Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 28 Фев 2020, 23:02
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Дредноут
Леките крайцери Киров и Максим Горки от 1937г.
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 2 от 10 [145 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 8, 9, 10 Следваща
Автор Съобщение
103


Регистриран на: 01 Фев 2004
Мнения: 727
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 04 Юли 2004, 22:32    Заглавие:  

Не че съм съветофил, но стрелбата по наземни цели на "Киров" е изиграла някаква роля в отбраната на Ленинград, това е една положителна проява.
Иначе и на мен ми е по-интересен морският бой, ама какво да се прави.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Revenge

Регистриран на: 21 Апр 2004
Мнения: 227
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 05 Юли 2004, 11:21    Заглавие:  

Стрелбата по площи и то по невидими цели /над 30км/ с такъв малък калибър /180мм/ си е доста съмнително нещо. Руснаците са ползвали линкорите си тип "Гангут" с 305мм оръдия с тегло на снаряда 471кг., но за тях нямам информация, потвърдена и от немски и от руски източници какви поразии са направили. За сравнение ще отбележа, че теглото на 180мм снаряд е 96кг.
А че корабът се утежнява от модернизациите - утежнява се, но не много - с около 450 тона
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
103_
Гост


МнениеПуснато на: Сря 07 Юли 2004, 20:56    Заглавие:  

Стрелбата с калибър 180 мм по наземни цели си е ефективна. За далечината - не са ли имали коректировщици?
Върнете се в началото
BACKFIRE


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1522
Местожителство: Северен Далекоизточен военен окръг

МнениеПуснато на: Сря 07 Юли 2004, 21:40    Заглавие:  

Ефективна е само като мощност на снаряда. Обикновенно е водена от закрити позиции по площи. Т.е. целта и разривите на снарядите не се наблюдават. Знаят се относителните координати на кораба. Обикновенно като отправна точка се взема ориентир на брега с точни координати. От тук вече има внесена грешка. Като се включи и постоянната качка на кораба. Ако прибавим и противозенитно маневриране или ако е под одара на други кораби или брегови батареии. И става каша. Имат авиационни коригировачи, но при превъзходството на немците във въздуха старите биплани КОР-1 и -2 нямат шанс.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Revenge

Регистриран на: 21 Апр 2004
Мнения: 227
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 08 Юли 2004, 11:37    Заглавие:  

стрелбата на големи разстояние по площи е съмнително нещо, дори за тежки калибри от порядъка на 283-460, камо ли за по-леките.Като говоря за големи дистанции имам предвид, че руснаците се опитват да стрелят от 25-35км, а при такива дистанции попадения с крайцерски калибър са си повече от късмет, дори и с използване на самолет коректировщик
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
103_
Гост


МнениеПуснато на: Вто 03 Авг 2004, 09:23    Заглавие:  

По едно руско филмче по ОРТ, за наркомфлота Кузнецов май, казаха, че фронтовата линия до Ленинград е минавала по обхвата на корабната артилерия. Стволовете в башните са с обща люлка, за да е по-лека системата и да са 3 ствола, иначе е трябвало да са по 2 ствола на кула.
Доколкото разбирам, корекцията е ставала от наземни постове, разположени по-близо до фронта.
Върнете се в началото
Revenge

Регистриран на: 21 Апр 2004
Мнения: 227
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 03 Авг 2004, 11:39    Заглавие:  

Не е съвсем така.Прототипът на съветсктите Киров и Горки е италианския лек крайцер Раймондо Ментекуколи с четири двуоръдейни кули, разположени в една люлка.Въобще на италианците оръдията на тежките и леките крайцери са в една люлка без последния клас леки крайцери Гарибалди, който обаче е доста големичък - 10 000 тона.Просто трябва да се увеличи разстоянието между стволовете на оръдията, да има закъснител на средната цев, зада не се блъскат снарядите при полет и да не си взаимодействат дулните газове.Просто дилемата е такава:
кораб с точни оръдия ли искаш или кораб който стреля с полузалпове - тоест с оръдие от цев, за да бъде точен.При линкорите иди-дойди, ама при крайцер, особено лек, където е важна плътността на огъня това е непростим дефект
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Revenge

Регистриран на: 21 Апр 2004
Мнения: 227
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 03 Авг 2004, 12:45    Заглавие:  

Първоначално Киров е бил предвиден да бъзе построен с три двуоръдейни кули със 152мм оръдия, но после руснаците решават да му сложат тези безмислени 180мм оръдия
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ТНТ
Гост


МнениеПуснато на: Чет 21 Апр 2005, 10:19    Заглавие:  

Да, но нали кораб и то мореходен - т.е. крайцер не се прави за обстрел на брегови цели?Най-малкото карллибърът - 180мм е твърде малък, а и защитата му - 50мм е доста слаба.По добре, ако ще се строи кораб за стрелба по брегови цели - да се построи монитор - с нисък надводен борд, да е по-трудна мишена, с дебела 250-300мм броня, тежки 305-356мм оръдия /а такива руснаците са имали на склад/ и ниска скорост около 10-12 възла
Върнете се в началото
С-13
Гост


МнениеПуснато на: Чет 26 Май 2005, 15:58    Заглавие:  

Привет от съветофил и сталинист.

Но по темата.
1. Нито един от четирите крайцера, активно участвали в бойни действия, от 22.6.41 до края на войната,(Киров, М.Горки, Ворошилов и Молотов) не е унищожен от авиацията, въпреки че немците имат поне две години въздушно превъзходство над Черно и Балтийско море. Срещу всеки от крайцерите за извършени стотици бойни полета, два от тях са временно повредени от авиацията, но остават напълно боеспособни дори и след края на войната. Това е безспорния резултат от бойните действия. С други думи уважаеми "специалисти", ако са верни вашите разсъждения, че корабите са слаби и пълни с недостатъци, остава заключението, че командването и екипажите са фантастични за да постигнат този резултат. Можете да си избирате или прекрасни кораби или неверотни командири и екипажи. Ще добавя само, че четирите крайцера активно участват в подкрепата на сухопътните войски именно в най-тежкия период 1941-1943 г.
2. Нито един от крайцерите не става загива на мини въпреки, че немците са водещи в тази област през ВСВ и задръстват Балтика и Черно море с десетки хиляди мини. Тези кораби демонстрират великолепна способност, за техния клас и водоизместване, да понасят действието на най-мощните мини.
3. Нито един от крайцерите не е потопен от немските подводни лодки и торпедни катери въпреки, че са използвани често като войскови транспорти.
4. Стрелбата по земни цели успешно се корегира от земни постове, така че не задължително участието на самолети.
5. Високата скорост на корабите и голямата далечина на стрелбата на главния калибър позволяват да се обстрелва морския противник без никаква опасност за собствения кораб, което на обикновенен език се нарича абсолютно тактическо превъзходство. Така например Ворошилов и Молотов могат да обстрелват, най-мощния противник на Черно море линейния крайцер "Явуз"(Гьобен) от абсолютно безопасна за себе си дистанция. В същото време техните бронебойни снаряди пробиват хоризонталната броня на "Явуз" на същата дистанция при което всяко попадение може да бъде фатално. В Балтика голямата далечина на срелбата позволява на крайцерите да прикрият централната част на морската минно-артилерийската позиция, която защитава Ленинград, без да попадат в обсега на артилерията на вражески линкори и крайцери. Освен това 180 мм оръдия са по-ефективно средство за борба с вражеските миночистачи, които ще се опитват да направят коридори в минните полета отколкото 305 мм оръдия на старите линкори "Гангут".
Преход на "Калинин" от ТОФ на СФ би могъл да има фатални последствия за "Шеер" при рейда му на север (операция "Вундерланд"). Не е трудно, дори и за най-отчаяния почитател на Кригсмарине, да се убеди, че "Калинин" може да обстрелва успешно слабата хоризонтална броня на "Шеер" от безопасна за себе си дистанция.
6. Твърденията за понижаване точността на срелбата на оръдията намиращи се в една люлка е демонстрация на способността на хората да повтарят нещо без да разбират за какво става дума и без да се опитват да мислят. Особено забавни са твърденията за "сблъскване" на снарядите в залпа.
Всъщност това техническо решение (обща люлка за оръдията) подобрява точността на стелбата (намалява разсейването) по далечина, освен, че намалява теглото на куполата. След успешно попадение в куполата или барбета на вражески снаряд и пробиване на бронята във всички случаи ще бъдат извадени от строя всички оръдия, независимо от конструкцията на куполата.
7. Големия калибър на ПВО (100-130 мм) не се оказа ефективен през ВСВ. Основното оръжие на ПВО бяха автоматичните оръдия 37-40 мм.
Освен това бойният опит показа, че не по-малко значение от зенитната артилерия, за спасяване на кораба от въздушни атаки, има неговата маневреност и своевременното откриване на въздушния противник.
Кораб който е забелязал въздушната опасност на време и маневрира с висока скорост има всички шансове да избегне самолетните бомби и торпеда. Прекрасен пример потвърждаващ това правило са именно новите съветски крайцери.
8. При определен сценарий на войната крайцерите "Киров" имат много по-големи шансове, от немските линкори и крайцери например, да се промъкнат в Атлантика незабелязано, а високата им скорост (35-36 възела) им позволява да прехванат и унищожат бързи войскови транспорти като "Куин Мери" или "Куин Елизабет" (28-30 възела) с цяла дивизия на борда, което въобще не е по-силите на немските големи артилерийски кораби(линкори и крайцери) с парадна скорост 28-32 възела или на немските подводни лодки.
9. След войната тези крайцери, до 60-те години следяха, в период на кризи, американските самолетоносачи на дистанция 10-15 километра готови да ги унищожат за броени минути, преди да са успели да вдигнат самолетите си. Калибърът 180 мм е напълно достатъчен за употребата на ядрени снаряди. Едно попадение дори на 200-300 метра от целта е достатъчно за потопяването на линкор. За самолетоносачите, с техните запаси от бомби и керосин, са нужни само няколко попадения на обикновенни снаряди, което изисква около 2-3 минути срелба от 10-15 километра.
10. Съветския флот през ВСВ хвърли всички сили за подкрепа на сухопътните войски, а победата на сухопътните войски доведе до крайната победа във войната и капитулацията на немския флот. Така, че съветските кораби, начело с крайцерите, имат освен пряк и косвен дял в унищожаването и пленяването на немския флот.
11. Твърденията, че немците срещу СССР използвали само един "стар" крайцер е несериозна. През 1941 г. в Балтика се намираше суперлинкора "Тирпиц", броненосеца "Шеер", редица тежки и леки крайцери, разрушители, подводни лодки и т.н. Всички тези кораби не посмяха дори да се опитат да попречат през август 1941 г. на евакуацията на основните сили на Балтийския флот от Талин. По-късно основните надводни сили на "Кригсмарине" бяха съсредоточени на Север, в зоната на действие на Северния флот, а в края на войната отново в Балтика срещу Съветската армия.


[/b]
Върнете се в началото
ТНТ
Гост


МнениеПуснато на: Съб 28 Май 2005, 15:20    Заглавие:  

Привет С-13,
както виждам добре си се постарал да защитиш корабите от класа "Киров".Но първо ще трябва да направя няколко вметки:
1. немската авиация действа активно срещу корабите, но екипажите са добре обучени в борбата за живучест.Иначе самият кораб, както и ПВО-то му не струва особено много с една бомба са извадени ВСИЧКИ ТЕЖКИ 100мм зетки и корабът остава практически беззащитен.Защо са оцелели ли?Ами и самите бомби на немските Ю-87 не са кой знае колко тежки 250 и 500 кг.Те не разполагат ссъс 726кг или 908кг, - тоест и вероятността кораба оцелее след подобен удар е доста по-голяма
2. Целта на подводниците не е да потапят крайцери, а транспрти, натоварени със суровини, войска и т.н.
3. Излишната далечина на стрелба на 180мм оръдия едва ли ще нанесе особени вреди на Гьобен, защото снарядът е твърде лек - 96кг и траекторията му е много равна, тъй като е с мнооооого висока начална скорост и е предназначен да поразява бордовете на неприятелските кораби.През ВСВ реалната бойна дистанция на линкорите е около 20-24км /на 24 500 вече са си щастливи случайности/, а на крайцерите е 12-16км.Като вземем предвид, че на на "Киров" съветските технически гении са му набутали трите ствола в една люлка по италиански образец разсейката на залпа дори и на нормални бойни дистанции е огромна.Затова той стреля по площи, където няма бързоманевриращи цели.А с ШЕЕР двубоят му ще бъде плачевен - палубата едва ли ще моеже да я пробие, тъй като тя е 70мм на погребите и 30+ 20мм+ 20мм преграда.
4. Големият калибър не се оказава ефективен през ВСВ!Много интересно с кой ли калибър американският линкор Саут Дакота сваля в ЕДИН бой през 1942г. 26 японски самолет - май беше със 127мм.А впоследствие янките си демонтират 20мм ерликони, защото са абсолютно неефективни срещу камикадзета и ги заменят с 40мм и 76мм.Руснаците наблягат на малкия калибър, защото нямат ефективен голям.Техните 100мм Минизини са италиански вносни и са с бая дефекти, 85мм е определено слабо, а 45мм е полуавтоматично.
5. Високата скорост на съветските крайцери е купен за сметка на картонено брониране и далечина на плаване от 4000 мили при икономичен ход.Такива в Атлантика не виреят, защото трябва да си карат танкери със себе си.Освен това максималната скорост на руските е толкова при леко към нормално водоизместване, а при пълно, а при дълбоко - съмнява ме, че биха развили повече от 33 възла.Вярно е че е създаден Балтийски немски флотв състав Тирпиц и Шеер, но бързо е разфорован като се разбира, че руския флот е блокиран във Финския залив.
А за семверните конвои, ще прощаваш, но цялата тежест я изнася не героичния Съветски флот, а Кралския флот и отчасти, но в по-малък размер флотът на САЩ
Върнете се в началото
С-13
Гост


МнениеПуснато на: Съб 28 Май 2005, 17:21    Заглавие:  

Привет,

1. Не трябва да подценяваме немците те имат бронебойни бомби с тегло 1000 и повече килограма. Освен това самолетите носят и торпеда. Подобен самолет поразява през 1942 г. с торпедо един от крайцерите без да успее да го потопи, което говори ясно за едно от най-важните качества на този боен кораб. 250 и 500 килограмовите бомби също са много опасни. Дори близките попадения на фугасни бомби с подобни тегло в открито море могат да нанесат фатални повреди. Въпросът е, че високата скорост и маневреност са най-добрата защита на корабите от авиацията през ВСВ. Точно в това е още едно от предимство на тези крайцери. Затова корабът не остава "беззащитен" ако излезат от строя не само всички 100 мм оръдия и но дори всички зенитни оръдия. Докато се движи и маневрира той има всички шансове да оцелее. Огромното мнозинство от схватки между кораби и самолети през войната завършва без резултат за двете страни. Не трябва да си представяме зенитната артилерия като някакъв непробиваем щит през който самолетите не могат да преминат. Тя по-скоро им пречи да използват оръжията си, което не е малко.
2. В това е точно въпроса, че в случая крайцерите са използвани като транспорти. Натоварени с войски, гориво, техника и боеприпаси те снабдяват Севастопол под носа на цял немски авиационен корпус, флотилии от немски и италиански торпедни катери, италиански малки подводни лодки, обсадна артилерия включваща 800 мм оръдие "Густав" и т.н.
3. Срелбата до 30 километра още преди ВСВ е нещо нормално. През войната просто случаите на артилерийски дуел между кораби са редки и затова няма попадения над 26 километра. При стрелба по земни цели, която е много по-практикувана, има преки попадения в бункери и сгради на 34 километра.
Главният калибър на Гьобен има далечина на стрелбата, след модернизациите, под 25 километра. Следователно "Молотов" може да стреля по Гьобен от 26-27 километра без да се излага на абсолютно никакъв риск. По-високата скорост му позволява да поддържа нужната дистанция. 180 мм снаряд пробива от 26-27 километра хоризонталното брониране на Гьобен с голям резерв. Ъгълът на падане на тази дистанция е над 45 градуса. Освен това оръдието на "Киров" е със 4 вида заряди които осигуряват начална скорост 900, 800, 720 и 600 м/с и е идеално за стрелба по палубата на противника. Всяко попадение което пробива бронята на цитаделата е изключително опасно и при по-малък калибър от 180 мм, тъй като поразява механизмите или погребите на кораба. Въпросът за общата люлка за трите ствола и точността на стрелбата е ясен, вече писах и няма да се повтарям. Тези крайцери имат едни от най-точно стрелящите оръдия не само в съветския флот но и света за времето си.
Разсейването, особенно по далечина е рекордно ниско.
Палубата на "Шеер" над погреби и механизми е 45 + 17 милиметра разнесена броня, което на практика е еквивалетно от един лист с дебелина 50 милиметра срещу бронебоен снаряд. При малки курсови ъгли, т.е. точно в случаите на преследване никакви други прегради няма пред противниковите снаряди. Затова "Шеер" побягва с пълна скорост при обстрел от полева 152 мм батарея. Лошото е, че от "Калинин" не би могъл да избяга. Съветския крайцер може да пробие такава огромна мишена каквато е палубата на Шеер с намалени заряди от 15-20 километра, оставяйки неуязвим за ответния огън при курсови ъгли от 0 до 15 градуса, освен ако Шеер няма огромния късмет да постигне пряко попадение в траверса или челото на куполата.
4. Винаги може да се посочи някой такъв епизод с който да докажеш каквото искаш. Като оставим настрана, че 26 свалени самолета е американското донесение от периода на войната, т.е. няколко пъти преувеличено, имаш ли данни колко самолети са свалени през ВСВ от големия калибър на зенитната артилерия на корабите и колко от 40 мм оръдия. Защо броя на 40 мм оръдия расте многократно, в резултат на бойния опит, а разните 114 и 127 мм соръдия си остават без промяна? 100 мм съветско морско оръдие става прототип на изключително успешното зенитно 100 мм оръдие след войната така, че въпросът не е в липсата на подходящо оръдие. Не случайно в следвоенните проекти на кораби главното внимание е насочено към 45 и 57 мм автоматични оръдия. Дори последния проект на съветски линкор има само 57 и 25 мм автоматични оръдия. Защото за да поразиш кораб през ВСВ трябва да летиш ниско под 3 хиляди метра.
5. Високата скорост е по-добра защита от всяка броня. Тя позволява да избираш с кого да се биеш и да поддържаш благоприятна за тебе дистанция. Максималната скорост на съветските крайцери е определена при водоизместване по-голямо от стандартното за разлика от други страни където максималната скорост се измерва при стандартно или дори по-малко водоизместване. Така, че при пълно водоизместване разликата в скорости ще се увеличава. Освен това в зоната на активни действия близо 40 процента от горивото е вече изразходвано и водоизместването намалява, но това важи и за двете страни. Тези крайцери имат възможност да приемат значително повече гориво от нормалното, освен това допълнително гориво може да се носи и като товар. Така че 5-6 000 мили не е проблем за тях, а това е напълно достатъчно за операция в Атлантика.
Най-новия немски линкор "Тирпиц" първо е пратен срещу съветския флот, а след това срещу конвоите за Източния фронт, точно това и аз пиша. А за конвоите и англичаните безспорно е вярно все пак и те нещо трябва да свършат в тази война.
Върнете се в началото
BACKFIRE


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1522
Местожителство: Северен Далекоизточен военен окръг

МнениеПуснато на: Нед 29 Май 2005, 10:04    Заглавие:  

С-13, аз също съм русофил, но да ме правим всеки съветски слон най-голям.
Първо и през двете войни линейните сили си стоят в пристанищата и не се стига до решаване на морската война в генерални стражения.
Балтийският флот през цялата война е заврян в Кронщад и Ленинград и основно оказва арт поддръжка на сухопътни войски. Потърси малко данни за Великия Талински преход. Да спасяват Киров заедно със златния резерв и лидерите. Но всичко останало е хвърлено на заколение. Есминци, тралщици, транспорти. За какво им е на немците да атакуват Киров когато има десетки безащитни транспорти. Говориш за действия на Киров в Атлантика. Че той и до Финския залив не се добира. Черноморсци са по-активни но имат 2 некадърни удара-Констанца (1941), Ялта (1943). След последния бащицата забранява излизането на големи кораби в морето и тогава действа само до лидер. Великият съветски флот не успява да прекъсне снабдяването на войските в Курландия и евакуацията на Крим и остава всичко на авиацията. Толкова по начина на използването.
Киров и "семерките" са по италиански проект- за затвореното Средиземно море. Не прилижоми са на север и изток. Тихоокеанския Каганович 1960 г попада в жесток щорм и е напукан целия и отива на скраб. Как ли Калинин ще се домъкне до СФ и после да крайцерства в северния Атлантик и да потопи Шеер?
Руснаците не успяват да направят ефективна СУО, особенно за ПВО. РЛС е по-скоро изключение. До началото на войната основно зенитно оръдие е К-21, което е направено на база ПРОТИВОТАНКОВО (без коментар). Основните противници на съветския флот са авиацията, мините и некадърността на командния състав и всички те са справят отлично.
И в други теми съм писал, че не трява да се сравнява бойната техника само по ТТД. На кого му е по-голям. крайцер ще потопи самолетоносач. ХА. Да ако плава самотен в океана и е без авиация. Е първо трябва да отбие атаките на авиокрилото, после на охранението.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
ТНТ
Гост


МнениеПуснато на: Пон 30 Май 2005, 09:02    Заглавие:  

Вчера четох монографиите на крайцерите Киров и Горки и се оказва, че на Киров ПВО-то му е извадено от попаденията на 2-3 100кг бомби, които са доста лекички по който и да е стандарт.Един от черноморските "Киров" - май че беше Горки е улучен с 250кг бомби 2бр и рулят му е заклинен, наводнена е кърмовата кула, а от близки разриви и бордът е изрешетен.Сам късметът, че немците не повтарят налета го спасява.
За точността на 180мм оръдия:
на 100 кабелта залповата стрелба от 9-те е 600м, с понижено боен заряд - 450м
За сравнение япноските крайцери - Такао, Миоко с 10х203мм оръдия на 20 000м имат разсейка 360м, а Аоба и Фурутака 200м.
Хипер има разейка около 220м с пълен залп.
Немците никъде в Балтика и Черно море не използват самолети торпедоносци.
Преди ВСВ корабната артилерия стреля на 24 000 ярда или 21 300м.
Корабите от 30-те години имат по голяма далечина на стрелбата 33-45км, но никой не стреля на такива дистанции, дори и в Пасифика.По земни цели може и да се стреля, тъй като бункерът е неподвижна мишена и ти можеш и да го уцелиш от 30км, макар и да изразходваш 80% от боезапаса си.Но в морето при два бързоходни кораба, маневриращи на висока скорост, да пресметнеш курса на своя на чуждия, времето на полет на снаряда, което ще бъде около 1мин, влажност на въздуха и т.н просто ще си бъде невъзможно.
За 26 свалени самолета не съм чел само от американски източници, а и от немски, японски - Окумия и Фучида - Битката при Мидуей.127мм оръдия на друг кораб Норт Каролина свалят 14 самолета и не е чудно, защото ПВО-то на англичани и американци е с радиолокационни взриватели
Върнете се в началото
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 30 Май 2005, 09:36    Заглавие:  

Aйде и аз на се поскарам на С-13(приятелски да не вземеш да се вържеш Very Happy )
250 и 500 кг. бомби са опасни именно за кораб с такова картонено брониране като Киров или за есминци. Иначе близък взрив може и да насмете всичко незащитено по палубата на голям свестен кораб(разбирай британски или американски такъв, както и някои немски кораби) или евентуално да свали някоя машина от фундамента и обаче това няма фатално да намали боеспособността на кораба.
Какъв е проблема че трите оръдия от ГК на Киров са в една люлка, ами проблема е много прост - бастиса ли се люлката се бастисва цялата кула от раз.
И каква беше тая глупост че донесението за 26 свалени самолета е американско? Какво от това, хората са си ги свалили тия 26 самолета. Нещо повече същите тия(ако не ме лъже паметта става дума за Саут Дакота) са свалили и два торпедоносеца с ГК докато са вардили повреден есминец. Кейтовете са се натресли във водния стълб от взрива на снаряда. Това според руски данни.
Хич не ми хвали немските торпедоносци. Срещу руснаците ползват основно ей тоя тараляйсник
Click to see if image is larger
А той не следва да е проблем за който и да е със свестно организирано ПВО, защото даже и по тогавашните стандарти е гигантска и не много бърза цел. А свестните торпедоносци(Не-111 с торпеда) немците си ги пазят за борба с Кралския флот и британското корабоплаване изобщо.
Обобщението ти за нарастване на броя на оръдията от малък калибър е много неточно.
От една страна докато на европейския театър 20 и 40 мм. оръдия действително вършат работа за борба с авиацията защото там е достатъчно да палнеш противниковия самолет, на Тихоокеанския театър големия зенитен калибър е нещо животоспасяващо защото жълтура дето е тръгнал да те таранира е желателно физически да го ликвидираш(да му разрушиш самолета) на достатъчно голямо разстояние от тебе. А след войната акцента е на малките калибри, защото на местото на големия се появява нещо съвсем ново - зенитната ракета.
Тнт, дето май го познавам вече спомена двата некадърни удара на черноморските крайцери. Прочее в първия случай(Констанца 1941) "Климент Ворошилов" и компания биват позорно изгонени от допотопно 280 мм. оръдие отпреди ПСВ.

А да и не намесвай тука Дората. Тя изобщо не е предназначена за стрелба по движещи се цели. А с неподвижните се справя идеално. Известни са случаи(склад за боеприпаси на Maкензиевы Горы) на унищожаване на една цел с един снаряд от нея. И то май системата е била бум веднъж - предния наблюдател потвърдава унищожаването и понеже за момента няма други цели разчета отива да обядва

_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 2 от 10 [145 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, ..., 8, 9, 10 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Дредноут
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0671s ][ Queries: 12 (0.0041s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker