Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Sun 05 Apr 2020, 22:11
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Узунджово (4 ИАБ)
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 4 of 22 [326 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, ..., 20, 21, 22 Next
Author Message
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Mon 06 Feb 2006, 11:36    Post subject:  

Панихида за загинали летци отслужиха в храм "Света Неделя"


Заупокойна панихида по случай 14 години от гибелта на летците Дойчин Бояджиев и ЕмилТодоров се състоя от 12 ч. през съботния ден в катедралния храм "Света Неделя" на столицата. Двамата първокласни летци от бившата авиобаза "Узунджово" загинаха на 28 януари 1992 г. при нощни полети. Ритуалът събра петдесетина близки, родители, приятели и колеги. Какво е довело полковник Димитър Недялков, началник на катедра от ВВС от Военната академия? "С Дойчин бяхме като братя, от един випуск сме. Панихидата от събитие за двама летци се превръща в ритуал-памет за всички загинали авиатори..." Полковник Бояджиев е и първият председател на Българската офицерска легия "Раковски". За него полковник от резерва Тодор Енев от оперативния резерв от ПВО на Сухопътни войски (СВ) си спомня: "Имаше собствено мнение и смелостта да го отстоява... В СВ бяхме създали клуб, харесаха ни идеите, борбеността на Дойчин, неговата увереност. Под ръководството му легията завоюва авторитет, събра около 8000 членове. Пътуваше нощем, за да дойде на събранията и се връщаше пак нощем, за да лети през деня."
Цветя, свещи, снимки върху ритуалната маса и изключителните музикални изпълнения на църковния хор допълваха атмосферата в храма. Отец Мина, отец Генадий и дякон Николай извършиха обреда.
Милена Бояджиева, съпруга, изрази смисъла на събитието: "Нашите деца вече пораснаха - Петя учи арабистика, а Георги в Пловдивския университет - математика. Чувствам присъствието на колегите. Но само тяхното. Има още какво да направят военните институции за такива семейства". Майката - Мария Бояджиева, е дошла тук от Карлово, наричат я "майка на легията". Казва, че внукът и внучката й носят с паметта спомена за баща си. Полковник Цветко Цветков бивш служител в МО и ГЩ, се изрази кратко: "Прекрасен човек, сърцат. Просто карловец. Щом сме тук, значи духът му ще бъде опазен." На панихидата бяха още полковник Здравко Марков - от ГЩ на БА, и полковниците Любомир Панчев и Николай Павлов от ГлЩ на ВВС.
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Иван.G

Joined: 15 Jul 2005
Posts: 19
Location: deutschland

PostPosted: Tue 07 Feb 2006, 22:26    Post subject:  

Януарския студ не спря бивши пилоти-офицери от Узунджовското летище да пресекат с лодка язовир "Студен кладенец".За да почетат по традиция загиналите си другари.Капитан инж. Дойчин Бояджиев(Баджо)-основател и шеф на българската офицерска легия"Раковски"и инструкторът капитан инж. Емил Тодоров намират смъртта си тук на 28 януари 1992 г.Управляваният от тях учебен самолет МиГ-21 се взривява в скалист бряг край село Калоянци.Офицерите се изпаряват.По чудо от плътта им оцелява само част от длан и устни.Вероятно откъснати от телата миг преди взрива.Преди 14 години излетяха и никога повече не кацнаха на тази земя.Жертвите на фаталния полет днес щяха да бъдат на 48 години,ако съдбата ги беше пощадила.
Началото на фаталното излитане е в 18,42 часа-военното летище Узунджово.За нощен тренировъчен полет в мрачното небе се устремяват ст.лейтенант Емил Тодоров и врътникът му със същия чин Дойчин Бояджиев.Облачността е възможно най-плътна -десет,най ниската и граница е 500 м.Летците обаче не са притеснени.Те летят на най-новия учебен самолет в българските ВВС.Двигателят му е едва на 34 часа.По това време в армията горивото за изтребителите не достига.Учебните полети са разредени до минимум.Дойчин Бояджиев лети за пръв път след няколкомесечна принудителна пауза.На 17-та минута самолета е в пилотажната зона.Изпълнява задачата си по план.Лети в диапазона 2500-3000 м. височина.Инструкторът Емил Тодоров трябва да усложни летателната ситуация, като изключи част от навигационните прибори при спуснато перде.В тази извънредна ситуация обучаваният Дойчин Бояджиев трябва да контролира параметрите на полета.Следва въвеждане на самолета в сложно положение.Със сигурност не се е паникьосал.От няколко месеца Дойчин води толкова наситен живот в армията и извън нея,че няма време и да се помисли за отпускане.През есента на 1991 г. е издигнат като кандитат за независим народен представител.Не влиза в парламента,но не се отказва от мисията си да бъде гражданин в униформа.Работи по утвърждаването на легията,като основава клубове и в най-затънтените поделения.Поддържа радиовръзката концентриран и бодър.Изведнъж обаче самолета изчезва от обхвата на радарите.По инструкция полосата е осветена в очакване...По късно се обявява като най-вероятна причина за катастрофата-грешка в техниката на пилотиране снишила МиГ-а фатално близко до земната повърхност.Очевидци от Калоянци виждат преди изпепеляващото зарево- огнена следа.Сякаш пада звезда.Язовирът се осветява целия.Чак след това следва взрив.На разбора изясняват,че самолетът с включен форсаж е бил вече в изкачване и няколко метра не са достигнали да оцелее.Опит за катапултиране не е правен.Ни следа от черна кутия. Самолета е раздробен.Няма оцеляла здрава система все едно е бил взривен отвътре.Хипотезите за саботаж или терористичен акт не се потвърждават.
Остатъците от длан и устни се погребват с военни почести.Старши-лейтенантите са повишени.Посмъртно.На лобното им място се издига импозантен 6-метров кръст.

п.п. тази статия бе поместена преди година в нашия печат.предлагам ви я малко променена и към днешна дата.
Back to top
View user's profile Send private message 
Иван.G

Joined: 15 Jul 2005
Posts: 19
Location: deutschland

PostPosted: Sun 12 Feb 2006, 02:28    Post subject:  

информацията касае и 12-те пилоти от випуск 1986 служили в 21иап- организира се среща на випуска по повод 20 години от завършване на училището в Долна Митрополия.Срещата ще се състои на 03.03 .2006 в Гр.Игнатиево.
Back to top
View user's profile Send private message 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Sun 12 Feb 2006, 06:34    Post subject:  

Octagon wrote:
Може ли малко обяснение по недостатъците-предимства? По-специално за СПС.

Специално за СПС - недостатъци едва ли могат да се намерят. Има обаче едно косвено следствие от монтирането на системата. При излитане с погрешно спуснати в положение за кацане задкрилки има блокировка на включването на форсажа. Този факт е довел до немалко летателни произшествия, включително и в България.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Иван.G

Joined: 15 Jul 2005
Posts: 19
Location: deutschland

PostPosted: Mon 13 Feb 2006, 20:57    Post subject:  

борден-избърза с отговора и се изказа неподготвен.Въпроса на октагон се отнасяше до МиГ 21ПФ,който си няма СПС и други с-ми,които изредих ,го правят модификацията с най-висок таван(19900м.срещу 17800 за бис-а),най- лек в управлението,(той въобще си е най- лек-4980 кг. празен срущу 5690 кг. за бис-а)защото има само кренови автопилот,без недомислието с режим "приведение" на АП155 и досадното му поведение в "стабилизация".Видимостта от кабината е значително по- добра -напред се намалява единствено от колиматорния прицел,а като цяло погледни остъклинието на ПФ-а и ще ме разбереш,а за удобство на пилота след рулиране не му се налага да чака някой да му отвори кабината(лятото сме мерили температурата е над 70*С. И не на последно място ще спомена липсата на САРПП-12.От самосебе си се разбира че обективния контрол в голяма степен е в неведение какво е било във въздуха-пилота на ПФ можеше да излиза от рамките наложени от КУБП шаблони.Това беше и една от причините в Узунджово да се достига по- добра лет. п-ка .(това са някои "недостатъци-предимства")
" При излитане с погрешно спуснати в положение за кацане задкрилки има блокировка на включването на форсажа. Този факт е довел до немалко летателни произшествия, включително и в България."----този факт си е откровенна лъжа!!!

Last edited by Иван.G on Mon 13 Feb 2006, 21:52; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message 
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Mon 13 Feb 2006, 21:33    Post subject:  

Блокировка има.
По включване на СПС по ъгъл на задкрилките и на форсажа по включен СПС.

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Иван.G

Joined: 15 Jul 2005
Posts: 19
Location: deutschland

PostPosted: Mon 13 Feb 2006, 22:12    Post subject:  

на изпълнителния старт самолета се държи на спирачки-проверяват се :КСИ,АГД,АРК,нулира се висотомера,вкл се часовника,извеждат се оборотите на 100 %,вкл се пълен форсаж-контр. се температурата на изходящите газове,оборотите на дв,отваряне на соплото и тогава се отпускат спирачките,ако всичко е в нормите. Само идиот не би усетил тласъка от форсажа,да не говорим,че ПФ-тръгва и на спирачки,защото има 3 от 5 металокерамични спирачни диска в сравнение с по новите модификации.Не може и дума да става, че има случаи в нашата авиация- излетял на максимал,защото форсажът имал блокировка по каквото и да било...
Back to top
View user's profile Send private message 
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Mon 13 Feb 2006, 22:22    Post subject:  

Абе най-малкото има блокировка по летец Laughing Laughing
Нищо лично Wink

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Tue 14 Feb 2006, 04:05    Post subject:  

В Долна Митрополия има учебно пособие - един МиГ-21Р* (борд 130), който е бракуван след излизане от пистата при излитане. Това е станало някъде в средата на 70-те години (ако не се лъжа - 1974 г.). Командира на разузнавателния полк в Толбухин (няма да цитирам имена) излита за разузнаване на времето. Зима е, полосата не е добре почистена от лед. Погрешно пуска задкрилки в положение за кацане (грешка винаги може да стане, особено когато летеца е по-голям началник, особено когато е на разузнаване на времето - малко по-разпуснат е състава тогава). Тръгва да излита, но явно усеща че нещо не е наред и решава да прекрати излитането. Полосата зле подготвена, самолета със значителна скорост излиза от летателното поле, спирайки на метри от някакви цигани, цепещи дърва. Спира, удряйки лявото си полукрило в някакъв дънер. Отремонтиран е до учебно пособие и е предаден на ВНВВУ. Това имах предвид.

* - МиГ-21Р има СПС.

PS: Чел съм за абсолютно аналогичен случай в съветските ВВС.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
биса

Joined: 02 Jan 2005
Posts: 271

PostPosted: Tue 14 Feb 2006, 18:31    Post subject:  

При излитане от заледена ПИК, първо се отпускат спирачките, после се поставя на МАХ и след това на ПФ. При това положение, ако хавиатора е пуснал големи клапи т.е. е на РМ, при поставяне РУД на ПФ, той няма да се включи. Блокировката е по две задкрилки преминали ъгъл 30 градуса. Явно е помислил, че има проблем с вкл. на форсажа и се опитва да спре. Нормално- човещинка.
Back to top
View user's profile Send private message 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Wed 10 Oct 2007, 18:09    Post subject:  

От архива на редакцията.

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Thu 11 Oct 2007, 12:32    Post subject:  

Къде другаде са ходиил толкова разгащени Laughing !?! Узунджовски рай Cool !
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Preslav
[Admin]


Joined: 19 Jan 2006
Posts: 42500

PostPosted: Fri 19 Oct 2007, 16:50    Post subject:  

От Узунджово.
Архив на сп."Клуб КРИЛЕ"


Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website 
chonata


Joined: 29 Jul 2005
Posts: 84
Location: plovdiv

PostPosted: Fri 26 Oct 2007, 13:44    Post subject:  

Ето малко снимки и от мен. javascript: ClipBoard('http://www.snimka.bg/album.php?album_id=186267'); п.п.Педварително се извинявам за лошото качество,но мисля,че снимките си заслужават.
Last edited by chonata on Fri 26 Oct 2007, 16:19; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
onufrii


Joined: 02 Jan 2004
Posts: 13226
Location: вилает Боляристан

PostPosted: Fri 26 Oct 2007, 15:39    Post subject:  

Нещо не се показват. Я провери адреса пак!
_________________
Отказах се да ставам космонавт - вече видях земята през предното стъкло!

Si vis pacem, para bellum - 26030

Прайм червени шишета на бели!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 4 of 22 [326 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, 6, ..., 20, 21, 22 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0742s ][ Queries: 13 (0.0103s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker