Private Colleger of transportation
image
Начало Форум-основен Форум-Модел Криле Океан Океан Dreams Оръжие Криле Ретросалон Нато и България Галерия Новини Поръчай онлайн

Select Forum Language:

 
Hot topics:
В момента е: Вто 31 Мар 2020, 21:46
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Катастрофа с Ту-104 край София
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 3 от 4 [50 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Автор Съобщение
M-4


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 516

МнениеПуснато на: Съб 07 Окт 2006, 19:55    Заглавие:  

harrier написа:
Не една и две катастрофи с БГА... са ставали заради лоша дисциплина.

А стига, бе, да не повярваш... Пример за друга катастрофа, дпоусната по такива причини може ли да ми дадеш ( от любопитство питам)?

_________________
...ПРОДЪЛЖАВАЙ ДА ВЪРВИШ НАПРЕД!!! -> ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Съб 07 Окт 2006, 20:34    Заглавие:  

Веднага се сещам за катастрофата край Тобрук на LZ-BTB. Мисля, че и тази в Дамаск с друг 154 също е заради грешка на екипажа. В световен мащаб над 60% от авиационните инциденти с човешки жертви са в следствие на човешки грешки (без да се броят грешките на техниците, допуснати още на земята, те бяха около 5% ако не се лъжа).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
M-4


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 516

МнениеПуснато на: Нед 08 Окт 2006, 15:19    Заглавие:  

Не, бе... аз имам предвид не грешка на екипажа поради неопитност/ некомпетентност/ невнимание и т.н. , ами по такива нетипични за двама професионалисти причини ( лична вражда и непоносимост), каквито са предизвикали катастрофата на LZ-TUR. В крайна сметка процесът на кацането не е най-подходящия момент да се скарат ( аз съм чел, че дори е имало бой помежду им- незнам обаче колко е вярно Confused Rolling Eyes ) Не искам да говоря наизуст, пък и източника, от който знам за непоносимостта между двамата пилоти, не е особено достоверен, така че...
_________________
...ПРОДЪЛЖАВАЙ ДА ВЪРВИШ НАПРЕД!!! -> ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Нед 08 Окт 2006, 17:14    Заглавие:  

Дали е некомптентност или просто човешка простотия какво значение има при положение, че всичко е завършило с трагичен край?

Цитат:
Не искам да говоря наизуст, пък и източника, от който знам за непоносимостта между двамата пилоти, не е особено достоверен, така че...


За това си прав. Знае се и съм чувал и чел не на едно място, че проверяващия и командира не са се понасяли. А явно, че бордния инженер и втория пилот не са посмяли да се намесят. Доколкото знам проверяващия е наредил на командира да извърши визуален заход в лоши метеорологични условия. Освен това вистомера пред един от двамата пилоти не е бил настроен според атмосферното налягане по това време (трябва да разровя из книгата на Цветан Цаков, там пише интересни подробности).
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
M-4


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 516

МнениеПуснато на: Нед 08 Окт 2006, 17:34    Заглавие:  

Източникът на инфо не е при мен, ама доколкото си спомням Кирил Велинов (проверяващия) е наредил на командира Георги Доганов да извърши инструментален подход- дръпнал е пердето пред Доганов и е започнал да изключва част от приборите... Накрая май е изключил и ИЛС-а ( кой е по-голям мъж Mad ? ) и се е стигнало до трагедията... Любопитно е, че 5 минути преди злополуката каца друг Ту-134... Толкова ли е било сложно да не се допуска двамата летци да летят заедно... Абе жалко за жертвите Sad Пък и аз не съм особено осведомен по тоя случай, така че приключвам с коментара...
_________________
...ПРОДЪЛЖАВАЙ ДА ВЪРВИШ НАПРЕД!!! -> ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
Делян


Регистриран на: 07 Сеп 2006
Мнения: 77
Местожителство: KJSD, Sikorsky Heliport, Stratford, CT, USA

МнениеПуснато на: Пет 13 Окт 2006, 15:20    Заглавие:  

На този проверяващ Кирил Велинов му е трябвало един бой с бухалка по главата, но кой да се сети преди полета? Нещастика е погубил толкова народ точно защото някой не му е потрошил каманистическата мутра за да не може да "проверява" след това. Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil
_________________
http://www.planepictures.net/netsearch4.cgi?stype=name&srch=Delyan
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=15672
http://airliners.net/search/photo.search?emailsearch=delyankovachev@mail.bg
Click to see if image is larger
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Yahoo Messenger 
King_Rat


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 3183
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Пет 13 Окт 2006, 15:32    Заглавие:  

Глупости говориш.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
ICQ Номер 
air-master


Регистриран на: 25 Ное 2006
Мнения: 238

МнениеПуснато на: Пет 29 Дек 2006, 20:46    Заглавие:  

Това (него знам град ли е село ли е) Кривина там дето пада LZ-TUR каде се намира Question и през 1984 година ли пада LZ-TUR
Това ли е бил той - http://www.airliners.net/open.file/0176566/M/
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
tu-134


Регистриран на: 04 Яну 2004
Мнения: 1074
Местожителство: Chicago i Sofia

МнениеПуснато на: Пет 29 Дек 2006, 21:11    Заглавие:  

Кривина е селото между края на пистата и околовръстното шосе. Самолета пада точно преди шосето, там има едни тополи и къщурки сега.
_________________
http://www.airliners.net/search/photo.search?photographersearch=Ivan%20Voukadinov%20-%20BGspotters&distinct_entry=true
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла AIM Адрес Yahoo Messenger 
M-4


Регистриран на: 02 Юни 2006
Мнения: 516

МнениеПуснато на: Съб 30 Дек 2006, 23:05    Заглавие:  

Един известен наш режисьор е оттам... доколкото знам свидетел на катастрофата...
Аз съм ходил на мястото (преди 3-4-5 години) и видях дори къде са заровени останките. А краварниците още пазят спомена от трагедията ( покрива издава работата). Със сигурност причината е кавгата между пилотите ( за жалост доста нелепа и нереално глупава причина Evil or Very Mad ). 5 минути преди LZ-TUR каца друга 34-ка при същите метео условия.
А Кривина е от другата страна на околовръстното и не много близо до летището ( по моя преценка самолета пада 4-5 км преди пистата).
Още една негова снимка от 17 Август 1978

Click to see if image is larger

_________________
...ПРОДЪЛЖАВАЙ ДА ВЪРВИШ НАПРЕД!!! -> ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
harrier


Регистриран на: 01 Яну 2004
Мнения: 1594
Местожителство: София/Nuernberg

МнениеПуснато на: Нед 31 Дек 2006, 01:05    Заглавие:  

M-4 написа:
Със сигурност причината е кавгата между пилотите...[/img]

Със сигурност това не е единствената причина.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
1-wg


Регистриран на: 09 Юни 2006
Мнения: 95
Местожителство: varna

МнениеПуснато на: Нед 31 Дек 2006, 12:38    Заглавие:  

M-4 написа:
Не, бе... аз имам предвид не грешка на екипажа поради неопитност/ некомпетентност/ невнимание и т.н. , ами по такива нетипични за двама професионалисти причини ( лична вражда и непоносимост), каквито са предизвикали катастрофата на LZ-TUR. В крайна сметка процесът на кацането не е най-подходящия момент да се скарат ( аз съм чел, че дори е имало бой помежду им- незнам обаче колко е вярно Confused Rolling Eyes ) Не искам да говоря наизуст, пък и източника, от който знам за непоносимостта между двамата пилоти, не е особено достоверен, така че...


Това твърдение не одговаря на истината.
В кабината думата се чува само на капитана, помошник пилата по принцип не може да каже нищо в кабината.

_________________
Всяко действие, поражда равно по големина, и обратно по посока противодействие.. Закон за реактивната тяга. Twisted Evil Twisted Evil
"Не бойте се, няма опастност да полети" Мотото на клуб, млади ентусиасти....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Нед 31 Дек 2006, 19:33    Заглавие:  

1-wg написа:
M-4 написа:
Не, бе... аз имам предвид не грешка на екипажа поради неопитност/ некомпетентност/ невнимание и т.н. , ами по такива нетипични за двама професионалисти причини ( лична вражда и непоносимост), каквито са предизвикали катастрофата на LZ-TUR. В крайна сметка процесът на кацането не е най-подходящия момент да се скарат ( аз съм чел, че дори е имало бой помежду им- незнам обаче колко е вярно Confused Rolling Eyes ) Не искам да говоря наизуст, пък и източника, от който знам за непоносимостта между двамата пилоти, не е особено достоверен, така че...


Това твърдение не одговаря на истината.
В кабината думата се чува само на капитана, помошник пилата по принцип не може да каже нищо в кабината.


Големият проблем настъпва когато в кабината са двама капитана (командира), както е било в случая - проверяващ и проверяван. На практика често проверявания е командир с много повече опит от проверяващия по простата причина, че той лети много повече, докато другия се занимава с повече административна работа ... справка - книгата на Ершов. Много често проверяващия се оказва в ролята на проверяван само месец по-късно... това често е повод за напрежение в такива "сборни" екипажи. Има редица други примери (включително и в Балкан/Табсо) на възникнали инциденти при наличие на двама командира в кабината.

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
dimovlz

Регистриран на: 14 Дек 2005
Мнения: 306

МнениеПуснато на: Пет 16 Мар 2007, 14:34    Заглавие:  

M-4 написа:
Един известен наш режисьор е оттам... доколкото знам свидетел на катастрофата...
Аз съм ходил на мястото (преди 3-4-5 години) и видях дори къде са заровени останките. А краварниците още пазят спомена от трагедията ( покрива издава работата). Със сигурност причината е кавгата между пилотите ( за жалост доста нелепа и нереално глупава причина Evil or Very Mad ). 5 минути преди LZ-TUR каца друга 34-ка при същите метео условия.
А Кривина е от другата страна на околовръстното и не много близо до летището ( по моя преценка самолета пада 4-5 км преди пистата).
Още една негова снимка от 17 Август 1978



Вчера пътувах по околовръстното и случайно видях знака Кривина. Не знам какво ме накара, но веднага свих и след 2 минути бях в селото Кривина (сега май квартал на София). Оглеждах се за тези краварници - покрай самия път отдясно (като пътуваш на север) има няколко ниски полуразрушени селскостопански сгради с отнесени покриви... но то такава е картинката в половината ни земеделие...

Къде е точното място? тези сгради до пътя ли са или други? В една от тях в момента се е нанесъл цигански табун...

_________________
In Tupolev veritas!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение 
baader9999

Регистриран на: 09 Дек 2007
Мнения: 6

МнениеПуснато на: Пет 21 Дек 2007, 09:30    Заглавие:  

Здр.-понеже темата и на мен ми е интересна ще споделя и аз това ,което знам :

За рейс ЛЗ 104 на БГА Балкан от Берлин с ЛЗ-ТУР през 1978 -и аз съм чел ,че между проверяващие инспектор и команддира Доганов е имало лична неприязън но в сложни МТО условия(имали е мъгла ,силен дъжд ,турбуленции) кацане по уреди без визуален контакт и с пълен самолет си е направо престъпление -а пък Георги Доганов е бил командир около 20 г и да му правят проверка е били доста несериозно .Доколото знам ,грешен заход ,крилото на самолета закача ел. стълб и след това след лупинг пада в краварника в село Кривина .За съжаление няма оцелели .
2. Тук се повдигна и темата за катастрофата на ТУ 154 край Тобрук прес 80-те години .Пак за нея съм чел -чартърен полет полет Мека-Бенгази(лично съм бил на летище Бенгази през 90-те -то е едно летище ама хайде ) -нощен полет на пустинята -основно Бенгази ,запасно Тобрук .Сложни МТО условия над Бенгази -гъста мъгла след заход екипажа решава на резервно .По пътя към Тобрук самолета губи ориентация -няма връзка с кулите в Бенгази или Тобрук .Командира решава да се върне към Бенгази ,но горивото е на привършване и пътниците за подготвени за аварийно кацане -Ту каца с скорост 250 км и се преобръща -екипажа разбива прозорците и след няколко часа намира помощ от Тобрук .Това съм гхо чел по спомени на стюарда (Людмил Горанов).Трябва да се поровя за инфо за имената на екипажа .
За тази катастрофа ако някои има повече инфо -номер на рейса ,борден номер на машината ,екипаж -мисля че ще е полезно за всички.
Интерсувам се и за една катастрофа с самолет на БГА в Москва -но не знам с какъв самолет ,полет ,подробности.Някой има ли идея ?

П.С Сори видях от поста на хариет ,че машината е била ЛЗ-БТБ
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 3 от 4 [50 Мнения]   Иди на страница: Предишна 1, 2, 3, 4 Следваща
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » krile.net - ГРАЖДАНСКИ АВИАЦИОНЕН ФОРУМ » Гражданска авиация - летища, снимки и коментари
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

[ Time: 0.0983s ][ Queries: 12 (0.0069s) ][ Debug on ]

 
Copyright ©2006-2012 Air Group 2000 Ltd. All rights reserved. support@airgroup2000.com

eXTReMe Tracker