Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Пакистан помогнали на ЦРУ да открият и убият Осама бин Ладен · САЩ са с нов военен министър · Путин се разминал на косъм с атентат на 9 юли · Александър Йорданов за ветото: С този ход президентът демонстрира вярност към чужда държава - Руската федерация · Депутатите за ветото срещу сделката за Ф-16 - управляващата коалиция го отхвърля (ОБНОВЕНА) · Каракачанов за ветото на Радев срещу сделката за Ф-16 - военният министър разказа виц за акта на президента ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Wed 24 Jul 2019, 09:17
All times are UTC + 2
 Forum index » ОРЪЖЕЕН ФОРУМ » Оръжейна
Започват изпитанията на БТР-60 ПБ-МД
Moderators: Super Flanker
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 1 of 3 [33 Posts]   Goto page: 1, 2, 3 Next
Author Message
rokosovski


Joined: 20 May 2004
Posts: 1077
Location: Sofia

PostPosted: Tue 22 Feb 2005, 23:09    Post subject:  Започват изпитанията на БТР-60 ПБ-МД  

От началото на идния месец в завод "Терем-Хан Крум-ЕООД, Търговище по методики и програми, утвърдени от началника на ГлЩ на СВ, започват изпитанията на 2 опитни образеца модернизирани бронетранспортьори БТР-60 ПБ-МД, съобщи председателят на комисията по изпитанията началникът на отдел "Автобронетанкова и автомобилна техника" в управление МТМО- ГлЩ на СВ полковник Николай Недков.

Изпитанията ще се проведат в два етапа. Първият - от 7 до 30 март, е в заводски условия, вторият - от 4 април до 31 май - при полигонни условия - в гарнизон Стара Загора.

При модернизирания вариант на БТР-60 ПБ-МД е извършена подмяна на двата бензинови двигателя ГАЗ-69 с един дизелов CUMMINS, модел ISB 250.30, редови, 6-цилиндров с работен обем 5,9 литра с турбинно пълнене и междинно охлаждане на свежия въздух (интеркуляр), поясни полковник Недков. Двете механични скоростни кутии, руско производство, са заменени с петстепенна автоматична скоростна кутия на канадската фирма ALLISON. На опитните образци са монтирани също така: нов трансмисионен блок със система за дистанционно електропневматично управление; система за ЯХБЗ с филтровентилационна обстановка; система за маскировка "Туча"; нови мерни и наблюдателни прибори пасивен тип; радиостанция Р-173; система за противопожарна защита с автоматично включване; система за отопление и климатизация на десантното отделение; система за пускане на двигателя при ниски температури на околната среда, добави полковник Недков.

Разработването на опитни образци БТР-60 ПБ-МД е в изпълнение на плана за модернизация на БА. Ако изпитанията приключат успешно и модернизираните бетеери се приемат на въоръжение, ще последва модернизирането на пробна серия от 4 машини. Това ще даде зелен светофар на подобряването на по-големи количества от бойната машина, като разчетите са за модернизирането на общо 60 броя БТР-60 ПБ-МД, уточни полковник Недков.

Ей на туй му се вика българска модернизация... Да накичиш като коледна елха едно корито на 50 години??? Не че нямаше нужда, ама... Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
103


Joined: 01 Feb 2004
Posts: 727
Location: София

PostPosted: Wed 23 Feb 2005, 09:33    Post subject:  

Ми нали режем Т-72, трябва с нещо да компенсираме.
Тоз cummins, или както там се води, какви са му параметрите в сравнение с двигателя на БТР-80? Щото македонците имат такива.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Бай Ганьо


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 4475

PostPosted: Wed 23 Feb 2005, 10:01    Post subject:  

Мнението е изтрито по желание на потребителя.
_________________
Не ви е срам! Ще ми се тунквате тука!
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
103


Joined: 01 Feb 2004
Posts: 727
Location: София

PostPosted: Wed 23 Feb 2005, 14:30    Post subject:  

Мерси за линка.
На БТР-80 дизелът е ЯМЗ-238М2 (240 кс)
От http://www.cummins.com/eu/pages/en/products/military/isb.cfm
5,9 литра обем - значи ще слагат 6-цилиндровата версия.
180-275 ps - това ps ще рече може би конски сили?
rokosovski, ето ти още текст за червен цвят:
"...система за ЯХБЗ с филтровентилационна ОБСТАНОВКА..." абе установка са се помъчили да напишат.
И после да не се окаже, че цената е повече от чисто нов БТР-80?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Flanker


Joined: 19 Jan 2004
Posts: 1793

PostPosted: Wed 23 Feb 2005, 15:00    Post subject:  

Е ако компенсираме танковете с БТР сте jа втасаме...
Back to top
View user's profile Send private message 
прр1

Joined: 12 Feb 2005
Posts: 996
Location: В. Търново

PostPosted: Wed 23 Feb 2005, 16:04    Post subject: бтр - 60 - мд  

Тази идея съществува отдавна. В бившия военно-научен / не е оксиморон / институт се е работило по въпроса. Отначало двигателят е бил ЯМЗ, но не знам какъв. Проблема е бил в редуктора. Опитната машина така и не е могла да се придвижи като хората. Само я показваха по "Хемусите". Като си ги знам нашите ВОЕННИ УЧЕНИ нищо чудно по стар навик от времето на ген. Полина храбрите кашици да понесат на здравите си рамене могъщите бойни машини.
_________________
Ако командира не може да прекрати безобразието, то той трябва да го оглави!
Back to top
View user's profile Send private message 
Flanker


Joined: 19 Jan 2004
Posts: 1793

PostPosted: Wed 23 Feb 2005, 16:21    Post subject:  

Е те и zа Т 72 имаха идеи zа модерниzации и на Хемуса го покаzваха, ама с това и си остана... Мецти и проекти...
Back to top
View user's profile Send private message 
Студента от София


Joined: 18 Jun 2004
Posts: 295
Location: Sofia

PostPosted: Wed 23 Feb 2005, 16:54    Post subject:  

103 wrote:
Мерси за линка.
На БТР-80 дизелът е ЯМЗ-238М2 (240 кс)
От http://www.cummins.com/eu/pages/en/products/military/isb.cfm
5,9 литра обем - значи ще слагат 6-цилиндровата версия.
180-275 ps - това ps ще рече може би конски сили?
rokosovski, ето ти още текст за червен цвят:
"...система за ЯХБЗ с филтровентилационна ОБСТАНОВКА..." абе установка са се помъчили да напишат.
И после да не се окаже, че цената е повече от чисто нов БТР-80?

Бе аз много от танкови и "бтр"-дизели не разбирам, ама да питам:
5.9л-275 К.с. а не може ли да ка4ат о6те конете?Така де, при бензиновите с турбо - 100к.с. от литър вадят?, а тук-по-малко от 50?
И за6то стигат само до 6 цилиндъра? При 6 литра могат спокойно да са 10-12 цилиндъра?
ps-da ne e ne6to kato Pferde Staerke/пферде штерке/ т.е. не6то като конска сила, ама на немски?
О6те за 4ервено:междинно охлаждане на "свежия въздух" -това да не е климатик бе Laughing

_________________
В съда към обвиняемия:
- И как стана така, че нокаутирахте тъща си?
- Ми тъкмо се прибирах от боксов мач, а тя застанала на вратата. Поздравихме се и в следващия момент тя се откри от ляво!
Back to top
View user's profile Send private message 
Бай Ганьо


Joined: 17 Feb 2005
Posts: 4475

PostPosted: Wed 23 Feb 2005, 17:45    Post subject:  

Мнението е изтрито по желание на потребителя.
_________________
Не ви е срам! Ще ми се тунквате тука!
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ME109


Joined: 26 Oct 2004
Posts: 470

PostPosted: Wed 23 Feb 2005, 17:56    Post subject:  

ДВГ са топлинни машини т.е мощността(грубо казано)им зависи основно от отделената топлина при изгарянето на горивото.Температурата на изгаряне на бензиновъздушните смеси достига до 2500град. а на дизеловото гориво 900-1000гр.Теоретично при еднакви параметри(ходов обем,степен на сгъстяване и т.н)бензиновите ДВГ са 2,5 пъти по мощтни ,но реалните дизели работят при много по високи степени на сгъстяване и реалната разлика е по малка(дизелите развиват по малка мощност но имат по високо КПД)275к.с от 5,6л.ходов обем и турбокомпресор са малко!А оносно броя и разположението на цилиндрите си е цяла наука Laughing от гледна точка на натоварването на коляновия вал се предпочитат 6 цилиндрови редови двигатели(по малки вибрации,оттам по тиха работа,по голям моторесурс)Междинно охлаждане-постъпващия от компресора въздух се охлажда за да се намали обема му и в цилиндъра да влезе повече въздух(кислород)т.е повишава се коефициента на пълнене друг параметър от,които зависи мощността
Back to top
View user's profile Send private message 
rokosovski


Joined: 20 May 2004
Posts: 1077
Location: Sofia

PostPosted: Wed 23 Feb 2005, 18:22    Post subject:  

Бах това не беше нужно. Горното, де! Всички сме ДВГ инженери, нали?
Относно Воено-научния институт... Да живеят обезшумителите!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
bsb

Joined: 05 Jan 2004
Posts: 237
Location: София

PostPosted: Wed 23 Feb 2005, 18:26    Post subject:  

Според мен това са типични стойности на мощности за дизелови двигатели на тежкотоварни машини - камиони, трактори, бойни машини, че дори и на дизелови електрически генератори. Явно се разчита на огромен въртящ момент.
Сравнение между три различни бронетранспортьора:
http://voenavto.almanacwhf.ru/slovo/sl1.htm
Както виждате, мощностите не са особено впечатляващи.
Всъщност, доколкото виждам, тези мощности са типични за дизели. Така че като мощност е доста добре.
Back to top
View user's profile Send private message 
rokosovski


Joined: 20 May 2004
Posts: 1077
Location: Sofia

PostPosted: Wed 23 Feb 2005, 18:33    Post subject:  

Май се отнесохте нещо и са объркахте с тез дизели??? Предимството на дизела е че развива максимален въртящ момент при по-ниски обороти на въртене на коляновия вал. От там по-голяма мощност къмто единица тегло. Справка оборотомерите на автомобилите Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
ICQ Number 
ME109


Joined: 26 Oct 2004
Posts: 470

PostPosted: Wed 23 Feb 2005, 18:51    Post subject:  

Какво за оборотомерите?На тях е означено в какъв оборотен(по точно е да се казва честота на въртене)диапазон например 2000-3500об/мин.ДВГ развива максималнен въртящ момент и мощност,това е информация за водача как да борави с предавките т.е да държи двигателя в оптимален работен режим!ДВГ инженери сме Laughing
Last edited by ME109 on Wed 23 Feb 2005, 18:54; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message 
103


Joined: 01 Feb 2004
Posts: 727
Location: София

PostPosted: Wed 23 Feb 2005, 18:53    Post subject:  

Бачо Ганьо, разправяй, интересно е. Хич да не ти пука от злите модератори Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 1 of 3 [33 Posts]   Goto page: 1, 2, 3 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » ОРЪЖЕЕН ФОРУМ » Оръжейна
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0776s ][ Queries: 12 (0.0074s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker