Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Нетаняху: Връзките със САЩ никога не са били толкова силни! Тръмп ще приеме Нетаняху в Белия дом · Усещането за щастие в България е като в Камерун и Гана · Каракачанов с горещ коментар за договорката между ГЕРБ и СДС за евровота · Полицейски робот открил трупа на убиеца на Камелия · Украйна с нови санкции срещу Русия · Прокуратурата обеща още акции срещу кметове ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 20 Мар 2019, 22:00
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Авиобаза Габровница (18 ИАП)
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 11 [153 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 9, 10, 11 Следваща
Автор Съобщение
2C7


Регистриран на: 07 Яну 2007
Мнения: 1422
Местожителство: Центъра на просффетата

МнениеПуснато на: Сря 21 Май 2008, 20:43    Заглавие:  

tu-134 написа:
Предполагам 212 и 217 не са били въстановени?


По-скоро 215, защото 217 оцеля..
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 21 Май 2008, 20:57    Заглавие:  

На въпроса на 2С7 - КСИ или "Курсовая система истребителя" - "Курсова система на изтребителя" с най-общи думи можем да наречем един много сложен и точен компас. Представлява система от дистанционен магнитен компас и жироскопически компас с корекции на курсовия жироскоп, които го предпазват от отклонения при претоварване по трите оси на самолета. Освен това, за разлика от останалите военни и граждански самолети, изтребителят може да заема в пространството най-различни положения. Това също е предвидено в конструкцията на жироскопичния компас. Отчита се и отклонението на оста на жироскопа от въртенето на земята, затова е въведена и широчинна корекция - различна в зависимост от геогпафската ширина, на която се осъществява полета. И така нататък...
Пишейки това се замислих, дали на питащия му е известно какво е дистанционен магнитен компас, какво е жироскопически компас и т.н. Просто специалното оборудване на съвременните самолети е много сложно и без предварителна подготовка е много трудно да се разбере устройството и действието на такава система, каквато е КСИ. Курсови системи имат и други самолети. Например пътническите Ту-154 имаха невероятно съвършената ТКС-П2 - "Точна курсова система". Тя от своя страна влизаше в друга система на аеронавигационното оборудване (АБСУ), даваща възможност за полети на разстояния от няколко хилади километра без използване на външни източници на навигационна информация - радионавигационни системи от типа на ЛОРАН и ОМЕГА, които бяха хит до 80-те години на ХХ век. После се появиха спътниковите GPS-системи и навигацията стана още по-точна и по-лесна.
Ако има някакви въпроси, готов съм да отговоря с удоволствие.

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 21 Май 2008, 22:51    Заглавие:  

2C7 написа:
tu-134 написа:
Предполагам 212 и 217 не са били въстановени?


По-скоро 215, защото 217 оцеля..

Да, 212 и 215 не бяха възстановени. Единия от тях има наработка само 3 часа и 32 минути след среден ремонт... Другия - колосалните десет пъти по толкова. Mad
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
2C7


Регистриран на: 07 Яну 2007
Мнения: 1422
Местожителство: Центъра на просффетата

МнениеПуснато на: Пет 23 Май 2008, 19:41    Заглавие:  

Благодаря на Иван за отговора на въпроса, смятах, че никой няма да ми отговори.. Smile

Да не изпадаме в техн. подробрости. Би трябвало КСИ да е свързана по някакъв начин с РСБН, АРК (пилотажно-навигационен комплекс(ПНК) 'Полет-ОИ') или е дублираща система?!? Защото отстрани на укритието бяха изписани няколко съкращения заедно, всичките свързани с навигацията.

На кои самолети се използва КСИ (вероятно разработвана само за изтребители и изтр-бомбардировачи)? Намерих за МиГ-21, Су-7, 9,11.. в различни варианти КСИ-1,2,5.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
fixxxer


Регистриран на: 14 Яну 2006
Мнения: 476

МнениеПуснато на: Пет 23 Май 2008, 20:01    Заглавие:  

КСИ не е вързана с АРК-то и РСБН-а,просто няма смисъл те си определят ъглите и далечината от наземни радиосредства.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
2C7


Регистриран на: 07 Яну 2007
Мнения: 1422
Местожителство: Центъра на просффетата

МнениеПуснато на: Пет 23 Май 2008, 20:10    Заглавие:  

Така беше написано:

"Самолеты поздних модификаций оснащены пилотажно-навигационным комплексом (ПНК) 'Полет-ОИ', предназначенным для решения задач ближней навигации и захода на посадку при автоматическом и директорном управлении. В состав комплекса входят: система автоматического управления СВУ-23ЕСН; система ближней навигации и посадки РСБСН-5С и антенно-фидерная система 'Пион-Н'. Кроме того, комплекс использует сигналы гидродатчика АГД-1, курсовой системы КСИ, датчика воздушной скорости ДВС-10 и датчика высоты ДВ-30."

От тук - http://rusweapon.far.ru/print.php?url=plane/fighter/mikoyan/21/1.far
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
fixxxer


Регистриран на: 14 Яну 2006
Мнения: 476

МнениеПуснато на: Пет 23 Май 2008, 20:17    Заглавие:  

Значи всички там РСБН-и датчици за скорост,височина,ъгъл на отнасяне,истинска скорост и т.н. подават сигнали на разни изчислители които определят работата на САУ-то.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 23 Май 2008, 22:13    Заглавие:  

Връщайки се към Габровница - там са се базирали самолети МиГ-21ПФ, МиГ-21ПФМ, МиГ-21М, МиГ-21УС и МиГ-21УМ. Никой от тях няма ПНК "Полет-ОИ", нито имат РСБН, нито САУ-23ЕСН. В заключение - КСИ е основна навигационна система за цялото поколение самолети МиГ-21.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 24 Май 2008, 10:10    Заглавие:  

Връзка на КСИ с АРК имаше дотолкова, доколкото информация от двата компаса се подава на един указател, за да може на базата на магнитния курс и посоката към приводната РС да се строи заход за кацане. Наричаше се УГР, т.е. "Указатель гиро-радио". Има и друго име - РМИ - радио-магнитен индикатор.
При много самолети, където има автоматична система за управление, курсовата система е в комплект с нея и данни постъпват към автопилота, или по-модерно наричан "система за траекторно управление". Информация от курсовата система се подава на един голям индикатор, ПНП - пилотажно-навигационен прибор. Информацията от АГД се подава на друг голям прибор, заедно с данни, получавани от земните маяци VOR за далечна навигация и ILS за близка навигация. Това е т. нар. ПКП - пилотажно-команден прибор. В последния случай става дума за граждански самолети, които използват тези системи с международни честоти, за разлика от военната система РСБН и приводните РС. Като говоря за "голям" прибор, имам предвид диаметър на видимата скала. Приборите бяха малки (60 mm), нормални (80 mm) и големи (110 mm). Има някои изключения, когато се използват и по-големи скали, напр. за информация от компасите при щурмана, ако има такъв в екипажа с обособено работно място.
Все пак това, което пиша, е информация с голяма давност, защото вече повече от 10 години не съм в професията, а в бойната авиация не съм от 1974 г. Възможно е много неща да са се променили Rolling Eyes

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 24 Май 2008, 10:41    Заглавие:  

Click to see if image is larger

На тази снимка се вижда приборното табло на МиГ-21. Според мене това е "Спарка". Липсва тубусът на радиолокационния прицел и някои други атрибути на бойния.
На снимката съм показал с цифри някои основни уреди:
1. Скоростомер КУС-2500К, в момента Vпр = 315 km/h, Vист = 350 km/h
2. Указател "гиро-радио"
3. Указател на АГД (мисля, че беше агрегат 458К Rolling Eyes Question ) Показва десен крен 26 градуса, тангаж +5 градуса, няма плъзгане
4. Двустрелков висотомер ВД-20К, моментната височина е 2100 м
5. Авиационен часовник АЧС-К
6. Дубльор на авиохоризонта - комбинация от указател на завоя, вариометър ВАР-150 и указател на плъзгането. Самолетът изпълнява снижение с вертикална скорост 30 м/сек Exclamation нтересно, че указателят на завоя не отчита ъглова скорост Shocked, при положение, че има доста сериозен наклон и няма плъзгане...
7. Указател на мисло М - Махмер - показва около 0,3М
8. Оборотомер, двата ротора имат еднакви обороти
9. Двустрелков манометър
10. Термометър на излизащите газове - около 400 градуса С
11. Указател на разходомера - остатък на гориво около 2400 литра
12. УВПД - указател на височината в кабината и разликата между външното и вътрешното налягане (перепад давления). Височината в кабината е 1000 м, разликата в налягането не се вижда, не бива стрелката да попада в червения сектор.

Буква "К" в абревиатурата на уредите говори, че са за кабина с червено осветление ("Красный свет"). В кабина с ултравиолетово осветление нощем скалите няма да светят, там се поставяха прибори с фосфорно покритие на стрелките и цифрите.

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
борден


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 2881
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 24 Май 2008, 11:00    Заглавие:  

Ъгъл на атака над 30 градуса, приборна скорост 315 км/час. Прибрани задкрилки. МиГ-21...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 24 Май 2008, 11:46    Заглавие:  

Да, то и друга информация може да се получи от снимката. Колесникът е прибран и заключен, по време на полета е регистрирано положително претоварване 1,5g. За вертикалната скорост съм сгрешил. Тя е 50 м/сек, което ме кара да си мисля, че снимката е от някакъв тренажор. Нещо не ми се връзват другите показатели - по-конкретно тангаж и ъгъл на атака с тази вертикална скорост... Rolling Eyes
Имат думата специалистите Wink

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Елемаг
[Moderator]


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 27531
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 24 Май 2008, 12:06    Заглавие:  

Cool Cool Cool
Това не е снимка а рисунка от компютърен симулатор.

_________________
ЕДИНСТВЕНОТО ПРАВО НА ВРАГА Е ДА БЪДЕ УНИЩОЖЕН!
Click to see if image is larger
Да бъдеш добър е лесно. Трудно е да бъдеш справедлив!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Иван
[Moderator]


Регистриран на: 27 Юни 2004
Мнения: 1930
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб 24 Май 2008, 13:00    Заглавие:  

Таблото си е баш снимка, може пейзажът да е генериран компютърно. На симулаторите компютърните 3D-изображения са прекалено "дървени", а този изглед на кабината си е съвсем реален.
И нещо малко в страни от темата:
На различни места съм писал за моите срещи и разговори с полковник К. относно МиГ-21 във Виетнам. Вече може да се каже кой е той. Между другото, на парада на 9 май в Москва той беше сред гостите на трибуната, дадоха го в едър план. Интересуващите се може да го видят и чуят тук:
http://www.testpilots.org/gallery/vietnam.htm

_________________
КОЙТО МОЖЕ - ПРАВИ! КОЙТО НЕ МОЖЕ - ДАВА АКЪЛ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Съб 24 Май 2008, 13:09    Заглавие:  

Все пак е ScreenShot от Flight Simulator. Самолетът е МиГ-21УМ.
В какъв режим на полета е, не смея да гадая Laughing Ама при почти хоризонтално положение снижава с над 50м/с, а претоварването е над 1,5 Индикаторът за ъгъл на атака си е направо на упор, а и свети лампата за критичен ъгъл на атака.
Т4=400 градуса за режим Максимал...
И на тоя прицел таквиз картинки не се наблюдават Laughing

_________________
mostly harmless
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 11 [153 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4, 5, ..., 9, 10, 11 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ПЪРВИЯТ БЪЛГАРСКИ ВОЕНЕН АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Българските военни летища
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0703s ][ Queries: 12 (0.0043s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker