Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Чет 04 Юни 2020, 13:33
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ГАЛЕРИЯ - МОРСКА БЪЛГАРИЯ
Снимки на торпедоносците "Дръзки"
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 7 от 9 [134 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Следваща
Автор Съобщение
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 04 Окт 2010, 10:12    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 04 Окт 2010, 10:19    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Odzava

Регистриран на: 24 Авг 2005
Мнения: 418
Местожителство: Хашира Джима

МнениеПуснато на: Пон 04 Окт 2010, 12:25    Заглавие:  

Preslav написа:
Това отзад не е ли "Асен" 2?

Click to see if image is larger


Тчоно той Smile

П. С. Част от снимките са предоставени от Александър Въчков, част са сваляни картички от Дигитална библиотека (вече не помня коя), а друга част не помня от къде имам. Това, което се повтаря очевидно е от форума.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
1159


Регистриран на: 11 Авг 2005
Мнения: 812
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пон 04 Окт 2010, 16:23    Заглавие:  

На тази снимка
Click to see if image is larger
не ми изглежда да е "Смели"-ТА не са противоположно насочени а и зад тях се вижда оръдие (на пръв поглед 76 мм).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Odzava

Регистриран на: 24 Авг 2005
Мнения: 418
Местожителство: Хашира Джима

МнениеПуснато на: Пон 04 Окт 2010, 18:15    Заглавие:  

Снимката е от преди Втората световна или малко след началото й. Това е състоянието на миноносците след капиталната модернизация през 1934 г. Тогава оръдията са поставени в диаметралната плоскост на кораба (това според мен е 37 мм оръдие "рейнметал", каквито миноносците получават в края на 30-те), а ТА са поставени успоредно. Дали е "Смели" - не зная. На снимката не личи.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Сря 06 Окт 2010, 08:47    Заглавие:  

Състезание с лодки на Морския Легион през 1932 г.

Click to see if image is larger

Миноносците са ясни, но в ляво дали не е "Вяра"?

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 06 Окт 2010, 09:00    Заглавие:  

Да, а това отляво вече 5 години не мога да открия кой кораб е. Имам още 2 негови снимки отблизо.
Чони твърдо заявява, че е "Любен Каравелов", но не е...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Odzava

Регистриран на: 24 Авг 2005
Мнения: 418
Местожителство: Хашира Джима

МнениеПуснато на: Нед 10 Окт 2010, 22:13    Заглавие:  

Не е точно снимка на миноносците. Това са съобщения за морският бой от 7/8.11.12 г.

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 10 Окт 2010, 23:39    Заглавие:  

Торпедоносец пред Царево. От книгата "Идваме от остров Певки".

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Odzava

Регистриран на: 24 Авг 2005
Мнения: 418
Местожителство: Хашира Джима

МнениеПуснато на: Пон 11 Окт 2010, 14:25    Заглавие:  

Preslav написа:
Торпедоносец пред Царево. От книгата "Идваме от остров Певки".

Click to see if image is larger


Много интересна снимка. Особено, що се касае до комбинацията дата на снимката и маркировка на предния комин на миноносеца. Това означава, че вероятно маркировката на корабите е сменена след капиталния ремонт и модернизацията през 1934 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Пет 15 Окт 2010, 17:30    Заглавие:  

Голяма красота!

Торпедоносец "Дръзки" - архив на списание "Океан"
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 22 Окт 2010, 08:23    Заглавие:  

Взривяването на "Хамидие"

Под горното заглавие в руското военноморско списание "Морской сборник", книжка № 1 от 1913 г. (стр. 145 - 148) е, поместено писмото на българския мичман I ранг Кирил Минков, отправено до редакцията на въпросното списание.
През нощта на 7 срещу 8 ноември (стар стил) 1912 г. на линията нос Калиакра - нос Емине се бяха разположили, с цел да прикрият пътуващите от Кюстенджа за Цариград транспорти с военен товар, следните турски военни кораби: броненосецът "Барбарос - Хайредин", кръстосвачът "Хамидие", минните кръстосвачи "Пейи и Шевкет" , "Берк и Сатвет", "Пеленк и Дерия", контраторпедоносците "Ядигиар - Милле", "Самсун" и други. Излезли от Варна, в 12 часа и 40 минути след полунощ, на 30° надясно от нашия курс, на 32 мили на изток от Варна, ний забелязахме тъмен силует на неприятелски кораб. Нощта беше лунна с лека мъгла. Веднага се насочихме към неприятеля и започнахме да се приближаваме към него с пълен ход. Пътувахме в строй върволица. Щом бяхме забелязани, от кръстосвача дадоха една ракета и откриха отчаяна стрелба. На дадена от кръстосвача ракета отговориха други 3 - 4 неприятелски кораба.
Първият торпедоносец, минавайки на разстояние 500 метра, пусна торпедо, вторият успя да се приближи на 300 метра, третият - на 150 м, а четвъртият (на който бях и аз, командир - мичман I ранг Г. Купов **) мина покрай стената на неприятеля на разстояние 50 - 60 метра. Аз държах дръжката на торпедния апарат и в този момент чувствах, че съдбата на неприятелския кръстосвач е в моите ръце и че е достатъчно само едно дръпване, за да го изпратя на дъното на морето или най-малко - да го повредя тежко. Дръпнах дръжката, след 3 - 4 секунди чух страшен взрив и видях грамаден воден стълб. Кръстосвачът като че се наклони. Не можах да видя добре направеното разрушение от взрива, тъй като ние се разминахме много бързо (пътувахме със скорост 26 - 27 мили в час), но след моя сполучлив изстрел той престана в продължение на 5 - 6 минути да стреля, което обстоятелство ни даде възможност както ний самите, така и останалите торпедоносци да се отдалечим благополучно. Никой не откри прожектор. Изненадата е била тъй голяма за турците, че ние, които минахме на 50 метра от стената на кръстосвача, не получихме нито един снаряд и не бяхме никак повредени. Само димната ни тръба беше пробита от влязъл и излязъл 47 мм снаряд.
Не бяхме още успели да се отдалечим 3 - 4 мили от кръстосвача, когато ни нападнаха контраторпедоносците "Ядигиар-Милле", "Самсун" и още два други; те откриха оръдейна стрелба. Ний също не им останахме длъжни и започнахме да стреляме от нашите 47 мм оръдия, турците, които имаха голямо преимущество в скоростта си (28 - 35 мили в час), бързо се отдалечиха. След 20 минути се натъкнахме на бързащите на помощ минни кърстосвачи "Пейк и Шевкет" и "Берк и Сатвет". Не можахме да ги атакуваме, защото разстоянието до тях беше голямо; само си разменихме няколко изстрела и се разминахме. Едвам към разсъмване, когато приближавахме към Варна, забелязахме, че стрелящият отдалеч по нас кораб бил броненосецът "Барбарос - Хайредин". Кръстосвачът "Хамидие" не се виждаше по хоризонта.
Разглеждайки резултатите от торпедната атака, констатирахме, че четиритях наши торпедоносци са пуснали последователно 4 торпеда, от които е попаднало в целта едно, т.е. 25%. Групови торпедни изстрели не сме давали. Кръстосвачът "Хамидие" е повреден тежко и изваден от строя; според някои телеграми той едвам не е потънал, преди да бъде вкаран в дока в Златния рог за поправка. Говореше се, че един турски контраторпедоносец бил разстрелян от своите кораби и потънал.
Ний нямаме никакви загуби. На два наши торпедоносеца са пробити от снаряд димовите тръби и е ранен само един моряк леко. Вземайки под внимание, че ний трябваше да се сражаваме последователно с половината на турския флот и че не сме дали никакви жертви, трябва да се признае, че полученият резултат е много добър.
Варна, 20.ХI.1912 г.

