Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Там, където другите не могат отбелязваме Деня на военния парашутист · В Русия създават самоходно оръдие 2С43 Малва · Кауза: Военнослужещи от 110-ти Логистичен полк дариха кръв · Lockheed Martin получи договор за модернизация на 50 от ракетните системи (MLRS) · Най-новата бомба на ВВС на САЩ ще увеличи огневата мощ и възможностите на войските · Президентът поздрави българските парашутисти ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sat 19 Oct 2019, 12:27
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Добрич-Толбухин (26 РАП)
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 13 of 15 [212 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 11, 12, 13, 14, 15 Next
Author Message
su - 22

Joined: 01 May 2010
Posts: 129

PostPosted: Wed 09 Mar 2011, 18:34    Post subject:  

А някога какъв живот кипеше там. Ти питаш за охрана снимките говорят достатъчно........
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
russia

Joined: 15 Aug 2010
Posts: 110

PostPosted: Wed 09 Mar 2011, 18:57    Post subject:  

като гледам пак е добре за 100 млн.лв. ще я вдигнем на крака Very Happy .как само се поддържаше пик-а и рульожката.сериозно пак е по-добре от балчик и други бази
_________________
Arbeit macht Frei
Back to top
View user's profile Send private message 
R@do


Joined: 30 Nov 2008
Posts: 104

PostPosted: Wed 09 Mar 2011, 21:15    Post subject:  

Догади ми се от видяното...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
marijan


Joined: 20 Sep 2008
Posts: 135

PostPosted: Wed 09 Mar 2011, 23:08    Post subject:  

Откога са тези снимки? Фанарът и колесника просто така се таркалят там неоткраднати? Защото ако това е задния фанар на спарка Су-22, в Крумовския музей на борд 206 той липсва. Та някой да го прибере за там!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
plamco

Joined: 02 May 2010
Posts: 23

PostPosted: Mon 14 Mar 2011, 17:45    Post subject:  

Видяното е истина! Фанара си е там.. колесника и той... и какво ли още няма из храстите... страх ме е да го пребера, защото мен ако ме хванат.. за разлика от братята.. ще ме приберат на топло. Снимките са от 7.03.2011г.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
vabene


Joined: 01 May 2009
Posts: 174
Location: БЪЛГАРИЯ

PostPosted: Wed 16 Mar 2011, 09:02    Post subject:  

plamco wrote:
Видяното е истина! Фанара си е там.. колесника и той... и какво ли още няма из храстите... страх ме е да го пребера, защото мен ако ме хванат.. за разлика от братята.. ще ме приберат на топло. Снимките са от 7.03.2011г.


Разбирам те напълно!Поне за фанара наистина ще е добре да го има в музея в Крумово!Ако бях наблизо щях да го взема-ЧЕСТНО вече не ми пука за това, кой какво ще каже, друг е въпроса, че знам как да се измъкна в такъв случай!И без това цялата ни страна е разграден двор!Само ще ти подскажа една идея Idea, за 10 лв.съм сигурен че някой от "братята" ще ти го донесе на определено място, НО риска е да не остане едно болтче в бившата авиобаза, да не говорим за колесника!!! Confused

П.П. UUUPS Shocked Сега видях,че това е фанар от Су-то, но не е от спарка!Нищо де...пак ще свърши някаква работа предполагам!В днешно време нищо не е излишно! Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Wed 14 Dec 2011, 13:39    Post subject:  

От архива на в."ВВС"

Arrow Летец спаси добрички квартал
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Wed 21 Dec 2011, 10:27    Post subject:  

Още малко за горния и за други спомени:

Павлин Петров
Quote:
Колеги, самолета от чийто борд катапултира Денков беше номер 58. Питайте Денков дали пази НЗто на катапултата. Иначе техник му наистина беше старшина Гинев. Всички стойки на колесника бяха на 1 кацане от КВР. Двигателят му беше сменян възможно година преди това заради контакт на лопатки от втора степен на турбината с корпуса на двигателя. В посочената статия има много грешки като започнем от снимката на двигателя. Всъщност на нея е първа степен на компресора. На практика аз призовавам всички ни да бъдем по-смели. За пример през 1998 г. при стрелби с ГШ23 от борд 029 на който бях старши техник Братованов на 12 минута от полета удря щъркел който е счупил гредата на РЛСа с процеп поне 5 мм, смачкал долната част от конуса и е огънал няколко лопатки от 1ва степен на компресора. След този удар Братованов на 2 пъти е включвал форсажа за около 15 секунди всеки път при общо 37 минути полет. Когато консервирахме двигателя отзад хвърчеше перушина от щъркела. Борд 029 летя още доста време след това.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Tue 07 Feb 2012, 16:28    Post subject:  

Относно тази снимка:

Arrow МиГ-23БН и МиГ-25 на летище Добрич

Във Фейсбук ген.Спасов написа следното:

Quote:
Конкретно за тази снимка е трудно да се каже, кога е било, защото след 1982, почти всяка година, целият полк се пребазираше на Добрич или Балчик за полети над море и пределно малка височина. По едно време Добруджанските простори бяха определени за полигон за полети на пределно малка височина и там преминаваха голяма част от полетите от този вид подготовка, а също и се приучваха летци, които не бяха преминали такава програма. Други пък тренираха над море – пак техника на пилотиране на малка и пр.м. височина, бойно използване и самолетоводене. Например през 1983 бяхме на Добрич, 1984 на Балчик и т.н. След 1990 година започнахме да летим над море, с излитане от Чешнегирово, самолетът имаше достатъчно гориво и можеше да си позволи изпълнението на подобен род задачи от място. Е, понякога се пребазираха малки групи за някое учение или за морски задачи. Например за хвърляне на бомби за радиолокационната система „Медуза”. Та посещенията на Добрич си беше доста често явление.
И при едно гостуване в Добрич с учудване гледахме как тех състава на Миг25 си събира проводници за скраб.Около 10 метра кабели бях а донесли летците от близката ЖП гара на едното крило на спарката

Alexander Alexandrov Със сигурност е било преди май 1991, когато връщаме трите МиГ-25 на бившия СССР.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Vassil Nikolov

Joined: 12 Jul 2011
Posts: 4

PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 20:35    Post subject:  Помощ
Subject description: Инцидент в Тобухин на 21 юни 1977
 

Здравейте,
Роднина съм на загинал български летец на 21 юни 1977 г. в Толбухин с МиГ-21М.
Доскоро живеех само с мъката, която толкова години не ме напусна, но ... един
списък публикуван в интернет ме натъжи много.
Желая да ми помогнете да се добера до материали свързани с инцидента и да променя
думите в този списък.
Летеца е Рангел Василев Николов род. 1945 г. и мисля, че е паднал с борд 101.
Благодаря прдварително на всички!

Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
torta


Joined: 27 Oct 2007
Posts: 481

PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 23:18    Post subject:  

Доколктоо помня в темата за Миг-21 някой от съфорумците, беше написал доста дълъг списък с аварии и катастрофи на Миг-21 от както е в България. Аз лично не знам дали е записано там. Тук доколкото знам има запознати с авариите и катастрофите или пък хора които са служили там.
_________________
Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Wed 29 Feb 2012, 23:23    Post subject:  

Г-н Николов, писах ви на имела, ще ви отговоря и тук:

Това, което знам за пилота Рангел Николов е следното:

На 21 юни 1977 г. пилота Рангел Николов излита от Граф Игнатиево. Изпълнява нощно прелитане до летище Толбухин-Добрич. Поради лошо yправление се насочва с обратен старт. След светване на прожекторите, летеца е "заслепен", загубва управление, и "пада" на летището със самолет МиГ-21 и загива.

Ако вие имате повече информация, ще поправим тази която имаме, за да няма неточности.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Vassil Nikolov

Joined: 12 Jul 2011
Posts: 4

PostPosted: Thu 01 Mar 2012, 07:35    Post subject:  Лошо Управление
Subject description: Толбухин
 

Благодаря ви!
Това което научих от документите в архива ще публикувам
след задълбочено проучване. Немога да си позволя грешки
или неточности.
Лошо управление ние които не сме летяли, разбираме че пилота
е управлявал лошо самолета, а не че е воден лошо от надземния
контрол. На друго място пише - при лошо кацане!
С Рангел преминаха най-красивите дни от живота ми. Той ме учеше
как да милвам самолета, което беше най-важното за него в краткия
му живот. Такъв човек не е възможно да управлява "лошо" ...
... или поне немога да повярвам, че е така!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Mon 09 Apr 2012, 22:15    Post subject:  

Прекрасен кадър, намерен от 2С7:
(кликнете за зуум върху снимката)

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42470

PostPosted: Thu 19 Apr 2012, 20:47    Post subject:  

От една година събирам кадрите от авиобаза Добрич, качени от хората, които членуват в групата във ФБ.
Най-накрая намерих време да ги кача - 51 кадъра. Някои от снимките са уникални, за пръв път виждам някой МиГ-21 с тези бордни номера.

Arrow ФОТООКО: Да си спомним за 26 РАП "Добрич"

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 13 of 15 [212 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, ..., 11, 12, 13, 14, 15 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0832s ][ Queries: 12 (0.0058s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker