Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
БОМБА: ПРЕЗИДЕНТЪТ РАДЕВ ПРЕДЛОЖИЛ ДА ИЗЛЕЗЕМ ОТ НАТО И ЕВРОСЪЮЗА!!! ТОВА ЗАЯВИ... · Куба има нов президент и той не е Кастро · Топ генерали на Русия и НАТО нищиха страхотиите в Сирия и военната дейност в Европа · 4 депутата от Бундестага и 100 германски бизнесмени на икономически форум в Крим пишат апел до Тръмп за спиране на санкциите · Сирийски бойци откриха химически димни шашки от Солсбъри и хлор от Германия в Източна Гута · Ето я жената пилот, която приземи успешно лайнера с взривения двигател ·

Select Forum Language:

 
Hot topics: hot Блокирането на "Телеграм"(31)hot Пожарът в Кемерово на 25.III.2018 г.(59)
В момента е: Чет 19 Апр 2018, 21:20
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » "Океан"
На този ден...
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 63 от 64 [956 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 61, 62, 63, 64 Следваща
Автор Съобщение
Mitachi


Регистриран на: 08 Яну 2006
Мнения: 217
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 08 Дек 2007, 20:25    Заглавие:  

Popay, на "Дрезден" ли е служел като вахтен офицер бъдещият шеф на Абвера адмирал Вилхелм Канарис?
_________________
"Зная свойто място
във живота
и напразно
няма да се дам." Н. Вапцаров

Последната промяна е направена от Mitachi на Нед 09 Дек 2007, 11:56; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 09 Дек 2007, 09:04    Заглавие:  

Mitachi написа:
Popay, на "Дрезден" ли е служел като вахтен офицер бъдещия шеф на Абвера адмирал Вилхелм Канарис?


Да! А на Midilli (ex-Breslau) е служил бъдещият командващ подводния флот, а в последствие и Кригсмарине гросадмирал Карл Дьониц.

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 09 Дек 2007, 10:21    Заглавие:  

9 декември 1876 г. Малката шхуна Fannie K. Shaw претърпяла корабокрушение край нос Хенри, щата Вирджиния. За щастие всичките 9 човека от нейния екипаж успяли да се спасят.

9 декември 1886 г. На път от Ливърпул (Англия) за Гуаякил (Еквадор) германският барк Mexico със 122-членен екипаж получил повреда. Аварията станала край северозападния бряг на Англия и три спасителни лодки с 44 души екипаж се отправили на помощ. Поради несъвършенството на спасителните съдове 27 души загинали по време на операцията. Този най-трагичен случай в историята на английската служба по морско спасяване наложил коренна промяна на дейността й, регламентирана с кралски указ.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

9 декември 1887 г. Във Велико Търново е роден Иван Андреев Михайлов – един от създателите и ръководителите на БНМС, единствения моряк в нашата история, командвал последователно Дунавската флотилия и бойната авиация на България. Завършил е Военното училище в София и Кадетския корпус в Санкт Петербург. Изпратен е да служи във флота, където скоро става началник на Морските специални школи. Като мичман І ранг заедно с Преслав Ляпчев започва да се обучава за летец – още по времето на Балканската война възниква идеята за морска авиация у нас! След гибелта на Ляпчев при тренировъчен полет в Германия Иван Михайлов поема ръководството на групата военни летци и авиомеханици, изпратени да се обучват във водосамолетните школи там. По-късно оглавява и новоучредената Въздухоплавателна водохвърчилна станция край Варна.
По време на Първата световна война нашата морска авиация получава не само бойно кръщение, но има и свой дял за достойното представяне на сухопътната армия и флота в боевете за Добруджа. Това се дължи на енергичния й ръководител, при когото личният състав на хидроавиацията ни достига до 120 души. Неговият неукротим дух дава кураж на шепа смелчаци – летци и техници да скрият разглобените части на няколко водосамолета и по този начин да ги спасят от унищожението, предвидено в Ньойския договор. По-късно машините са сглобени и с тях многократно са извършвани тренировъчни полети. Изявените от Иван Михайлов качества на летец, организатор и командир са повод нашето военно командване да се реши на безпрецедентна стъпка и да постави начело на въздухоплаването в България един моряк. Полковник Михайлов изпълнява добросъвестно тази длъжност от 1930 до 1934 г. Недолюбван от двореца и от кръга „Звено”, е уволнен през 1935 г.
Иван Михайлов е сред тези, които пренасят Военноморския музей от Русе във Варна. Зет на видния археолог Карел Шкорпил, той остава деец на музейното дело до смъртта си през 1962 г.

9 декември 1933 г. Вдигнат е държавния флаг на парахода „Княгиня Мария Луиза”. БТПД го закупило в Марсилия от френската параходна компания „Фресине”. Параходът (бивш „Феликс Фресине”) бил сравнително стар – построен през 1919 г., но подходящ за плаване в Черно и Средиземно море. Имал обща товароподемност 5075 тона и 64 пътнически места в кабини. Развивал скорост 10 възла. След закупуването му за 9 594 272 лева преминал основен ремонт в корабостроителницата „Сосиете де л’Ателие Терен” в Марсилия. В първите години след получаването му поддържал товаро-пътническата линия на БТПД до Барселона, а след това бил прехвърлен на запдноевропейската линия, която свързвала Варна и Бургас с Атлантическия океан, Северно и Балтийско море.
На 30 май 1941 г. в пирейското пристанище пристанище на борда му избухнал пожар, който взривил авиационните бомби, пренасяни в хамбарите му. Заедно с парахода „Княгиня Мария Луиза” загинали и седем моряци от екипажа му.


9 декември 1935 г. Започва Международната морска конференция в Лондон на която отпадат ограниченията във въоръженията и тонажът на бойните кораби, наложени на Вашингтонската морска конференция. Започва бясна надпревара в строителството на нови бойни кораби, а светът се подготвя за ново премерване на силите.

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 10 Дек 2007, 08:31    Заглавие:  

10 декември 1905 г. След свиреп, продължителен щорм американският плаващ фар Нантъкет получил силна теч. Гибел застрашавала фаровия кораб, въпреки че отличните му помпи работели с пълна мощност. За щастие на фара имало радиоапаратура и скоро радиостанцията в Нюпорт приела следното съобщение:
„Помогнете. Плаващият фар „Нантъкет” е в беда. Пратете помощ, откъдето можете”.
За спасяването му бил изпратен тендерът „Азалеа”, който успял да прибере от фара екипажа. „Нантъкет” обаче потънал, докато го влачели на буксир към брега.

10 декември 1907 г. От Сан Франсиско, САЩ, започва безпрецедентно пътешествие на 16 белоснежни броненосеца с екипаж повече от 14 000 човека. Първи етап става обиколка около Южна Америка. В течение на две години американските броненосци пресичат Тихия, Индийския и Атлантическия океан.
Участниците в околосветското плаване остават в историята под названието „Големият бял флот”.

Click to see if image is larger

10 декември 1941 г. Британските линейни кораби Prince of Wales и Repulse били атакувани и потопени край Малая. „Принцът” получил 4 торпеда, а „Рипалс” – 14. Загинали общо 840 английски моряци ( 327 от „Принс ъф Уелс” и 513 от „Рипалс”). Останалите 2081 човека от екипажите на двата кораба били спасени от ескортиращите линейните кораби разрушители. Така японците получили оперативен простор за по-нататъшни действия по заемане на територии в Индийския океан.

Click to see if image is larger

10 декември 1952 г. Екипажът на английския товарен кораб „Аракака”, който извършвал редовен рейс от Венецуела за Европа, срещнал на около 700 мили от Антилските острови (15º 38' с.ш. и 49º 50' з.д.) малка лодка с единствен пътник в нея. Това бил „добрoволният корабокрушенец” д-р Ален Бомбар , отплавал на 19 октомври от Лас Палмас за остров Барбадос. Със самотното си плаване д-р Бомбар искал да докаже, че човек, изпаднал в беда сред океана, може да се спаси от глада и жаждата, които обикновенно са главната причина за гибелта на корабокрушенците, като използва храна и вода от морето. Д-р Бомбар отказал предлаганата му помощ и продължил своя експеримент. На 23 декември 1952 г., след 62-дневно самотно плаване, достигнал набелязаната цел, потвърждавайки по безспорен начин своята теория.

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 11 Дек 2007, 09:55    Заглавие:  

11 декември 1717 г. С указ на руския император Петър І е учредена Адмиралтейската колегия – висшия колективен орган за управление на флота (съществува до 1802 г.). Адмиралтейската колегия ръководи строителството и въоръжаването на корабите, изграждането на пристанища, плавателни канали, подготовката на морските кадри. Пръв президент става близкият сподвижник на Петър І генерал-адмирал Апраксин.

Click to see if image is larger

11 декември 1787 г. На остров Мануа от архипелага Самоа по неизвестни причини избухнал конфликт между местните жители и моряците от експедицията на френския мореплавател Жан Франсоа дьо Гало Лаперуз. Загинали 19 островитяни и няколко французи, между които били едни от най-близките помощници на Лаперуз: капитанът на „Астролабия” Пол Антоан Флерио дьо Лангл, физикът Ламанон и лейтенант Тален.

Click to see if image is larger

11 – 12 декември 1854 г. Клиперът Champion of the Seas извършил най-дългия преход за едно денонощие в историята на ветроходството. Под командването на капитан Алекзандър Нюлъндз, по време на плаване от Ливърпул за Мелбърн, той изминал за 24 часа 465 мили (861 км). Клиперът бил построен от Доналд Маккей в неговата корабостроителница в Нюбери порт, щата Масачусетс, САЩ.

Click to see if image is larger

11 декември 1873 г. В Габрово е роден Иван Родев – първият българин корабен инженер. Завършва с отличие Априловската гимназия в града и постъпва във Физикоматематическия факултет на Висшето училище в София. Година по-късно е изпратен с държавна стипендия да продължи образованието си в Морската академия в Триест, Италия. След завършването й през 1896 г. (специалност „Морска техника”) работи в корабостроителницата „Ричардсън” в Нюкасъл, Англия. През следващите години военното министерство му възлага няколко изключиелно отговорни задачи. Между тях са първоначалният чертеж на дървен самоходен катер с парна машина, наблюдението на строителството на учебния крайцер „Надежда” в Бордо, Франция, специализация в Политехниката на Министерството на военния флот на Франция. Дипломира се през 1902 г. като първия български инженер корабостроител.
Инж. Родев е първият началник на основаната през 1912 г, Пристанищна работилница – Варна, първи председател на Корабостроителната, механо-железарска и производителна кооперация „Нептун” и др. Преподава в Морско училище дисциплините „Трюмна механизация”, „Чертане”, издава учебници, превежда италианския закон за търговското корабоплаване и го приспособява към българските условия. Умира на 6 октомври 1934 г. във Варна.


11 декември 1901 г. Италианският инженер Гулиелмо Маркони с помощта на професор Флеминг успял да установи връзка межди Корнуол и Сент Джонс (остров Нюфаундленд). Тази първа трансатлантическа радиограма се състояла от буквата „S”.

Click to see if image is larger

11 (24) декември 1903 г. В Тарту, Естония, е роден Ернст Теодорович Кренкел, участник в арктическите експедиции с дирижабъла „Граф Цепелин” (1931 г.), ледоразбивачите „Сибиряков” (1932 г.), „Челюскин” (1933 – 1934 г.). Бил е радист на първата дрейфуваща станция „Северен полюс 1” (1937 – 1938 г.). Пръв в света осъществява връзка на КВ между Земя Франц Йосиф и Антарктида (1927 г), което е световен рекорд по далечни радиовръзки. Умира в Москва на 8 декември 1971 г.

11 декември 1916 г. Италианският броненосец Regina Margherita попаднал на мина, поставена от германската подводница UC-14, вследствие на което потънал. Загинали 675 човека.

Click to see if image is larger

11 декември 2000 г. Главният представител на Лойд регистър за България, г-н Тим Венер връчва в тържествена обстановка сертификат за качество ISO 9002 на факултета по корабоводене на ВВМУ „Н.Й. Вапцаров”. Това е поредното признание за флотската алма матер, която отскоро е влязла и в бялата книга на Международната морска организация (IMO) като лицензиран за цял свят висш институт. По подготовката на командни кадри за нуждите на корабоплаването. Сертификатът ISO 9002 е резултат от упорития труд на командно-преподавателския състав и от активната морална и материална подкрепа на морската общественост и морски бизнес у нас.

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 12 Дек 2007, 09:55    Заглавие:  

12 декември 1724 г. Роден е Самюел Худ, изявен английски флотоводец, адмирал (1794 г.), виконт Уайтли (1796 г.). От 1743 г. служи под командването на Джордж Родней. По време на седемгодишната война (1756 – 1763 г) командва фрегата, пленява редица френски кораби в Атлантика и Средиземно море. От 1778 г. е начело на Морската академия. От 1780 г. коандва отряд кораби в ескадрата на адмирал Родней, като се отличава в Доминиканското сражение (1782 г.). През 1793 – 1794 г., по време на войната с революционна Франция командва ескадра в Средиземно море и превзема Тулон и остров Корсика. От 1796 г. е началник на Гринуичкия хоспитал. Умира на 21 януари 1816 г. в Гринуич.

Click to see if image is larger

12 декември 1769 г. Жан Мари дьо Сюрвил (Jean-François-Marie de Surville) – един от големите френски мореплаватели, достигнал до Северния остров на Нова Зеландия само два месеца след капитан Кук. С кораба „Сен Жан Баптист” той навлязъл в Коралово море. Направил редица географски открития, най-важното от които било, че Австралия не се простира много на изток, както предполагал Абел Тасман. Това е потвърдено пет месеца по-късно и от Джеймс Кук. Сюрвил продължил плаването си към Южна Америка, но на 5 април 1770 г. мисията му била прекъсната трагично. При опит да се промъкне с лодка през пояса от подводни скали пред Каляо, Перу, тя се преобърнала и Сюрвил загинал заедно с придружаващите го моряци.

12 декември 1939 г. По време на силна буря край остров Хокайдо потънал съветският параход Индигирка. Загинали 1500 човека. Корабът превозвал затворници (намиращи се в трюма) и рибари от Камчатка и Находка. 430 човека били спасени от японците и предадени на съветските власти, а 700 загинали японците кремирали и погребали в селището Сарафуцу, където по-късно им бил издигнат паметник.

Click to see if image is larger

12 декември 1955 г. Британският инженер Кристофър Кокерел патентовал първия кораб на въздушна възглавница. Идеята на Кристофър Кокерел е да конструира моторно превозно средство, което да се предвижва по вода върху въздушна струя. За да провери на практика изобретението си, той използва две тенекиени кутии с различен диаметър като ги поставя една в друга, след което с помощта на сешоар осигурява притокът на въздух в тях.

Click to see if image is larger

12 декември 1976 г. В Балтийския завод в Санкт Петерсбург е вдигнат родният трибагреник над 15 540-тонния танкер „Марица”. Корабът е приет от екипаж под ръководството на капитан Петър Петров и главен механик Никола Караниколов.

12 октомври 1978 г. Британската подводница Olympus в момент на подводно плаване в района на военноморската база Портланд се сблъскала с неразпознат кораб. Нанесени били повреди по подвижните устройства и лекия корпус.

Click to see if image is larger

12 октомври 1979 г. Английският танкер Energy Determination, с дедуейт 321 186 тона, след взрив на нефтени пари се пречупил на две в акваторията на Ормузкия пролив. Танкерът се смята за най-големият загинал кораб през цялата история на корабплаването.

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 13 Дек 2007, 09:22    Заглавие:  

13 декември 1501 г. Португалската експедиция на Америго Веспучи открила на източното крайбрежие на Южна Америка устието на река Санта Лучия (дн. река Доси), а седмица по-късно и нос Сан Томе.

Click to see if image is larger

13 декември 1577 г. От Плимът отплава с кораба си „Пеликан” и флотилия от още четири кораба Френсис Дрейк. Основна цел на експедицията са нападения на тихоокеанския бряг на Испанска Америка. Изненадващо и за самия Дрейк, това начинание е повече от успешно. Любимецът на кралицата осъществява първото английско околосветско плаване (второто след Магелан) и слага край на монопола на Испания в колонизацията на земите от Тихоокеанския басейн.

Click to see if image is larger

13 декември 1642 г. Холандският мореплавател Абел Янсзон Тасман се натъкнал в Тихия океан на непозната земя. Той предположил, че това е днешният остров Естадос, открит от Вилям Корнелисзон Схаутен и Якоб де ла Мер. Впоследствие се оказало, че Тасман е открил южния остров на архипелага Нова Зеландия. Там Тасман осъществил първата си среща с местните жители – маорите.

Click to see if image is larger

13 декември 1883 г. В малко селце в департамента Финистер, полуостров Бретан, е роден големият френски ветроходец Луи Бернико (Louis Bernico). Плавал дълги години като моряк и капитан на ветроходни кораби на Трансконтиненталната мореплавателна компания, след пенсионирането си през 1934 г. решил да направи самотно околосветско плаване. През 1936 г. закупил новопостроената яхта „Анаита” (бермудски шлюп без бушприт, дълъг 12,50 м, широк 3,50 м). На 22 август 1936 г. отплавал в самотното си пътешествие по традиционния маршрут през Магелановия проток. Обиколил Земята за една година, девет месеца и двадесет и два дни и се завърнал на френския бряг на 30 май 1938 г. Това било най-скоростното околосветско плаване на самотен ветроходец.

13 декември 1907 г. При мъгла на пълен ход се натъкнала на скали край остров Сили американската шхуна Thomas W. Lawson. Макар че при тази катастрофа жертви нямало, гибелта на шхуната предизвикала голям шум в морските кръгове на Великобритания и САЩ. Първо, защото „Томас Лоусън” била единствената седеммачтова шхуна, пълната й вместимост надвишавала 5000 рег. т. Второ, шхуната носела „фатално име”. Работата се състояла в това, че през 1902 г., когато я спускали от стапела я нарекли на името на американския писател Томас Лоусън, автор на романа „Петък – тринадесети”. Когато станало известно, че шхуната е загинала точно в петък на тринадесети, много вестници с възторг отбелязали „завършека на дните” й.

Click to see if image is larger

13 декември 1916 г. Руският кръстосвач „Память Меркурия” обстрелва Балчик и околните батареи. За да се попречи на повторно подобно нападение, българските торпедоносци „Дръзки”, „Смели”, „Храбри” и „Строги” получават задача да поставят минно заграждение във водния район пред Балчик и през нощта на 15 декември правят преграда от 24 мини.

Click to see if image is larger

13 декември 1939 г. В битката при устието на река Ла Плата английските крайцери „Achilles”, „Аjax” и „Exeter” тежко повреждат германския джобен линеен кораб Admiral Graf Spee. В следствие на повредите и дезинформацията на английското разузнаване командирът на рейдера заповядва на 17 декември корабът да бъде взривен.

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 14 Дек 2007, 10:27    Заглавие:  

14 (26) декември 1892 г. Шестото обикновено народно събрание на Княжество България приема Закон за съставяне на Българско търговско параходно дружество по Черно море със седалище град Варна (рождена дата на Българско търговско параходно дружество – БТПД).

14 декември 1911 г. За първи път в историята на полярните изследвания човек достига Южния полюс. Норвежкият полярен изследовател Руал Амундсен изпреварва съперника си Робърт Скот и пръв достига Южния полюс. След три денонощия пребиваване на полюса Амундсен и неговите четирима спътници се връщат в Китовия залив, където ги очаква шхуната „Фрам”, за да ги върне в Норвегия.

Click to see if image is larger

14 декември 1916 г. Край бреговете на Калифорния заседнала американската подводница Garfish (H-3). Засядането се оказало толкова сериозно, че дори и крайцерът „Milwaukee” с водоизместване 9700 т не успял да я измъкне оттам. Налетелият по време на спасителната операция щорм още повече усложнил положението на подводницата и... хвърлил на камъните самия спасител.
След отминаването на щорма все пак изкарали подводницата от плитчината, като я прехвърлили на ролки през шията на полуострова (около една миля суша) в Хумболтовия залив.

14 декември 1960 г. В Босфора гръцкият танкер World Harmony, пътуващ с баласт към Новоросийск, се сблъскал с югославския танкер „Петър Зораник”, който бил натоварен с нефт и бензин. На двата кораба избухнал пожар. Течението и вятърът ги отнесли към стоящия на котва турски пътнически кораб „Тартус”. И трите кораба изгорели напълно. Загинали 52-а човека, а много хора получили силни изгаряния.

14 декември 1969 г. В Атлантическия океан, на около 170 мили северозападно от Дакар, Сенегал, потънал танкерът Marpessa. Корабът загинал вследствие на взрив и пожар на борда. Тази катастрофа вероятно не би предизвикала такъв резонанс, ако не било едно обстоятелство. „Марпесса” бил най-новият гигант, с товароподемност около 207 000 т, принадлежащ на компанията „Шел”. Построен от „Ишикавадзума Харима”, Япония, танкерът влязъл в експлоатация на 15 октомври 1969 г. По такъв начин съдът плавал по-малко от два месеца – рядък случай на толкова кратък живот на кораб.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

14 декември 1991 г. На 13 декември 1991 г. фериботът Salem Express (водоизместимост 1105 т) отплавал от Джида, Саудитска Арабия. На борда имало около 700 пътници – повечето египтяни. Преобладаващата част от тях били поклонници, завръщащи се от поклонение в Мека, а останалите – работници в Саудитска Арабия. Крайната точка на пътуването била пристанище Сафага на Червено море.
В по-голямата част от маршрута морето било спокойно, плаването преминавало нормално. Късно вечерта на 14 декември обаче фериботът забавил ход заради рязкото влошаване на атмосферните условия. Излязъл силен насрещен вятър със скорост до 64 км/ч. „Салем експрес” се заклатушкал безпомощно сред неспокойното море. Капитанът отклонил ферибота от курса му – дали защото искал да избегне бурята, или да потърси сигурно убежище, така и не се установило при разследването, но в резултат на това отклонение малко след полунощ, само на 10,8 км от Сафага, „Салем експрес” се натъкнал на коралов риф и веднага започнал да потъва.
Време за спускане на спасителните лодки нямало. Някои от оцелелите пътници дори твърдели, че моряците от екипажа ги отблъсквали от лодките, за да не им пречат да се спасят самите те. Разследването обаче не потвърдило тези обвинения. Дори два дни след катастрофата при обследването на потъналия кораб тялото на капитана било открито на командния мостик. От всичките 70 члена на екипажа оцелели само 10. Удавили се общо 462 души. Оцелели 180, като 118 от тях били настанени в болници в Сафага. За големия брой жертви решаващи се оказали метеорологичните условия. Бушуващата буря и нощният мрак отложили спасителните операции до зазоряване.
На корабите, които се притекли на помощ, им било невъзможно да се приближат до мястото на катастрофата. Спасителни екипи изпратили намиращите се в района американски и австралийски военни кораби.

Click to see if image is larger

14 декември 1999 г. Провежда се официалната церемония по предаването на Панамския канал от САЩ на Панама. Присъстват президентката на Панама Мирея Москосо и експрезидентът на САЩ Джими Картър, който през 1977 г. подписва заедно с тогавашния панамски президент Торихос договора, предвиждащ Панама да си възвърне суверинитета над канала на 31 декември 1999 г.

Click to see if image is larger

14 декември 2001 г. В Балчик е открит Паметник на войнската храброст и моряшката слава, посветен на подвига на командваната от капитан Георги Радков брегова батарея, която в неравен артилерийски двубой с руска ескадра на 13 декември 1916 г. спасява града от жертви и тежки разрушения.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 15 Дек 2007, 08:34    Заглавие:  

15 декември 1796 г. С неуспех завършва поредният опит на французите да дебаркират на ирландския бряг. Под командването на генерал Ош френският експедиционен корпус отплава от Брест, но буря откъсва фрегатата на генерала от десантната флотилия. Нейният командващ адмирал Буве проявява малодушие и връща корабите обратно.

15 декември 1877 г. Руските катери „Чесма” и „Синоп”, спуснати в залива Батуми от парахода „Великий княз Константин” осъществили торпедна атака срещу намиращата се в залива турска ескадра. От изстреляните от тях две торпеда едното попаднало в кърмовата котвена верига на турския броненосец „Махмудие”. Това била първата във военноморската история атака на катери, въоръжени с торпеда. Идеята за нея била на С. О. Макаров (тогава командир на „Великий княз Константин”), а практически била осъществена от неговия близък приятел лейтенант Измаил Зацаренни.

Click to see if image is larger

15 декември 1941 г. В Средиземно море германската подводница U-557 потопила английския лек крайцер Galatea. Крайцерът бил ударен с две от три изстреляни торпеда и потънал за три минути. Спасени били 100 човека, но 470, включително и командирът му загинали.

Click to see if image is larger

15 декември 1952 г. Във водите на Татарския пролив, Японско море, където провеждала учение, потънала съветската подводница С-117. Заедно с нея загинали 52-ма човека.

15 декември 1954 г. Английската подводница Talent била на основен ремонт в дока на военноморската база в Чатъм, Англия. През деня вода със силен напор скъсала батапорта на дока и повече от пет хиляди тона вода нахлули в камерата. Силният поток съборил подводницата от килблоковете, ударил носа й в задната стена на дока, а след това отразената вълна я изнесла през шлюзовото устройство в акваторията на базата.
Екипажът на подводницата в този момент не се намирал на борда й, но там извършвали ремонтни работи повече от 50 работници. Когато водата се втурнала в доковата камера, те били обхванати от паника. Някои работници започнали да скачат от вече движещата се подводница към стената на дока, при което много от тях паднали във водата и трябвало с плуване да се спасяват в бурния и студен поток. Четирима загинали, а други получили тежки травми и били откарани в болница.
Течението отнесло полупотопената подводница на 300 метра от дока, където, за щастие, заседнала на тинеста банка. Така неизбежното й потъване било предотвратено. Останалите на борда работници били благополучно евакуирани.

Click to see if image is larger

15 декември 1970 г. Южнокорейският ферибот Lim Cho по време на силна буря се преобърнал и потънал в Kорейския пролив. Загинали 259 човека.

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 16 Дек 2007, 19:10    Заглавие:  

16 декември 1515 г. В индийското пристанище Гоа, на борда на кораба си „Флор де Роза”, на 62-годишна възраст умира вицекралят на Португалска Индия Алфонсо д’Албукерк (Afonso d'Albuquerque). Изключително жесток, но способен военачалник и дипломат, той за по-малко от 10 години присъединява към португалската корона богатите острови Ормуз и Сокотра, перлата на Индия – Гоа, княжествата Шаул, Батикала, Камбая, Диу и най-могъщото индийско царство Декан. Албукерк поставя под португалско владичество Малака и легендарната родина на подправките Молукските острови. Подчинява му се и раджата на Каликут, дотогава дългогодишен васал на арабите. Въпреки изключителните му заслуги за укрепване и разпростиране на португалското присъствие на африканския и индийския бряг, изпада в немилост пред короната и в резултат на дворцови интриги дни преди смъртта си е отстранен от длъжността вицекрал на Индия.

Click to see if image is larger

16 декември 1901 г. Сенатът на САЩ ратифицирал вторият договор Хей – Паунсофт между САЩ и Великобритания, по който САЩ получили правото да строят канал в Панамския провлак.

16 декември 1906 г. Круизната яхта Prinzessin Victoria Luise изскочила на скали близо до фара Плумб Пойнт край Порт Ройал, Ямайка. Построена през 1900 г. в „Blohm & Voss”, Хамбург, тя била използвана за круизни плавания в Средиземно море през лятото и в Карибите през зимния период.
В последния си круиз отплавала от Ню Йорк на 6 декември 1906 г. за Ямайка. След пилотска грешка яхтата попаднала на скалите край Кингстаун. Всички пътници и екипажът благополучно били свалени от борда на кораба. На следващия ден излязлата силна буря разрушила яхтата.

Click to see if image is larger

16 декември 1941 г. Влязъл в строя японският линеен кораб Yamato – най-големия линкор в света.

Click to see if image is larger

16 декември 1941 г. По време на силна буря, в момент когато съпровождали конвой до остров Малта се сблъскали британските самолетоносачи Illustrious и Indomitable. „Иласриъс” получил повреди в носовата част на левия борд.

Click to see if image is larger

16 декември 1941 г. В Дили, Португалски Тимор, след заболяване от малария умира французинът Ален Жербо, един от най-известните самотни мореплаватели от периода между двете световни войни, извършил първото прекосяване на Атлантическия океан от изток на запад (Гибралтар – Ню Йорк) с яхта. Жербо е вторият ветроходец в света след американеца Хари Пиджън, осъществил околосветско плаване през Панамския канал.

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5400

МнениеПуснато на: Нед 16 Дек 2007, 21:04    Заглавие:  

На 12 декември 1947г.в ефира прозвучава"CQ de LZW"-инициалите на
Варна Радио/LZW/бреговата радиостанция на параходство БМФ.Вече 60 год.Варна Радио продължава своята основна дейност-защита човешкия живот на море,поддържа връзка с
наши и чужди кораби в Световния океан.До построяването на новите
сгради през 1977г.приемния радио център на Варна Радио се намира във вила до ресторант"Почивка",а предавателния-също във вила местността"Акациите"зад ресторант"Хоризонт".След 1977г.са открити новопостроените съвременни радио центрове:приемния-"Кичево"и предавателния"Китка".Независимо,че морзовата азбука отпадна като средство за комуникация в търговския флот,другите начини и системи продължават да се използват пълноценно от малкото на брой,но много добре подготвени специалисти!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 17 Дек 2007, 05:32    Заглавие:  

17 декември 1500 г. От остров Еспаньола (дн. Хаити) е докаран в Испания великия мореплавател Христофор Колумб, окован във вериги от губернатора Франсиско Бобадиля. Кралят и кралицата на Испания освобождават Колумб от оковите, но не възстановяват правата му на вицекрал на новооткритите земи. Мореплавателят е отстранен и от организирането на следващите експедиции до Новия свят. Едва през 1502 г. Колумб успява да се отправи в своето четвърто, последно плаване, като минава покрай брега на Централна Америка – от Хондурас до Панама. Това плаване се оказало крайно несполучливо и през 1504 г. Колумб се завръща в Испания само с един кораб.

Click to see if image is larger

17 декември 1927 г. Край нос Код американската подводница S-4 по време на изплаване в мрака попаднала под форщевена на разрушителя „Paulding”. От удара в носовия акумулаторен отсек се образувала пробойна с размери 300х700 мм, в която останало и парче от вълнореза на разрушителя. Наводнена S-4 легнала на дъното на дълбочина малко повече от 30 м. След известно време по вентилационните тръби водата проникнала в централния пост. С два наводнени отсека подводницата вече не била в състояние да изплава.
От 39 човека екипаж, в момента на аварията 13 загинали. За спасяването на останалите живи била организирана мащабна спасителна операция. Спасителния кораб на американския флот „Falcon” и опитни водолази, без да се съобразяват с налетелия щорм, в продължение на 60 часа поддържали връзка с подводничарите, но не успели да вдигнат подводницата на повърхността Това станало едва на 17 март 1928 г.

Click to see if image is larger

17 декември 1939 г. Германският джобен линкор Admiral Graf Spee е потопен от екипажа си край Монтевидео след битката при Ла Плата.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

17 декември 1944 г. Военноморският флот на САЩ понесъл огромни загуби: 800 човека загинали, 146 самолета от палубната авиация и два разрушителя потънали, а 13 разрушителя получили сериозни повреди. Причина за това бил не Императорския флот на Япония, а мощен тайфун (скоростта на вятъра достигала 160 възела – почти 300 км/ч). Трагедията станала на 500 мили на изток от остров Лусон (Филипините) по време на зареждане с гориво. Извършвайки кръгово маневриране в очакване на подхода на танкерите-бункеровчици, корабите изпитвали бордово клатене до 75°.
След драматичния епизод, щетите от който, по оценката на главнокомандващия военноморските сили на САЩ, превишили загубите в бойни операции, американците започнали интензивни изследвания на тропическите циклони. През юни 1945 г. на остров Гуам бил създаден първият център по тяхното изследване. Оттогава започнали и полети на самолети-разузнавачи, снабдени с прибори за метеорологични изследвания.

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 18 Дек 2007, 03:32    Заглавие:  

18 декември 1501 г. Португалската експедиция, в която участва и Америго Веспучи, открива нос Сан Томе на източното крайбрежие на Южна Америка.

Click to see if image is larger

18 дкември 1642 г. Експедицията на холандския мореплавател Абел Янсзон Тасман намерила удобен залив на брега на Нова Зеландия. Тук се състояла първата среща на холандските моряци с маорите – коренното населениена архипелага. Двете страни не могли да преодолеят взаимното си недоверие и в последвалия въоръжен сблъсък загинали трима холандски моряци. Тасман нарекъл мястото Залив на убийците.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

18 декември 1688 г. Начело на десантния си отряд Вилхелм Орански влязъл в Лондон. Английският крал Джеймс ІІ бил принуден да избяга в Ирландия под закрилата на френска ескадра. В следващите дни в Ламанша, източно от остров Уайт, станало голямо сражение между френския флот и съюзническия англо-холандски флот. Френският адмирал Турвил се възползвал от численото си превъзходство – 70 линейни кораба срещу 56 на съюзниците – и успял да обхване в клещи англо-холандската ескадра. Нерешителността на нейния командващ адмирал Хърбърт довела до фатално разкъсване на бойния строй на корабите между авангарда и центъра и обрекло съюзниците на неминуемо поражение. Те изгубили 16 кораба, останалите били разпръснати и само отказът на французите да ги преследват спасил флота на адмирал Хърбърт от пълен разгром.

Click to see if image is larger

18 декември 1879 г. Bizantion – френски пътнически кораб с водоизместване около 1000 т пътувал от Марсилия към Истанбул, с 260 пътници на борда. Търсейки убежище от започналата буря в пристанище Лампсаки, корабът влязъл през нощта в порта, за да застане на котва. Там вече стоял на две котви английският параход „Риналдо” (1660 рег.т). Той нямал котвени светлини и „Византия”, чийто капитан не го забелязъл, се оказал в опасна близост до него. От силата на щорма френският кораб бил хвърлен към форщевена на стоящия на котва съд. След 5 минути корабите се отделили, а получилият пробойна „Византия” потънал. Загинали 150 човека, като неколцина от пасажерите успели да се прехвърлят от потъващия кораб на палубата на „Реналдо”. Останалите хора се спасили с корабните лодки.

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 19 Дек 2007, 04:53    Заглавие:  

19 декември 1492 г. След двуседмично плаване покрай бреговете на Еспаньола (дн. Хаити) флотилията на Христофор Колумб навлязла в широк залив, наречен от мореплавателя Санто Томе. Тук се състояла първата среща с местните жители, които посрещнали испанците много радушно. Няколко дни по-късно при заобикаляне на нос Антиен от същия остров корабът на Колумб „Санта Мария” се натъкнал на плитчина и се разбил. От останките му бил изграден първият форт, наречен Навидад (Рождество), на който останали 39 души от екипажа начело с Диего Аран. Със заселването на форта започнала колонизацията на Новия свят.

19 декември 1741 г. Умира Витус Йонасен Беринг – един от големите изследователи на Севера. Роден е в град Хорсенс, Дания, през 1681 г. През 1703 г. постъпва на морска служба в Русия. Служи в Балтийския и Азовския флот. В периода 1725 - 1730 г. ръководи Първата Камчатска експедиция, по време на която изследва източния бряг на Камчатка, преминава през протока между Азия и Америка, наречен по-късно Берингов. С Втората Камчатска експедиция, която оглавява през 1733 г., достига крайбрежието на Северна Америка през 1740 г. На връщане заболява тежко и умира на един от островите, който сега носи неговото име.

Click to see if image is larger

19 декември 1788 г. В Ревел е роден руският мореплавател Ото Коцебу. На седем годишна възраст постъпил в Сухопътния кадетски корпус. Едва 16-годишен, участвал в околосветската експедиция на И.Ф. Крузенщерн (1803 – 1806 г.). През 1808 – 1809 г. във войната с шведите командвал трофейния кораб „Фрау Корнелия”. Второто си околосветско плаване осъществил като командир на брига „Рюрик” през 1815 – 1818 г., по време на което било установено наличието на две основни паралени островни вериги в Маршаловите острови. Извършил и трето околосветско плаване – през 1823 – 1826 г. като капитан на бойния кораб „Предприятие”. Починал на 3 февруари 1846 г.

Click to see if image is larger

19 декември 1872 г. При брега на Нова Гвинея хвърлил котва клиперът „Изумруд”, изпратен от руското правителство по молба на Руското географско дружество, за да вземе останалия там 15 месеца по-рано рудски пътешественик и изследовател на тихоокеанските острови Николай Николаевич Миклухо-Маклай. По време на продължителния си престой в Нова Гвинея Миклухо-Маклай извършил проучвания и сравнителни наблюдения на антропогенния тип и бита на папуасите от Източна и Западна Нова Гвинея. Когато стигнал на остров Ява, в Батавия той публикувал своите наблюдения, с които оповестил на научния свят за бедственото положение на папуасите в резултат от колонизацията на островите от европейците.

Click to see if image is larger

19 декември 1926 г. Във Варна се провежда учредителният конгрес на Съюза на българските моряци. Избрано е централно настоятелство с председател капитан Васил Каракостов. Изградени са клонове във Варна, Русе, Свищов, Несебър, Бургас, Поморие, Созопол, Ахтопол и София , а за около година след учредяването му и в редица други населени места и броят на членовете му достига 800. Дейността на Съюза на българските моряци обаче не е постоянна и последователна. Влиза в противоречия с Българския народен морски сговор, формално се присъединява към други профсъюзи и постепенно губи доверието на своите членове.

19 декември 1941 г. В пристанище Александрия италиански бойни плувци от Х флотилия MAS, под ръководството на княз Джунио Валерио Боргезе, взривили английските линейни кораби „Valiant” и „Queen Elizabeth”, а също така потопили танкер, намиращ се в пристанището.
По този начин италианците удържали една от най-блестящите победи в историята на морските войни. Шестима човека повредили силно два линейни кораба в строго охраняваното пристанище и потопили танкер. Фактически до края на войната с Италия (септември 1943 г.) линкорите така и не влезли в строя.

Click to see if image is larger

19 декември 1944 г. Японският самолетоносач Unryu, намирайки се в Източнокитайско море на около 200 мили югоизточно от Шанхай, бил атакуван от американската подводница Redfish SS-395: в 16,35 ч. едно от четирите изстреляни торпеда попаднало в десния борд на самолетоносача точно под мостика. Корабът загубил ход и се накренил надясно. След 15 минути, в 16,50, когато последствията от попадението били ликвидирани, в десния борд на „Unyru” в района на носовия подемник попаднало още едно торпедо, и това попадение станало фатално – от взрива му детонирали разположените на долната хангарна палуба ракети „Ока”, което предизвикало огромни разрушения в носовата част. В течение на 7 минути корабът потънал. Заедно с него загинали неговият командир и 1238 офицери и матроси. Разрушителят „Сигуре” спасил само 146 човека и след безуспешни търсения, продължили още едно денонощие, се отправил към Сасебо, където пристигнал на 22 декември.

Click to see if image is larger

19 декември 1963 г. Гръцкият кораб Laconia бил обхванат от пламъци и потънал в района на португалския остров Мадейра. Загинали 128 души.

19 декември 1969 г. Съветска подводница от проект 667А Навага (Yankee I) за първи път в света изпълнява осемракетна залпова стрелба.

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 20 Дек 2007, 03:30    Заглавие:  

20 декември 1847 г. Британската парна фрегата Avenger загинала край северното крайбрежие на Африка. От 200 човека екипаж се спасили едва 4-ма офицери и 5-ма матроси.

20 декември 1977 г. С яхтата „Кор Кароли” капитан Георги Георгиев завършва в Хавана, Куба, първото българско самотно околосветско ветроходно плаване, започнало от същото място точно преди година - на 20 декемри 1976 г. Българският ветроходец постига най-добро време за еднокорпусна яхта дотогава - 201,9 дни плаване.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

20 декември 1987 г. Филипинският ферибот Dona Paz се сблъскал по време на тайфун близо до остров Мариндук, в морето Сибуян, с танкера „Vector”. Избухнал взрив и двата кораба се подпалили, а след 20 минути потънали. Броят на жертвите достигнал 4386 човека. Това е най-голямата морска катастрофа с човешки жертви в мирно време в цялата история на корабоплаването.

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 63 от 64 [956 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 61, 62, 63, 64 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОБЩА СТАЯ » ОБЩ АРХИВ » "Океан"
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.2923s ][ Queries: 12 (0.0086s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker