Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Гърция с послание към Македония · РИА Новости: САЩ позволиха ИД да отвлече 700 цивилни · Борисов с горещ коментар от Брюксел за поредния трус при Патриотите (ВИДЕО) · Фрог: Преместиха Сумиста в затвора в Белене да не се заиграва с надзирателите · Сидеров отрече да е ходил в Сараите · Колко са новите българи в Германия ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 17 Окт 2018, 22:56
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Списания
КРИЛЕ бр.2/2004
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 4 [59 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Пет 13 Фев 2004, 19:05    Заглавие:  КРИЛЕ бр.2/2004  

Кога и какво да очакваме в новия брой на списанието?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 14 Фев 2004, 18:25    Заглавие:  

Брой 2 се забавя с няколко дни от планираното - абе до 20 трябва да излезе!

Съдържание, февруари 2004 г

МиГ-29 в Източна Европа МиГ-29 остава най-масовият модерен боен самолет в Източна Европа все още. Въздушните армии от региона преминаха в последните години през разни концепции за запазване на въоръжение/модернизиране на самолета или „пенсиониране”, но до днес в малко от тях има ясно виждане относно неговото бъдеще.

Съвременните витлови учебно-тренировъчни самолети... или защо PC-9M
На 5 декември 2003 г. Министерството на отбраната обяви, че е сключен договор с швейцарската фирма Pilatus Aircraft за шест учебно-тренировъчни самолета PC-9M.

Новини – военна авиация
1000 часа изпитателна програма за АН-1Z
В средата на януари общият нальот на трите прототипа на AH-1Z – основно модернизиран ударен вертолет за Корпуса на морската пехота на САЩ, надхвърли 1000 часа. По време на изпитанията достигната максимална крейсерска скорост е 296 km/h, а максималната при пикиране – 407 km/h. През февруари вертолетът ще премине изпитание на въоръжението. Първата производствена партия ще включва три AH-1Z, които ще бъдат модернизирани през 2003-2004 г., а втората партия от три машини ще бъде модернизирана през 2005-2006 г. За същия период е планирана модернизацията на общо 12 броя UH-1N до модернизирания UH-1Y.
Първият полет на прототипа на модернизирания ударен вертолет АH-1Z (преработен от сегашния масов вариант за Корпуса на морската пехота AH-1W Super Cobra) е изпълнен през декември 2000 г., а на транспортния UH-1Y – през 2001 г. В момента изпитания преминават три броя AH-1Z и два UH-1Y.
До началото на 2004 г. моделното семейство транспортни и бойни вертолети H-1 (тук влизат UH-1 и AH-1 от всички варианти), прототипът на които е изпълнил първи полет още през 1958 г., има общ нальот от 27 млн. часа. Общото производство на вертолети от фамилията надхвърля 16 000 броя.

„Еврокоптер” – поръчки и продажби през 2003 г.
През 2003 г. френско-германската фирма Eurocopter получи 293 нови поръчки, което представлява 25% от всички поръчки в света по стойност. Общата бройка на поръчките е 293 – 38 от лекия еднодвигателен модел EC 120, 81 еднодвигателни EC 130 B4, 17 двудвигателни EC 135/635, шест ВК 117, четири ЕС 145, 27 Dauphin/Panther, 10 ЕС 155, осем AS 552 и 20 NH 90. В списъка на поръчките са включени 49 машини втора ръка. Съотношението между цивилни и военни вертолети е приблизително 50:50. Общият обем на продажбите е 2,61 млрд. евро.
Главните сделки с военни/правителствени клиенти, подписани през 2003 г., включват: 20 NH90 (плюс 14 опции), два AS 332 C1 и шест АS 365 N3 за Гърция, два Panther и осем опции (за Мексико), шест ЕС 635 и седем опции за Йордания.

Сделката с модернизация на МиГ-21 на Индия завършва през 2005 г.
В началото на 2005 г. руската електронна корпорация „Фазотрон-НИИР” ще завърши доставките на радиолокационната станция „Копие” на Индия. Тези станции са един от основните компоненти в широкомащабната модерниация на МиГ-21бис за ВВС на Индия. Модернизираните самолети, известни под местното означение МиГ-21UPG, ще останат на въоръжение поне до 2010 г.
Сделката за модернизацията датира от 1 март 1996 г. и включва доставка на 125 модернизационни комплекта. По информация на руската агенция АВН до края на 2003 г. на Индия са доставени 70 комплекта. По неофициални данни цената на 125 станции „Копие” е над $300 млн.
Лицензното производство на Су-30МКИ в Индия ще започне в края на 2004 г. в завода на фирмата Hindustan Aeronautics Limited (HAL) в Насик. Преди започването на окончателното сглобяване на Су-30МКИ фирмата HAL планира да завърши модернизацията на пет от своите заводи, за да остане „в крачка” с новите технологии. Първият Су-30МКИ, произведен в Индия, е планиран да изпълни своя първи полет в края на 2007 г.

Нов УТС, изпитан в Китай
На 13 декември 2003 г. китайската телевизия съобщи за първия полет на реактивния учебно-тренировъчен самолет за напреднало обучение FTC-2000. За първи път той беше оповестен на авиационно изложение през 2000 г. под формата на пълномащабен макет.
Предполага се, че самолетът ще се ползва за повишено обучение на изтребителни пилоти, предназначени да преминат по-късно на Су-27СК и Су-30МКК и в малко по-късен етап на J-10 (изтребител, създаден с използване на технологии на израелския Lavi).
Самолетът FTC-2000, който според списание AFM ще получи експлоатационно означение JL-9, е създаден на базата на изтребителя FC-1 (последният вариант на МиГ-21 със странични въздухозаборници и модернизирано крило с двойна стреловидност по атакуващия ръб, известен като JF-17). За разлика от FC-1 учебният вариант е снабден с двигател местно производство WP-13 (FC-1 е снабден с руски двигател РД-33 с монтирана отдолу кутия на агрегатите).
JL-9 има разпереност 8,32 m, максималната скорост е М=2, таванът е 16 000 m, а далечината на полета достига 2500 km.
Очаква се клиент на JL-9 да стане и Пакистан, който е основен клиент на едноместния вариант FC-1. Според сп. AFM в етап на производство са три прототипа и самолетът е планиран да влезе в серийно производство през 2005

Eвтините авиокомпании – част 2
Както при появата на автомобила Mini, в даден момент насъбраният количествен опит от различни видове експерименти във въздушния транспорт прави възможен един качествен скок.

Новини от АБА

Руски самолетоносач за Индия
На 20 януари т.г дългоочакваният договор по проекта „Кузнецов” министъра на отбраната на Руската федерация Сергей Иванов подписа документите по сделката по проекта „Адмирал Горшков”.

Рутинен полет
Спомени на вертолетчика-ветерал Замфир Пендичев

„Алесът” – от равнешките изтребители до багдадските маршрути
Майор Александър Александров от 16-а военнотранспортна база (Ace of Base)

Кармата на Валкирия
Създаване и изпитване на уникалния шестдвигателен бомбардировач ХВ-70

Летецът Петър Манолев – част 2

С-27J – прагматична революция в тактическия транспорт
Последната новост в света на военнотранспортните самолети, италиано-американският C-27J е машина, чиито създатели претендират, че са създали революционна новост чрез съчетаване на две изпробвани на практика концепции. В него са комбинирани изпробваният планер на военнотранспортния самолет G-222 с двигателите и авиониката на последния представител на фамилията на „Херкулесите” – моделът C-130J. В момента самолетът е в производство за ВВС на Италия и Гърция, очаква се и голяма поръчка от САЩ; също така шансовете му за продажба на още три-четири страни в Европа също не са за подценяване.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Съб 14 Фев 2004, 20:11    Заглавие:  

Броят се очертава доста обещаватщ. Very Happy

Имам забележки за новината за китаеца, ама много вероятно е аз да съм кривият. Embarassed

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Вто 17 Фев 2004, 00:55    Заглавие:  

Кажи си думата фоксе, че ти си `китаеца` на форума, а тая тема е доста интересна. WP-13 не трябва ли да е вариант на РД-33?
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Fox Mulder


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3301
Местожителство: София/Димитровград

МнениеПуснато на: Вто 17 Фев 2004, 06:03    Заглавие:  

Да onufrii, има интересни неща да се разказват за китаеца, но ще го направя в специалната тема. Нека не цапаме темата за новият брой с излишни приказки.

А между другото кога излиза той?

_________________
In My Humble Opinion
Click to see if image is larger
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Сря 18 Фев 2004, 00:34    Заглавие:  

А ти няма ли да понапишеш някоя статия за жълтите машини? Кво стана с идеята за J-7? Може да направиш доста добър материал за списанието с тази машина!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 23 Фев 2004, 21:02    Заглавие:  

айде какво стана... 23 - брой май никъф няма... или поне аз където питах нямаше.... то стана вече март!
_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Пон 23 Фев 2004, 21:17    Заглавие:  

От утре е в продажба.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Пон 23 Фев 2004, 21:32    Заглавие:  

Крайно време беше!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
slice


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1801
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 24 Фев 2004, 20:03    Заглавие:  

взех го... не съм го изчел още целия... както никога ми бепе интересно за АБА.... новинки... забавно....

виждам, че реформата в списанието няма да пичне от тоя брой!

_________________
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Вто 24 Фев 2004, 20:31    Заглавие:  

Как бе - броя е супер. Пак 3 пъти ура за Сашо и Владо Пампоров. Статията за 29-ките е много добра. И явно отново се връща добрата традиция за статиите-монографии на самолети. И то по доста добър начин. Ама има и една малка критика - на корицата не трябва ли да има и картинка!?!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Вто 24 Фев 2004, 20:53    Заглавие:  

Аз само за нискотарфините успях да прочета(три пъти ура за Питър!), но когато имам време ще изчета и другите.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
onufrii


Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 13226
Местожителство: вилает Боляристан

МнениеПуснато на: Вто 24 Фев 2004, 21:43    Заглавие:  

Ами кой квото го влече. Та имам и един въпрос към редакцията - в гъзпапирните страници на брояима и една статийка за Квадрат-ите. Това като идея е доста добро, но в този обем е крайно ограничено. Има ли идея за писането на пълноразмерни статии по въпроса? Аз лично се убедих, че Евгени Андонов се справя с темата доста добре!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Сашо

Регистриран на: 03 Яну 2004
Мнения: 1879
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 25 Фев 2004, 12:25    Заглавие:  

за Унуфри - за тия неща, по-зенитните - има още да мислим. Ти дай някакви препоръки какво ще ти хареса.
За Слайс - третата част за НТА от Питър е още по-добър шедьовр.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Thunderchief

Регистриран на: 02 Яну 2004
Мнения: 6311
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 25 Фев 2004, 14:46    Заглавие:  

A aз поздравявам автора на анализа за НТА. Това е най-доброто нещо което съм чел някога по темата. Чудно ми е в редакцията как го прилъгвате тоя човек да пише за вас Very Happy . Би могъл да взема доста пари в списание като Есоnomist Very Happy
_________________
Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Yahoo Messenger 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 4 [59 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » Списания
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0773s ][ Queries: 12 (0.0048s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker