Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Великобритания настоява Русия да сътрудничи на делото за MH17 · Борис Джонсън води и след третия кръг на изборите за приемник на Тереза Мей · Индонезия строи нова столица · Борисов ще участва в заседанието на Европейския съвет · 100 000 са жертвите на войната в Йемен · Задържаха мъж за злоупотреба с дарения ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
The time now is Thu 20 Jun 2019, 07:44
All times are UTC + 2
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Габровница (18 ИАП)
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
Page 3 of 11 [153 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, ..., 9, 10, 11 Next
Author Message
2C7


Joined: 07 Jan 2007
Posts: 1422
Location: Центъра на просффетата

PostPosted: Wed 21 May 2008, 20:43    Post subject:  

tu-134 wrote:
Предполагам 212 и 217 не са били въстановени?


По-скоро 215, защото 217 оцеля..
Back to top
View user's profile Send private message 
Иван
[Moderator]


Joined: 27 Jun 2004
Posts: 1930
Location: София

PostPosted: Wed 21 May 2008, 20:57    Post subject:  

На въпроса на 2С7 - КСИ или "Курсовая система истребителя" - "Курсова система на изтребителя" с най-общи думи можем да наречем един много сложен и точен компас. Представлява система от дистанционен магнитен компас и жироскопически компас с корекции на курсовия жироскоп, които го предпазват от отклонения при претоварване по трите оси на самолета. Освен това, за разлика от останалите военни и граждански самолети, изтребителят може да заема в пространството най-различни положения. Това също е предвидено в конструкцията на жироскопичния компас. Отчита се и отклонението на оста на жироскопа от въртенето на земята, затова е въведена и широчинна корекция - различна в зависимост от геогпафската ширина, на която се осъществява полета. И така нататък...
Пишейки това се замислих, дали на питащия му е известно какво е дистанционен магнитен компас, какво е жироскопически компас и т.н. Просто специалното оборудване на съвременните самолети е много сложно и без предварителна подготовка е много трудно да се разбере устройството и действието на такава система, каквато е КСИ. Курсови системи имат и други самолети. Например пътническите Ту-154 имаха невероятно съвършената ТКС-П2 - "Точна курсова система". Тя от своя страна влизаше в друга система на аеронавигационното оборудване (АБСУ), даваща възможност за полети на разстояния от няколко хилади километра без използване на външни източници на навигационна информация - радионавигационни системи от типа на ЛОРАН и ОМЕГА, които бяха хит до 80-те години на ХХ век. После се появиха спътниковите GPS-системи и навигацията стана още по-точна и по-лесна.
Ако има някакви въпроси, готов съм да отговоря с удоволствие.

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Wed 21 May 2008, 22:51    Post subject:  

2C7 wrote:
tu-134 wrote:
Предполагам 212 и 217 не са били въстановени?


По-скоро 215, защото 217 оцеля..

Да, 212 и 215 не бяха възстановени. Единия от тях има наработка само 3 часа и 32 минути след среден ремонт... Другия - колосалните десет пъти по толкова. Mad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
2C7


Joined: 07 Jan 2007
Posts: 1422
Location: Центъра на просффетата

PostPosted: Fri 23 May 2008, 19:41    Post subject:  

Благодаря на Иван за отговора на въпроса, смятах, че никой няма да ми отговори.. Smile

Да не изпадаме в техн. подробрости. Би трябвало КСИ да е свързана по някакъв начин с РСБН, АРК (пилотажно-навигационен комплекс(ПНК) 'Полет-ОИ') или е дублираща система?!? Защото отстрани на укритието бяха изписани няколко съкращения заедно, всичките свързани с навигацията.

На кои самолети се използва КСИ (вероятно разработвана само за изтребители и изтр-бомбардировачи)? Намерих за МиГ-21, Су-7, 9,11.. в различни варианти КСИ-1,2,5.
Back to top
View user's profile Send private message 
fixxxer


Joined: 14 Jan 2006
Posts: 476

PostPosted: Fri 23 May 2008, 20:01    Post subject:  

КСИ не е вързана с АРК-то и РСБН-а,просто няма смисъл те си определят ъглите и далечината от наземни радиосредства.
Back to top
View user's profile Send private message 
2C7


Joined: 07 Jan 2007
Posts: 1422
Location: Центъра на просффетата

PostPosted: Fri 23 May 2008, 20:10    Post subject:  

Така беше написано:

"Самолеты поздних модификаций оснащены пилотажно-навигационным комплексом (ПНК) 'Полет-ОИ', предназначенным для решения задач ближней навигации и захода на посадку при автоматическом и директорном управлении. В состав комплекса входят: система автоматического управления СВУ-23ЕСН; система ближней навигации и посадки РСБСН-5С и антенно-фидерная система 'Пион-Н'. Кроме того, комплекс использует сигналы гидродатчика АГД-1, курсовой системы КСИ, датчика воздушной скорости ДВС-10 и датчика высоты ДВ-30."

От тук - http://rusweapon.far.ru/print.php?url=plane/fighter/mikoyan/21/1.far
Back to top
View user's profile Send private message 
fixxxer


Joined: 14 Jan 2006
Posts: 476

PostPosted: Fri 23 May 2008, 20:17    Post subject:  

Значи всички там РСБН-и датчици за скорост,височина,ъгъл на отнасяне,истинска скорост и т.н. подават сигнали на разни изчислители които определят работата на САУ-то.
Back to top
View user's profile Send private message 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Fri 23 May 2008, 22:13    Post subject:  

Връщайки се към Габровница - там са се базирали самолети МиГ-21ПФ, МиГ-21ПФМ, МиГ-21М, МиГ-21УС и МиГ-21УМ. Никой от тях няма ПНК "Полет-ОИ", нито имат РСБН, нито САУ-23ЕСН. В заключение - КСИ е основна навигационна система за цялото поколение самолети МиГ-21.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Иван
[Moderator]


Joined: 27 Jun 2004
Posts: 1930
Location: София

PostPosted: Sat 24 May 2008, 10:10    Post subject:  

Връзка на КСИ с АРК имаше дотолкова, доколкото информация от двата компаса се подава на един указател, за да може на базата на магнитния курс и посоката към приводната РС да се строи заход за кацане. Наричаше се УГР, т.е. "Указатель гиро-радио". Има и друго име - РМИ - радио-магнитен индикатор.
При много самолети, където има автоматична система за управление, курсовата система е в комплект с нея и данни постъпват към автопилота, или по-модерно наричан "система за траекторно управление". Информация от курсовата система се подава на един голям индикатор, ПНП - пилотажно-навигационен прибор. Информацията от АГД се подава на друг голям прибор, заедно с данни, получавани от земните маяци VOR за далечна навигация и ILS за близка навигация. Това е т. нар. ПКП - пилотажно-команден прибор. В последния случай става дума за граждански самолети, които използват тези системи с международни честоти, за разлика от военната система РСБН и приводните РС. Като говоря за "голям" прибор, имам предвид диаметър на видимата скала. Приборите бяха малки (60 mm), нормални (80 mm) и големи (110 mm). Има някои изключения, когато се използват и по-големи скали, напр. за информация от компасите при щурмана, ако има такъв в екипажа с обособено работно място.
Все пак това, което пиша, е информация с голяма давност, защото вече повече от 10 години не съм в професията, а в бойната авиация не съм от 1974 г. Възможно е много неща да са се променили Rolling Eyes

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Иван
[Moderator]


Joined: 27 Jun 2004
Posts: 1930
Location: София

PostPosted: Sat 24 May 2008, 10:41    Post subject:  

Click to see if image is larger

На тази снимка се вижда приборното табло на МиГ-21. Според мене това е "Спарка". Липсва тубусът на радиолокационния прицел и някои други атрибути на бойния.
На снимката съм показал с цифри някои основни уреди:
1. Скоростомер КУС-2500К, в момента Vпр = 315 km/h, Vист = 350 km/h
2. Указател "гиро-радио"
3. Указател на АГД (мисля, че беше агрегат 458К Rolling Eyes Question ) Показва десен крен 26 градуса, тангаж +5 градуса, няма плъзгане
4. Двустрелков висотомер ВД-20К, моментната височина е 2100 м
5. Авиационен часовник АЧС-К
6. Дубльор на авиохоризонта - комбинация от указател на завоя, вариометър ВАР-150 и указател на плъзгането. Самолетът изпълнява снижение с вертикална скорост 30 м/сек Exclamation нтересно, че указателят на завоя не отчита ъглова скорост Shocked, при положение, че има доста сериозен наклон и няма плъзгане...
7. Указател на мисло М - Махмер - показва около 0,3М
8. Оборотомер, двата ротора имат еднакви обороти
9. Двустрелков манометър
10. Термометър на излизащите газове - около 400 градуса С
11. Указател на разходомера - остатък на гориво около 2400 литра
12. УВПД - указател на височината в кабината и разликата между външното и вътрешното налягане (перепад давления). Височината в кабината е 1000 м, разликата в налягането не се вижда, не бива стрелката да попада в червения сектор.

Буква "К" в абревиатурата на уредите говори, че са за кабина с червено осветление ("Красный свет"). В кабина с ултравиолетово осветление нощем скалите няма да светят, там се поставяха прибори с фосфорно покритие на стрелките и цифрите.

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
борден


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 2881
Location: София

PostPosted: Sat 24 May 2008, 11:00    Post subject:  

Ъгъл на атака над 30 градуса, приборна скорост 315 км/час. Прибрани задкрилки. МиГ-21...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Иван
[Moderator]


Joined: 27 Jun 2004
Posts: 1930
Location: София

PostPosted: Sat 24 May 2008, 11:46    Post subject:  

Да, то и друга информация може да се получи от снимката. Колесникът е прибран и заключен, по време на полета е регистрирано положително претоварване 1,5g. За вертикалната скорост съм сгрешил. Тя е 50 м/сек, което ме кара да си мисля, че снимката е от някакъв тренажор. Нещо не ми се връзват другите показатели - по-конкретно тангаж и ъгъл на атака с тази вертикална скорост... Rolling Eyes
Имат думата специалистите Wink

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Елемаг
[Moderator]


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 27533
Location: София

PostPosted: Sat 24 May 2008, 12:06    Post subject:  

Cool Cool Cool
Това не е снимка а рисунка от компютърен симулатор.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
Иван
[Moderator]


Joined: 27 Jun 2004
Posts: 1930
Location: София

PostPosted: Sat 24 May 2008, 13:00    Post subject:  

Таблото си е баш снимка, може пейзажът да е генериран компютърно. На симулаторите компютърните 3D-изображения са прекалено "дървени", а този изглед на кабината си е съвсем реален.
И нещо малко в страни от темата:
На различни места съм писал за моите срещи и разговори с полковник К. относно МиГ-21 във Виетнам. Вече може да се каже кой е той. Между другото, на парада на 9 май в Москва той беше сред гостите на трибуната, дадоха го в едър план. Интересуващите се може да го видят и чуят тук:
http://www.testpilots.org/gallery/vietnam.htm

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail 
King_Rat


Joined: 01 Jan 2004
Posts: 3183
Location: Пазарджик

PostPosted: Sat 24 May 2008, 13:09    Post subject:  

Все пак е ScreenShot от Flight Simulator. Самолетът е МиГ-21УМ.
В какъв режим на полета е, не смея да гадая Laughing Ама при почти хоризонтално положение снижава с над 50м/с, а претоварването е над 1,5 Индикаторът за ъгъл на атака си е направо на упор, а и свети лампата за критичен ъгъл на атака.
Т4=400 градуса за режим Максимал...
И на тоя прицел таквиз картинки не се наблюдават Laughing

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Back to top
View user's profile Send private message 
ICQ Number 
Display posts from previous:   Sort by:   
Page 3 of 11 [153 Posts]   Goto page: Previous 1, 2, 3, 4, 5, ..., 9, 10, 11 Next
Post new topic   Reply to topic View previous topic :: View next topic
 Forum index » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

[ Time: 0.0715s ][ Queries: 12 (0.0065s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker