Private Colleger of transportation
panair2018

Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
70% от българите са с наднормено тегло · От КНСБ искат свикване на Тристранката за цената на промишления ток · Сделката за Брекзит ще се гласува на 21 януари · БСП: Бонусите за чиновниците са по-големи от парите за деца с увреждания · Църквите подкрепят донорството на органи при настъпила мозъчна смърт · Строителите излизат на мирна демонстрация с 1000 машини в София ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 11 Дек 2018, 18:45
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОРЪЖЕЕН ФОРУМ » БЪЛГАРСКО ВОЕННОИСТОРИЧЕСКО НАСЛЕДСТВО
T-V Panther и Т34-85 като неподвижни огн. точки по границата
Модератори: Super Flanker
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 86 от 86 [1289 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 84, 85, 86
Автор Съобщение
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Нед 03 Ное 2013, 18:52    Заглавие:  

Скандал в армията за немски танкове
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 27 Ное 2013, 13:23    Заглавие:  

Рестарт на търга за “Майбах”-овете
Posted by Юлиан Христов Публикувана на 27 November 2013 в 11:32

Нарушения при провеждането на търга за продажба на части от танковете от Втората световна война “Майбах” не са открити и легендарните машини ще бъдат извадени отново за продан. Това става ясно от отговор на Министерството на отбраната (МО) до OFFNews.
Заради съмнения за опорочена тръжна процедура, министърът на отбраната Ангел Найденов уволни управителя на търговското дружество “Снабдяване и търговия-МО” Ваньо Кръстев. В края на октомври беше разпространена версията, че причина за спирането на търга е заради неизгодните условия за участие в него – желаещите да участват, имали само два дни на разположение, за да огледат частите, които се намират в Несебър, Созопол, Царево, Балчик, Варна, Корен (Хасковско), Ягодово (Пловдивско), Благоевград, Чешнегирово, Доброславци, Ямбол, Казанлък и Разград.
Както вече OFFNews писа новото ръководство на дружеството е направило проверка на това как е организиран търгът. Нарушения не били открити, като резултатите от проверката са докладвани на министъра, който е принципал и представител на държавата в дружеството, а уволненият управител Ваньо Кръстев е назначен отново в дружеството, но като заместник-управител.
От отговора на МО става ясно, че причината търгът да бъде спрян не са съмнения за опорочаване на процедурата. Прекратяването на търга се наложило, за да бъде направена проверка дали частите от танковете “Майбах” не биха могли да бъдат използвани като музейни експонати. След като било установено, че те нямат историческа стойност, 33-те елемента от тези танкове са върнати обратно за продан при нов търг.
Според хронологията на провеждане на процедурата търгът е стартирал на 9 октомври 2013 г. Между Министерството на отбраната и „Снабдяване и търговия – МО“ ЕООД е сключен Комисионен договор за извършване на продажба на разкомплектована легендировъчна техника, в която са включени 45 елемента от танкове - 12 части от танк Т-34, и 33 части от „Майбах“ . Тръжната процедура е обявена на 18 октомври 2013 г., като желание за участие се заявили 19 фирми.
На 23 октомври обаче елементите от германските танкове са заличени от търга, “с цел да бъде извършена проверка относно възможността да се използват като музейни експонати, тяхната историческа ценност, както и извършените оценки от Постоянната експертна комисия (ПЕК).”
На 25 октомври търгът е проведен само за частите от танк Т-34, като в него са участвали само две фирми.
Комисията от експерти излязла със становище, че елементите от “Майбах”-овете нямат историческа стойност, за това могат да бъдат продадени.
От Министерството уточняват, че по проведената процедура няма подавани жалби – както за сроковете за провеждане на търга, така и за изваждането на частите от „Майбах“ от тръжната спецификация.
“Майбах”-овете станаха популярни покрай аферата с кражбата им от нар. линия „Крали Марко“ – съоръжение на границата ни с Турция и Гърция, където по времето на Студената война са вкопани германските танкове “Панцер-ІV” на основата на Т-4 със 75 мм оръдие KWK, по-популярни като “Майбах” и Т-34, подготвени за водене на боеве.
Години наред линията „Крали Марко“ е била последен дом за тези машини, които представляват щурмови оръдия. Според историческите сведения от 1940 година до март 1945 година от тях са произведени 10 529 бройки. Известният още като „Панцер” танк бил и най-често използваната извън границите на Германия бронирана машина, като в България е имало 55 от тях, във Финландия – 59, Унгария – 40, Румъния – 120, Италия – 5 и Испания – 10.
Спорът за историческата стойност на тези танкове върви разделя мненията на експертите от няколко години. Във връзка със съдебния процес, в който двама германци и един българин бяха обвинени за кражбата на елементи от танковете, бяха направени пет експертизи, при които военни експерти оценяват остатъците от машините като реликви. За оценката на машините експертите се позовават на проведен през 2006 година търг във Финландия. Тогава за Т-3 „Майбах” от първоначално обявената цена от 25 хил. евро, се дават близо 200 хил. евро.
Други експертизи пък налагат обратното мнение – че машините са просто купчина скрап. Тогава се появява и тезата, че се оказва натиск тези машини да бъдат обезценени, предадени за скрап, а от там, чрез съответната комисионна, да отидат на безценица при богати колекционери.
Към делото за кражбата на танковете има приложена експертиза, изготвена през 2009 година от ирландеца Хилари Луис Дойл. В нея се посчва, че такъв екземпляр струва „малко повече от скрап, за реставрацията на който ще са необходими милиони евро”. Според Дойл голяма част от тези машини оцелява в Европа, тъй като „Панцер”-ите са на въоръжение в някои държави дори и през 70-те години. Нещо повече – чехословашката индустрия дори произвеждала резервни части за тези машини, като след войната страната е модернизирала съществуващите свои машини и е продала значителен брой от тях на страни като Сирия и Израел, където те все още могат да бъдат открити.
Според оценката на ирландския експерт в света днес могат да бъдат открити минимум 100 такива машини, като очакванията са в близките години да „изплуват“ нови реставрирани бройки. Голяма част от тях са в музеи, а друга част – в частни колекции в целия свят. По мнението на експерта тези машини са били интерес за колекционерите преди години, когато все още е било възможно откриването им в сравнително добро състояние.
Един от най-големите проблеми, на щурмовото оръдие от този тип е, че към днешна дата не се откриват резервни части. Това допълнително увеличава цената на реставрацията на такава машина, което води и до спад в интереса към нея. Според експерта от Ирландия такава машина не е добра инвестиция. Мнението му е, че тези „Майбах”-ове без оръдие, без вериги, двигател и липсваща ходова част, каквито са българските, нямат никаква стойност.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Чет 06 Фев 2014, 17:07    Заглавие:  

След наш сигнал се разбра: Продават 34 купола от танкове Т-34, 20 000 лв. е бройката
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
=VNVV=Rosev

Регистриран на: 01 Дек 2005
Мнения: 65

МнениеПуснато на: Пет 07 Фев 2014, 15:55    Заглавие:  

По отношение на ЕКСПЕРТА от Ирландия нещата могат да се погледнат от няколко ъгъла.Да оставащите корпуси от Панцер 4 са тотално обезкостени и нямат дори оръдия.Факт е обаче че в страните където са се водили бойни действия все още се намират макар и трудно части но не и цели корпуси.Действително реставрацията на подобна машина би струвала доста сериозна сума но запазен корпус със купол биха били добро начало.Категорично такова нещо не струва милиони евра но не е и просто скраб както се мъчат да го изкарат.
Що се отнася до куполите от Т-34-85 да те са законно продадени но едва ли някой ще даде такава сума за тях.Като старо желязо биха стрували 2-3хиляди лева.Виж ако беше цял танк да.Впрочем както се вижда никой не се е завтекъл да купува...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
nos25

Регистриран на: 08 Фев 2014
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Съб 08 Фев 2014, 15:12    Заглавие:  

Здравейте в района на Гоце Делчев няма закопани танкове.Има само нещо като бункер с картечни гнезда.
Чакам да ми пратите отговор.Следя темата с удоволствие.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
nos25

Регистриран на: 08 Фев 2014
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Съб 08 Фев 2014, 15:20    Заглавие:    

Стих се ,че имаше и окоп за танк.Ако имам възможност ще снимам това място.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Пон 10 Фев 2014, 22:50    Заглавие:  

Автомобилите и камионите от полковия музей във Враца са се раздвижили! Изглежда, че вече не са във Враца, а отивали в някакво поделение в Ловеч, където ще има /или пък има от преди?/ музей. Някаква допълнителна информация по въпроса?

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Вто 11 Фев 2014, 00:12    Заглавие:  

Откъде и от кога са тези снимки?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Вто 11 Фев 2014, 01:10    Заглавие:  

Откога са, не знам, само предполагам, че са доста скорошни.

Откъде са - от Офроуд форума, ето тази тема , мнение #2062 и 2064 Снимани са и другите автомобили, добре познати от предишни фотосесии. Явно е, че са изкарани и преместени някъде, дано наистина да бъдат запазени като експонати.

http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=41360&page=104&s=5273a05eb3f8a2913cf799901750a128
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Alexxx


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 778

МнениеПуснато на: Сря 12 Фев 2014, 00:50    Заглавие:  

Блиц-а е доста във форма Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
kapitan

Регистриран на: 01 Май 2004
Мнения: 704
Местожителство: Sf

МнениеПуснато на: Сря 12 Фев 2014, 09:12    Заглавие:  

Най-вероятно с подмяната на 1-2 маркуча и някой кабел, всичките ще палят и вървят!

И още нещо се е раздвижило в същото време - един приятел ми каза, че в двора на НВИМ отскоро ги нямало най-ценните, но и най-изгнили влекачи и джипки?! Какво става с тях, прибрани ли са, бракувани ли са?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Сря 12 Фев 2014, 11:35    Заглавие:  

Ще отида в НВИМ да видя тази седмица...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
asensy


Регистриран на: 18 Май 2005
Мнения: 72
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 12 Фев 2014, 22:17    Заглавие:  

Двете реактивни установки също ги няма. Зиловете, Газките и Урала от вътрешния двор са постегнати и пребоядисани. На някои от оръдията под навеса е сваляна старата боя. Виждат се царски гербове по стволовете. Предполагам, че ще стягат един по един влекачите и тогава ще ги изкарват в двора. Или по-точно така се надявам.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Чет 20 Фев 2014, 14:30    Заглавие:  

Капитан, отговор на твоя въпрос къде са...
Не става ясно точно в кое поделение са съхранени обаче...

Цитат:
Много голяма работа през годината се извърши и от бригада „Логистика”, изтъкна генерал-лейтенант Самандов. Заради решението за развръщане на пехотен батальон във Враца, бригадата успява да изтегли 250 машини от района, в който трябва да се настани новото формирование от Сухопътните войски.
От СКС са прибрали техниката в друг гарнизон. Преместените машини са събрани като в музей, защото сред тях има образци от 20-те, 30-те, 50-те, 60-те години. Съхранихме всичко, тъй като традициите, обичаите запазват един народ, а армията също е част от народа, изтъкна генерал-лейтенант Самандов.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 86 от 86 [1289 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 84, 85, 86
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОРЪЖЕЕН ФОРУМ » БЪЛГАРСКО ВОЕННОИСТОРИЧЕСКО НАСЛЕДСТВО
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0863s ][ Queries: 12 (0.0146s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker