Private Colleger of transportation
image image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Председателят на комисията по отбрана генерал Константин Попов се срещна с коменданта на Колежа по отбрана на НАТО генерал-лейтенант Кристин Уайткрос · Chinese and Russian forces concluded their joint counter-terror exercises · Китай и Русия проведоха съвместни контратерористични учения на полигон край Yinchuan, столицата на автономен окръг Ningxia Hui · Изравнени са таксите за обслужване на пътници през двата терминала на Летище София · Отпуснати са 6173 лв. за рехабилитация на военноинвалиди и военнопострадали · Одобрено е финансиране по проекта за осигуряване на летателната годност на МиГ-29 ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 13 Дек 2017, 14:48
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Любителско и професионално яхтостроене в България
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 5 от 6 [85 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Автор Съобщение
IUSTINIAN

Регистриран на: 26 Ное 2005
Мнения: 7
Местожителство: Поморие

МнениеПуснато на: Чет 01 Дек 2005, 17:30    Заглавие:  

Почти всеки месец ходя в Пловдив по работа, така че нещата се нареждат чудесно.Намерих адресите и телефоните на фирмите.Посочените цени са съвсем нормални от моя гледна точка, но все пак като новобранец да попитам, за една лодка като моята, нуждаеща се от козметичен ремонт /това вече успях да го преценя след като прочетох инструкцията на ask55/ какво количество и какви материали да купя, като естествено спазя златното правило " По-добре да остане,отколкото да не ти стигне"?
За информация- лодката е дълга 4,70 м, широка 1,80 м.
Имам приятели с автосервизи и предполагам, че няма да ми откажат да напръскат лодката.В тази връзка има ли някакви особени изисквания към пистолета за пръскане на гела,към вискозитета на гела, температура на помещението.
Абе май бела си хванахте с мен... Laughing

_________________
Ако не можеш да говориш,научи се да мълчиш.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
ask55

Регистриран на: 07 Ное 2005
Мнения: 7
Местожителство: България

МнениеПуснато на: Пет 02 Дек 2005, 15:34    Заглавие:  

Цитат:
...какво количество и какви материали да купя, като естествено спазя златното правило " По-добре да остане,отколкото да не ти стигне"?
За информация- лодката е дълга 4,70 м, широка 1,80 м.
Имам приятели с автосервизи и предполагам, че няма да ми откажат да напръскат лодката.В тази връзка има ли някакви особени изисквания към пистолета за пръскане на гела,към вискозитета на гела, температура на помещението...

Ако пукнатините са мрежообразно разположени по целия корпус, тогава:
1) Цялата площ се изшкурва със суха шкурка 240-400. След това почистваш и отстраняваш прахоляка и разни други нечистотии с ацетон (можеш да ползваш разтвор за почистване, който е пак на базата на ацетон, ама химически не е чист, или Aquawash, който пък се намира по-трудно в България). Подсушаваш добре повърхността и тя вече е готова за следващата процудура по ремонта й.
Забележка Ако, обаче, не е необходимо да ремонтираш цялата повърхност, тогава очертай с линия мястото, което ще ремонтираш, но по-навътре от петното, което си зашкурил. Така щото, при финалното шкурене тази линия ще ти показва, кога достигаш до края на "кръпката". Значи, става въпрос за ремонт на пукнатини, които не са толкова дълбоки, че да достигат до основния ламинат. Нали?
2) Как да подготвиш ремонтния гелкот?
В 75-90 гр бял изофталов гелкот (с НПГ!!!) добавяш 10-25 гр ремонтен гелкот и непосредствено преди нанасянето на сместа добавяш 2 гр катализатор МЕКП. Ремонтните гелкоти са формулирани така, че добавени в стандартен гелкот за пръскане, да понижават вискозитета му и да го правят по-лесен за пръскане, както и да осигурява нужното втвърдяване, когато се нанася на по-тънки слоеве. Разходната норма на сместа е около 300-350г/м2. Като знаеш площта на корпуса ще можеш да си сметнеш нужното количество. Обикновено се завишава с около 10%.
3) Как да пръскаш гелкот? Има гелкоти за четка и гелкоти за пистолет. Те са с различен вискозитет и разликата може да е по-голяма от 1000 mPas при 23С. Зависи от производителя на гелкота. Гелкотите за пръскане се нанасят със специализирани за тази цел пистолети и те прилагат други принципи на разпределение на подавания въздух. Те са и по-пестеливи на материал от пистолетите за пръскане на коли, например...Но са и доста по-скъпи пък. Дюзите, с които работят са от 0,40мм до 7,1мм. Ако използваш такъв, дюзата трябва да е 0,457мм или 0,018''. Ако използваш обикновен пистолет с чашата отгоре, тогава може дюзата да е 1,4мм - 2,1мм. И пръскай с колкото може по-ниско налягане! Нанасянето започва от центъра на шкурената площ, като с кръгови движения отиваш навън,т.е. от средата на фиксираната зона пръскаш на тънки слоеве по посока на краищата.
Мокрия филм трябва да ти е около 250-300 микрона. Това се отнася само за ремонтни пръскания на гелкот. Когато се пръска нова лодка, тогава гелкота се пръска по друг начин и дебелината му е друга.
4) Изчакай докато гелкота е напълно втвърдил (минимум 2 часа за светлите цветове). Не третирай с ацетон току-що боядисаната площ, защото може да промени цвета си. Шлайфваш пръсканата зона до удовлетворителна гладкост, като последователно сменяш шкурките(300-400-600-800-1000-1200-1500-2000). След това полираш.
Това е, за сега Smile
С поздрави...
П.П. Телефона на фирмите в Пловдив са 032 96 75 16 и 032 96 82 31.

_________________
Anonimous
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение AIM Адрес 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Пет 03 Фев 2006, 09:45    Заглавие:  

От доста реме ми се върти "болната" идея за лодка.
Прегледах варианти от дърво- голяма подръжка.
От стъклопласт- голямо лепане и шкурене- пак голяма подръжка .
Спрях се на вариянта да е от алуминии. но проблемае че трябват чертежи.

Ще ми се да чуя мнения.
Проблема с заварянето го оставете - имам аргонов апарат.
Върнете се в началото
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Съб 04 Фев 2006, 09:49    Заглавие:  

Никой ли не предлага чертежи.
Дайте поне линк на някое проектанско бюро,да направя запитване аджеба за колко ще ми направят проекти чертежи.
Върнете се в началото
IUSTINIAN

Регистриран на: 26 Ное 2005
Мнения: 7
Местожителство: Поморие

МнениеПуснато на: Съб 04 Фев 2006, 10:41    Заглавие:  

Здравей,
Предлагат се такива чертежи, но срещу пари. Не те съветвам да пробваш, но ако си решил ще ти изпратя няколко такива линка.

_________________
Ако не можеш да говориш,научи се да мълчиш.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Съб 04 Фев 2006, 18:46    Заглавие:  

Предполагам че ще обадят цифра, просто ми е чудно до де ще им стигне наглоста.Взел съм си успокоителни от аптеката.
Пратих 2-3 меила на руснаците още неса ми отговорили.
Ти си близичко ,аз съм от Варна.
Ингилийски не фашам вооообще, затова несъм пращал меили на чужбинците отатък океана,бая саитове имат.
Ти не предлагаш ли чертежи ?
Държа да са за алуминиев катер с стационарен двигател
Тея мацаници с полиестерни смоли много ме нервят.
Незнам колко смола,ще иде и пари съответно за един 5- 6 метров катерако е от смола.
Но ми се струва че от алумини ,ще е малко по скъпо но пък вечно,ако може да се каже така. От порадъка на 250- 300 килограма ще тежи един такъв катер/неооборудван/- около 1500-2000 лева за матеряли.
Труда не го броя, той си е труден Very Happy
Те полиестери бабаджасват ако ги подържиш повечко в вода,затова съм се спрял в "болните" си фантазии на алуминия.
Върнете се в началото
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Съб 04 Фев 2006, 19:10    Заглавие:  

Нещо от този тип
Click to see if image is larger.
Или


Click to see if image is larger
Върнете се в началото
ask55

Регистриран на: 07 Ное 2005
Мнения: 7
Местожителство: България

МнениеПуснато на: Пон 06 Фев 2006, 11:05    Заглавие:  

Anonymous написа:
От доста реме ми се върти "болната" идея за лодка.
Прегледах варианти от дърво- голяма подръжка.
От стъклопласт- голямо лепане и шкурене- пак голяма подръжка .
Спрях се на вариянта да е от алуминии. но проблемае че трябват чертежи.

Ще ми се да чуя мнения.
Проблема с заварянето го оставете - имам аргонов апарат.

Понеже търсиш мнение ще си позволя да ти кажа моето:
1) Всеки плавателен съд, независимо от какъв материал е построен, си нуждае от редовна поддръжка според добрата морска практика.
Обема й, разбира се, варира.
2) Противно на твоите предубеждения, стъклоплст. плавателни корпуси са най-трайни, много устойчиви на химическа агресия (каквато е морската вода), много са лесни за ремонт (ако се наложи такъв!), не се нуждаят от продължителни годишни дефектации и поддръжки. Разбира се, добрата морска практика изисква 1път годишно преглед и (само ако е необходимо!) козметични репарации на места. За сравнение: Вече над 90% от малките плавателни съдове в света се строят от усилени пластмаси. Успешно се строят и търговски съдове с дължина 80,метра (в Норвегия), пак по горе посочените причини. Ако се спазят всички строителни процедури и рецептури, усилените пластмаси са незаменим строителен материал и той е ВЕЧНИЯ, а не алуминия. За да ти "бабаджоса" композитен материал, значи е направен на 2 на 3, джаста-праста и/или с неправилен избор на материали. Има стъклопл. лодки, като произведените от Бейлайнър, които са проектирани с къс срок на гаранция-3 години. Те затова и са най-евтините в света, докато такава произведена от Европейски производител ще я ползва без проблеми и правнука ти.
3) Корпусите от алуминиевите сплави (обикновено магнезиеви) страдат от корозия, като всеки метал, особено в агресивната морска среда. Проблеми:
-с други метали образува електролитна двойка. Колкото по-голяма е фазовата разлика толкова по-висок е риска от бързо корозионно разпадане на алуминия. Затова огромно внимание се обръща на изолацията на другия метал от алуминия и няма гаранция, че няма да се получи пробив в тази изолация. Също така помисли за прецизно пресметната катодна защита!
-нитоването е за предпочитане пред заваряването, но изисква оборудване, опит и умения. Иначе вероятноста от течове е неоправдано висока. В Русия и САЩ продължават да се строят алуминиеви лодъчни корпуси, но не защото са най-добрите, а по съвсем други причини. Вярно е, че са евтини, но то е при дълги серии, с подходящото оборудване и голям опит и знания за поведението на материала. Освен това те се ползват там най-често с гребла в мочурливите гори на Луизиана или тайгата. ИБДвигатели съкращават живота на тези лодки с около 35%, а в САЩ ги хвърлят дори след 2-3 години, защото ги карат с извън бордови електро-двигатели (и купуват нова такава лодка, защото са много евтини). В Европа алуминиеви лодки се продават в малки количества за хора без големи претенции и възможности или заради специфични нужди, но масово се произвеждат, предлагат и купуват стъклопластмасови.
3) Щом си от Варна: Потърси Васко Попов. Той навремето (преди около 14-15 години) се занимаваше с един проект на 2-3 местна лодка от алум.сплав и трябваше да започнат производството в Авио-ремонтния завод в Добрич. Не зная какво е станало с тоя проект, но Васко може и да има някакви чертежи за катер от алуминий.
Телефоните му са: 052/303977 и 0887363327.
Моето мнение е такова: Прави от стъклопластмаса.
С поздрави...

_________________
Anonimous
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение AIM Адрес 
Гост
Гост


МнениеПуснато на: Вто 07 Фев 2006, 01:24    Заглавие:  

Напълно сум сугласен с това кето казваш.
Несъм работил със смоли и ми се вижда адски друдно и изнервящо поне за мен, а още повече като не съм работил с смоли ,вероятноста да оплескам полжението е доста голямо. По принцип гаранции няма,че това може да стане само с смолите .
Иначе от стъклопласт са дълговечни дават им живот до към 15 -20 години при добра подръжка.
Просто такава асоциациа ми изниква пред очите ,като видя стъклопластова лодка на вода по това време-все едно виждам дунапренена гъба ,а не лодка.
Като се загледам по одблизо и като видя как са се понацепили,все повече се замислям за алуминий-нитовете отпадат,ще брадясам докат я нитовам през 1-2 сантиметра,че и уплътнение помежду,по добре воообще да несе замислям.

Нека да поотпусне малко времето тука ,ще му се обадя да видим какво ще каже за моите мераци човека.

Благодаря за мнението!
Върнете се в началото
STOYAN69

Регистриран на: 23 Дек 2007
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Нед 23 Дек 2007, 11:01    Заглавие: za matrica
Описание на темата: tursq matrica
 

ТЪРСЯ МАТИЦА ЗА ОТЛИВАНЕ НА ЯХТА ОКОЛО 10 МЕТРОВА МОЖЕ И НЯКАКВА ПО ГОЛЯМА ЛОДКА
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Slavi

Регистриран на: 26 Фев 2005
Мнения: 25
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пон 24 Дек 2007, 16:14    Заглавие:  

Ако си от София можеш да минеш до бившия яхтклуб в младост.
Аз си правих навремето там лодката.Има няколко матрици,но какво е останало и в какво състояние са не мога да ти кажа.Трябва да се провери.
Лично аз предпочитам дървото,като материал.За мен еди корпус от дърво е най-доброто в любителското яхтостроене.Да не говорим,че и много фирми в този бранш имат невероятни технологий и яхти направени от дърво.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
bluealle

Регистриран на: 09 Авг 2008
Мнения: 1

МнениеПуснато на: Съб 09 Авг 2008, 16:04    Заглавие:  

Привет,

а случайно някой от вас да знае откъде в софия мога да намеря качествен шперплат (водоустойчив даже?) ? Бих бил много благодарен за подобна информация.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Boarhunter

Регистриран на: 08 Сеп 2008
Мнения: 1

МнениеПуснато на: Пон 08 Сеп 2008, 15:33    Заглавие:  

http://www.lessocenter.com/component/option,com_deeppockets/task,catShow/id,46/Itemid,134/

Пробвай тука.

Здравейте всички, от две седмици строя малка гребна лодка 3 м.Конструкцията е от шперплат,ламиниран с епоксидна смола,а ръбовете са усилени със стъклоплат.Плановете ги закупих от един датски сайт.Много съм доволен - изпратиха ми и много детайлно ръководство.Въобще си нямах хабер от лодкостроене,а вече започва да се получава.Трудно намирам материали - може би до морето или в София не е проблем,но тука навътре в сушата( В.Търново ) търговците ме гледат малко странно.Май ще излезе по-бързо и евтино да поръчвам от Щатите - там поне от пиле мляко.Слагам малко снимки.
Следващата лодка мисля да е поне 5 м с каюта и извънбордов двигател.Има готини проекти из нета и ако някой иска да разделим разходите да свирка,че тези по-големите са около 120 - 150 лв.

Май не успях да сложа снимки.Отидоха в някакъв албум.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42262

МнениеПуснато на: Пон 08 Сеп 2008, 18:30    Заглавие:  

ще ги потърсиа и ще ги сложа.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42262

МнениеПуснато на: Вто 09 Сеп 2008, 10:57    Заглавие:  

Успех в начинанието! Намерих ги!

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 5 от 6 [85 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.2680s ][ Queries: 14 (0.0095s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker