Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Пентагонът потвърди смъртта на сина на Осама бин Ладен · Иран мисли да освободи танкера "Стена Имперо" · Две турски военни колони са пресекли границата и са се отправили към Идлиб · Зловещи подробности за мъжа, убит в леглото до любовницата си · Борис Джонсън ще е една от звездите на предстоящата среща на Г-7 · Зеленски зове Канада да не допуска Русия обратно в Г-8 ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пет 23 Авг 2019, 09:03
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Дредноут
Съветските подводници през ВСВ
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 14 от 14 [204 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 12, 13, 14
Автор Съобщение
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 06 Ное 2007, 12:59    Заглавие:  

Хайде да уточним нещата.Курсът и скоростта може да са приблизителни величини,но спрямо какво?? За нуждата от ориентация,и определяне на мястото на кораба по карта са напълно достатъчни,стига да са вярни.
Започвам по ред.....
Имаме компасен и истински курс.Първият предполагам говори сам за себе си,от къде се взема.Точността му зависи от точността на магнитния компас,или с други думи,дали девиатора си е свършил работата както трябва.На картите се чертаят,обаче, само истински курсове.А те от своя страна се смятат от човек,по определени формулки,изхождайки от магнитния курс и вземайки в предвид магнитното отклонение на картата (аз не съм толкова умен,но човекът който ми преподаваше правеше сметките на ум,т.е. това може да става сравнително бързо),или с други думи - ако той не сметне както трябва,вината ще е негова,а не на уредите.Сиреч,да,има редица фактори неподвластни на щурманите,но добре известни и предвидени да се съобразят с тях, за да бъдат избегнати грешките.
На пътевите карти (най-често използваните за навигация) допустимата грешка е полвин миля.Когато обаче се налага плаване в теснини,канали,фарватери и т.н. опасни места,за максимална точност се използват карти с по-едър мащаб - част на карта или план.
За лаговете през ВСВ не мога да кажа нищо - просто не знам.Съгласен съм,че показанията на лага са неточни.Но скоростта,винаги може да бъде проверена с елементарна сметка - по изминатото разстояние,което сме отбелязали на картата.А на всеки кораб,си има и таблица,показваща,че при еди си каква скорост,за еди си колко време парахода е изминал толкова си мили. Като определим и мястото на кораба,ще установим и дали сме се отклонили от курса си заради вятър или течение (и поради тези причини,всяка маневра и отклонение от курса се записват в ходовия дневник,на момента,така че ако последва качване на скали,сблъсък и т.н. да се знае защо е станало и кой носи отговорността)
Колкото до жирокомпасите-да,определено са по-точни от магнитните.Но жирокомпаса,се поврежда дори при съвременни кораби и без да участват в бойни действия.Така че няма значение ти дали искаш или не,дали сме през ВСВ или в 21 век,магнитния компас е задължителен за всеки кораб.Факт

И отново бих искал да помоля,да не ми се приписват думи които не съм изричал и не отговарят на написаното от мен - става дума за...

Цитат:
Изобщо подходът "няма човек, няма проблем" предлаган от теб е много фундаментален.

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Принц Ойген


Регистриран на: 12 Яну 2005
Мнения: 2124
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 06 Ное 2007, 14:53    Заглавие:  

Sea Dog написа:
На картите се чертаят,обаче, само истински курсове.А те от своя страна се смятат от човек,по определени формулки,изхождайки от магнитния курс и вземайки в предвид магнитното отклонение на картата

Да се включа и аз:
В подкрепа на казаното от Sea Dog, истинският курс се намира, като към компасния се прибави магнитното склонение или иначе казано

ИК=КК +(делта)*MK

При намирането на компасния курс е обратното

КК=ИК-(делта)МК


*тук не мога да представя символът делта графично, затова го изписвам

_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 06 Ное 2007, 15:42    Заглавие:  

Принц Ойген написа:
... истинският курс се намира, като към компасния се прибави магнитното склонение или иначе казано

ИК=КК +(делта)*MK

При намирането на компасния курс е обратното


Малка поправка, (делта)MK всъщност е сбора на магнитното склонение и девиацията на магнитния компас Wink

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Принц Ойген


Регистриран на: 12 Яну 2005
Мнения: 2124
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 06 Ное 2007, 17:26    Заглавие:  

Sea Dog написа:
(делта)MK всъщност е сбора на магнитното склонение и девиацията на магнитния компас Wink

Ъъъ, е да де... аз всъщност точно това имах предвид Click to see if image is larger

_________________
Click to see if image is larger
I won´t be the one left behind
You can´t be king of the world
If you´re slave to the grind
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
С-13

Регистриран на: 12 Юни 2005
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 06 Ное 2007, 17:39    Заглавие:  

1. Извинявай ако съм те обидил с "човека и проблема". Повече няма да си позволявам такива шегички след като се засягаш.
2. Да уточним нещата. Веднага се съгласявам, че за нуждите на ориентацията данните от компаси и лагове след съответните корекции са общо взето достатъчни. Ставаше дума обаче за друго нещо. Морозов използва стойностите които се запсват в ходовия дневник НА МОМЕНТА. Той казва: "в ходовия дневник на Тирпиц е записано, че в 18,01 скоростта и курса му са били еди колко си, а Лунин ги е оценил на еди колко си. Следователно няма как Лунин да е уцелил".
Това което исках да посоча, е че ходовия дневник на кораба не може да бъде надеждно доказателство за истинските МОМЕНТНИ стойности на скоростта и курса на кораба.
Създадените от човека уреди за измерване във всички области са уви несъвършенни. С други думи каквито и корекции да правиш и колкото и точно да работиш никога няма да получиш абсолютно точни величини. Ако например точността на магнитния компас е +- 2 градуса, дори и да направиш идеално всички корекции и той покаже 100 градуса това ще означава, че истинския ти курс ти е някъде между между 98 и 102 градуса. Същото се отнася за жирокомпасите и лаговете.
Разбира се след корекция по земен ориентир можеш да определиш позицията си по-точно и оттам да определиш по-точно СРЕДНИЯ КУРС И СКОРОСТ за някакъв период изминал от предишната корекция, но не точните курс и скорост в 18,01 часа.
Ако не съм точен моля да ме коригираш защото този въпрос е интересен и за мен.
3. Лаговете през ВСВ са механични и хидродинамични.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Sea Dog
[Moderator]


Регистриран на: 10 Дек 2005
Мнения: 3529
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 06 Ное 2007, 18:57    Заглавие:  

Не си ме обидил,просто аз не съм казвал такова нещо,и не ми се ще някой четящ писанията ни да реши,че аз изключвам човешкия фактор.....както и да е.

Когато казвам,че всяка маневра се записва това означава долу-горе следната ситуация (напълно импровизирам)...... 17.14ч снемане от котва и вземам курс 90 градуса,скорост 6 възла.17.20ч увеличавам скоростта до 12 възла.17.40ч лягам на курс 116.7 градуса.17.50ч намалявам скоростта на 10 възла и т.н. като записвам и всяко събитие (ако има настъпило такова) което касае кораба.Естествено,че на кораба му влиаят течения и/или вятър и може да има някакво отклонение от курса.И ако говорим за момента между 17.20ч и 17.40ч (от горния пример) - там заради насрещно вълнение да кажем,скоростта ни е паднала с 2 възла и сме се отклонили с 3 градуса,това не го описваме и няма как да го знаем,докато не си определим мястото и не внесем поправката за курса.
За определяне на мястото имаме две понятия - счислимо място и обсервовано място.Първото не е точно,и се поставя върху начертания курс,в точка до която в дадения момент правим измерването по време и скорост.А обсервованото място,вече,е точно определено място,измерено по няколко брегови ориентира,или само по един - в зависимост какво има по брега.Това ако сме до брега,ако не сме - по слънцето или звездите.
Сега за точността да данните - магнитното отклонение се изучава от доста време и се знае че то се изменя.Изменението му става равномерно и за около 5 години си остава непроменено.След това може да има изменение,но може и да няма.Това се отнася за всеки определен район,по различен начин.На картите се изписва стойността на отклонението,годината в която е измерено и годишното му увеличение или намаление (тези стойности след това са нужни при сметките).
Съответно,всеки кораб си има собствено магнитно поле и магнетизма му влияе върху корабния магнитен компас.За да се избегне грешка,се определя девиацията на компаса - през 10 градуса,от 0 до 360.И разликата,грубо казано,може да достигне стойности доста над +-2. НО,както казахме по-рано,ние на картата чертаем само истински курсове - т.е. вземаме показанието на магнитния компас,знаем колко му е девиацията,знаем и колко е на района в който се намираме,правим сметките и получаваме истинският курс!!! Толкова!! Или това за което говориш ти,грешката която показва компаса (а той задължително има грешка в показанията си спрямо истинския Север) се изчислява и се получава истинската посока в която се движиш.И истинския ти курс не е между 98 и 100 градуса,а е точно 101.4 градуса (примерно).Ако сметките не са точни,и съотвенто показанията за които говорим не са точни величини,представи си какво ще се получи при преход от 2000-3000 мили,с отклонение от 2-3 градуса - вместо в Ню Йорк ще се окажеш пред Флорида (друг е въпроса,че при такивая преходи не се плава по права линия).

До тук говоря за определяне на собствения ти курс и скорост.За това как се определят тези неща на друг кораб,не мога да кажа.Не съм наясно нито с Лунин,нито с Морозов,аз само казвам че величините са точни,ако са сметнати правилно,а не са приблизителни.За това и зиг-загообразното движение на кораба (ескадрата) се вписва при всеки поворот в дневника,и се отбелязва на картата.Защото ако се случи нещо,трябва да се знае чия е била грешката - навигационна на щурмана;тактическа - на командира;липсва грешка - притивника е бил много добър.

Не знам дали става ясно за какво говоря,но ако трябва ще пояснявам.

_________________
Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
С-13

Регистриран на: 12 Юни 2005
Мнения: 951
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 07 Ное 2007, 10:52    Заглавие:  

Благодаря за информацията. Прочетох я с голям интерес, защото аз нямам опит с корабни дневници и щурмани, но прилично се ориентирам в конструкцията, характеристиките и точността на уреди за измерване.
Не се съмнявам, че без корекциите грешката на компаса ще е много по-голяма. Но все пак мисля, че грешката на магнитния компас СЛЕД ВСИЧКИ КОРЕКЦИИ е все още значителна (в рамките на 2-3 градуса). На жирокомпасите, които са по-точни, фирмите-производители от ВСВ са давали максимална точност на измерването +- 0,5-1,0 градус при праволинейно движение и 2 градуса при енергично маневриране и смени на курса. Това са данни за изправно работещи жирокомпаси с всички необходими корекции. Същото е положението с лаговете.
Не се съмнявам, че в дневника се записва конкретна "точна" стойност на курса(очевидно не можеш да напишеш курс между 98-102 градуса). Но тъй като тази стойност реално не е точна, счисленото място, на базата на данните от компаси и лагове, не е точно и се налага да се определя периодично обсервовано място (по земни ориентири, радиопеленги, секстанти, а днес джипиеси). Ако не се определяше периодично обсервовано място, а разчитахме само на счисленото, наистина би могло вместо в Ню Йорк да се окажем пред Флорида.
Още един път благодаря за интересната информация.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
LZ4ZV


Регистриран на: 12 Ное 2007
Мнения: 22

МнениеПуснато на: Сря 01 Сеп 2010, 11:57    Заглавие:  

Цитат от http://www.dnevnik.bg/morski/2010/08/31/953844_vtoro_spuskane_do_otkritata_krai_varna_podvodnica/
.....Подводницата от серията С34 Shocked , по-известна като "Щука" Twisted Evil бе открита случайно....
Меко казано коментарът е излишен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
assensy

Регистриран на: 30 Яну 2007
Мнения: 30

МнениеПуснато на: Чет 02 Сеп 2010, 11:24    Заглавие:  

С = Щ? Shocked
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 14 от 14 [204 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 12, 13, 14
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » Дредноут
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0779s ][ Queries: 12 (0.0049s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker