В момента е: Пет 13 Дек 2019, 04:11 Часовете са според зоната UTC + 2 |
Кораби от техническия флот, специални кораби
Модератори: Sea Dog |
Предишната тема :: Следващата тема |
Страница 6 от 7 [95 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща |
Автор | Съобщение | ||
---|---|---|---|
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42493 |
Мерси за снимките mama. Да те питам - тази техника "Булярд" ли ще я използват? |
||
|
|||
![]() |
|||
mama
![]() Регистриран на: 06 Юни 2009 Мнения: 248 Местожителство: Варна |
Да,това е оборудване за новите кораби със стр.№101 и 103.Двигатели,дизелгенератори,котли, кранове,сепаратори и т.н. Идва от Япония. Но корпусите им са още далеч,надяваме се от всичко това догодина да излезе кораб,пък после и още един. |
||
|
|||
![]() |
|||
fonny
![]() Регистриран на: 17 Апр 2009 Мнения: 194 |
Вижте тук: ![]() Строено в България, достроено в Норвегия. На 18.09 е вдигнат флага на Норманд Субсеа 7 - съплай съпорт кораб за нефтени платформи. |
||
|
|||
![]() |
|||
swb
Регистриран на: 22 Окт 2009 Мнения: 87 |
Арктический танкер "Кирилл Лавров" спустили на воду Второе самое крупное судно «Адмиралтейских верфей». Второе судно такого класса, спущенное по наклонным стапелям. Второе судно, названное в честь артиста БДТ, нашего современника. Первое – «Михаил Ульянов» - уже на воде. старо клипче за спускането на първия кораб: http://www.youtube.com/watch?v=RoKEveOyiBM&feature=related интересното е, че не се използва технология с докова камера за такъв голям кораб. Другата особеност е, че когато е в ледова обстановка се движи с кърмата напред и става ледоразбивач. |
||
|
|||
![]() |
|||
via
![]() Регистриран на: 22 Фев 2005 Мнения: 5453 |
___Още за "Кирилл Лавров" Кораба е с дедуейт 70 хил.т. и е от серията арктически танкери, поръчани от компанията ОАО "Совкомфлот" в Санкт-Петербург. Серията се строи в съответствие с Правилата на двойната класификация – Руския морски регистър и Lloyd’s Register. Конструктивната особенност на корабите от тая серия се явява принципа на "двойното действие" – в тежки ледови условия те могат да се движат с кърмата напред, а в чиста вода и в лек лед – с носа. Формата на кърмата и конструктивната здравина на ледовия пояс на кораба, му позволяват да работи без ледоразбивачно обеспечение в лед с дебелина до 1,2 м. Танкерите са снабдени с два напълно въртящи се (360 градуса) електрически винторулеви комплекса (Azipod), система за динамическо позициониране на кораба относно терминала, система за носово приемане на товара, вертолетна площадка. Дължина – 257 м, ширина – 34 м, газене – около 14 м. Експлоатационната мощност на дизел-електрическата енергетическа установка – 17 МВт. "Совкомфлот" вече експлоатират няколко арктически танкери от същия клас, които транспортират нефт от находището Варандей. |
||
|
|||
![]() |
|||
Принц Ойген
![]() Регистриран на: 12 Яну 2005 Мнения: 2124 Местожителство: София |
Нефтените компании не просто добиват нефт, но и развиват технологии. Един от примерите в това отношение е компанията Лукойл, която чрез своя завод за металоконструкции Калининградморнефт създава уникалната платформа за добив на нефт Варандей, работеща в Баренцово море. ![]() ![]() Техническото название на съоръжението е СМЛОП – Стационарен морски ледоустойчив разтоварен терминал. Товарещата конзола на платформата може да се завърта на 360 градуса, за да могат при товарене танкерите да застават в подветрената част. Ролковият лагер-салник с огромни размери няма аналози. Терминалният модул съдържа жилищни помещения, хеликоптерна площадка и петролни съоръжения за претоварване на нефт. Освен това от Лукойл твърдят, че това е най-северната платформа за добив на нефт в целия свят. ![]() ![]() ![]() ![]() Така, че нефтът освен проклятие може да бъде стимул за развитие, а също и средство за съхраняване на научен потенциал. Но дали това наистина е така? _________________ ![]() I won´t be the one left behind You can´t be king of the world If you´re slave to the grind |
||
|
|||
![]() |
|||
barrel-rider
![]() Регистриран на: 02 Юни 2006 Мнения: 7274 Местожителство: Варна |
Докато гледах това съоръжение, ми хрумнаха един куп въпроси, като: Каква функция изпълнява чудноватия булб високо над водата? Понеже е океанска дълбачка, дали е заради предвидените високи вълни? ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ The Road goes on and on Down from the door where it began. Now far ahead the Road has gone, And I must follow, if I can ... |
||
|
|||
![]() |
|||
via
![]() Регистриран на: 22 Фев 2005 Мнения: 5453 |
Ами както и всеки друг булб на кораб, е проектиран и поставен основно да икономиса гориво. Когато тая самоходна смукачка не работи близо до брега и не подава засмуканата земна маса към брега, през бака на гъвкавия шланг, засмуканата земна маса се товари на борда,кораба потъва до определено газене, булба тогава се скрива, остава под водата и кораба отива някъде навътре в морето(предварително определено място) и изсипва земната маса. На първите снимки добре се вижда до къде има разграфено газене, а и тъмните следи по борда показват до къде потъва кораба като е натоварен. Ето и една по-малка смукачка от същия тип, празна и пълна. ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42493 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Dimitar Stavrev
[Admin] Регистриран на: 08 Ное 2007 Мнения: 12545 Местожителство: София |
Джеймс Камерън покори Марианската падина Канадският режисьор Джеймс Камерън се завърна на повърхността, след като достигна сам най-ниската точка на земната кора - Марианска падина в Тихия океан, на борда на специално конструиран батискаф, съобщиха световните агенции. След по-бързо от предвиденото изплаване, капсулата завърши няколкочасовото пътуване до "дъното на света", откъдето донесе заснет 3D материал, образци от почвата и живи организми за биолозите и геолозите. 12-тонният батискаф, боядисан в яркозелен цвят, бе оборудван с всичко необходимо за видео и фотоснимки. Заснетите от Камерън кадри ще влязат в основата на научнопопулярен филм на "Нешънъл джиографик", предаде БГНЕС. Кинематографистът и изследовател достигна така наречения "Предизвикател на дълбините" на дълбочина почти 11 км, в 00.52 ч. българско време. В морските дълбини създателят на блокбъстърите "Терминатор", "Титаник" и "Аватар" се потопи с батискафа Deepsea Challenge, в чието разработване е участвал. Осемметровата миниподводница е създадена след дълги години изследвания и съчетава в себе си съвременни технологии и възможности да устои на огромното налягане. 57-годишният режисьор има зад гърба си вече 73 спускания под вода, от които дузина около снимките на "Титаник". Джеймс Камерън стана третият човек в историята, достигнал най-дълбоката точка на Световния океан – дъното на Марианската падина. На 23 януари 1960 година двама души – швейцарският океанолог Жак Пикар и американският лейтенант Дон Уолш извършиха спускане в батискаф от борда на военния кораб на САЩ "Триест". Тогава те нямаха възможност да останат повече от двадесетина минути и то сред мрака на дънната кал. |
||
|
|||
![]() |
|||
jirafa
Регистриран на: 25 Дек 2008 Мнения: 50 |
http://airgroup2000.com/gallery/displayimage.php?album=3&pos=0 |
||
|
|||
![]() |
|||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42493 |
Жирафа, това къде е и какво е? ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
jirafa
Регистриран на: 25 Дек 2008 Мнения: 50 |
D.P. FALL PIPE VESSEL SIMON STEVIN 200x44mtr - Jan De Nul - Zeebrugge Belgium ![]() D.P. FALL PIPE VESSEL FLINTSTONE 154x32mtr - DEME- of the coast of Belgium |
||
|
|||
![]() |
|||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42493 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Preslav
[Admin] ![]() Регистриран на: 19 Яну 2006 Мнения: 42493 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Страница 6 от 7 [95 Мнения] | Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Следваща |
Предишната тема :: Следващата тема |
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети |
[ Time: 0.0836s ][ Queries: 12 (0.0050s) ][ Debug on ] |