По в. "Морски преглед", бр. 78/ 21.11. 1937 г.
Автор: Кирил Минков

МВ

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография

Последната промяна е направена от popay_the_sailor на Пет 22 Окт 2010, 08:34; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 22 Окт 2010, 08:29    Заглавие:  

А това е текстът на първото интервю, което дава след боя турският флотски командир Хюсеин Реиф бей пред кореспондента на германския вестник "Munchner Neunste Nachrichten". Поместено е в бр. 695/24.11.1912 г. на вестника, излизащ в Мюнхен.

Морският бой при Мидия

Както ни предава цариградският кореспондент, командирът на турския крайцер "Хамидие" - Реиф бей, разказва следното за срещата си с българските миноносци:
"В сряда късно вечерта получих съобщение, че няколко български миноносеца са излезли от Варна, за да нападнат при възможност през нощта намиращите се срещу Кара-бурун наши военни кораби, които играят важна роля в сраженията на Чаталджанския фронт.
Аз вдигнах котва и се отправих в северна посока, за да търся противника. В четвъртък сутринта, към четири часа, когато кръстосвахме край Мидия, внезапно забелязах на около 2 километра от нас четири торпедоносеца, които с пълен ход се насочваха към намиращия се в бойна готовност "Хамидие". Заповядах да пуснат в действие прожекторите и открих незабавно огън с всички оръдия по левия борд. Време за губене нямах. Най-предният миноносец, който за първи път бе улучен от нашите изстрели, бе вече изстрелял едно торпедо. Заповядах пълен ход на машината и развъртях кораба на място, защото в осветената вода ясно виждах движението на така добре насоченото торпедо. Не успяхме обаче достатъчно бързо да се изместим, така че това торпедо удари в кърмовата част на "Хамидие" - левия борд.
Въпреки колосалната експлозия, получената повреда беше толкова малка, че крайцерът остана напълно маневроспособен. Моите артилеристи даваха изстрел след изстрел и успяха да потопят за две минути двата предни миноносеца на неприятеля. Третият беше улучен от няколко снаряда и изчезна в тъмнината на нощта със значителен крен надясно. През това време четвъртият миноносец, който остана незасегнат, преди оттеглянето си намери възможност също да изстреля едно торпедо. И това торпедо, което по време на ожесточения бой не можах да видя, при движението към кораба улучи "Хамидие" в кърмата - левия борд, близо до винта, който обаче остана неповреден. Така че без чужда помощ, с малък ход, можахме да пристигнем до Цариград.
По мое мнение крайцерът ще може за няколко дни да бъде поправен и ще се върне отново в Черно море. Моят екипаж изпълни дълга си и стреля добре. Той не загуби присъствие на духа по време на двете експлозии."
Както съобщава по-нататък нашият кореспондент, крайцерът сега е в корабостроителницата в Цариград. Той е полегнал с крен наляво и кърмовата му част е потънала, така че горната задна палуба е само на около 1 метър над водата. Ремонтът на кораба, на който здраво ще се работи обаче, се предполага да трае малко повече, отколкото очаква командирът му.

МВ

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
popay_the_sailor
[Admin]


Регистриран на: 06 Яну 2004
Мнения: 10243
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 22 Окт 2010, 08:40    Заглавие:  

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

_________________
Rolling, turning, diving
Rolling, turning, diving, going in again
Run, live to fly, fly to live, do or die
Run, live to fly, fly to live, Aces high.
--------------------------------------------
Есть ложь, наглая ложь и советская историография
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
ICQ Номер 
Odzava

Регистриран на: 24 Авг 2005
Мнения: 418
Местожителство: Хашира Джима

МнениеПуснато на: Съб 23 Окт 2010, 03:37    Заглавие:  

Без да претендирам за изчерпателност - http://vimpel.boinaslava.net/index.php?module=bg_battles_1912-1913
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 7 от 9 [134 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ГАЛЕРИЯ - МОРСКА БЪЛГАРИЯ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0869s ][ Queries: 12 (0.0063s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker