Private Colleger of transportation
panair2018

Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн
Франция: САЩ да не ни се месят · БПЦ защити позицията си по Истанбулската конвенция пред ЕК · Белият бунт на жълтите жилетки* · ЗА ЛЕКА НОЩ : ГРЪЦКИ ВОЙНИК ТАНЦУВА СИРТАКИ · Напрежение и в Белгия заради Пакта за имиграцията · Сенатор Адам Шиф: Тръмп може да отиде в затвора ·

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Пон 10 Дек 2018, 06:09
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
ПРИСТАНИЩЕ И ГРАД ВАРНА
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 46 от 47 [704 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 44, 45, 46, 47 Следваща
Автор Съобщение
конструктор
[Moderator]


Регистриран на: 07 Юли 2014
Мнения: 4355
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 28 Май 2015, 18:49    Заглавие:  

Кораби на "Южен поток" стоят на рейд пред Варна

В български териториални води все още има кораби, наети по спряния проект "Южен поток". На рейд пред Варна се намират 4 специализирани съда за транспортиране на тръби. Други са пред Бургас, предаде кореспондентът на БГНЕС от Варна.

Корабите са собственост на норвежки, датски и английски компании. Общата сума за чартирането им надхвърля 100 милиона долара. Според запознати, около 2 милиона евро дневно пък е общият разход на международната компания по спряния проект "Южен поток".

Част от тези средства влизат директно в пристанище Варна, като дружеството регулярно плаща предварително договорения наем за площи на порта, които се пазят за нуждите на проекта и към момента. Корабите, които стоят на рейд пред града, не се таксуват от българската държава, но разходът за престоя им е значителен за компаниите, които са ги наели.
/БГНЕС


Мой коментар: Тази новина е типичен отходен продукт на съвременната журналистика. Изреченията "Част от тези средства влизат директно в пристанище Варна" и "Корабите, които стоят на рейд пред града, не се таксуват от българската държава" според мен си противоречат (все пак, плащат ли за престоя си на рейда или не и ако плащат, на кого?). И защо тези кораби си стоят там, след като от от половин година е ясно, че, уви, "Южен поток" няма да има? В новината по-горе (щракнете върху заглавието) има и кратко филмче за тези кораби, заснето от морето, на което се вижда, че на единия кораб ("Normand carrier") дори има тръби. Освен това, от лични наблюдения мога да кажа, че четвъртият кораб, синият "Морски паяк" ("Sea spider"), застана на рейда сравнително скоро, със сигурност след обявяването на отказа на Русия от "Южен поток".

Подобна, но много по-подробна новина, макар и още от м. март, има и на следния адрес, като са дадени и имената на всички кораби, от които в момента на рейда във варненския залив има 4:

http://www.maritime.bg/2015/03/11/30855ss/

_________________
Ceterum censeo capitalismus esse delendam.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 04 Юни 2015, 14:25    Заглавие:  

Инвестиции за 11 млн. лв. в модернизацията на пристанище Варна

"Пристанище Варна", което е открито официално на 18 май 1906 г., посрещна своята 109-a годишнина с отлични резултати. Над 3,6 млн. тона товари са обработени в пристанището от началото на годината, което е с 15% повече спрямо същия период на миналата година. Основен дял в това количество заемат зърнените храни и товарите на девненските химически заводи. Статистиката отчита ръст от 8,9% и при другия структуроопределящ товар за "Пристанище Варна" ЕАД – контейнерите. До момента са претоварени над 51 хил. TEU (единици*). През първото четиримесечие на годината пристанището е обработило и новопривлечен товар – 29 хил. тона газопроводни тръби за Азербайджан. С 30,50% повече е общият размер на реализираните приходи към края на април, които надхвърлят 23 млн. лева. До момента "Пристанище Варна" ЕАД реализира инвестиции в размер на над 2 млн. лева за доставка на машини и съоръжения и 1,1 млн. лева за пристанищна инфраструктура, следвайки политиката за постоянна модернизация и технологично развитие. Предстои закупуването на нови тилови машини, съоръжения и товарачна техника, планирани са проекти за рехабилитация на настилки, жп коловози, подкранови пътища, подстанции, пристанищни складови съоръжения и сгради. Общата стойност на планираните инвестиции, които "Пристанище Варна" ЕАД ще реализира през годината, надхвърля 11 млн. лева.

"Пристанище Варна" ЕАД се обособява като ключова дестинация за круизния туризъм в Черно море. Това налага нуждата от цялостна рехабилитация на зоната около Морска гара – Варна. Планира се и обособяването на зона за достъп в тила на 1-во и 2-ро кейови места на терминал Варна-изток. Рехабилитацията ще създаде много по-добри и безопасни условия за приемане на автобусите, предназначени за обслужване на круизните пътници. Модернизираните терени, спазвайки стриктните изисквания на ISPS Code, ще могат да се използват за разширяване обхвата на съпътстващите пристанищни дейности. Ще се увеличат възможностите на пристанището да бъде притегателен център на спортни, културни национални и международни мероприятия.

"Пристанище Варна" ЕАД ще реализира и проект за обособяване на музей на ветроходството на открито, следвайки ангажиментите си за подкрепа и популяризиране на морските спортове. Съвместно с община Варна се планира разполагането на яхта "Булкон стар" в оживен район на града. Яхтата е донесла международна слава на родното ветроходство, но към момента е негодна за плаване. "Пристанище Варна" ЕАД ще я приведе в състояние, което позволява тя да стане експонат.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
конструктор
[Moderator]


Регистриран на: 07 Юли 2014
Мнения: 4355
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Пет 03 Юли 2015, 08:31    Заглавие:  

Корабите за "Южен поток" на варненския рейд от 4 станаха 5 (снимки):

NORMAND CARRIER, NORMAND CORONA, NORMAND FLIPPER, SEA SPARK, SEA SPIDER.

_________________
Ceterum censeo capitalismus esse delendam.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 09 Юли 2015, 12:50    Заглавие:  

Недостиг на българска морска риба
09:26 | 9 юли 2015 | | / Редактор Надежда Христова / обновено преди 2 часа

Недостиг на българска морска и речна риба отчитат рибари и търговци. Трудно се намира прясна цаца, сафрид и лефер. Причината е рязкото затопляне на температурата на водата, съобщи БНТ-Варна. Търговците от борсата и заведенията разчитат на охладената риба от по-големите кораби и на замразения внос.
Всички заведения във Варна имат риба в менюто – от цаца и сафрид до лефер и океански видове.

Рибари от Варна обаче се притесняват, че рибата може да намалее през всички сезони, ако не се грижим добре за морето. В момента те вадят миди, а рибата вече е навътре в морето, където водата е по-студена и малките лодки, които излизат само на две мили навътре в морето, не могат да стигнат до нея.

Малкото улов от лодките се изкупува веднага от заведенията, а към 7-8 часа сутринта и варненци идват на място за килограм риба. Най-сигурно е да намерите прясна черноморска риба в заведенията край плажа. Сафридът и цацата са най-поръчвани. Не само през лятото има проблеми с рибата край морето – делфините изяждат рибата, казват рибари, макар че учените не са съгласни с тях. Траленето е унищожило хищния рапан, но е изорало и мидените полета, където калканът хвърля хайвера си. Добра новина е, че изчистването на езерото е върнало рибата там.

Но рибарските лодки, особено в сравнение с Румъния, у нас са много спрямо рибата. Ако продължаваме така, рибата в морето може и да изчезне, прогнозират рибарите.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 09 Юли 2015, 12:52    Заглавие:  

Отварят Калните бани във Варна през август
09:14 | 9 юли 2015 | | / Редактор Лилия Чалева / обновено преди 2 часа

В първите дни на август варненци и гостите на града отново ще могат да се разкрасяват и да церят болежки в калните бани на плажа. Това съобщи Андрей Василев, търговски директор на концесионера на градските ивици “Лазурен бряг 91” ЕООД. Баните не работеха от 2 г., след като бяха затворени от здравните власти заради пропуски в хигиената. Държавната база, стопанисвана от “Специализирана болница за рехабилитация”-Варна, бе продадена на “Лазурен бряг 91”.

“Направихме основен ремонт, който е пред финал. Освен центъра за калолечение и водолечение в комплекса ще има заведение, а на пясъка - зона за отдих с минерален басейн”, разясни Василев. Именно строителните работи наложили това лято Евиният плаж да бъде преместен пред басейн “Приморски”. За дамите там да оградени почти 700 кв. м пясък с душ и химическа тоалетна. Ремонтът на калолечебницата е част от проект за 12 млн. лв., предвиждащ укрепване и реставрация на централните и северните морски бани.

Уникалният им архитектурен стил късен сецесион ще бъде запазен, каза Василев. Като пример той посочи завършената вече част, където работи култовият в миналото ресторант “Централна морска тераса”. Визията му откъм алеята е точно като при откриването на баните през 1926 г., а откъм морето корпусът прилича на корабна палуба.

“Подобни архитектурни преходи ще се ползват и при реконструкцията на останалите части от баните” каза Василев.

Той се надява, че реставрацията на сградите - емблема на морска Варна, ще бъде приключена за следващия летен сезон.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 23 Юли 2015, 13:11    Заглавие:  

Рекорден брой плувци за маратона Галата-Варна
11:46 | 23 юли 2015 | | / Редактор Лилия Чалева

Рекорден брой плувци се очакват на 75-ото юбилейно издание на плувния маратон Галата - Варна на 2 август. Той е най-старото състезание от подобен род у нас. Организатори са Военноморските сили на Република България, Община Варна, ССК "Черно море" и плувен спортен клуб "Черно море". Председател на организационния комитет е кметът на Варна Иван Портних, а състезанието е под патронажа на министъра на спорта Красен Кралев.

В досегашната история на маратона рекордът по участие бе фиксиран миналата 2014 г. Тогава на старта на нос Галата застанаха 280 плувци. И тази година проявата е отворена за всички граждани и гости на Варна от страната и чужбина, родени преди 2003 г.

75-ото издание на маратона ще почете паметта на големия маратонец Добри Динев, който си отиде от този свят в началото на март в Канада. За състезанието тази година оттам пристигат неговите близки. Съпругата му Маргарита ще донесе урната с праха на маратонеца, която ще бъде разпръсната в морето с почетен ритуал. Това ще стане минути преди старта на маратона от нос Галата. Венци и цветя ще бъдат хвърлени в морето, което Добри Динев толкова много обичаше и на което посвети живота си. Ще бъдат пуснати и корабни сирени в негова памет.

Сборният пункт за състезанието и тази година е на морската гара в 7,30 ч., а финалът - на буна номер 2. Разстоянието по права линия е 4400 м. Стартът на преплуването ще бъде даден в 10 часа.

Класирането ще бъде до VІ място. Победителите - мъж и жена, получават парични награди по 1000 лв., за второ място - наградата е 700 лв., за трето - 500 лв., за четвърто - 400 лв., за пето - 300 лв. и за шесто - 200 лв.

С парични награди се отличават още най-добре представили се: варненец (мъж или жена) - 200 лв.; плувец с увреждания - 200 лв., и плувец с най-много участия в маратона - 200 лв.

Рекордът по време за преплуване на дистанцията с финал до втора буна е от 2009 г. Тогава победител стана 18-годишният Михаил Георгиев от Пловдив с време 47,03 мин.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
via


Регистриран на: 22 Фев 2005
Мнения: 5445

МнениеПуснато на: Пет 24 Юли 2015, 20:06    Заглавие:  

Отвориха за всички посетители новата зона край Морска гара - Варна

От тази сутрин ще бъде отворена за посетители обновената зона край Морска гара Варна. Това обяви в профила си във Фейсбук кметът Иван Портних.

"Щастлив съм, че заедно с Пристанище Варна успяхме да превърнем района в една приветлива зона за отмора и релакс - с много пейки и цветя, която, сигурен съм, ще е любимо място на варненци, но и на гостите на града, които пристигат по море", написа кметът в социалната мрежа.

Прилежащата зона на Морска гара и първите 2 кейови места на пристанището са с нов облик, след като мястото беше разчистено и облагородено, а настилките бяха реновирани.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто 01 Сеп 2015, 18:03    Заглавие:  

Все повече изоставени кораби на пристанището
09:48 | 1 септември 2015 | | / Редактор Надежда Христова / обновено преди 8 часа

Все повече са корабите, изоставени на пристанището във Варна, защото собствениците им са фалирали или нямат възможност да ги издържат. В момента има пет кораба за насипни товари, които не са потърсени месеци наред. Един от тях дори е изоставен и от целия екипаж, съобщи БНТ2.

Най-тежък е случаят с кораб “Палермо”, който е само на 8 години и плава под знамето на Панама. Голям е колкото две футболни игрища. Корабът е край варненските брегове от две години. 18-те души на борда са без заплати, а на два пъти оставали и без хранителни запаси.
“Членовете на екипажите остават на кораба с една единствена идея, че корабособственикът ще се появи и ще изплати заплатите, защото едно потенциално слизане и напускане на кораба, начините за получаване на неизплатените възнаграждения става много трудно – по-съдебен път”, каза капитан Валентин Енчев – директор на Морска администрация – Варна.

Обикновено корабите са регистрирани в офшорни компании или в страни, където е трудно да се осъществи контакт. Натрупалите се случаи вероятно ще намерят разрешение едва след юли 2016 година, когато влизат в сила промени в Морската трудова конвенция. Те ще задължат корабособствениците да застраховат моряците за възникващите при фалити проблеми.

“Администрациите в пристанищата и администрацията на знамето ще проверява и няма да допуска кораби без такива застраховки”, допълни капитан Енчев.

Благодарение на това, когато корабособственикът не изплаща заплати, не осигурява провизии и гориво, тогава тези задължения ще изпълнява застрахователят. Според капитан Енчев това ще бъде един силен инструмент за защита на моряците.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Чет 05 Ное 2015, 12:58    Заглавие:  

ДАЛИ, КЪДЕ И КАКЪВ ПАМЕНТИК НА МОРЯКА ЩЕ ИМА ВЪВ ВАРНА?
http://www.pan.bg/view_article-3-324899-DALI-KYDE-I-KAKYV-PAMENTIK-NA-MORYAKA-ShtE-IMA-VYV-VARNA.html#sthash.1z3UIZct.dpuf
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Пон 09 Ное 2015, 11:40    Заглавие:  

Пристанище Варна в средата на октомври
http://www.pan.bg/view_article-3-324446-FOTOOKO-Pristanishte-Varna.html


Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger

Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42468

МнениеПуснато на: Пон 16 Ное 2015, 09:55    Заглавие:  

СТАРО МЯСТО И НОВ КОНКУРС ЗА ПАМЕТНИК НА МОРЯКА
http://www.pan.bg/view_article-3-325104-STARO-MYASTO-I-NOV-KONKURS-ZA-PAMETNIK-NA-MORYAKA.html
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря 23 Дек 2015, 12:18    Заглавие:  

Продават терени на "Пристанище Варна" ЕАД

Правителството даде съгласието си на търг с тайно наддаване да бъдат продадени три недвижими имота, собственост на „Пристанище Варна“ ЕАД. Терените с площ 29 589 кв. м, 53 459 кв. м и 14 504 кв. м са разположени в землището на с. Тръстиково. Те не се използват за нуждите на „Пристанище Варна“ и не генерират приходи за дружеството.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 14 Яну 2016, 16:57    Заглавие:  

Ударно изнасят пшеница през Пристанище Варна

Износът на пшеница за второто шестмесечие на тази година достига 1, 018 млн. тона, което е с 46,6% повече спрямо същия период на 2014 г. Това показват последните данни, публикувани от министерството на земеделието. Количествата са изнесени през Пристанище Варна, уточняват от ведомството. За сравнение миналата година през този период са изнесени едва 695 хил. тона. В същото време износът на рапица и ечемик са съответно с около 35% и 44% под миналогодишните. През последната седмица през Пристанище Варна, откъдето традиционно се осъществява основна част от износа на зърнени и маслодайни култури, са изнесени 27,2 хил. тона пшеница, а експорт на ечемик и рапица не е реализиран. През периода 01 септември – 27 декември 2015 г. износът на царевица през Пристанище Варна намалява с 69,3% на годишна база, докато този на слънчоглед изпреварва миналогодишния с около 5%, отчитат още от земеделското министерство. През последната седмица през пристанището не са преминавали товари с двете култури. Цените на повечето зърнени и маслодайни култури са по-високи през втората половина на 2015 г. спрямо същия период на предходната, показват данните на МЗХ. По-слабо е поскъпването при фуражната пшеница и ечемика - съответно с 3,4% и 5,1% и чувствително - при царевицата, рапицата и слънчогледа - с между 14,8% и 21,2%. Изключение прави средната изкупна цена на хлебната пшеница, която е с 1% по-ниска спрямо нивото отпреди една година.
Източник: www.trud.bg
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет 15 Яну 2016, 17:10    Заглавие:  

Система следи контейнерите в пристанище ”Варна”
12:42 | 15 януари 2016 | | / Редактор Лилия Чалева /

Успешно бе тествана система за проследяване на контейнери в терминала "Варна-запад" на пристанище "Варна", съобщиха от пресцентъра на порта. Системата е разработена от международен екип по проекта "SEcuring TRAnsit CONtainers" /SETRACON/, предаде БТА

Във варненското пристанище бе проследено движението на условен контейнер със скъпоструваща техника. В реално време, чрез специална онлайн платформа (в разработка), бе наблюдавано разтоварването му от борда на плавателен съд и транспортирането му през условни точки на терминала.

Системата представлява сложен комплекс от датчици, разположени както на самия контейнер, така и в различни точки на контейнерния терминал, които изпращат информация в единна уеббазирана платформа, достъпна от всяка точка на света, уточняват от пристанището.

Освен уебсистемата са разработени и процедури за сигурност, оценени са изискванията на потребителите и на тези, които вземат решения, по проследяването и сигурността на контейнерите на базата на съществуващите регулации и изисквания на ниво ЕС.

Освен проследяване с помощта на Глобалната система за позициониране /GPS/, системата позволя да се следят различни параметри, според изискванията на клиентите.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Dimitar Stavrev
[Admin]

Регистриран на: 08 Ное 2007
Мнения: 12545
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет 04 Фев 2016, 14:36    Заглавие:  

Гигантски товарен кораб влезе в порт Варна
10:00 | 4 февруари 2016

229-метров гигантски товарен кораб влезе в Пристанище Варна вчера рано сутринта- Той ще натовари над 50 000 тона пшеница за Корея., съобщиха от Пристанище Варна. Три влекача са участвали в маневрата за заставане на гигантския кораб на товарния кей на терминал Варна-Изток.

Корабът "Inception" (дедуейт 80686 тона) е построен през 2011 година, широк е 33 метра и е с товароподемност от 80 686 тона. Плава под флага на Либерия. През миналата година във варненското пристанище бяха обработени над 9,6 млн. тона товари.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 46 от 47 [704 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, ..., 44, 45, 46, 47 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » БЪЛГАРСКИ МОРСКИ И РЕЧНИ ПРИСТАНИЩА
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0837s ][ Queries: 12 (0.0166s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker