВВС на САЩ – 2231-ви поред. Първата доставка е извършена през 1978 г. Бригаден генерал Джеф Реймър, директор по операциите на Материалното командване на ВВС на САЩ, пребазира самолета от завода производител във Форт Уорт до авиобаза Шоу, Южна Каролина. Същият пилот е извършил пребазирането на първия F-16В, произведен за ВВС на САЩ през 1978 г. В момента във ВВС на САЩ се експлоатират над 1300 самолета от този тип, част от които преминават различни модернизационни програми, за да останат на въоръжение докъм 2025 г., когато ще бъдат постепенно заменени от F-35.

Словения търси изтребители на лизинг
Словенският секретар по отбраната обяви, че неговата страна е в преговори с няколко държави от НАТО за лизинг на изтребители за ПВО. В момента ПВО на Словения („ер полиинг”) се осъществява от италианските изтребители F-16А, базирани в Червия.
Най-вероятно Словения ще проучи въпроса за вземане на лизинг на четири-шест самолета от страна от НАТО, в замяна на което пилоти от тази страна ще преминат основен и повишен курс на летателно обучение в Словения (на самолети Zlin-143L/242L и РС-9М). В момента Словения има отлично работеща система за военно летателно обучение и първият чуждестранен пилот, преминал през нея, е холандец, който получава и инструкторска подготовка. Най-вероятно преговори за лизинг са водени именно с Холандия.
Също така Словения проучва и въпроса със закупуване на транспортни самолети, като първоначално е било планирано да се избира между С-27J и CASA C-295, но поради недостиг на средства най-вероятният избор ще бъде американският Вeеch 1900D.

Още модернизирани F-4E-2020 за ВВС на Турция
ВВС на Турция възнамеряват да модернизират още 48 изтребителя F-4E до стандарта F-4E-2020 Terminator. Две фирми се считат за възможни основни изпълнители – правата е израелската IAI, която вече модернизира 54 F-4E в Турция, или местната авиопромишленост, което е предпочитаната опция. При предишната модернизация само първите 26 самолета бяха модернизирани в завода на IAI в Израел, а останалите 28 преминаха ремонт и модернизация в центъра за поддръжка на авиационна техника на турските ВВС в Ескишехир.

Полша ще купува транспортни вертолети
Полското Министерство на отбраната одобри програма за купуване на нови транспортни вертолети за въоръжените сили на страната. Бройката е 40 – те ще са от среден клас, предназначени за замяна на сега използваните Ми-8 и Ми-17. Основни кандидати в конкурса ще са Sikorsky S-92, AgustaWestland EH 101, Eurocopter NH90 и Ми-171, предлаган от „Рособоронэкспорт” (производство за авиозавода в Улан-Уде). Те ще се ползват както от ВВС, така и в авиацията на сухопътните сили и ВМС.
Полската страна изисква производството да стане в местния завод PZL Swidnik. Първоначално ще бъде изисквана спешна доставка на два от общо шест вертолета за ВИП-превози, които трябва да заменят остарелите Ми-8П, използвани във ВВС, и договорът за тях според източници от Варшава трябва да бъде подписан през 2005 г., а останалите (за които се изисква да бъдат произведени в Полша по лиценз) ще започват да постъпват към 2010 г.

Правим революция в обучението на пилотите ни
Генерал-лейтенант Димитър Георгиев – началник на Главния щаб на ВВС пред сп. „Клуб КРИЛЕ”.

Тежки времена за авиокомпаниите в в Европа
Новите правила и неустойки, които авиокомпаниите трябва да спазват след 17 февруари.

Новини – гражданска авиация
Нови редовни полети от Варна

С влизането в сила на лятното разписание (от 27 март 2005 г.) “България Ер” обяви нови директни редовни полети от Варна. Новите дестинации са Амстердам, Виена и Франкфурт, но първите полети по тези линии ще бъдат осъществени в края на май и началото на юни. Честотата на полетите ще бъде веднъж седмично. Сключени са договори за съвместни полети между “България Ер” и Austrian Airlines, които също откриха редовна линия до Варна в края на март за съвместни полети (code share). Austrian Airlines летят по линията Виена - Варна четири пъти седмично (понеделник, сряда, четвъртък, неделя, а от края на месец май - и в петък). Полетите се извършват с турбовитловия De Havilland DHC-8 (Dash-Cool.

Нови полети и до София

От началото на септември в София отново ще каца белгийски авиопревозвач в лицето на SN Brussels Airlines, една от авиокомпаниите, наследили фалиралата Sabena. Полетите ще бъдат изпълнявани три пъти седмично (вторник, четвъртък и събота) със самолет Avro RJ85. Така клиентите на компанията ще могат да летят всеки ден между Брюксел и София, тъй като SN Brussels Airlines и “България Ер”, която отдавна обслужва тази дестинация, имат сключени договори за съвместно изпълнение на полетите (code share).
Малко преди влизането в сила на лятното разписание Lufthansa пусна трети ежедневен полет от Мюнхен до София. Новият полет (LH3436) ще пристига в София в 12,20 и ще излита обратно в 13,10.

Lufthansa поглъща Swiss
В средата на месец март 2005 г. немският авиационен концерн Lufthansa обяви желанието си да придобие контролния пакет от акции на швейцарската Swiss International Airlines, създадена през 2002 г., след фалита на Swissair. Швейцарското правителство, което държи най-голям дял от Swiss, временно замрази продажбата на акции, докато вземе решение дали да продаде своя дял на Lufthansa. Впоследствие бе взето решение компанията да бъде продадена на немския концерн, но само при условие, че се запази като отделна авиокомпания и че летището в Цюрих остане неин хъб. Изглежда, че двете компании ще образуват съюз, сходен с този на Air France и KLM. Според представители на Lufthansa интеграцията на Swiss към Lufthansa Group ще струва освен продажната цена още по 100 милиона евро годишно за следващите две години. Според немската преса цената, за която швейцарската авиокомпания е продадена на Lufthansa, е около 500 милиона евро.

Boeing достига Airbus по доставки?

Според говорител на американския авиостроителен концерн компанията ще достигне Airbus по броя на доставените пътнически самолети до две години. Очаква се тази година Boeing да достави 320 самолета, а следващата година между 375 и 385. Според вицепрезидента на отдела за пътнически самолети на Boeing (Boeing Commercial Airplanes) компанията силно е пострадала от терористичните атаки на 11 септември 2001 г. и по-точно от кризата в авиационния бранш след това. Така се наложило Boeing да забави производството и доставката на 600 самолета за американски авиокомпании, докато Airbus доставя самолети за европейските авиокомпании, които са по-малко засегнати от терористичните нападения. През 2004 г. Airbus достави 320 самолета, а Boeing - 285. Сега американският авиостроителен гигант възлага големи надежди на своя модел 787.

Поръчка за 40 броя 737 от SALE
Сингапурската компания за лизинг на самолети SALE (Singapore Aircraft Leasing Enterprise) обяви поръчка за 40 самолета от типа Boeing 737. Самолетите ще бъдат от серията 737-800, но SALE има право да смени част от опциите с по-малкия 737-700 или по-големия 737-900Х. Двигателите ще бъдат произведени от CFM International. Компанията, която е част от Singapore Airlines, обяви 20 твърди поръчки и 20 опции. Самолетите трябва да бъдат доставени между 2006 и 2009 г. От фирмата купувач не са обявили цената на сделката. По каталожни цени стойността на сделката трябва да възлиза на около $1,31 милиарда, но при големи поръчки като тази компанията производител често прави отстъпки. В момента SALE притежава авиопарк от 62 самолета. Първият A320-211 за българската чартърна авиокомпания BH Air (регистрация LZ-BHA) също е нает от тази фирма. Неодавна сингапурската компания отдаде на оперативен лизинг и първия А320 за чешката авиокомпания


Boeing 787 – нещо ново от Сиатъл
В миналия брой ви запознахме с проекта на Airbus за нов средномагистрален самолет, а в този брой ще ви представим алтернативата, предлагана от американската корпорация Boeing.

Самолетите „Гупи” – Част 2
В началото на 70-те години компанията Aero Spacelines постепенно изпада в криза. Съсредоточени върху новите разработки, собствениците от Trackor предприемат мерки за откъсване на всички дейности, които не са достатъчно печеливши.

2003 г. – с “Кобра” на война
Майор Джемз Кокс, пилот на ударен вертолет от ескадрила НМLA-269 описва своите преживявания в операция “Иракска свобода” – март-април 2003 г.


Гибелта на Гагарин

Ту-114 - флагманът на “Аэрофлот"
Без съмнение Ту-114 е един от руските самолети, който е “натоварен” да демонстрира политика и показност. В продължение на едно десетилетие той е гордост и емблема на най-голямата авиокомпания в света до 1990 г. – “Аэрофлот”.


ЧТК - Бъдеще за авиационното професионално образование и обучение
Развитието на авиационните технологии и унификацията на авиационните норми и стандарти, определят високи изисквания към квалификацията на всички категории персонал, участващ в авиационната индустрия.

Транспортната стратегия на България – акт или процес
Безспорно е, че днес динамичното икономическо развитие на дадена страна или регион в най-голяма степен зависи от изградената и изграждаща се транспортно-комуникационна инфраструктура, насочваща това развитие към конкретни, стратегически важни транспортни коридори.

По световните стандарти
На 3 февруари 2004 г. се навършиха 35 години от създаването на Държавно предприятие "Ръководство на въздушното движение".

Едно особено кацане22 октомври 2004 г. При един от обичайните полети до Багдад самолет Ан-26 от авиобаза Враждебна е приземен при особено неблагоприятни МТО условия.

Нови вертолети за САЩ
Въоръжените сили на САЩ притежават един от най-големите вертолетни паркове в света. През 2005 г. ще бъдат поръчани над 800 нови вертолета в рамките на четири големи вертолетни програми.

Копенхаген Eърпортс взе летищата във Варна и Бургас
Почти две години след първото публично представяне на идеята за отдаване на концесия на летищата във Варна и Бургас вече е избран концесионер.

BA609 – хибридът на новата ера
В продължение над 50 се правят опити да се достигне до приемливо ниво на експлоатационна надеждност на конвертопланните. Почти няма голяма авиационна фирма в света която по едно или друго време да не е опитвала да построи такъв апарат
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 04 Май 2005, 15:38    Заглавие:  

Таман навременно представяне. Аз вече го прочетох Laughing . Ама пък е доста добър де!
_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
me4o_puhh


Регистриран на: 12 Яну 2004
Мнения: 1325
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Чет 05 Май 2005, 10:33    Заглавие:  

Привет Very Happy
Вчера си взех списанието рано сутринта Very Happy
Отлична оценка за целия екип на списанието , наистина отличен брой , интресни теми има наистина какво да се прочете . Тук трябва да отбележа че от началото на годинат качеството на изданието е вдигнато значително и каот печат и като списване. Мойте поздравления Very Happy Very Happy Very Happy .
P.S. Не мога да не призная че писмото на Владимир Пампоров ме впечатли изключително , мисля че всеки един от нас пише цял живот по едно такова писмо , но дали иам смелост да го изпрати Very Happy
Поздрави

_________________
AviationListOnLine Photographer
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Чет 05 Май 2005, 11:29    Заглавие:  

Тази година не може да се каже кой брой е по- или най- . Поредния много силен брой. Естествено на първо място е статията за МиГ-29К Cool !!! Специално внимание трябва да се отдели на статиите за смъртта на Гагарин и щатските вертолети. И много цивилки, дееба, много. Ама при положение, че даже и на мен ми беше интересно да ги чета Wink ! Начело с Ту-114, ВА-609 /много добро попадение са впечатленията на пилота!/ и РВД. Естествено вестник ВВС трябваше да се отчете обаче - то едни Аврори фърчали, едно чудо. Само не разбрах защо са ги спряли, след като са неоткриваеми! Явно като никой не ги открива, няма как да се изфукат Wink ! Но иначе много силен брой!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
MiG-23


Регистриран на: 10 Мар 2004
Мнения: 214
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Пет 06 Май 2005, 17:06    Заглавие:  

Броя си го бива, НО чесно казано на мен не ми харесва идеята за продължения от брой... в брой... и т.н.
- статията за ГУПИ - продължение от миналия брой
- статията за Кобрите - продължение от миналия брой
- Руските трагедии в космоса - следва
- Ту-114 - следва
- Гибелта на Гагарин - следва
- Новите вертолети на САЩ - следва
- разказа във вестник ВВС - по традиция следва

И това всичкото само в този брой...
Имам чувството, че тенденцията се засилва и място за цели статии, като тази за ВА609 няма да остава. Пак казвам, че като статии списанието бележи стахотно подобрение и ще се купува, така че просто няма смисъл да се преплитат така статии от един брой в друг. Rolling Eyes

_________________
За всеки пилот си има хълм, друг е въпроса дали ще го уцели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пон 09 Май 2005, 10:04    Заглавие:  

Така става защото статиите са дълги, и се цели разнообразие в броя, а много теми не могат да бъдат събрани ако са цели.
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
magi


Регистриран на: 26 Юли 2004
Мнения: 799

МнениеПуснато на: Пон 09 Май 2005, 10:21    Заглавие:  

Ейййй,ако всеки брой започваше с такава първа статия Rolling Eyes!!!Мечтиии...
_________________
Лети,нападай,бий!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 09 Май 2005, 20:50    Заглавие:  

Приятели, за да се публикуват изцяло няколко интересни обширни и подробни материали, полезната площ на "Клуб КРИЛЕ" (както впрочем и на "Ретрото") не е достатъчна. А е хубаво да има разнообразно четиво. Ето, аз "точих" Ме 262 в 4 броя и затова реших да пусна Р-47 Thunderbolt изцяло в един брой на "Ретросалон" (бр. 48 ). Честно казано - не съм доволен! Ако човек е редовен читател, не виждам какъв е проблемът с продълженията от брой в брой.
Я вижта бабите с какво вълнение чакат следващата серия на любимата "сапунка" Wink
Нека и ние така да чакаме продълженията на хубавите статии Very Happy

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
MiG-23


Регистриран на: 10 Мар 2004
Мнения: 214
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Пон 09 Май 2005, 22:33    Заглавие:  

Че материалите се подобряват няма спор! Просто се поставям на мястото на някой който за пръв път си купува списанието (или поне не толкова редовно). На практика една една трета от статиите няма да може да ги прочете защото са в предишния брой, а е съмнително дали само заради продължения би си взел следващия. А целта май е да се разширява пазара, а не да се свежда само до нас редовните читатели Rolling Eyes
Като цяло с така накъсани статии се свиква стига само единия брой да не излезе в началото на месеца, а другия в края на следващия (чест прави на редакцията, че се стараят това да не става).

_________________
За всеки пилот си има хълм, друг е въпроса дали ще го уцели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 2 [25 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Списания
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0705s ][ Queries: 12 (0.0044s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker