Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Сря 23 Сеп 2020, 08:14
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
КУПАТА НА АМЕРИКА
Модератори: Sea Dog
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 42 [619 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 40, 41, 42 Следваща
Автор Съобщение
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7603
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 06 Авг 2006, 22:46    Заглавие:  КУПАТА НА АМЕРИКА  

Здравейте всички, дето четете за и се радвате на морето и яхтите.
Относно статията за Купа Америка в новия Океан.
Всичко е добре и както трябва, благодаря на автора. Но с едно не съм съгласен! Великобритания баш си е дала приноса по отношение на добри екипажи (че и лодки) за участие в регатите за Купата. Ами сър Томас Липтън? Ами неговата серия с петте Shamrock? Та това е човекът, подлудил преди 100 години американските защитници на Купата. Просто не се сещам за друг екип, който толкова дълго (и постоянно) да е тормозил Ню Йоркския яхтклуб – от 1899 до 1930 г. В някои от регатите лодките на Липтън дори са изпреварвали американските, а в други са били почти зaлепени за (зад) тях. Дори революционния Reliance не е бил кой знае колко напред с материала, в спортно, а не в инженерно отношение, разбира се! Е, в последните години и италианците „натиснаха” защитниците, но там вече играят други фактори – напр. двете лодки от по 20 млн долара и т.н.


Краят на регатата между Reliance и Shamrock:

Click to see if image is larger

И самият сър Томас Липтън:

Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7603
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 22 Апр 2007, 22:49    Заглавие:  

Не знаех, че и такива неща са се случили на претндентите за Купата на Америка - явни доста вятър има не само в морето, а и на сушата.

Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7603
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 22 Апр 2007, 22:54    Заглавие:  

Почти като по мотото на BMW (поне както са ми го обяснявали бензиноманиаците): "По въздух, суша и вода"!

Click to see if image is larger

А друг път - повече суша:
Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Чет 03 Май 2007, 14:35    Заглавие:  

Валенсия провали гонките от регатата "Америка къп"


След 5 състезателни дни категорично води тимът на BMW Oracle Racing с 5 победи
Регатата "Луи Вютон", която започна в петък следобед в средиземноморското пристанище Валенсия, се превърна в истинско фиаско. Състезанието, което трябва да определи претендента на швейцарския екипаж "Алинги" за престижния трофей в "Купата на Америка, започна с 4 дни закъснение заради отсъствието на вятър в акваторията на испанския град и ще донесе сериозни финансови загуби за неговите организатори и отборите участници. Гонките са истински кошмар за всички спонсори, екипажите и телевизиите, които притежават правата.
Както е известно, Валенсия е първият европейски град, който приема "Купата на Америка" след премиерата й през 1851 г. във Великобритания. Състезанието за най-стария трофей в историята на спорта, разходите за което вече надвишават 2 млрд. евро, трябваше да бъде по-вълнуващо и модерно от всякога. През първите четири дни на изминалата седмица обаче липсата на вятър опроверга предварителните очаквания. Песимистичните прогнози на синоптиците, които предвиждаха безоблачно и спокойно време, с нищо не даваха надежда за подобряване на положението. Наложи се организаторите на регатата да променят частично програмата на стартовете, която включва гонки на принципа "всеки срещу всеки", полуфинали и финали. Несъстоялите се през тази седмица състезания са преместени в резервните дни до 14 май, когато започват полуфиналите.
Безспорно най-големият губещ от отлагането на гонките са отборите участници. Във всяка яхта освен 17-членния екипаж има едно вакантно място, което или се продава на заможен любител на ветроходството за сума, близка до 1 млн. евро, или се подарява с цел привличане на симпатизанти на съответния тим. Осемнадесетият член на екипажа, както често е наричан допълнителният човек на борда, наблюдава състезанието директно от мястото на събитието.
Липсата на добри климатични условия за провеждането на ветроходното състезание се оказа голям проблем не само за участниците в него, но и за телевизионните канали, които държат правата за излъчване на регатата. Става въпрос за десет телевизии, които трябваше да предават директно по 72 минути на ден от стартовете, т.е. общо 60 ч.
Интересна теория на конспирацията относно избора на Валенсия за домакин на "Америка къп" бе лансирана тези дни. Преди началото на регатата всички ръководни органи във Валенсия са обещавали, че по време на състезанието ще има максимално добри условия за неговото провеждане. Поради тази причина в подобрение на инфраструктурата на града спонсорите инвестираха над 300 млн. евро. Междувременно обаче организацията струваше на испанския град около 500 млн. евро държавна субсидия, а размерът на всички разходи достигна 2 млрд. евро.
Все пак след проведените 5 гонки в "Луи Вютон" води BMW Oracle Racing. Във вторник най-интересният дуел бе между BMW и синдиката Prada. Крис Диксън спечели старта и десния халс, като до първи знак го капитализира в 9-секундна преднина. Италианците атакуваха и само хладният темперамент и умелото блокиране спасиха серията за BMW, като на финала разликата бе 6 сек в тяхна полза.
Така BMW има 5 победи от 5 възможни, TNZ ги следват плътно с 3 победи от 4, а третото място с незначителна прeднина и серия повече заема Prada. Засега това е и групата за полуфиналите.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Нед 03 Юни 2007, 10:53    Заглавие:  

След интересни гонки


"Луна Роса" и "Емирейтс тим" на финал в "Луи Вюитон къп"
Следващият домакин на регатата ще спечели над 10 млрд. долара
Италианският екипаж "Луна Роса" се класира за финала на квалификационната регата "Луи Вюитон", след като в неделя постигна четвъртата си поредна победа над отбора на "БМВ Оракъл", който според водещите световни букмейкърски къщи беше фаворит за спечелването на ветроходното състезание във Валенсия. Американците разполагаха със значително по-голям бюджет в сравнение с другите участници, който беше в размер на 120 млн. евро, предоставени от собственика на тима - милиардера Лари Елисън. "БМВ Оракъл" беше отстранен от италианския "Луна Роса" след шест мача между двете яхти и резултат 5:1. Така отборът от Италия достигна финала на ветроходната регата. "Луна Роса" има възможност да повтори успеха си от 2000 г., когато се класира за "Купата на Америка" след победа във финала над "Америка 1". По време на същинския мач за най-престижния ветроходен трофей обаче италианците бяха победени от "Емирейтс тим Нова Зеландия", който триумфира с титлата. Съперникът на "Луна Роса" във финала на "Луи Вюитон" e именно новозеландският "Емирейтс тим". Заключителната серия преди мача за трофея от "Купата на Америка" започва на 1 юни и включва минимум пет мача между двата финалиста, които ще излъчат съперника на швейцарския "Алинги" за най-старото спортно състезание, което започва на 23 юни.
Домакинството на следващото издание на престижната ветроходна регата "Купата на Америка" ще окаже изключително голямо икономическо въздействие върху града, който ще организира състезанието. Това сочи проучване на застрахователната компания "Алианц", генерален спонсор на един от четирите полуфиналиста в квалификационната регата за трофея "Луи Вюитон".
По данни от проучването инвестициите в отборите са едни от най-високите в сравнение с всички останали международни състезания. Средният бюджет на дванадесетте участници е 100 млн. долара, като най-голям е този на отбора на милиардера Лари Елисън "БМВ Оракъл" - 162 млн. долара. Най-малък е бюджетът на "Чайна тим" - 19 млн. Общите инвестиции в отборите надвишават 1 млрд. долара. Ако сегашният носител на най-престижния трофей във ветроходството - швейцарският "Алинги", отново спечели състезанието и възложи организацията на следващото издание на Дубай, икономическият ефект върху арабското емирство ще бъде около 10 млрд. долара, сочи проучването на "Алианц".
Междувременно организаторите на тазгодишното издание на "Купата на Америка" във Валенсия отчетоха рекордните 1,4 млн. посетители от началото на април, когато стартира квалификационната регата "Луи Вюитон". Това е с 50% повече от очаквания брой. Цената на едно място в 25-метрова лодка е 19 500 евро за четирите седмици, през които се провеждат полуфиналите на "Луи Вюитон", финалите и същинският двубой за "Купата на Америка". В пристанището с т.нар. суперяхти едно зрителско място струва 13 000 долара на ден.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Сря 13 Юни 2007, 12:39    Заглавие:  

"Купата на Америка" може да се провежда по-често
от Дневник [64 прочитания]

10 юни, 17:01
Интервалът, на който се провеждат състезанията в престижната ветроходна регата за "Купата на Америка", може да бъде съкратен от четири на три или дори на две години. Това намерение беше споделено пред медиите от Ернесто Бертарели, собственика на швейцарската яхта "Алинги", която ще защитава трофея тази година край бреговете на Валенсия срещу "Тийм Ню Зийлънд".

"Възможно е да съкратим този период, заяви Бертарели в разговор с журналисти от сп. "Шпигел". Колкото е по-кратък той, толкова по-добре. В крайна сметка искаме да плаваме, а не да седим на дивана. Четири години са много." Притежаваната от него яхта спечели купата край бреговете на Оуклънд, Нова Зеландия, през 2003 г. Бертарели обясни, че четиригодишният период преди тазгодишното издание на надпреварата е бил необходим, за да се организира подобаващо проявата в Европа.

По принцип победителят за "Купата на Америка" има правото да определи времето и мястото на провеждане на следващото състезание. Бертарели обаче подкрепя съществуващото правило, според което носителят на трофея се включва едва във финала срещу победителя за купа "Луи Вюитон". "Не искаме да променяме нещата, които са превърнали купата в едно от най-старите спортни събития в света", казва собственикът на швейцарския тим. Надпреварата съществува от 156 години. Тази година финалът започва на 23 юни.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7603
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Чет 14 Юни 2007, 07:32    Заглавие:  

Такъв кратък период между регатите само ще облагодетелства богатите синдикати и ще отреже по-малките, защото кой ще успее за толкова време да събере парите, да проектира и построи лодките и да сглоби както трябва екипажа? Освен това някой вече се е полакомил за бързо връщане на инвестициите. Така че може периодът между купите да стане и една година. За зрителите лошо няма - повече регата - по-добре. Ама дали няма да се отрази на качеството? Съвсем ще замяза на формула 1. Взаимоотношенията на човека и морето винаги са се развивали на базата на нечие нестандартно ново хрумване, а не на унифицирането. Парадокс - косервативна е самата идея за постоянни нововъведения!
_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Preslav
[Admin]


Регистриран на: 19 Яну 2006
Мнения: 42500

МнениеПуснато на: Съб 30 Юни 2007, 15:57    Заглавие:  

Ново равенство в Америка къп


Защитникът на Купата на Америка - Alinghi, победи тима от Нова Зеландия и изравни с резултат 2:2. Швейцарският екипаж контролираше гонката и водеше на "кивитата" през цялото време.
Вятърът и в сряда беше непостоянен, духаше със скорост 8 до 10 възла от изток - североизток. Кормчията на SUI 100 Ед Беърд спечели дясната страна на стартовата линия и Alinghi бяха в по-добра позиция през останалата част от гонката. Резултатът в мача за Купата на Америка стана 2:2, следващата пета гонка е днес.
След края на гонката Emirates Team New Zealand подадоха протест, основаващ се на правило 31.6. от класните правила на купата. То гласи, че гротът трябва да може да бъде свален на палубата, без да се налага член на екипажа да бъде издиган на мачтата.
Новозеландците водеха до сряда с 2:1. В третата гонка те изпревариха Alinghi с 25 сек.
Слабият вятър (между 7 и 9 възла) в общи лини беше достатъчно силен, но имаше непрекъснати промени в посоката по цялата дистанция. Екипажът на Нова Зеландия дръпна здраво напред, но само колкото да види как преднината им се стопява в средата на гонката. Последната дължина от дистанцията им даде втори шанс и този път шкиперът Дийн Бейкър усети повече вятър в дясната част на дистанцията и финишира само метри преди Alinghi.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7603
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 30 Юни 2007, 17:19    Заглавие:  

Long live the Alinghi!!
Днес пак са първи в гонката, а и през целия етап са били по-бързи. С малко, но достатъчно!
Още една победа и Купата отново ще е остане в Европа.
Пак ще празнуваме с швейцарски шоколад днес. Да подкрепим европейския защитник! Ура още веднъж.

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7603
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 30 Юни 2007, 20:12    Заглавие:  

Ей тъй се поддържа имидж - в женевското езеро почти са пресъздали Alinghi Smile
Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7603
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 30 Юни 2007, 20:15    Заглавие:  

Интересни изпитания през миналия месец на корпуса на Alinghi

Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7603
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 30 Юни 2007, 20:18    Заглавие:  

I am just in love!
Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7603
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Съб 30 Юни 2007, 20:19    Заглавие:  

А цялата Купа доста е порастнала с годините - фундамента се е оказал недостатъчен за всичките й носители.
Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7603
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Нед 01 Юли 2007, 08:32    Заглавие:  

Епизод от вчерашната гонка:
Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
barrel-rider


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 7603
Местожителство: Варна

МнениеПуснато на: Вто 03 Юли 2007, 17:22    Заглавие:  

ДА! ДА! ДА! ДА! ДА!
Alinghi спечели Купата! С ЕДНА секунда в последната гонка, общо 5:2 срещу Team New Zealand.
Купата отново е в Европа!
Поздрави на всички по този случай. Вдигам пълна чаша за ваше здраве!

Click to see if image is larger

_________________
The Road goes on and on
Down from the door where it began.
Now far ahead the Road has gone,
And I must follow, if I can ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 42 [619 Мнения]   Иди на страница: 1, 2, 3, ..., 40, 41, 42 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ОКЕАН - МОРСКИ ФОРУМ » ЯХТИ И ВЕТРИЛА - ФОРУМ ЗА ВЕТРОХОДИ, РЕГАТИ, ИСТОРИЯ
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0938s ][ Queries: 13 (0.0098s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker