Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Съб 30 Май 2020, 13:32
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИТЕ ВМС
Българските торпедни катери "Люрсен" и "Пауър Бот"
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 2 [17 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Автор Съобщение
Сакс

Регистриран на: 28 Яну 2005
Мнения: 5
Местожителство: Россия, Новосибирск

МнениеПуснато на: Пет 28 Яну 2005, 20:14    Заглавие:  Българските торпедни катери "Люрсен" и "Пауър Бот"  

Пожалуйста, помогите информацией о торпедных катерах Болгарии 1940-х годов. Интересуют катера тип "Люрссен" и их судьба.
Последната промяна е направена от Сакс на Пон 31 Яну 2005, 16:04; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 28 Яну 2005, 21:42    Заглавие:  

През 1938 г. след отхвърлянето на Ньоските задължения, са поръчани за ВМС 4 бр. торпедни катери от фирмата "Люрсен", Вегезак. От тях са предадени на България 3 бр. с №№ 1; 2 и 3.
ТТД са следните:
Дължина-28.00 м.
Широчина-4.30 м.
Газене-1.65 м.
Водоизместване с половин торпеден запас-56.65, а с пълен с още две торпеда-63.35 т.
Притежават три двигателя "Мерцедес-Бенц" с мощност от 650 к.с. развиват скорост от 34.2 възла.
Радиус на действие-780 мили с 21.5 възла или 1990 мили с 8- възлова скорост.
Въоръжението им включва 2х533-мм ТА и 1х20-мм зенитно оръдие "Райнметал", образец 1939 г., и две MG-34. Притежават и стелажи за 8 подводни бомби, а също така 4 заградни мини и параванни миночистачни уреди. Поставени са им и два апарата за димна завеса.
След войната са използвани за миночистене, а през 1953 г. са разоръжени във връзка с клаузите на Парижкия договор, и са използвани за командирски катери до бракуването им през 1975 г., след 35 годишна служба в нашите ВМС.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27538
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 28 Яну 2005, 21:52    Заглавие:  

===
_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!

Последната промяна е направена от Елемаг на Пон 01 Фев 2010, 20:56; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Съб 29 Яну 2005, 04:51    Заглавие:  

Елемаг написа:
Cool Cool Cool
Снимки имаш ли или да сканирам няколко?


Есть только фото № 1 "Буря" во время испытаний в Германии.
Если у Вас есть другие буду очень рад.
Также если можно наименования катеров после войны.
Върнете се в началото
Сакс

Регистриран на: 28 Яну 2005
Мнения: 5
Местожителство: Россия, Новосибирск

МнениеПуснато на: Съб 29 Яну 2005, 05:08    Заглавие:  

Anonymous написа:
Елемаг написа:
Cool Cool Cool
Снимки имаш ли или да сканирам няколко?


Есть только фото № 1 "Буря" во время испытаний в Германии.
Если у Вас есть другие буду очень рад.
Также если можно наименования катеров после войны.

Извините, зыбыл подписаться.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27538
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед 30 Яну 2005, 19:37    Заглавие:  

====
_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!

Последната промяна е направена от Елемаг на Пон 01 Фев 2010, 20:56; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Сакс

Регистриран на: 28 Яну 2005
Мнения: 5
Местожителство: Россия, Новосибирск

МнениеПуснато на: Пон 31 Яну 2005, 16:05    Заглавие:  

popay_the_sailor и Елемаг большое спасибо.
С нетерпением жду остальные фото.
Мои данные по этим катерам:
Торпедные катера (Торпедни катери) тип "Fr. Lürssen"
1. Ф-1 (с № 1 "Буря") (стр. № 12730)
Заложен "Fr. Lürssen Jacht-und Bootswerft m.b.H." в Бремен-Вегезаке, спущен, 31 марта 1939 передан Болгарии и введен в ВМС Болгарии в 1939, 9 сентября 1944 захвачен СССР в Варне и 14 сентября 1944 введен в ЧФ как торпедный катер, с 20 ноября 1944
ТК-958, исключен в 1945 и 19 апреля 1945 возвращен Болгарии, где введен, с 1956 вспомогательное судно, исключен в 1965.

2. Ф-2 (с № 2) (стр. № 12735)
Заложен "Fr. Lürssen Jacht-und Bootswerft m.b.H." в Бремен-Вегезаке, спущен, 17 мая 1939 передан Болгарии и введен в ВМС Болгарии в 1939, 9 сентября 1944 захвачен СССР в Варне и 14 сентября 1944 введен в ЧФ как торпедный катер, с 20 ноября 1944
ТК-959, исключен в 1945 и 19 апреля 1945 возвращен Болгарии, где введен, с 1956 вспомогательное судно, исключен в 1965.

3. Ф-3 (с июля 1941 № 3) (стр. № 12740)
Заложен "Fr. Lürssen Jacht-und Bootswerft m.b.H." в Бремен-Вегезаке, спущен, 17 августа 1939 передан Болгарии и зачислен в Дунайскую флотилию, 2 сентября 1939 погружен на пароход "Белград" для отправки в Болгарию, но выгружен и 29 сентября 1939 реквизирован Германией, введен в ВМС как торпедный катер (Schnellboot) S 1 (II), исключен в октябре 1940 и в марте 1941 возвращен Болгарии, где в июле 1941 введен в ВМС Болгарии, 9 сентября 1944 захвачен СССР в Варне и 14 сентября 1944 введен в ЧФ как торпедный катер, с 20 ноября 1944 ТК-960, исключен в 1945 и 19 апреля 1945 возвращен Болгарии, где введен, с 1956 вспомогательное судно, исключен в 1975.

4. Ф-4 (стр. № 12745)
Заложен "Fr. Lürssen Jacht-und Bootswerft m.b.H." в Бремен-Вегезаке, снят со строительства и разобран.

5. Ф-5 (стр. № 12750)
Заложен "Fr. Lürssen Jacht-und Bootswerft m.b.H." в Бремен-Вегезаке, снят со строительства и разобран.


Пожалуйста по возможности внесите изменения.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 31 Яну 2005, 17:07    Заглавие:  

Аз нямам какво да добавя! Единственото е, че на мястото на неполучените ТК на фирма "Люрсен" пристигат 4 бр. ТК на фирмата "British Power Boat". Те са трофейни от Холандия след окупацията на страната от Германия. В българския флот те са зачислени под №№ 4, 5, 6, и 7. Снабдени са с двигатели от английски самолети от типа Rolls-Roice Merlin-Otto с мощност 1100 к.с. Поради трудната поддръжка на двигателите катерите почти не се използват. След 09.09.1944 г. катерите са пленени от Съветската армия и плават под техен флаг 1 година. След това два са върнати на България, а два остават в СССР. Нашите са бракувани през 1960 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27538
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 31 Яну 2005, 19:05    Заглавие:  

===
_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!

Последната промяна е направена от Елемаг на Пон 01 Фев 2010, 20:57; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27538
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон 31 Яну 2005, 19:08    Заглавие:  

===
_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!

Последната промяна е направена от Елемаг на Пон 01 Фев 2010, 20:57; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Сакс

Регистриран на: 28 Яну 2005
Мнения: 5
Местожителство: Россия, Новосибирск

МнениеПуснато на: Вто 01 Фев 2005, 18:05    Заглавие:  

Елемаг - еще раз большое спасибо.
popay_the_sailor - а можно подробнее о катерах типа "Power Boat", какие были первоначальные названия при начале строительства в Голландии, какие катера оставлены в СССР и какова их судьба?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 01 Фев 2005, 18:45    Заглавие:  

В холандия нашите катери са ТМ52 и ТМ53, а в германския флот получават S201 и S203. Другите два са ТМ63-69 или S203-209 ме, между които са и тези, предадени на румънския флот.
Нямам данни кои катери са останали в СССР. Знам само, че са предадени в някакъв научноизследователски институт по корабостроене за изучаване. Има кратка информация за тях в сп. "Моделист-конструктор" в МК-39 от 80-те години, но ме съмнява с неточностите си!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Сакс

Регистриран на: 28 Яну 2005
Мнения: 5
Местожителство: Россия, Новосибирск

МнениеПуснато на: Сря 02 Фев 2005, 05:36    Заглавие:  

У меня по ним тоже полная путаница: всего их было 9, но Болгарии передано 4, а Румынии - 6, получается 10. Откуда взялся еще один?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Odzava

Регистриран на: 24 Авг 2005
Мнения: 418
Местожителство: Хашира Джима

МнениеПуснато на: Съб 19 Авг 2006, 10:13    Заглавие:  

Я кажете какво знаете извън справочниците за катерите Бритиш Пауър Бот. От Илия тодоров знаем, че с Румъния си поделяме 8-те катера от първата холандска серия. Руснаците дават втора версия:

Тип S-201 (2 + 6 единиц): S-201, S-202. Вошли в строй в 1940 г.
30,8/38,Зт; 21,4x6,05x1,14 м; Збенз., 3300 л.с.; 40 уз.; 11 т бензина. Эк. 14 чел. 2 — 533-мм ТА, 1 — 37-мм, 2 — 20-мм.
Строились на верфи "Gusto" по лицензии фирмы "British Power Boat" для голланд. флота как ТМ-52 — ТМ-53, ТМ-63 — ТМ-70; в июне 1940 г. захвачены на стапелях и включены в состав герм, флота как S-201 — S-210. S-201 и S-202 введены в строй осенью 1940 г., в январе 1941 г. проданы Болгарии под №4 и №5. Из восьми оставшихся катеров в состав герм, флота ни один не входил: 6 — переданы Румынии, 2 — Болгарии.

Обаче от всички снимки на тия катери, които съм виждал са все по 2. Никъде не са снимани 4-те. Дали наистина не сме получили само 2 като компенсация за неполучените 2 Люрсена.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 11 Мар 2011, 14:26    Заглавие:  

Благодарение на ДОКТОР

Click to see if image is larger

От сайта на http://www.lostbulgaria.com/?cat=246&paged=2

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 2 [17 Мнения]   Иди на страница: 1, 2 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИТЕ ВМС
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0680s ][ Queries: 12 (0.0043s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker